Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-09-17, 07:57   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 407
Sharp$: 5548
Standard

V75 Färjestad 21/9-24


Mycket snack är det om hur ofattbart dåligt betalt på lördagens jackpot för 7-rätt på V75 Sundbyholm.

Att enskilda spelare satt 100-tals 7:or vid en och samma omgång på V75 och i stort sett alltid vid jackpot, har varit ett mönster under många år vid jackpot,
i synnerhet under Hans Lord Skarplöths era som VD.
Han och de övriga lågbegåvade i styrelsen, har vad jag tror medvetet blundat för
de enorma reducerade system som lämnats in av spelsyndikat i utlandet och nu även i Sverige. Att plundra sjurättspotten har blivit lika lätt som att sno godis från barn, det räcker med att en eller två favoriter vinner så är bingon total.

Att ATGs filbegränsningar varit ett skämt, de tror jag alla vid det här laget äntligen har hajjat. Man hugger upp det enorma systemet i mindre bitar
och sedan är det game.

Att ATG med Hans Lord Skarplöth vid ratten i sin kortsiktiga jakt på omsättning och egen jakt på höjd bonus, som bygger på omsättningen.
Lyckats skjuta sönder sin premium produkt V75 så totalt, så att den blivit helt ospelbar är inte förvånande, med ett sväng-gäng som Jackpot-Hasse & Co
som top dogs.

Det otroliga är att ATGs ägare sitter tysta och inte agerar medans nedmonteringen av V75 sker helt öppet i avsaknaden av kompetens från
några tokars händer i styrande position på ATG?????

Att lyssna på intervjun med Hans Lord Skarplöth i Spelvärdes podd, var minst
sagt smörtsamt. De raljerande svaren var ett ynkligt sätt att dölja att VD på ATG har absolut noll koll och strategin är att problem löser sig av sig självt, då alla
problem med knappt mätbara utdelningar bara är en funktion av slumpens nyck.

Den mannen biter huvudet av skam och måste bort, det måste vara den viktiga ste åtgärden för att rädda V75 och travet, som befinner sig i fritt fall.

Att någon skulle kunna skjuta sönder mitt intresse för trav och spel på trav, trodde jag var omöjligt, men Hans Lord Skarplöth har lyckats med det omöjliga
och överträffat sig själv.

V75 har blivit det spel med absolut sämsta återbäring per spelad krona av alla lagliga spel sedan Jackpot-Hasse klev in på manegen, om du håller dig till ATGs
spelregler. Eftersom takhöjden för att runda reglerna är så hög, så skrattar
de stora spelsyndikaten med sina enorma reducerade system och sin penningtvätt hela vägen till banken.

Tack Hasse!!!!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-17, 14:47   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 802
Sharp$: 3042


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En första rad med måstehästar.

2 JIKKEN
1 SMILEANDWAVE N O
1 MÅNLYKKE AM
1 HUMANITY PELLINI
5 VICTORY POSEIDON
1 BORUPS VALLMO
5 CHANEL TRIO


Sen börjar pusslet.
Enjoy the moment!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-17, 15:32   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Mina Tisdagshästar

3 H.C.’s Crazy Horse. Grym kuse. Är nog med på stregen.
8 Billy the Bronco o 11 Nero Shermer Måstestreck.
1 Månlycke A.M. har hittat en ny vår i September.
13 Jalapeno K. Distansgynnad rackare.
1 Jongleur Smack.
12 Mi Amore Bros Smack.
4 Bicc’s Tobee Dreamteamet levererar (igen)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-17, 16:44   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 802
Sharp$: 3042


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Mina Tisdagshästar

3 H.C.’s Crazy Horse. Grym kuse. Är nog med på stregen.
8 Billy the Bronco o 11 Nero Shermer Måstestreck.
1 Månlycke A.M. har hittat en ny vår i September.
13 Jalapeno K. Distansgynnad rackare.
1 Jongleur Smack.
12 Mi Amore Bros Smack.
4 Bicc’s Tobee Dreamteamet levererar (igen)
Ja, där var många hästar jag vill ha med. Mina "måste-hästar" är inte nödvändigtvis såna jag tror på utan 1:or i volt och 5:or på auto kort. Och även hästar jag bevakar på Travsport.se fast där hade jag inga den här veckan.

