Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-08-21, 09:53   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15184
Standard

Lördag 24/8 - Bergsåker - V75 Jackpott

Onsdags Surr
På pappret vimlar det av 2 hästars lopp vid första anblicken av Jackpott lördagens kluriga V75 omgång.
Typ.
V75 1) 1 Steady One och 2 Coin Master Två distansgynnade rackare med bra läge. Coin är travsäker och fixar nog volt utmaningen.
V75 2) 9 Eros Jet och 11 Kingen Mearas Jag chansar på bakspårs stänkare i vidöppna Bronsdivisionen. Trots 1640.
V75 4) 3 That’s So Spicy och 10 Sparky’s Dream känns faktiskt ganska tryggt. Hanna har läget och Agnes bästa hästen. Smack.
V75 7) 2 Borups Victory och 6 Francesco Zet blir nog ett ganska troligt lås på flera kuponger. Den som får bästa resan vinner. Borups har läget men Örjan är en grym taktiker.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-21, 17:04   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3135

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Frågan i avd 7 är vem som skräller. 1 High on Pepper eller 8 Sourire Frö? Jag tar med båda två för säkerhets skull.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-21, 17:44   #3

Standard

Siffran Sex

Bergsåker omgången ser ganska sexig ut.
Mina onsdags tankar.

6 Kurtz räds inte distansen och tuffar på bra i skymundan trots ganska tuffa motståndare. Står i.o.f sig ganska hårt inne men det vet nog inte Kurtz om.
6 Domenik Jet gör debut i Brons men kommer från en grym prestation i Klass 1 finalen. Robin ersätter Torsten men dom är nog jämngoda drivers. Har gått bra på 1640 oxå.
6 Underbarosåfin står stenhårt inne i Silver men anmäld med barfota vässning. Denna balans har funkat mycket bra tidigare. Lurig 1% are. Rensar gott i Jackpotten.
6 Our Pearl får nog tufft att leverera vinst trots spår sex. Men Sofia är ganska rutinerad både i sulkyn och sadeln. Jag håller tummar och tår. Trav är trav sa Olle.
6 Nigel di Quattro Conrad har Mommert hästen i bra författning och vill nog visa att han kan leverera en liten slant till miljard imperiet Mommert.
6 Kit Crown Wallin har stabil form på stallet och Lönn pojken är inte så tokig driver. Hästen står sig nog skapligt i som vanligt kluriga Diamantstoet.
15 märrar, två volter och orutinerade körsvenner.
6 Francesco Zet kommer från en välbetald andraplats och är definitivt med på Stregen. Kanske först ?

Visst är det en härlig Jackpott Lördag som väntar.
Gammal 2024-08-21, 18:06   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Frågan i avd 7 är vem som skräller. 1 High on Pepper eller 8 Sourire Frö? Jag tar med båda två för säkerhets skull.
Såpass. Ska du helgardera
Gammal 2024-08-21, 18:10   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Såpass. Ska du helgardera
Följehästar tas alltid med men de två betrodda tas oxå in i systemet. Så, ja ganska helgarderat. Men om det smäller kanske jag ler gott.
Gammal 2024-08-21, 18:24   #6

Sharp$: 5589
Standard

Det tog exakt 20 sekunder efter att ha öppnat starlistorna att inse att pass var det enda rätta.

Lycka till alla ni som hoppas.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-21, 18:58   #7

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 700
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Det tog exakt 20 sekunder efter att ha öppnat starlistorna att inse att pass var det enda rätta.

För att det är för svårt?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-22, 02:48   #8

Standard

Citat:

Ovan inlägg var avsett för jackpot V86 Bjerke/Solvalla, åter en omgång med
jackpotgaranti.

Kolle bjöd alla på vinnaren i kallblodsloppet, det enda loppet med skrällpotential
i hela omgången. Briskeby Miks.

Sen att Kent Lökkes Kent’s Marre skulle torska som favoritspelad, åter efter strukning och första gången på distansen 1.640 m, nu med galopp i detta lågklassiga lopp var väl heller ingen sensation. Även om den tidigare Svante Båth-tränade hästen kom med 3 vinster i rad från stall Lövdal.

Sen bör väl alla ha hittat 6 rätt med 0 kronor utdelning.

Åter en pissomgång i jackpotinflationen.

Trav har under Skarplöths regi förvandlats en ständig jackpotsoppa, som helt
förlorat sin tjusning, även för en travälskare som jag.
Fortsätter eländet, med innehållna vinstmedel från ständiga jackpots med
galet dålig utdelning för alla rätt, så finns ingen anledning att delta i spelet
överhuvudtaget, då ROI är sämst på V75, V86, V64 i jämförelse med alla spelformer, inkluderar Triss-lotter.

Kliver in på V75 Bergsåker med en multijackpot, som med garanti till största
del hamnar i utländska fickor, om man tittar på var pengarna hamnat tidigare
med empiri.

Under Skarplöths regi har världens roligaste spel förvandlats till ett riktigt skitspel. Jakten på egen bonus och den totala oförståelsen och ointresset
för trav som sport, är förklaringen till denna urvattnade soppa till spel
som vi kastar bort tid och pengar på, för att vi råkar älska trav.

