|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-01-21, 23:43 | #1 |
intervjuer bergsåker
V75-intervjuer, Bergsåker
Avd: 1 1 CHACO BAR - Inget för spelarna Han möter alldeles för tufft motstånd och det är inget för spelarna. Han får smyga med vid sargen och skulle han greja en slant ser jag det som en bonus. Inga ändringar, säger Hanna Olofsson. 3 LAMBORGHINI S.T. - Laddas mot spets Han blevb manglad av Never Again senast och la ner helt, det tycker jag inte är så mycket att säga om. Han ser efter det loppet som vanligt väldigt pigg och fin ut i jobb och vi behöver inte oroa oss för formen. Jag kommer att sikta på ledningen och väl i den positionen tycker jag det ska vara bra chans att det den här gången håller hela vägen. Vi rycker skorna runt om bara banan tillåter det, säger Per Lennartsson. 4 Q.FORTY FIVE - Kändes bättre än på länge senast Han satt fast med allt kvar som tvåa i den senaste starten och han kändes jättefin, bättre än på väldigt länge faktiskt. Efter det loppet ser han sedan också väldigt pigg och fin ut i jobb och han verkar hittat tillbaka till toppformen. Han kommer att göra ett bra lopp och det blir samma balans som senast, säger Daniel Redén. 5 VÄSTERBO WORLD - Väldigt bra form Han har visat väldigt bra form en längre tid. Nu är det V75 och det är alltid tuffare men har han lite tur med loppet tycker jag inte han är helt borta. Han går som han gjort på slutet och jag hoppas på lite kyla och en fast bana, säger Mats Bucht. 7 TIFFANY BRODDA - Ska ses med chans Hon spurtade fint i den senaste starten och jag tycker att formen är bra. Nu möter hon några bra hästar, men hon är rejäl själv och jag tycker absolut att hon ska ses med chans, säger Reijo Liljendahl. 9 LITTLE RAINBOW* - Nöjd med bakspår Han har fått bakspår den här gången och det är jag faktiskt nöjd med, nu får han ta det lugnt från start och gå till slut istället, vilket ska vara nyttigt för honom. Det är inget för spelarna, med rätt tempo på loppet kan han dock säkert greja en slant. Formen är bra. Inga ändringar, säger Richard Smith. 10 STARO COLD CARAT - Streckas vid gardering Han svarade för ett bra lopp senast som tvåa och han ser fin ut i jobb efter det loppet, formen är fin. Det här var väl inte det tuffaste Silverdivisionslopp som körts och garderar man loppet tycker jag att han ska streckas. Eventuellt någon form av barfota om banan tillåter det, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. Avd: 2 1 B.W.ERRI - Liten platschans Hon var nere i Malmö senast och den gången fungerade hon inte alls på banan. Jag tycker att hon känns lika fin i träningen efter det så formen ska vara intakt. Hon kan inte hålla upp ledningen från innerspåret, men det kanske kan lösa sig från innerspåret. Det känns i alla fall som en liten platschans. Jag hoppas på att köra barfota, säger Thomas Lönn. 2 NAUGHTY BUT NICE - Streckas vid gardering Hon har bra form för dagen och vid gardering tycker jag att hon ska streckas. Hon är pigg och fin i jobb och hon har dessutom fått bra utgångsläge. Hon går från dom flesta positioner och vi gör inga ändringar, säger Peter Eriksson. 3 REGINA ONE - Tjänar säkert fina pengar Hon kämpar på bra mot tuffa hästar hela tiden och jag är nöjd med hennes insatser. Nu har det blicvit ganska täta starter så hon tas bara lungt där emellan. Hon är snabb ut och jag hoppas hon kan ta spets för att sedan släppa till någon av de mer betrodda. Sen smyger vi med och hon kommer säkert tjäna pengar som vanligt. Barfota fram om banan tillåter, säger Anna Ågren. 