Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-10-05, 18:19   #61
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 963
Sharp$: 4911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Hade Wäjersten släppt til Saxton hade han blivit etta och tvåa då Saxton hade hållit ända in i mål men den som gapar över mycket...
Jag fattar inte vad fan han håller på med i sista sväng, undrar om han fattar det själv? Jag hade varit irriterad om jag hade ägt Zaxton.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-05, 18:23   #62
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 914
Sharp$: 5411
Standard

Jag menar

Hur många gånger har vi inte sett att en häst galopperar i 2a spår på bortre långsidan och plockas ur fältet, samtigt kommer den häst som satt invändigt, på innerspår, ut ett spår

Det är inte givet att den som sitter i rygg på galoperande häst kan köra rakt fram när hästen framför galopperar,


Tidigare utan säkerhetsspåret satt ledarryggen med "svarte petter" om ledaren galoperar, blev aldrig lucka i stora jämna fält, tex rikstoto, utan man fastnade bakom galoperande ledaren


galopp på ledarenb med säkerhetsspåret

Hur fort galopperar hästen ?
hinner / kan dödenshästen köra fram o ligga jämsides m ledaren och följa med neråt när ledaren tas ner på säkerhetsspåret


Åsikten verkar vara att det är den som sitter i rygg på ledaren som "har ovilkorlig" rätt att köra rakt fram o ta galoperande häst position

Men det händer i väldigt många lopp att en häst galopperar och att en häst då kan gå ner, eller utåt, och ta den galoperande hästen position

Så tror jag domarna ser på situationen
hanna följer med neråt när ledaren galopperar
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-05, 18:44   #63
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Så jäkla rätt på det idag, ändå blev det bara dryga tusenlappen plus
Avd 3 (Hanna) förstörde allt vad gäller chansen till 7r.
Och en raket där jag valde mellan 10 och 15 på P

RAKET
Inlämnat: 2024-10-05, 17:28
Boden
Lördag 2024-10-05
Start: 14:48
Kostnad: 18,00 kr
Vadet gäller startnummer

Lopp
8: Plats 2 Hurricane Godiva
9: Vinnare 7 Combat Fighter
10: Plats 15 Icegirl L.A.
11: Plats 8 Jamie Sisu

1 x 18,00 kr = 18,00 kr.
Totalt: 18,00 kr.
Rättningskod: XLV MHC WGS

Senast redigerad av KalleKlut den 2024-10-05 klockan 18:50.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-05, 18:49   #64
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Vi spelar ju nästan samma varje gång
Samma 1:a och 2:a på Top7 men tyvärr levererade inte Kingslayer P och Mizai.
På V75 klev jag av på Hanna i tredje. Märkligt lopp där ju Uncia var helt oduglig.
Anar vi nedåtform på Wäjerstens hästar?
Haha ja jäklar va lika vi tänker många ggr
Riktigt surt på top 7 och precis samma för mig i 3e med Hannas gratisvinst..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-05, 20:33   #65
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 25
Sharp$: 485
Standard

Har kollat lopp 3 igen och det är helt klart en överkörning av Hanna O. Klipper ju i princip benen på Sandras pålle. Min gissning är att hon hade dålig koll på exakt var Heineken Bishop var och ville till sargen efter ett tufft lopp i dödens, men hade jag varit ägare/kusk till Heineken hade jag varit fly förb.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3)
jeppe565 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-06, 11:42   #66
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 158
Sharp$: 26732
Standard

Ingen skillnad mellan detta och när någon sätter dit tassarna i en startrusning och får dem klippta av utvändigt ekipage. Förutom att detta var i slutsväng istället för in i första böjen. Det kan aldrig vara invändigt ekipage fel, den har rätt till platsen fram tills att utvändig har hela ekipaget förbi. För att undvika risken att bli kapad kan man såklart fega ur och ta upp och istället runda. Men det ska man inte behöva, och börjar man köra på det viset blir man ju ingen vinnare.

Att de inte diskade kan jag förstå som reglementet är (även om ju Sandras såg ut som en bomb redo att explodera när den felade). Men att de inte heller gav böter/avstängning för kapningen är svårt att begripa.