Idioterna på ATG har ännu inte fattat att vi är vid vägs ende, öven om siffrorna
ser bra ut vid tillfället.

Vem fan orkar lägga ner timmar av analys, när ROI är sämsta på travet i jämförelse med alla andra spelformer i Sverige inkl lotter?

Ständigt brutalt underbetalt för alla rätt med frysta vinster och detta inbillar sig
styrelsen på ATG, att de kan kompensera med Skarplöths ”genidrag” med frysta vinstmedel och återkommande jippoomgångar med multijackopot som den nu på lördag?

Det enda vi vet är att kapten (Skarplöth)på den sjunkande skutan håller jämn kurs mit stupet, så länge han tillåts plocka ut 4-5 miljoner årligen i lön och
bonus.

Den sista spelaren på trav, släcker lyser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knyss (+7), Baltasar (+10), X0 (+22)
Gammal 2024-08-23, 10:28   #9

Standard

Fredags Surr

V75 1) Klurigt Klass 1 försök. Voltstart, 2640 och ganska jämt startfält. 25% på favoriten i nuläget. Vågar man chansspika Kurtz ? Distansgynnad Westholmare med Ekberg vid ratten. Ganska duktig kusk.

V75 2) 9 Eros Jet känns änna bortglömd (tycker jag) 9%. Ok svårbedömd rackare efter paus men Mad man rattar ju och hästen har bra rutin för klassen.

V75 3) 3 H.C.’s Crazy Horse har läget och är skrällduglig. Ganska ihålig Silverdivision. Vimlar av 1% are.

V75 4) 3 That’s So Spicy är draget i damloppet. Hanna har familje hästen i toppskick.

V75 6) 6 Kit Crown är fredagens spikförslag i öppet stolopp. Smack.

Frågan är var man hittar spik nr 2 ? Kanske Klass 2 draget 1 Zigzag Zagazoo som såg fin ut senast trots galoppen, har ju Googoo Gaagaa gener. Dessutom uppfödd strax utanför Varberg i närheten av en sevärdhet som finns med på Världarvslistan. Bara en sån sak.

Ha en go fredag alla spelfilurer önskar Den Gamle Efterhandaren.
Gammal 2024-08-23, 16:51   #10

Standard

Jag tar 1, 2, 6 och 8 i avd 7. Det är en princip jag har att ALDRIG släppa mina bevakningshästar, så High On Pepper och Sourire Frö kommer med tillsammans med storfavoriterna. För som Pelle i Masthugget brukar säga: "alla hästar kan vinna". Om dom inte är strukna.
Gammal 2024-08-23, 17:47   #11

Standard

Citat:
Jag tar 1, 2, 6 och 8 i avd 7. Det är en princip jag har att ALDRIG släppa mina bevakningshästar, så High On Pepper och Sourire Frö kommer med tillsammans med storfavoriterna. För som Pelle i Masthugget brukar säga: "alla hästar kan vinna". Om dom inte är strukna.
Ja i princip är alla principer bra. I synnerhet egna.
Det lutar mer och mer åt att jag spikar Borups. Finns väl bara positiva vibbar.
Dessutom är ju Elin, Berglund och Nybrink helt överens. Bara en sån sak.
Mina Fredags spikar är Borups och Kit Crown. Hittar jag en till så bäddar det för hyfsad gaddning i fyra avd. Kilgore är jag lite sugen på men kan hästen för dåligt. Gillar inte att gå på hörsägen och tips utan vill ha egna intryck.
Brukar bestämma mig 5 min innan spelstopp.
Gammal 2024-08-23, 17:55   #12

Standard

Du är nog lite klokare än mig i längden Men jag har åkt på smällar tidigare bara för att jag plockat bort "datahästar" bara för att expertisen gått åt ett annat håll. Så nu tar jag med dem och får svälja merkostnaden. Men nån dag så...
Gammal 2024-08-23, 18:02   #13

Standard

Citat:
Du är nog lite klokare än mig i längden Men jag har åkt på smällar tidigare bara för att jag plockat bort "datahästar" bara för att expertisen gått åt ett annat håll. Så nu tar jag med dem och får svälja merkostnaden. Men nån dag så...
Jag citerar Tage Danielsson ” utan tvivel är man inte riktigt klok”.
Självklart ska du gå på dina egna tankar. Det lönar sig oftast i längden och dessutom får man en go känsla när man lyckas hitta guldkornen som ingen annan hade någon aaaning om.
God tur med liret Bosse Guld.
Gammal 2024-08-23, 19:06   #14

Standard

Tack det samma! Missa inte Mazuocco Boko! Nedstruken till spår fem nu och jänkarvagn. Bör finnas med om man garderar.
Gammal 2024-08-23, 19:53   #15

Standard

Citat:
Tack det samma! Missa inte Mazuocco Boko! Nedstruken till spår fem nu och jänkarvagn. Bör finnas med om man garderar.
Jag köper den rakt av. Tidig om lädret pallar. Strykningarna är mumma och Sofie har vunnit med hästen förut. Grym Hstd. tjej.
Gammal 2024-08-24, 01:38   #16

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Plöjt listan (och arkivet) hårt!
Håll till godo, här kommer mina spelidé er

Avd 1. Jag hoppas verkligen att 2 Coin Master inte slutar som favorit. Klart förstastreck för min del! Ska man gardera så får man nog gadda rätt hårt för att vara säker på att överleva..