5 PIXEL CHIC - Eventuellt norskt huvudlag på Hon var väl lite trög senast, annars var vi klart nöjda med henne vid seger och hästen utvecklas undan för undan. Det finns efter senaste loppet ingenting att anmärka på och håller hon sig bara på benen från start så har hon både fart och form för att sluta i den främre träffen. Eventuellt slår vi på henne ett norskt huvudlag till den här starten, det bör ge bra effekt då hon som sagt var lite trög senast, säger Hanna Olofsson. 6 TURBOS CHERIE - Avmaskad och vaccinerad Hon är avmaskad och vaccinerad efter senast men känns fin i jobben coh ska inte ha tappat något i form. Nu är det tuffare emot men skulle det bli ledningen så bör hon duga fint. Läget är bra. Vi kör henne med aluminiumskor runt om, säger Leif Witasp. 9 TRULY DEVOTED - Bra vinstchans Hon gick ett mycket bra slutvarv i den senaste starten och det känns som att formen är helt på topp. Stoet borde komma igenom bra från det här spåret och jag räknar med att hon klarar resan utan problem. Hon kommer att tävla barfota fram och på förhand känns det som en riktigt bra vinstchans, säger Reijo Liljendahl. 10 NINEPOINTS AVALON - Har visat att han duger Han känns pigg och fin i jobb inför det här loppet och jag tycker att han ska räknas. Han har visat att han duger på V75. Inga ändringar, säger Jörgen Westholm. 12 DASHING TOOMA - Allt känns normalt Hon vann på ett bra sätt i den senaste starten, men jag tror inte att hon är lika vass som vår andra häst i loppet. Dashing Tooma har en vass spurt till slut och hon kan säkert dyka upp bland de tre främsta med lite tur på vägen. Hon har tränat på efter den senaste starten och allt känns normalt, säger Reijo Liljendahl. 13 MOLLY MCGUIRE - Outsider Hon var jättefin senast vid seger och allting är väl med henne i jobb efter det loppet. Hon står jobbigt på det, löser det sig under vägen kan hon dock avsluta fort sista biten och jag tycker hon är en outsider. Samma balans som senast, bara banan tillåter barfota, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 14 FOLLOW ME ÅS - Bra form Hon satt fast senast, gången innan var hon duktig vid seger. Hon har bra form och skulle hon ha lite flyt med positionerna tycker jag att hon är så pass bra att hon ska greja en fin peng. Hon går som hon gjort i starterna på slutet, säger Mats Bucht. 15 CHIARA SISU - Har en häst som duger i klassen Hon var sjuk näst senast och var då inte alls som bäst, senast visade hon dock att hon är tillbaka då hon gick bra i skymundan och hon ska med det loppet i kroppen vara ännu bättre till den här uppgiften. Utgångsläget med tillägg blev såklart inte optimalt och det måste lösa sig härifrån, stämmer det dock till någorlunda för henne under vägen kan hon faktiskt vara en rysare, jag tycker att jag har en häst som duger i klassen. Barfota fram om banan tillåter, säger Petri Salmela. Avd: 3 1 AMOUR AMI* - Kommer att köras i spets Han var fin senast vid seger och allting är väl med honom i jobb efter det loppet. Han har efter senaste loppet jobbat 1.21 full väg inne på Bergsåker och han var väldigt fin på det. Utgångsläget blev perfekt och det är ledningen som gäller, därifrån tycker jag att han är en av dom två som kan vinna det här loppet. Samma balans som senast om banan tillåter barfota, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 2 IMA SUPER CROWN - Vinner inte Han kämpar på, men räcker naturligtvis inte till seger den här gången. I den senaste starten kom han bort helt och den här gången får vi smyga med via sargen. Han får ta det som han får, säger Thomas Lönn. 3 ACCESS TOOMA - Jagar fina pengar Han har inte varit som bäst på sistone, men jag hoppas på att han ska vara bättre den här gången. Hästen tränar fint och jag är nöjd med allt inför den här starten. Distansen ska han klara och jag har förhoppningar om en fin placering. Han är snabb ut, men taktiken avgör jag senare. Vi får se hur banan ser ut, men jag kör helst utan skor, säger Tommy Hanné. 