Roligaste i tv-sändningen var att Nybrink måste de piskat ordentligt senare år för att han inte ska säga något som är minsta kontroversiellt. "Domarn dömer" ja så är det ju, men man kan ju ändå tycka att de dömde fel. Vågade inte ens säga vad han tyckte fria eller fälla vad jag hörde. Skönt att Tillman och Robin M tordes säga sin mening iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-06, 12:12   #67
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 914
Sharp$: 5411
Standard

Men man får inte sticka dit framhovarna när någon har börjat gå ner ett spår, det måste finnas ETT HELT spår

tror Hanna följer med galopperande häst nedåt när denne börja komma in på säkerhetsspåret och då finns det inte plats för annat än hovarna
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-06, 12:14   #68
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 963
Sharp$: 4911
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Att de inte diskade kan jag förstå som reglementet är (även om ju Sandras såg ut som en bomb redo att explodera när den felade). Men att de inte heller gav böter/avstängning för kapningen är svårt att begripa.
Det skulle vara ett erkännande av att de gjorde fel.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-06, 14:48   #69
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 158
Sharp$: 26732
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Men man får inte sticka dit framhovarna när någon har börjat gå ner ett spår, det måste finnas ETT HELT spår

tror Hanna följer med galopperande häst nedåt när denne börja komma in på säkerhetsspåret och då finns det inte plats för annat än hovarna
Grejen är att Hanna aldrig var riktigt förbi, då räcker det att man har tassarna där för att utvändig inte ska få passera. Om hon vore helt passerad och sen gasade in vore det en annan sak. Det var verkligen inte med mycket men så bedömer jag det iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-06, 15:08   #70
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 914
Sharp$: 5411
Standard

Men det är ju det som är grejen

Det räcker inte med att man kan sticka dit hovarna, det skall plats för hela hästen

när någon är på väg mot ledningen, men fortfarande inte helt nere vis sargen, kan hästen invändigt INTE komma bakifrån o sticka dit hovarna

det dröjer ett tag innan galoperande häst viker ner mot säkerhetsspåret
Då hinner hanna komma ifatt och med hjul mot hjul följa med Djuse nedåt

Hade Djuse vikit ner direkt han fick galopp, Då kunde Sandra stuckit dit benen eftersom då var Hanna en bit efter, alltså delar av ekipaget utvändigt Sandra

Hur skall det se ut för att den i dödens skall få ta över galopperande ledare ?

När någon galopperar i 3e utvändigt, när kan den i 3e invändigt vrida ut?
Tydligen endast om det är en hel längd fritt framför den galoperande hästen, NEJ invändig häst följer den galoperande hästen utåt, sida vid sida

Det här med säkerhetsspår är lite halvoreglerat, kuskarna ganska ovana, speciellt i ledning i slutet av loppet, samt hur travande hästar kan körasa
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-06, 15:16   #71
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 158
Sharp$: 26732
Standard

"Under hela loppet inklusive upploppet får framförvarande ekipage passeras på antingen yttre eller inre sidan om tillräckligt med utrymme finns för såväl häst som sulky."

Hjulet fortfarande inte förbi frambenen = ej plats för både häst och sulky
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-06, 15:24   #72
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 158
Sharp$: 26732
Standard

Riksdomaren i intervju i liven nu precis. Håller fast att de var överens osv men man hör mellan raderna att han innerst inne inte vill kan stå för det längre. "Det var bedömningen vi gjorde då" osv.

Förstår att det kanske är svårt för det där händer inte ofta. Men för mig måste det vara precis samma bedömning som vid en kapning i spetsstrid. Att man "följer med" hästen som tas ned ändrar ingenting för mig, man har inte lov att följa med ner om man inte har plats nog att inte kapa någon innanför.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-10-06, 15:53   #73
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Gårdagens Domarskandal.
Med stöd av nuvarande luddiga regelverk kan jag köpa att Hanna får behålla segern. Men en diskning hade oxå varit ok för min del.
Dock är det en mycket allvarlig felbedömning att inte ge Hanna böter och ev avstängning för grova påkörningen av invändigt ekipage. Skandal att stå och försvara felbeslutet av ansvarig domare.
Dessutom har vi ytterligare en idiotisk luring i regelverket. Det antyds att det spåret man har i sista kurvan skall man hålla även på upploppet. Man får alltså inte byta spår sista 150-200 meterna. Hur go ä den ?
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td