Avd 2. Rätt favorit på läget men jag har svårt att se Connie vinna detta så som han kör. Med vettig catchdriver så hade jag dock spikat 5 Jimbaran Zon. Nu blir det ganska hård gaddning med ett STORT utropstecken för 4 Västerbo Ajax till 5%

Avd 3. Ett svårlöst silverlopp där i stort sett hälften kan vinna. En som jag absolut tar med på 3-4 streck är 12 Krak D'azur till ynka 1% Bakker har skrällt förr!

Avd 4. 9 Mellby Kaliber (10%) blir säkerligen lördagens raket på streckprocenten men givet förstastreck för mig. Men ett ruskigt svårt lopp att ranka så helgardering kan vara på sin plats. Tar jag bort några så blir det 11,12,5,1,7 i den ordningen..

Avd 5. Synd på spåret för 7 See My Muscles 11% men jag sätter ändå Jorma först i detta lopp. Dock ett otroligt jobbigt lopp att ranka så här kommer jag att fylla på med många streck.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 06:34   #17

Standard

Eskil ser klart, finns på ATG.se, alltid lika skojig läsning.
Gammal 2024-08-24, 09:54   #18

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Jag lämnade in igår då jag ska iväg hela dagen. Spikade Coin Master, Kingen Mearas och Beacon Kronos. Flopp eller succé, efter de första tre loppen så får jag svaret.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 10:14   #19

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5437
Standard

Går det att få lite utdelning i eftermiddag,
här kommer förslag på spikar och skrällar ni inte får missa

Spikar i de två högsta klasserna
Avd 3
Jerka Sting 10% , tredje spår sista 700 spelar ingen roll bara maler ner dem. Bfro
Avd 7
2 Borups Victory 47%, spetsar väl och då är mycket vunnit

Skrälldrag
Avd 1
Kurtz 13% spetsar och sk slås därifrån , stallet uppåt
Avd 2
Västerbo Ajax 4%, lika lite påpassad som sist, startsnabb och speedig som då

Avd 4
Borups Vallmo 2% , smygs med och får den luckan så kan den spurta
Mazuocco Boko 6% , Riordan åker många mil med en häst…..
Avd 5
See my Muscles 7% , min tredje spik tror att Jorma kör fram i dödens och kör fältet därifrån brfro första gången
Avd 6
Dino Cream 2% har vunnit förr på V75 , drag i ett olösligt lopp

Lycka till med era spelbeslut
Gammal 2024-08-24, 10:48   #20

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6176
Standard

V75
Inlämnat: 2024-08-24, 10:24
Bergsåker
Lördag 2024-08-24
Start: 16:20
Kostnad: 1 080,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12 (5, 10)
2: 3, 4, 5, 6, 9, 11 (1, 2)
3: 2, 3, 4, 5, 7, 10 (9, 12)
4: 9 Mellby Kaliber (10, 1)
5: 1, 6 (7, 10)
6: 4, 6, 7 (15, 3)
7: 2 Borups Victory (6, 4)

10x6x6x1x2x3x1 = 2160 rader.
2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr.
Totalt: 1 080,00 kr.
Rättningskod: ZRP NQK SCD

Ett lite större dagen till ära. Mina tankar.

Avd 1
Hoppas på ett par omstarter och går för en smällkaramell direkt i första loppet. Volt, lång distans och klass 1 skulle kunna generera en skräll... speciellt om vi kan få ett par omstarter.

Avd 2
5 Jimbaran Zon 25% är knapp favorit, men ska smygas och speeda tillslut. Senast körde Lugauer lite för tidigt och hästen orkade inte. Hade nog vunnit annars. Får se om Conrad får till styrningen bättre nu.

Kan bli långt fram för 11 Kingen Mearas 23% som är andrahandare, men kanske bästa hästen.

Kan nog bli ett rivigt lopp och tar några stycken.

4 Västerbo Ajax 5% känns som ett fynd i denna omgången.

Även 9 Eros Jet känns intressant. Svårbedömd form, men Gocciadoro x MAD till 6% är spelvärt.

Avd 3
Mycket spel på 4 och 5. Många som inte tittar noga på detta loppet är vad jag hoppas på.

Det är lurigt när Wäjersten har tre hästar till start i samma lopp, där det dessutom inte skiljer speciellt mycket kapacitetsmässigt mellan dem. 3:an vann ju för inte så länge sedan på V75!

10 kommer från två segrar i billigare lopp och Örjan upp nu. Bra smygläge.

Tar några stycken.

Avd 4
Dam-SM och det är svårlöst. En eller många.