6 MARSHLAND - Vettig segerchans Han var duktig senast vid seger och det finns ingenting att anmärka på efter det loppet, hästen ser pigg och fin ut i jobben och han ska bibehålla sin form. Det är såklart upp till Kihlström vad det blir för taktik här, hästen bör dock normalt ses med vettig segerchans. Inga ändringar och hästen övernattar utan problem, säger Tommy Berghagen i Stefan Hultmans stall. 8 HOT TUB - Får starta mot formen Han har dåligt med lopp och ska starta sig mot formen. Han slog sig på ett knä senast med broddskor så jag hoppas att det går att köra barfota fram. Han lär nog hamna där bak härifrån och det är risk att det blir dåligt tempo. Kan han avsluta bra och greja en fin slant har han gjort det bra, säger Marcus Öhman. 9 BOBTAIL - Kan ta en plats Hon är på väg uppåt i form, men jag vet inte hur snabba hennes ruggar är den första biten. Spåret är i alla fall bra för henne för hon ska nog gå bakifrån. Hästen tränar starkt och jag tycker att hon ska ses med ganska hygglig platschans. Hon ska inte vara sämre den här gången och detta är inte det tuffaste guldlopp som har körts, säger Reijo Liljendahl. 10 CONRADS EPILOG - Uppåt senast Han har varit något sämre en tid, senast var han dock uppåt som trea och han verkar lite på gång igen. Från det här utgångsläget tycker jag dock inte att han är något segerbud och det är en platschans. Eventuellt någon form av barfota, bara banan tillåter, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 11 FLEA SOUTHWIND - Utgångsläge och distans är ett minus Hon går bra varje gång och det går inte annat än vara väldigt nöjd med henne. Den här gången är dock både utgångsläge och distans ett minus för henne och det gör att vi jagar en hygglig slant. Det blir nog någon form av barfota om banan tillåter, säger Per Lennartsson. Avd: 4 1 DE LEONE ÅS - Ändrat en del senast Han var mycket bra senast och jag var nöjd. Näst senast var det inga problem med orken men hästen var spänd. Vi hade ändrat en del senast i utrustningen samt lättat honom i bakbalansen. Vi kör samma nu fast med kortare brodd. Allt är bra med honom i skogsturerna därefter och han bör vara ännu vassare nu. Han reser ganska sent hemifrån på fredagen och får äta hemma. Han ska klara resan med övernattning på bra sätt, säger Jesper R Nilsson. 2 MILL NOBELL - Ska inte räknas bort Han har verkligen övertygat på sistone och har hittat toppformen. Läget blev bra och han är ruskigt snabb första biten så vi får väl göra ett försök att ta oss till ledningen. Sen får man se hur det utvecklar sig men jag skulle inte vilja räkna bort honom helt och hållet. Inga ändringar, säger Susanna Grahn. 4 BECKMAN - Räknas felfri Han tränar bra och är inte så dum men kan bli lite väl laddad. Han får gå ut över kort distans här och få upp lite tempo i kroppen. Han bör kunna greja en framskjuten placering bara han sköter sig. Vi kör honom barfota fram, säger Leif Witasp. 5 KRONPRINSEN - Mer stark än snabb - distansen? Han går bra varje gång och det finns bra styrka i den här hästen. Distansen tycker jag dock är ett frågetecken den här gången, han är mer stark än snabb och det gör att jag i första hand vill kalla honom ett platsbud i det här loppet. Allting är annars bra med honom i jobb och han kommer mer och mer för varje start. Inga ändringar, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 6 SPIRIT OF LIFE - Toppform - kantboll med maxklaff Han kommer med två raka segrar och har gjort det väldigt bra så vi tänkte att det var dags att testa V75 när formen ändå är på topp. Senast gav han ett rejält intryck och vann ganska lätt trots ett dåligt utgångsläge. Jag begär inte att han ska vinna på V75 mot det här tuffa motståndet men en plats är inte omöjlig och med maxklaff kan han vara en kantboll. Inga ändringar, säger kusken Susanne H Osterling. 