Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-09-22, 20:54   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Lördag 28/9 - Åby - V75 / SM mm


Åby trav när det är som bäst.
Grymma startfält med högklassiga två och fyrbenta deltagare som kämpar om SM titlar i olika klasser. Med Sto och Guld Elit som grädde på moset. Dessutom skapliga UET kval för 4 åringar. Och som vanligt oddshöjande Open Strech som fixar lite skrällar.
Det kommer mera när jag studerat startlistorna lite närmare.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-09-22 klockan 21:37.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-23, 10:11   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 102
Sharp$: 37587
Standard

Jag hittar tre troliga spikar direkt: Great Skills, Mindyourvalue W.F. och San Moteur. Sen är det goda möjligheter till skrällar; Ungdoms-SM, stolopp med spårtrappa, lärlings-SM samt Diamantstoet med spårtrappa och 15 pållar till start.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-23, 11:16   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 802
Sharp$: 3042


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Årets spelvänligaste och roligaste startlista utan tvekan. Bra jobbat Åby!
High on Pepper blir inte ens favorit. Jorma reser till Åby och rycker skorna. Då är han seriös!!!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-23, 16:17   #4
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Årets spelvänligaste och roligaste startlista utan tvekan. Bra jobbat Åby!
High on Pepper blir inte ens favorit. Jorma reser till Åby och rycker skorna. Då är han seriös!!!
Trodde du att han skulle bli favorit när han möter San Moteur?
SM är den enda givna vinnaren jag hittar i omgången. Bara Indy Rock som kan vara ett litet hot från stretchen.

Great Skills och Mindyourvalue V.F blir nog väldigt stora favoriter I brist på andra spikalternativ. Aldrig att jag spikar dessa! Nu gäller det att hitta andra spikalternativ då dessa lär bli grymt underspelade..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-23, 16:50   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Måndags Dragen

Snabbkollen gav följande tankar. Men det är låångt till start.
V75 1) 4 Felicia Zet Great Skills har ju gått skapligt i hårda gäng men inte övertygat. Favorit i fara.
V75 2) 8 Beat Generation Svårbedömd rackare efter paus. Men Carré är ju oftast stek het.
V75 3) 7 Koup Droit T.F. Måstestreck.
V75 4) 4 Satsuma Svåraste Åby loppet i omgången kräver flera streck.
V75 5) 5 Cubalibre Jet Toppform och äntligen bra läge. Halv smack.
V75 6) 5 Ecstasy Vinner om felfri men 50/50 g risk.
V75 7) 7 San Moteur Blåvinnare.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-09-23 klockan 18:42.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-23, 16:51   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 802
Sharp$: 3042


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Trodde du att han skulle bli favorit när han möter San Moteur?
SM är den enda givna vinnaren jag hittar i omgången.
Nä, det trodde jag inte men det är MIN favorit. Precis som MÅNLYKKE förra veckan. Pepparn verkar ju hamna på ungefär samma procent. Kanske även blir spik på Carré som blir underspelad. Härdad i Frankrike.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-25, 09:31   #7
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 730
Sharp$: 2296
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag hittar tre troliga spikar direkt: Great Skills, Mindyourvalue W.F. och San Moteur. Sen är det goda möjligheter till skrällar; Ungdoms-SM, stolopp med spårtrappa, lärlings-SM samt Diamantstoet med spårtrappa och 15 pållar till start.
Funderar om inte 7 SAN MOTEUR är lite överreklamerad. I början såg han ut som en riktig skjutare, men numera tycker jag inte att det är samma tryck. Åtminstone upplever jag det inte så. Det "tar liksom inget" då han får en utvändig löpning.

Hade han haft bättre spår, och direkt kan sitta i ledningen hade det känns bättre. Nja, det här loppet vinner väl Magnus.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-25, 11:53   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Funderar om inte 7 SAN MOTEUR är lite överreklamerad. I början såg han ut som en riktig skjutare, men numera tycker jag inte att det är samma tryck. Åtminstone upplever jag det inte så. Det "tar liksom inget" då han får en utvändig löpning.

Hade han haft bättre spår, och direkt kan sitta i ledningen hade det känns bättre. Nja, det här loppet vinner väl Magnus.
Hm håller definitivt inte med. Kolla tre senaste starterna. Ok Stayerloppet på Åby tappade han travet sista 100 p.g.a barfotabalansen. Men på Halmstad och Eskils lekte Björn och Moteuren med motståndet sista 500 trots anfall i andra spår.
Ok lite tuffare emot på lördag men hästen har ett grymt sista varv på alla distanser oavsett löpningsförlopp. Körs alltid försiktigt bakom vingen och laddas inte för spets.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-09-25 klockan 12:59.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-25, 21:24   #9
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 153
Sharp$: 6429
Standard

Jag är förvisso tämligen oduglig på att tippa trav (eller iaf på att komponera system) men är benägen att hålla med. Känns inte som en solklar vinnare för mig alls.
Så då kan ni spika den och vara lugna ????