Jag chansspikar 9 Mellby Kaliber 13% med Lisa Gilljam på Wäjersten-tränad häst. Är nog iordning och spännande ändringar.

Avd 5
Låset får bli 1 och 6 i detta loppet.

Avd 6
Tre streck för de jag tror mest på.

Favoriten och troliga ledaren 6 Kit Crown 33% kan ha en bra chans.

Men det är fint spelvärde i 4 Grit Brodda 3% och 7 Lady Silver 9%. Bra kombo på den sistnämnde med William Ekberg och Westholm där.

Avd 7
Spikar 2 Borups Victory 48%. Helt otrolig spurt senast och häftig utveckling den haft i år. Bästa hästen i Sverige just nu. Vettig segerchans.

Lycka till med spelen idag!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 11:05   #21
Banned

Sharp$: 76
Standard

Bästa spiken Borups Victory

Senast redigerad av trance_error den 2024-08-24 klockan 11:18.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 11:23   #22

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 589
Standard

Då vat det dags för Bergsåker, utdelningar har varierat från år till år.

815 379kr,
16 946 kr,
27 390 kr,
6 495 kr,
1 864 892 kr,
80 996 kr.

Återigen Jackpott betonad omgång, omsättningen vi 11-tiden har redan passerat 22mkr.
Känslan är att utdelningen idag kan lägga sig på en femsiffrig nivå .

V75-7
B. Victory har visat sig tillhöra de bästa i världen, blir svår fångad här också?
F. Zet Var inte som bäst på opassande distans i Elitloppet , troligtvis sitter i dödens . Blir han het från start??
G. Skils blev över senast, föll som favorit , går idag med en amerikansk vagn .
H. Rain Utvändigt om ledande Bedazzled Sox hela vägen senast.

För min del så får det bli ett spik lös poäng reducerat system idag, det ligger väldigt jämt mellan Kihlström och Wäjersten i det sista loppet.

Senast redigerad av Baltasar den 2024-08-24 klockan 11:27.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 11:49   #23

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9240
Standard

Tror att Francisco Zet vinner oavsett loppförlopp. Örjan ger 4 getingar och pratar positivt.
Världens bästa häst deltar inte i detta loppet. Spår 5 är mycket bättre än 6.

I övrigt såg mitt första travlopp nyss från Australien på tv (och troligen sista) Märkligt att atg tillåter spel därifrån med tanke på kuskarnas friska användning med pisken.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 12:03   #24

Standard

Känns som det skulle kunna bli "problem med att logga in på atg.se" framåt 16-tiden, så jag skickar in mina rader nu. Sen kan jag jobba på ett litet stallbacks-/värmningssystem ifall det skulle funka.
God tur allesammans.

V75
Inlämnat: 2024-08-24, 11:57
Bergsåker
Lördag 2024-08-24
Kostnad: 112,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6 (7, 2)
2: 5, 6 (11, 3)
3: 4 Beacon Kronos (5, 7)
4: 7 Mazuocco Boko (10, 1)
5: 7 See My Muscles (1, 6)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 15)
7: 1, 2, 6, 8 (4, 9)

2x2x1x1x1x14x4 = 224 rader.
224 x 1 x 0,50 kr = 112,00 kr.
Totalt: 112,00 kr.
Rättningskod: XXZ CHV MJC
Gammal 2024-08-24, 13:07   #25

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Som ofta förr har vi liknande tankar. Förutom att du vinner ibland, det gör inte jag????
Jag tror ju ge aldrig på Lugauer. Men om han någon gång ska vinna på V75 så är det väl med dessa förutsättningar, bara att köra rakt fram och ställa klockan. Är ganska säker på att Kingen Mearas är en klart bättre häst.

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Plöjt listan (och arkivet) hårt!
Håll till godo, här kommer mina spelidé er

Avd 1. Jag hoppas verkligen att 2 Coin Master inte slutar som favorit. Klart förstastreck för min del! Ska man gardera så får man nog gadda rätt hårt för att vara säker på att överleva..

Avd 2. Rätt favorit på läget men jag har svårt att se Connie vinna detta så som han kör. Med vettig catchdriver så hade jag dock spikat 5 Jimbaran Zon. Nu blir det ganska hård gaddning med ett STORT utropstecken för 4 Västerbo Ajax till 5%

Avd 3. Ett svårlöst silverlopp där i stort sett hälften kan vinna. En som jag absolut tar med på 3-4 streck är 12 Krak D'azur till ynka 1% Bakker har skrällt förr!

Avd 4. 9 Mellby Kaliber (10%) blir säkerligen lördagens raket på streckprocenten men givet förstastreck för mig. Men ett ruskigt svårt lopp att ranka så helgardering kan vara på sin plats. Tar jag bort några så blir det 11,12,5,1,7 i den ordningen..

Avd 5. Synd på spåret för 7 See My Muscles 11% men jag sätter ändå Jorma först i detta lopp. Dock ett otroligt jobbigt lopp att ranka så här kommer jag att fylla på med många streck.
KalleKlut (+8)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 13:27   #26

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1169
Standard

Blir en liten rad till em.