7 DELLVANN - Helstängt huvudlag på Han har visserligen lottats till iskallt utgångsläge, löser det sig dock lite under vägen och det blir tempo på loppet så tycker jag att han ska räknas. Han känns pigg och fin i jobb och nu blir det dessutom helstängt huvudlag på - vilket känns intressant, säger Jörgen Westholm. 8 HIGHWAY TO HELL - Jagar en slant Hon nöter på och gör det hyggligt varje gång. Den här gången är dock motståndet tufft och då utgångsläget samtidigt blev tråkigt så är det en slant som gäller. Inga ändringar, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 10 VIGGO TRIZZ - Svårt växla tempo Han håller bra form för dagen och känns fin i jobben. Han behöver lite hjälp med tempot då han har lite svårt att växla tempo själv. Han kan nog tjäna hyggliga slantar här. Vi har inga ändringar planerade på honom, säger Leif Witasp. 11 LINUS RU - Rundar inte alla från bakspår på V75 Han gjorde nog det bästa loppet sedan han kom till mig senast och det känns som att han böjar hitta stilen på allvar. Han känns mycket fin för dagen men från bakspår tror jag inte att han rundar ett helt fält på V75. Kan han vara trea-fyra är det mer än godkänt. Inga ändringar, säger Lars Wikström. Avd: 5 5 ODD TABAC - Laddar för ledningen Han jobbar faktiskt väldigt bra inför det här loppet och jag är helnöjd med honom. Däremot är det såklart tufft emot och i första hand är han ett platsbud. Jag kommer dock att ladda för ledningen och väl i den positionen kör jag där så länge det går. Inga ändringar, säger Anders L Lundin. 6 ROTE JON - Möter för tufft motstånd Han har matchats mot det här loppet men möter mycket tuffar hästar som vi bara brukar se på Tv annars. Senast galopperade han för att det blev fel med brodeen men han brukar vara stabil annars. Han är speedig med rätt lopp och brukar trivas med Robert. Nu tror jag inte att han kan vinan det här men en bra peng hoppas jag på. Inga ändringar, säger Göran Westman. 7 ARES R.B. - Svårt att vinna Han kan inte öppna någonting den första biten och det går därför inte att ladda med honom från start. Hästen kändes fin i det senaste jobbet och formen ska vara bibehållen. Han står bra inne i loppet och jag hoppas att han kan dyka upp bland de tre-fyra främsta. Att vinna blir tufft, säger Thomas Lönn. 9 VÅLSVARTEN - Rysarbud om man garderar Han är väl inte i full form för dagen, även om den sakta men säkert blir bättre och bättre. Utgångsläget behöver inte vara helt fel och jag tycker han är ett platsbud. Rino Dox imponerade på mig senast, väljer man dock att gardera loppet kan Vålsvarten vara ett rysarbud, säger Bo Landgren. 10 ORRBUSAN - Håller formen Hon håller sin fina form och hon var pigg och fin i onsdagens intervaller. Hon har läge för att få vettig draghjälp här och sedan en hygglig slant. Hon tävlar med skor runt om och brodd bak, säger Hans Sohlström. 11 FARMFURIR - Långsam i starten Jag var mycket nöjd med honom senast och allt verkar fortsatt bra med honom efter den starten. Han håller sin stabila form. Voltstart är ingen fördel för honom då han är ganska långsam i starten. Vi ändrar ingenting och det blir skor runt om och vi åker ner samma dag, säger Per Gustafsson. 12 RINO DOX - Kan få svårt att hinna fram Han har riktigt fin form och jag har absolut inget att klaga på. Segrarna som han har radat upp har tagits med ganska god marginal eftersom han inte har varit bottnad i någon utav dem. Den här gången tycker jag dock att han står 20 meter fel och även om jag såklart hoppas att han hinner fram tror jag att det kan bli svårt. Inga ändringar, säger Carl-Anders Hansson. 