Jag kanske nappar på Efterhandaren och spikar MÅNLYKKE. Våren är här!
14%!!!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-19, 16:45   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Torsdags Surr

V75 1) 5 Lozano Di Quattro Tja hästen borde väl vinna det här fram och baklänges om inte Tobias klantar till styrningen. Jag brukar inte gnälla på kuskar men med en annan driver hade Lozano haft en miljon till på kontot. Förlåt Tobias.
3 H.C.’S Crazy Horse har tuffat på i Rikstoton hela sommaren och är värd en vinst. Men kanske börjar bli sliten efter ganska hård matchning. Bra läge.

V75 2) 5 Emothi Aronsson testar Rikstoton med hästen som står bra inne i Klass 2.
Lurigt spår men känns änna distansgynnad.
7 Staro Raymond Nuncio filuren har visat fina takter i sina få starter och är väl en typisk Nurmos klassklättrare. 64% känns dock lite väl magstarkt.
8 Billy the Bronco trodde jag mycket på senast men kom helt på vingel. Kan ta revansch trots kymigt läge.
11 Nero Shermer är en tuffing trots sin orutin. Läget är oddshöjande men hästen duger gott i Klass 2.

V75 3) 1 Månlycke A.M. Spår 1 på Färjestad är ju omtalat som besvärligt och Djusepojken får nog plocka fram sina bästa kuskegenskaper för att inte bli fast. Men han brukar hitta luckor. Torsdagens chansspik.

V75 4) 13 Jalapeno K. Distansgynnad är bara förnamnet. Har dock pausat 6-7 veckor. Men är nog med på stregen.
1 Humanity Pellini kan stå emot länge. Går sina 14 tider på distansen. 9% !!

V75 5) 1 Jongleur Det luktar spets och slut men alla lopp ska köras.
4 Ready Cash är en tuffing som alltid gör sitt jobb. Känns änna distansgynnad. Kanske går en 09 tid på snabba Färjestads ovalen ?

V75 6) 2 Global Eyecatcher har pausat och dessutom kluriga spår 2 ! Men David P brukar ha starthästarna iordning.
7 Xanthis Ibiza Svedberg har stallform och Björn brukar besöka vinnarcirkeln på hemmabanan ganska ofta. Ok har inte vunnit på ett år men kuskförstärkning kan ge resultat.
12 Mi Amore Bros Spår 2 i volten är lurigt för auto hästen men andravolten känns lite lugnare för ovana hästar. Med på stregen om felfri.

V75 7) 4 Bicc’s Tobee är en grym 4 åring som vunnit 8 av 13 starter i tuffa gäng.
Pausat lite och distansen är väl ingen fördel men Dreamteamet är nog med på stregen (igen) Hästen tål att tugga på i dödens.
1 The Way I Talk Ås är en grym Valner kuse. Är däremot gynnad av distansen och kanske farlig att glömma trots lite luriga spår 1. Bicc’s Toobe är en tuffing att ha tuggande i dödens.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-20, 13:18   #6
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 90
Sharp$: 1121
Standard

Tangen Bork vann spårlotten mot lampan. Lär ju laddas direkt men frågan är bara om han når tät. Jag själv tror det då Månlykke har lurigt innerspår. Det är väl den enda som kan tänkas svara för tätposition. Brenner Borken en undantagshäst utan gränser men är 5 år och har bakspår. Jag spikar Tangen.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-20, 16:01   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 802
Sharp$: 3042


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Torsdags Surr

V75 3) 1 Månlycke A.M. Spår 1 på Färjestad är ju omtalat som besvärligt och Djusepojken får nog plocka fram sina bästa kuskegenskaper för att inte bli fast. Men han brukar hitta luckor. Torsdagens chansspik.
Typiskt! Bara för att både Efterhandaren och jag har tänkt spika MÅNLYKKE så har den stigit från 14 till 17%. Att man aldrig kan lära sig hålla käft.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-20, 16:25   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Fredags Tugg

Idag blir det en gammal hederlig fredagsdrink hemma på altanen i sommar värmen. Nästan som på Kreta fast lite kyligare kvällar och nätter.
Men det är ju trav surr som gäller här på sidan. Och som vanligt nuförtiden ser det onekligen favoritbetonat ut (igen). 83 startande hästar på V75 och 28 av dessa är spelade till under 1% på streckspelet Dan före Dan. Alltså 33% !!
Max 5000:- på 7 rätt om jag får gissa. Men det är likväl kul att spänna bågen och försöka hitta vinnarna på ett mindre system. Baron de Coubertains visdoms ord ” de viktiga är inte att vinna utan att deltaga ” gäller i min värld nuförtiden.