9 Palle mkt fin i Sandras debut, säkert minst lika bra nu.

11 Jimbaran brukar kunna pinna på snabbt hela vägen. Vi får se vad Kilgore kan ställa till med. Lirar på att kingen tar alla till slut.

1-4 Beacon riktigt fin för dagen. Tar med en skräll från bra läge och bör väl få åtminstone 3e inv här. Jerka chansas bort från dåligt spår.

7-9 Mazucco verkar rätt rejält och kanonfina strykningar här. Wäjerstens måste med.

7 Katjas kuse med skoryck blir intressant. Chansspikar.

4-6-13-15 Vet inte hur jag tänker här. Tilläggen brukar va otroligt tufft med så många att runda. Hopplöst svårt lopp om nu inte ojämna favoriten bara lätt vinner från spets.

2-4-6 Jag helgarderar. Tror Örjan har bäst vinstchans. Great Skills får bli lyxstrecket.

GL.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 14:12   #27

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5355
Standard

V75
Inlämnat: 2024-08-24, 14:11
SistaStallskriket andelsspel
Bergsåker
Lördag 2024-08-24
Kostnad: 1 728,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 6, 7, 9 (5, 12)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11 (10, 8)
3: 3, 4, 5, 7 (12, 9)
4: 7, 9, 10 (3, 1)
5: 6, 10 (1, 11)
6: 6 Kit Crown (4, 14)
7: 2, 4, 6 (5, 1)

6x8x4x3x2x1x3 = 3456 rader.
3456 x 1 x 0,50 kr = 1 728,00 kr.
Totalt: 1 728,00 kr.
Rättningskod: KMM GWV CZH
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 15:44   #28

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 1632
Standard

V75

1,2,4,6,7,9
1,3,4,5,6,11
5
1
1
6,15
6
robert78Polen är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 15:48   #29

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2725
Standard

V75
Inlämnat: 2024-08-24, 15:40
Bergsåker
Lördag 2024-08-24
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6, 7, 9, 11 (4, 5)
2: 11 Kingen Mearas (5, 6)
3: 3, 4, 5 (7, 2)
5: 1, 2, 6, 7, 10 (4, 11)
6: 1, 3, 4, 6, 7, 10, 12, 13, 14, 15 (11, 9)
7: 6 Francesco Zet (2, 4)

6x1x3x1x5x10x1 = 900 rader
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: VWZ QXS LML

Idag vill jag bli rik
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 15:56   #30

Baltasars avatar

Standard

V4-an bjöd på en favorit parad ...nu hoppas vi på lite mer spänning i kommande lopp.
Gammal 2024-08-24, 16:02   #31
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2729
Standard

Lycka till!
1: 1, 2, 4, 6, 7, 9 (5, 3)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 11 (1, 9)
3: 3, 4, 5 (7, 2)
5: 1, 6, 10 (7, 4)
6: 6 Kit Crown (15, 3)
7: 2 Borups Victory (6, 4)

6x6x3x1x3x1x1 = 324 rader.
324 x 1 x 0,50 kr = 162,00 kr.
Totalt: 162,00 kr.
Rättningskod: NNT MLL CZL
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:02   #32

KalleKluts avatar

Standard

Francesco Zet eller Borups Victory, det är frågan?
Känns onödigt dyrt att dubbla..
Gammal 2024-08-24, 16:04   #33

ricBLo636s avatar

Sharp$: 2486

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Francesco Zet eller Borups Victory, det är frågan?
Känns onödigt dyrt att dubbla..
Jag går på Francesco Zet. Men det känns som man kan singla slant lika gärna.
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:08   #34

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3605
Standard

Vadå loppen pågår? Jag kan inte välja hästar
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:09   #35

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3585
Standard

funkar inte
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:12   #36
Ace

Sharp$: 5715
Standard

Som vanligt.. Pinsamma ATG..
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:12   #37

Standard

Vad har jag missat. Står spelstopp 16.06?
Gammal 2024-08-24, 16:12   #38

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2484
Standard

Vad fasiken.
Går ju inte att lämna in.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:13   #39

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 3475
Standard

Vill dom höja omsättningen idag?
Gorgonzolastank (+10)
Oblix är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:13   #40

Reg.datum: sep 2017
Sharp$: 421
Standard

Lyckades få igenom en harry nyss efter att ha misslyckats några gånger
Gorgonzolastank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:19   #41

Ojes66s avatar

Sharp$: 2186
Standard

Går inte att logga in. ATG är för bedrövliga.
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:20   #42

Standard

ATG har stängt för spel. Var god försök igen senare.

Vad är detta för skämt?
Gammal 2024-08-24, 16:20   #43

Standard

16.40
Gammal 2024-08-24, 16:20   #44

Standard

16.40 har de flyttat fram startiden till. Tur man hann få in sitt system!
Gammal 2024-08-24, 16:21   #45

Standard

Detta med ATG-strul glömmer man bort mellan varven.
Egentligen borde man ha som regel att alltid lämna in senast 15:30.
Gammal 2024-08-24, 16:21   #46
ms

Standard

"ATG har stängt för spel. Var god försök igen senare."

