Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik
Ah som i "Blåsningen"? Nä det visste jag inte.
Skämt åsido du tillhör alltså de som trycker in eventuellt spel 2 sekunder innan start i bilstartsloppen.
Finns såna tävlingsdagar, som inte sänds? Jag brukar slå på banans egen kanal så slipper jag mörkandet av provstarter och defilering, och slipper nissarna och nissornas enerverande tjatter och villospår (undantaget Svante Båth han uppskattar jag, men lyssnar bara på Livestudion när jag inte spelar).
Däremot är det förstås överlägset vara på plats en sommardag nära staketet, dock jag har en bit till banan och prioriterar annat då jag nu vant mig av vid travbanebesök då jag bokstavligen får ont i magen av att betala åtta hundralappar för lika många öl (vi talar 33 eller 40 cl).
.
|
Bankanalens fördröjning gör det upplagt för minus, särskilt på kort häck sommarbana. Bakspårsfavorit studsar jämfota redan i kurvan. Spelidé: nånting annat i programmet.
Allt sänds, dock inte allt på liven utan endast bankanal, och de tävlingarna är väl ofta dessutom fri entré eller åtminstone klart billigare. Förvisso, det kanske bara är 8 lopp totalt och allt är inte sommarbana och kort eller medel auto, men klassen är lägre, ofta mer upplagt för studs