|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-08-25, 14:34 | #226 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3092Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Man kanske borde förbjuda konfiskering av vinstpotter för att hindra byggandet av jätte-jackpoter som man sedan inte kan hantera. Jag har inget minne av att det var problem så här ofta förr i tiden. Sen tycker jag personligen att är groteskt att ev dela ut 75 miljoner till en person. Det är ett mynt med två sidor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5) |
2024-08-25, 14:52 | #227 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3092Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Aj aj, 75 miljoner igen. Betyder det att jag, för att vara säker på att delta, måste strunta i värmningar och lämna in ett tidigt system nästa vecka oxå?
|
2024-08-27, 00:36 | #228 |
Jag har inte koll på vem som ev. skulle kunna granska denna soppa. Spelinspektionen?
Oavsett borde vi ju alla här anmäla varje gång det strular. För så här kan det ju inte hålla på. Det är ju som om det inte skulle gå att köpa/sälja aktier varje gång ett hyfsat populärt bolag rapporterar???? Och dessa stölder på fem rätt, det liknar ju bedrägeri. Ska spelet ens kallas V75?! Vore det inte bättre att konfiskera totalvinster i stället om dessa understiger ett belopp. Men inte om jag har flera femmor. Eller helt sluta med jackpot-tramset. |
|
2024-08-27, 14:55 | #229 |
Jag mailade i söndags Spelinspektionen och frågade om och hur länge fondering är tillåtet samt hur stor summa som får finnas fonderat. Fick förvånande nog svar redan igår, måndag. Det finns inget som reglerar varken hur mycket eller hur länge fondering får ske. Det betyder att ATG kommer att fortsätta med detta oavsett vad vi tycker, och framför allt kommer inget att ske så länge vi fortsätter att spela.
Det är beklämmande att spelarkollektivet inte ens dagen efter ( V75 i Danmark ) kan sänka V75-spelet med mer än c:a 850 000:- Andelssnurrarna har öppnat spel som vanligt, föga troligt att andelssköparna kommer att stå över. När man läser vissa inlägg så påstås det att " det förekommer diskussioner om förändringar ". Om spelbolaget inte var så totalt tondöva utan lyssnade / läste vad som skrevs i forum för 10 - 15 år så hade det varit på ett helt annan nivå utdelningsmässigt. Men ATG´s våta dröm är fyrsiffrig alt låg femsiffrig utdelning på 7 rätt så " alla vinner " och jackpot så det ska hålla omsättningen vid liv. |
|
2024-08-29, 07:25 | #230 | |
Citat:
När det gäller vilka regler spelbolagen får sätta upp för sina respektive spelformer är friheten enormt stor. Spel-insp. bryr sig mest om att man har system som kontrollerar att spelbolagens egna regler följs. Paketering av spelformer, erbjudanden och annat inom marknadsföring ligger inom Konsumentverkets tillsynsområde. De har dock aldrig haft några större invändningar på något alls. Att så många verkar tro att Spel-inspektionen på något sätt finns till för att ta tillvara spelarnas rättigheter fårvånar mig månad efter månad.