Server i Mogadishu?
Gammal 2024-08-24, 16:23   #47

Standard

Känns inte så kul då man pluggat på som en galning.
Köpt "tipsmaterial" och verkligen gått in för det.
Sedan kan man inte lägga systemet.
Gammal 2024-08-24, 16:24   #48

KalleKluts avatar

Standard

Jävla nötter!!
Hur svårt kan det vara att upprätthålla tekniken??
Lord Dumbom har mycket att jobba med
Gammal 2024-08-24, 16:25   #49

Standard

idioter dem kan inget
Gammal 2024-08-24, 16:25   #50

Standard

Dagens försök blev spikar på Dominik Jet och See My Muscles och en av två på Coin Master och Borups Victory
Gammal 2024-08-24, 16:25   #51

Reg.datum: dec 2020
Sharp$: 442
Standard

Pajasidioter
Solsegel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:25   #52

Standard

Även om jag inte får många rätt så hade jag i alla fall rätt om detta!

Citat:
Känns som det skulle kunna bli "problem med att logga in på atg.se" framåt 16-tiden, så jag skickar in mina rader nu. Sen kan jag jobba på ett litet stallbacks-/värmningssystem ifall det skulle funka.
God tur allesammans.

V75
Inlämnat: 2024-08-24, 11:57
Bergsåker
Lördag 2024-08-24
Kostnad: 112,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6 (7, 2)
2: 5, 6 (11, 3)
3: 4 Beacon Kronos (5, 7)
4: 7 Mazuocco Boko (10, 1)
5: 7 See My Muscles (1, 6)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (6, 15)
7: 1, 2, 6, 8 (4, 9)

2x2x1x1x1x14x4 = 224 rader.
224 x 1 x 0,50 kr = 112,00 kr.
Totalt: 112,00 kr.
Rättningskod: XXZ CHV MJC
Nollkollolisten (+50)
Gammal 2024-08-24, 16:26   #53

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3521
Standard

Nu är det väl dags att ATG slutar med Jackpot när deras servrar ändå bara brakar ihop vid dessa tillfällen. Bättre att fördela ut potten i respektive omgång i dom olika vinstgrupperna istället.
shasha (+5)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:27   #54

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Vad fasiken.
Går ju inte att lämna in.
En ATG-klassiker vid megajackpot, sedvanligt DATASTRUL och alla som fått sina pengar konfiskerade lyckas inte lämna in sina system.
De berövas Skarplöths generösa få glädje, att få vinna tillbaka
de pengar de redan vunnit en gång.
Ett sk Hasse-trix, för att få upp omsättningen punktvis, som i sin förlägning
boostar hans egen bonus i slutet av året.

Heja, heja, bonuskungen Hans Lord Skarplöth*!!!!

*Sveriges mest överskattade man.
MikaF (+5)
Gammal 2024-08-24, 16:28   #55
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

KAOS!

Har inte fått in NÅGOT spel ännu...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:28   #56

Standard

Fattade att ATG-klåparna skulle klanta till det så lämnade in tidigt!
Jävla skitföretag som är fullständigt inkompetenta! Starta nu så vi som räknat med kraftig inkompetens och lämnar in i tid slipper lida! Jävla clowner!
MikaF (+5)
Gammal 2024-08-24, 16:29   #57

Standard

men varför det finns bara atg som bolag?
Gammal 2024-08-24, 16:29   #58

Standard

förlängning skulle det stå ovan, mobilen skojar med mig.
Gammal 2024-08-24, 16:30   #59

Standard

ATG borde inte få ha Jackpot på skicklighetsspel överhuvudtaget
Gammal 2024-08-24, 16:30   #60
Ace

Sharp$: 5715
Standard

Spelstopp 23:40 så kanske alla överbetalda klantarslen har fått igång det alla andra spelbolag lyckas med gång efter gång efter gång efter...

Sopor!!!
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:30   #61

Standard

Citat:
En ATG-klassiker vid megajackpot, sedvanligt DATASTRUL och alla som fått sina pengar konfiskerade lyckas inte lämna in sina system.
De berövas Skarplöths generösa få glädje, att få vinna tillbaka
de pengar de redan vunnit en gång.
Ett sk Hasse-trix, för att få upp omsättningen punktvis, som i sin förlägning
boostar hans egen bonus i slutet av året.

Heja, heja, bonuskungen Hans Lord Skarplöth*!!!!