15 STAMPING - Tuff uppgift Jag är nöjd med hästen men det är en mycket tuff uppgift med alla dessa tillägg. Han har dock överraskat tidigare och får han kontakt med de övriga så vet man aldrig. Jag har bra att köra på efter vägarna här hemma och han har inte fått något banjobb nu då banorna är hårda. Han verkar fin och det blir inga ändringar. Han springer bra med brodd. Han har även fått sin vanliga stretching i veckan, säger Arne Andersson. Avd: 6 1 STARO DOW JONES - Tjänar fina pengar härifrån Han var duktig senast som tvåa och allting är fortsatt väl med honom efter det loppet, formen är fin. Utgångsläget den här gången blev passande, han bör få ett bra lopp härifrån och han kan tjäna fina pengar. Eventuellt barfota bak vid bra bana, annars går han bra med skor, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 5 FELIX VINGBOONS - Klarar spåret, räknas Han är stark och rejäl så distansen passar. Han har klarat spåret förr och vi räknar med att han ska göra det igen. Går det för banans skull går han barfota fram och jag tycker att han ska räknas. Vi åker upp samma dag, säger Roger Walmann. 6 NOTRE CROWN - Voltstart är ingen fördel för honom Han är i bra form för dagen och han är helt klart en av dom ska räknas i ett öppet lopp. Voltstart är ingen fördel för honom, däremot bör han hamna bra på det ändå. Inga ändringar, säger Svante Båth. 7 SLEVIN KELEVRA - Ser bra ut Han har jobbat 1.23 full väg inne på Bergsåker på ett väldigt bra sätt inför det här loppet och jag tycker han ska räknas tidigt. Han lär köras offensivt och jag tycker faktiskt att det ser passande ut. Distansen passar honom bra då han är stark och tuff. Eventuellt någon form av barfota fram, med det har marginell betydelse på honom då han går lika bra med skor, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 8 ROBIN RU - Med i striden om det löser sig Han gick bra senast och det syntes tidigt att han skulle hinna fram till seger. Det var ett rejält intryck han gav och den här hästen är jag mycket uppåt på. Visst skulle läget kunna ställa till det men löser det sig bara på vägen är han en av dem som borde kunna göra upp om det här. Han har visat att han duger på V75 tidigare och jag är optimistisk. Inga ändringar, säger Lars Wikström. 9 CHILLY WILLY - Förutsättningarna är perfekta för honom Han har bättre form än vad dom senaste resultaten visar, det har strulat en del för honom med formen är det absolut inga fel på. Förutsättningarna den här gången med bakspår, distans och volstart är optimala och jag tycker att hästen ska räknas tidigt. Han duger helt klart i klassen. Barfota fram om banan tillåter, säger Petri Salmela. 10 H.P.BAXTER - Rysare Han galopperade i ledningen senast då han inte riktigt klarade av tempoväxlingen. I loppen före det har han gjort det bra varje gång och han ser också fin ut i jobb efter senaste loppet. Utgångsläget blev ingen höjdare, med tempo på loppet kan han dock vara en rysare. Eventuellt någon form av barfota vid bra bana, han går annars bra med skor så det är inget problem för honom, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 11 KARMA - Kan vinna om det klaffar Hon gjorde ett bra lopp i den senaste starten på Jägersro. Den gången blev det omöjligt kört för henne, men förhoppningvis löser det sig bättre den här gången. Distansen är en fördel och hon kan vinna loppet om det stämmer till lite på vägen. Hon känns given på V75-kupongen, säger Reijo Liljendahl. 