|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-09-05, 09:29 | #31 | |
Citat:
V86 1) Sandokan lekte med packet. Axevalla Perssons hästar måste bevakas. Mina förslag fick se sig slagna. V86 2) Djusepojken lekte med packet med Nuncio avkomman och Nurmos myser. Mister Lion var näst bäst. V86 3) Henriksen hade nästan lovat vinst med Attitude men nosen var för kort. Bra kämpat. Det kommer mera. V86 4) Tja mina fyra nämnda blev 1-2-3-4. Djusepojken som vanligt vassast. V86 5) Quattro fick nosen först. Smajlis blev ”bara” trea trodde han var tuffast till slut. Men ? V86 6) Örjan fick bestämma och då brukar han vinna. Triton kördes preparé och var nöjd med en matlapp. Lozano kördes väldigt knepigt. V86 7) De Facto var omgångens stänkare, det var flera än jag som trodde på hästen. Nerspelad till 5ggr på V spelet men perfekt DD spik. Kul för Robban i debuten efter paus i avstängnings båset. Perfekt styrning. V86 8) Can Can Broline. Ännu en preparé start. Skor på och en uppgiven galopp. Ready Star lekte med dom väl understödd av Djuse nr 2. 10 tid på distansen är helt ok för en Klass 1 filur. |
||
2024-09-05, 11:38 | #32 | |
Citat:
Om t.ex. Daniel Wäjersten har 3-4 hästar i ett lopp så behöver man i regel endast strecka dom. I sådana fall har det hänt att Wäjersten inte kör för fullt om han redan har två hästar från sitt eget stall före honom. Sedan kan han segla in som trea och har likväl vunnit via någon av de andra två hästarna. |
||
2024-09-05, 12:05 | #33 | |
Citat:
Tränare står och faller med sina hästägare. Inte bara stallvinster. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-09-05 klockan 12:07. |
||
2024-09-06, 22:53 | #34 | |
Ja precis!
Inte tänkt färdigt tanken och det kanske inte är rimligt att göra så fullt ut. Samtidigt tänker jag att det ändå kan bli missnöje för en tränare om hen får en risig kusk eller tränaren inte maxar hästens chanser. Citat:
|
||
|