*Sveriges mest överskattade man.
Ta av dig foliehatten.... Har noll och inget med Skarplöths bonus att göra. Detta handlar enbart om kollektiv inkompetens
Gammal 2024-08-24, 16:31   #62
ms

Standard

Och inte ens Micke vågar kritisera detta återkommande haveri vid Jackpot. Noll ifrågasättande. De har för bra betalt för att våga det. Ynkligt.
Migge (+1), Kocken14 (+10)
Gammal 2024-08-24, 16:32   #63

Standard

Jag är med några andelsspel på ATG Tillsammans, men kan ju inte ens logga in.
Så jag kan inte se hur det gått för dessa andelsspel, ifall spelläggarna fick in sina kuponger.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-08-24 klockan 16:33.
Gammal 2024-08-24, 16:32   #64

Standard

dem förlängda tiden men det händer inget
Gammal 2024-08-24, 16:33   #65

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Fattade att ATG-klåparna skulle klanta till det så lämnade in tidigt!
Jävla skitföretag som är fullständigt inkompetenta! Starta nu så vi som räknat med kraftig inkompetens och lämnar in i tid slipper lida! Jävla clowner!
Lämnade också in i god tid, då jag hade datastrul på känn, av tidigare erfarenhet av ATG vid megajackpot.

ATG ett bolag som genomsyras av bottenlös inkompetens från toppen, är inget annat att vänta.
Gammal 2024-08-24, 16:33   #66

Standard

Nu lyckades jag få in mitt spel innan allt kraschade.

Men hur i helvete kan inte ATG fixa så att det går att logga in många samtidigt? Är ju lika illa varje gång det är stora potter.

Man kan skylla en gång på att det blir överbelastat. Men man kan inte skylla varje gång på det. Då får man helt enkelt lösa så att problemet inte uppstår igen.

Jag skulle tro att spelarna till och med skulle gilla att man tog en hel jackpotsinsamling på 50 mille eller liknande och fixade detta datastrul.

Senast redigerad av Tipsb den 2024-08-24 klockan 16:34.
Gammal 2024-08-24, 16:34   #67

BreakingBads avatar

Reg.datum: jul 2021
Sharp$: 1691
Standard

Hela sidan är sänkt för mig, kan inte ens logga in. Uselt
BreakingBad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:34   #68

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

Dom får väl för fan skjuta på starten tills problemet är fixat. Vad hjälper det att skjuta på starten i 20min när det ändå inte funkar för någon!
Gammal 2024-08-24, 16:34   #69

Standard

Att lämna in tidigare är inte ett bra alternativ då man på två steg i en värmning kan se hur en häst bör prestera för dagen
Ace (+10)
Gammal 2024-08-24, 16:36   #70

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Dom får väl för fan skjuta på starten tills problemet är fixat. Vad hjälper det att skjuta på starten i 20min när det ändå inte funkar för någon!
Exakt. Det händer ju ändå ingenting.
Gammal 2024-08-24, 16:37   #71

Standard

De kommer starta ändå. Två minuter till start och sidan fortfarande nere! :(
Gammal 2024-08-24, 16:37   #72

ricBLo636s avatar

Första försöket

Standard

Så jävla dåligt. Då har man slösat bort yttligare 20 min på att försöka logga in.
Tack ATG
Gammal 2024-08-24, 16:37   #73

Reg.datum: apr 2020
Sharp$: 1256
Standard

Tror, desvärre att ATG redan kring 16.00 visste att de behövde mycket längre tid på sig att återställa systemet men för syns skull förlängde de spelstoppet för att kunna påstå att de gjorde vad de kunde. Hästarna kunde lika gärna startat 16.20 som det var tänkt.
Supervisor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:38   #74

Standard

inga prognos hheee idioter
Gammal 2024-08-24, 16:38   #75

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeanpier007 Visa inlägg
dem förlängda tiden men det händer inget
Det har låst sig helt, så tyvärr tror jag dun kan glömma att ditt spel,
så har det blivit vid tidigare datastrul.
Första mega jackpoten förlorade jag strax under 200.000 på 7 rätt,
för att det inte gick att lämna in spelet hos ombudet.

Samma skit igen, som vanligt vid megajackpot.

Så nästa gång lämna in minst en timme innan V75-starten, så slipper
du detta elände.
Gammal 2024-08-24, 16:38   #76

V75fahlles avatar

Sharp$: 4945
Standard

Katastrof
Gammal 2024-08-24, 16:38   #77

Standard

Vilket onödig jävla beslut att skjuta på starten då,
Gammal 2024-08-24, 16:39   #78

Standard

Detta kan dom ju inte hålla på hur länge som helst i så fall ändrar ju dom förutsättningarna också. Vilka clowner det är alltså
Gammal 2024-08-24, 16:40   #79

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Supervisor Visa inlägg
Tror, desvärre att ATG redan kring 16.00 visste att de behövde mycket längre tid på sig att återställa systemet men för syns skull förlängde de spelstoppet för att kunna påstå att de gjorde vad de kunde. Hästarna kunde lika gärna startat 16.20 som det var tänkt.
Precis. Dom förlängde för syns skull.
Supervisor (+101), MikaF (+5)
Gammal 2024-08-24, 16:40   #80

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4374
Standard

”Något gick fel. Vänligen försök igen om en stund."