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Funderar om inte 7 SAN MOTEUR är lite överreklamerad. I början såg han ut som en riktig skjutare, men numera tycker jag inte att det är samma tryck. Åtminstone upplever jag det inte så. Det "tar liksom inget" då han får en utvändig löpning.

Hade han haft bättre spår, och direkt kan sitta i ledningen hade det känns bättre. Nja, det här loppet vinner väl Magnus.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-26, 01:42   #10
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Hashtag Simoni 7% Där har ni min lördagsspik
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-26, 07:46   #11
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 408
Sharp$: 1943
Standard

Hej
Skall Du öppna något andelsspel ?
Grado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-26, 07:47   #12
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 408
Sharp$: 1943
Standard

Kalle Klut
Grado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-26, 15:25   #13
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 494
Sharp$: 10542
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grado Visa inlägg
Kalle Klut
Tjenare Grado!
Jag hinner inte läsa på som jag vill då jag åker bort. Kan därför inte göra ev köpare rättvisa så jag står över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+50)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-26, 15:31   #14
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Torsdags Surr

”Sommaren försvann som en vind och regntårar rann på min kind ” Oktober knackar på dörren. Kan nog bliva för årstiden ganska stabilt Åby höst väder på Lördag. Lite regn, blåst och +11-12°.

V75 1) Har favorit i fara vibbar på favoriten men lås på 3 Great Skills och 4 Felicia Zet känns väl ganska tryggt. 6 Betting Pacer kan skrälla men måste nog ha perfekt smygare för sin grymma spurt. Dock inte som bäst senast.

V75 2) 2 Mindyourvalue W.F. och 8 Beat Generation Feglås här oxå Carre pojken brukar hålla sig framme i Monté loppen. Ligger ju på stabila 30%. Och hästen trivs bra med ryttare på ryggen.

V75 3) 7 Koup Droit T.F. Chansspik i klurigt lopp. En eller många.

V75 4) Klurigt här oxå. Dessutom bara ston.
4 Satsuma Svårbedömd rackare. Seg senast på Valla men Wilma har läget och får chansen på hästen för första gången. Nytändning. Uttrarna har ju stallform.
5 Panthere d’Inverne Duger gott i klassen och gått bra på sistone.
14 Iloveyou Butcher Tja oxå svårbedömd. Men Flemming åker inte över Kattegatt ……bla,bla. Dessutom Flemming läge.

V75 5) 1 Chanel Trio har gått bra och är värd ett streck trots lite lurigt läge.
2 Hashtag Simoni har form och den där Sedström kan köra häst.
5 Cubalibre Jet Äntligen bra läge. Kan vara chansspiken men jag är nog för feg om jag kör ett större system. Fick ju pension häromdan Psst dessutom Trixton gener
6 Cameron Har gått som tåget och måste väl bevakas men kan få en tuff resa. Lär tas emot med varma servetter om det blir spetskörning. Favorit i fara ? Om han nu är favorit.
9 Competivo Härdad i tuffa gäng men läget är sådär. Får nog inget gratis här.
11 Humanity Pellini Kommer med råg i ryggen efter fina prestationer men läget är oddshöjande.

V75 6) 5 Ectasy Ojämn rackare och för hårt betrodd i min värld. Distansgynnad kan man läsa både här och där. F-n trot !?
6 Shallow Toppfin märr. 4% känns grymt spelvärt. Flemming åker väl inte över……..
8 Caia Startsnabb rackare Får hon piken utan strid kan det räcka länge trots 2,5 varv.
12 Monalisa B.R. Ok, läge och distans är väl minus men detta är en meriterad norska trots endast 12 starter på sitt CV. Dessutom är BR hästar alltid välstammade.

V75 7) 7 San Moteur Fram och baklänges. Ok 62% är väl lite tråkigt och i högsta laget men jag hoppas och tror att det sjunker till ca 50%. Många är ju skeptiska och går emot favoriten både här på sidan och ute bland proffstipsters maffian. Vi får se vem som har rätt. Blåvinnare på min kupong.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-09-26 klockan 15:34.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-28, 08:36   #15
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 565
Sharp$: 5384
Standard

Åby och SM

Mina bästa spikar !!
Avd 1 Great Skills
och
Avd 5 Humanity Pellini

Bästa drag
Avd 2 Devs Definitif 11%
Avd 3 Bottom Line 1% fastlåst sist , passas
Avd 4 Lo Diablo 6% och Kejsarinnan Sisu 2%
Avd 6 Shallow 6% och
Nikki Lane 7%
Avd 7 Fint SM lopp där jag tror HOP kommer blåsa dem , nu med käkrem igen och barfota runt om , distansgynnad
Mvh Kocken
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td