V75 1) Känns väl upplagt för Lozano. 2-3-4-6 är möjliga motbud men det kostar nog mer än det smakar.
V75 2) Staro Raymond är definitivt en favorit i fara. 5-7-8-11 känns tryggt. 11 är min chansspik. Distansgynnad rackare. Men Klass 2 är ju som bekant Klass 2.
V75 3) Nordisar är som bekant Nordisar. Månlykke har kluriga spår 1 och Brenne Bork tar väl sin femtonde raka ? Eller ?
V75 4) Humanity Pellini och Jalapeno känns som ett skapligt Tvåhästarslås.
V75 5) Sprinterlopp är klurigt. Positionerna är viktiga. Här kanske 1% aren Ready Star överraskar ? Nja Lennartsson får nog tuffa på i spåren. Going Cash är mitt fredags drag. Hästen duger gott i klassen trots lite missvisande rad och är redo för första årssegern. Spelvärd tredjehandare. Typisk Nurmos luring.
V75 6) Xanthis Ibiza är min fredags spik. Var lite inne på Mi Amore men spår 2 i volt och många att runda. Nej det här vinner nog Lill Goopen.
V75 7) Jag har ju sedan gammalt snöat in på Dreamteamet Törnqvist / Pieters. Visst finns det motbud men det är min första häst. Lite pace på loppet så jäklar.
Dats Tore och Erik M är ju en gammal goding på Efterhandarens följehäst lista.
The Way I Talk platsar oxå där. Zaxton ! D’Apper ! Om jag kört ett storsystem hade jag gaddat på men jag ligger lågt med spelet nuförtiden. Men höjs pensionen så jäklar

God tur alla spelfilurer önskar den gamle Efterhandaren.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-09-20 klockan 18:29.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-20, 16:31   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Typiskt! Bara för att både Efterhandaren och jag har tänkt spika MÅNLYKKE så har den stigit från 14 till 17%. Att man aldrig kan lära sig hålla käft.
Ha,ha. Du har onekligen en poäng där bosse.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-21, 10:03   #10
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 441
Sharp$: 6062
Standard

V75
Inlämnat: 2024-09-21, 10:39
Färjestad
Lördag 2024-09-21
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 5, 6, 9 (1, 4)
2: 7 Staro Raymond (11, 1)
3: 1, 7, 9 (2, 3)
4: 6, 10, 13 (1, 2)
5: 1, 4 (7, 11)
6: 2, 4, 6, 7, 8, 12, 14, 15 (1, 3)
7: 3 Zaxton (6, 4)

5x1x3x3x2x8x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: RNV MLG MVB

Mina tankar.

Avd 1
Mycket spel på 2 och 5, där det också är jämnt spelat mellan dessa. När två kör mot varandra vinner en tredje som klyschan går?

3 H.C´s Crazy Horse 8% vann senast det begav sig med V75 på Färjestad.

6 Sandokan 7% går upp i klass, men är en häst som hoppat bort mycket pengar och segrar. Jag tror den står sig rätt så bra i detta gäng och formen är på topp. Felfri kan den bli farlig.

9 Kinky Boots 5% har gått bra på slutet. Fint smyläge här.

Avd 2
7 Staro Raymond 64% är favorit och borde ha en bra chans här. Spikar.

Avd 3
Unionskamp och de bästa kallbloden gör upp. 1, 7 och 9 borde räcka långt.

Avd 4
Stayerlopp där 13 Jalapeno K. 46 är favorit. Vetting chans, men inte startat på ett tag.

Andrahandsfavoriten 6 Smajlis 24% kan bli en tuff nöt att knäcka. Gått bra på slutet.

Tar också med 10 Money Smile 3% som en potentiell skräll. Stark och går hela vägen. Bortglömd och en luring i loppet.

Avd 5
Låser loppet på 1 och 4.

Avd 6
Känns toköppet och streckar vad plånboken räcker till.

6 Mona Moonlight 8% låter Törnqvist riktigt positivt på.

8 Gejst 3% är en norsk gäst som blir borttappad.

14 Nycora 1% är ofta med på fina placeringar och ska räknas i detta lopp. Helt bortglömd.

15 Staro Raili 9% var hårt betrodd i senaste loppet, där den slutade tvåa, men nu bara femtehandare i detta öppna lopp.

Går för en skräll!

Avd 7
3 Zaxton 28% är en bra häst och skulle kunna komma till ledning härifrån. Vann från samma läge på V75 i Färjestad vid senaste segern.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-21, 10:17   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 802
Sharp$: 3042


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Johnny, som tippar ihop med "professorn" på Näsets spel och tobak har fått tips från sin synska väninna som säger att en 7%are kommer att vinna sista avdelningen. Det skulle vara 7 Mellby Jail. Tja varför inte? MAD på en Nurmoshäst
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-21, 10:58   #12
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 160
Sharp$: 388
Standard

lite favoritbetonat ut idag?!