12 BENETTON P. - Jagar en slant härifrån Han är väldigt upp och ner från dag till dag och det är svårt att riktigt veta vart man har honom. Den här gången blev utgångsläget iskallt och även om hästen har en av sina bättre dagar så jagar han i första hand en slant härifrån. Balansen avgörs närmare start, säger Per Lennartsson. Avd: 7 2 STARO DYNAMITE - Min bästa chans Han har fått ett lopp i kroppen och jag tycker att han ska vara betydligt rappare den här gången. Hästen var seg i comebacken senast, men det visste jag att han skulle vara. Distansen ska inte vara någon nackdel och han kan öppna snabbt från det här spåret. Om banan är fin kör vi utan framskor och det här är min bästa segerchans i omgången, säger Thomas Lönn. 3 I´M ALONE FACE - Staro Dixieland känns för bra Han har bra form för dagen, har fått fint utgångsläge, och han bör hamna bra på det. Ledningen är dock inget måste för honom och han går från dom flesta positioner. Han är säkert och med och gör upp bland dom tre, däremot känns Staro Dixieland för bra. Inga ändringar, säger Svante Båth. 4 IZARA - Full form och bra läge Hon har full form, gick i mål med krafter kvar senast. Hon har ett bra läge och borde få en bra resa. Med rätt klaff är hon med i striden. Vi kör barfota fram om det går och hon övernattar inte, säger Roger Walmann. 5 SUPER BRIAN - Bra form Han gick bra senast och han ser fin ut i jobb efter det loppet, formen är det med andra ord inga fel på. Han skulle gynnas av tempo på loppet, då skulle han kunna vara ett bud bland dom tre främsta i ett sånt här lopp - även om jag har lite svårt att se honom vinna loppet. Barfota om banan tillåter, vilket skulle vara ett plus för honom, säger Per Lennartsson. 6 SANDRO MUSTANG - Vass med rätt resa Han avslutade mycket bra senast i en V75-final och jag tror att formen ska vara på topp även om han inte har startat sedan dess. Vi har kollat upp honom men inte hittat några fel så jag ser fram emot den här uppgiften. Nu blev läget lite väl långt ute på vingen men med rätt resa har han en sylvass speed att spela ut på upploppet. Helt borta behöver han inte vara. Barfota fram om bana tillåter, säger Karl-Gustav Sundin. 7 TROTTEUR - Platsbud i första hand Han har gjort allting rätt på slutet och det går inte att vara annat än nöjd med honom. Den här gången är det dock betydligt tuffare emot än vad det har varit på slutet och då utgångsläget dessutom blev lite väl långt ut bakom vingen så vill jag ligga lite lågt. Han kommer säkert göra ett bra lopp, i första hand tycker jag dock att han är ett platsbud. Eventuellt någon form av barfota vid bra bana, han trivs annars bra med skor och Bergh har hittat rätt med balansen i dom senaste starterna, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall. 9 LIVI DESTINY - Stått över lite men tränar bra Han gör ofta bra lopp och han känns fin men han har stått över lite för A2-smittan. Det känns som om han har normal form. Bakspår är en nackdel men han ser ut att ha bra ryggar. Det kanske inte räcker till vinst men han är gynnad av lite vintriga förhållanden och han gör säkert ett bra lopp, säger Mats Bucht. 10 OKTAN ZET - Nöjd med en slant härifrån Han gick bra senast som tvåa och jag var nöjd med honom, efter det loppet är allting sedan fortsatt väl med honom i jobb och formen är det inga fel på. Däremot blev utgångsläget iskallt och motståndet tufft. Jag smyger med och är nöjd med en slant. Balansen avgör jag närmare start, säger Daniel Redén. 11 GLOBAL LIGHTNING - Jättebra form Han är i jättebra slag för dagen och det är jämnt mellan mina hästar i loppet. Utgångsläget på den här gör väl dock att jag tror mer på I´m Alone Face. Inga ändringar, säger Svante Båth. 12 STARO DIXIELAND - Ingen lätt uppgift Han var ruggigt bra i den senaste starten och allt verkar bara vara bra efter det. Hästen har tränat bra en längre tid och vi håller honom mycket högt. Nu drar spåret ner chanserna, men han är stark och rejäl på alla sätt. Vi känner oss inte slagna på förhand, men det är ingen lätt uppgift, säger Reijo Liljendahl. |
|
|