V75 1) 2 Jikken sitter direkt i ledningen ,allround och kan öppna. Första med Adielsson. Möjliga skrällar nr 1 och nr 4. Silverdivisionen minskar dock skräll sannolikheten.

V75 2) Några vill fälla 7 Staro Raymond idag, jag spikar ..MAD, långa distansen, spår 7 volt.

V75 3) Kallblod är kallblod, även om det är högsta klassen så får det bli några hästar på kupongen 9-2-1-7.
Nr 9 har 14 vinster i rad, snart borde det komma en förlust, kan jag tycka ..

V75 4) Även om 13 Jalapeno vann överlägset senast och det 3140m idag, så finns det några fler som kan vara intressanta här 6-1-10-12.

V75 5) 4 Ready Star imponerande seger från spets senast på bra tid. Startsnabb. 5/8 i spets.
Motbud 1 Jongleur. Startsnabb och spetsfavorit. Siktat hit.
Någon av Djuse bröderna troligtvis vinner klass 1 idag.

V75 6) Här är det lite mer komplicerat läge ..Goop tror mycket på nr 7, vinstraden 6-7-10-10.. här får man strecka på ..

V75 7) Bronsdivisionen 1640A ser lite öppet ut, ser att 3 Zaxton trendar snabbt uppåt , kan det vara Wäjersten effekt??
1640A höjer galopprisken med tanken på att hästen har följande vinstraden ag-2-ua-6
Jag spelar med några till 1-4-6-7-8.


Sammanfattning: Färjestad är en snabb bana och det är flera favoriter som har bra chanser . Magkänslan säger låg utdelning idag..

Senast redigerad av Baltasar den 2024-09-21 klockan 13:13.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-21, 12:44   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 22 102
Sharp$: 37587
Standard

Jag tror att jag nöjer mig med två spikar idag, även om jag har fem olika alternativ som jag tror mycket på. Jalapeno K och Zaxton ser det ut att bli. Lozano gillar skarpt (ifall det inte har framgått tidigare), men jag dubblar nog med Jikken och så kör jag sparlopp mellan Tangen Bork (som jag tror vinner) och Brenne Borken (man vet ju inte hur bra den är). Hoppas på att fälla storfavoriten Staro Raymond och få in ett par kul pållar i de andra garderingsloppen. Mi Amore Bros var dock ett av mina spikbud.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-21, 13:07   #14
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 360
Sharp$: 14626
Standard

Ett gäng dugliga 15% are.

11 Nero Shermer
1 Humanity Pellini
7 Going Cash ok 18% får dispens.
2 Global Eyecatcher
12 Mi Amore Bros ok 18% får dispens.
1 The Way I Talk Ås
4 Bicc’s Tobee ok 17% får dispens. Dessutom min blåvinnare !
6 Chimi ok 16% får dispens.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-09-21, 13:23   #15
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 153
Sharp$: 6429
Standard

Kul men klurig omgång. Lite tankar i nuläget:
1: Borde stå mellan 2 och 5. Men Joe Dalton till 1% känns svårt att motstå
2: Favotiten är nog överstreckad, känns som den blir ett tufft lopp. 1 blir mitt förstastreck med bred gardering bakom. Fördel Norge tror jag.
3: Måste gardera och hamnar alltid snett på kallbloden. Stumne Fyr känns som bäst värde.
4: Varit inne på Smajlis hela veckan och utesluter inte spik. Men lite rädd för galopprisk. Mycket surr om 1 men hur ofta vinner CE? Jalapeno vann med 10 längder men mötte ju ingenting förutom Coin Master.
5: Den av 1 och 4 som spetsar har bäst chans. Going Cash hissas på många ställen men vinner den från dödens? Några kul skrällar bakom om en inte går kort. Hade gärna spikat här.
6: Öppet som vanligt. Tror tillägg får svårt. Fördel springspåren tror jag och glöm inte 8.
7: Zaxton vinner väl om den spetsar utan att det kostar för mkt. Wäjersten är en maskin. Bicc’s Tobee har jag inte riktigt tagit till mig. Har en känsla av att det kommer en bra prestation från Mellby Jail.

Spikvalen får bli fokus nu, väljer då från enkelraden 2,1,-,6,1/4/7,6,3
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td