Jag lämnar mer än gärna in mitt system efter avd.7 gått i mål, om det är OK
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:40   #81

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5599
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ricBLo636 Visa inlägg
Det finns tidsramar när de måste ta beslut om att skjuta på starten

Tror de gjort max idag. dvs vad man kan skjuta på starten utan att hästarna påverkas för mkt i sina prestationer.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:42   #82

Standard

hahhaha nu fungerar det
Gammal 2024-08-24, 16:43   #83

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Känns ju lite förjäkligt när man ej kan vara med på grund av datastrul. En sak är säker tills detta är löst med en pålitlig sida, borde dom ge fan i Jackpottar/fondera pengar och dela ut allt varje gång istället.
Ace (+10)
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:46   #84

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4374
Standard

ATG - "förvänta dig mer"

Ja, det gör jag verkligen!
Gammal 2024-08-24, 16:48   #85

Standard

Fan åkte man i första. Borde inte ha lämnat in.
Gammal 2024-08-24, 16:49   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Oblix Visa inlägg
hahhaha nu fungerar det
Vilken "tur" du har. Åt mig är det fortfarande lika hopplöst.
Spelet är kört, men kan fortfarande inte ens logga in.
Gammal 2024-08-24, 16:49   #87

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2262
Standard

Lider med alla som inte hann lägga in sina spel-går varken att logga in i mobilen eller via datorn. Själv lade jag några rader långt före 16 och klarade mig.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:49   #88

Reg.datum: feb 2019
Sharp$: 1080
Standard

Fy f-n för dessa pajasar på ATG! Varje gång det är större jackpott händer detta. Man hanterar 100-tals miljoner och kan inte fixa det. Skandal! AVGÅ ALLA eller sparken ska dom ha! :(
Ochs5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:49   #89
Administrator

Standard

Jag var alltså så långt gången att filen var klar. Då kastades jag ut... Spelet ser ut så här:

Fy fan om det sitter...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2024-08-24, 16:51   #90

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1990
Standard

Sno spelarnas pengar och redovisa inte ens vad som finns samlat. Sen dela ut lite och allt kraschar. Man får inte tillgång till pengarna och allt låses vidare.

Märkligt att man kan få hålla på på detta sätt från ATGs sida. Hoppas omsättningen kraschar framöver och folk tröttnar på dessa fasoner, så man till slut kan ta sitt ansvar och avsätta många som sitter på ledande positioner i detta bolag...
Ace (+10)
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:53   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Vilken "tur" du har. Åt mig är det fortfarande lika hopplöst.
Spelet är kört, men kan fortfarande inte ens logga in.
Helt meningslöst då starten redan hade gått tänker inte lägga en krona till.
Jag missar chansen att vinna tillbaka mina jackpott pengar

Senast redigerad av Oblix den 2024-08-24 klockan 16:54.
Gammal 2024-08-24, 16:53   #92

Standard

Klev av direkt, var övertygad om att Conrads Palle skulle vinna löpet och spikade,
helt övertygad under 98% av loppet.

Favoriten From the Hip, slapp omstart, ny i klassen och tränarkörd, samt ovan voltstart.
Ingen första rak hos mig.

Iskall är bara förnamnet, får hoppas på bolaget, som bara har en spik (Francesco Zet).
Gammal 2024-08-24, 16:53   #93

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Kunde inte logga in.
Då kan jag lika gärna publicera systemet.

V75 - 1: 2,7,9
V75 - 2: 6,11
V75 - 3: 4,7
V75 - 4: 7,9
V75 - 5: 6,10
V75 - 6: 4,7
V75 - 7: 2,6
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 16:54   #94
ms

Standard

Citat:
hahhaha nu fungerar det

Grattis, själv möter jag "Sidan kan inte hittas!" vid försök till vinnarspel. Just utropstecknet är lite humor. Typ "det fattar du väl!".
Gammal 2024-08-24, 16:55   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag var alltså så långt gången att filen var klar. Då kastades jag ut... Spelet ser ut så här:

Fy fan om det sitter...

Jag lider med dig, det är bara för j....!
Gammal 2024-08-24, 17:00   #96
Administrator

Standard

Att ta beslutet om att starta omgången FÖRE att spelmotorn är online, på en omgång då man ÄNTLIGEN ska fördela de undangömda slantarna, är så bottenlöst usel så jag finner inga ord.

Helt sjukt om det inte rullar några huvuden för detta.

Ryktet går att spelmotorn satts till att spelstopp skulle inträda 16:06. Stämmer det så har vi en skandal större än det mest vi upplevt...

SJUKT!

V75fahlle (+1)
Gammal 2024-08-24, 17:00   #97

Standard

Har varit inloggad tidigare idag men blev utloggad kring 16.00.
Nu står det under mitt namn: Din session har gått ut p.g.a. inaktivitet.
Inte riktigt sant.
Inte p.g.a. min inaktivitet utan p.g.a. någons klåfingriga aktivitet hos ATG.

Senast redigerad av Supervisor den 2024-08-24 klockan 17:02.
Gammal 2024-08-24, 17:01   #98

Standard

SpikConrads Palle
Spik nr 2 Domenik Jet
1,2,3,4,5,7,10,12
1,3,4,7,9,10
SpikHe’s From Heaven
1,3,4,6,7,10,11,12,13,14,15.
1,2,4,5,10

Katastrof-systemet
Gammal 2024-08-24, 17:02   #99

Moonfalas avatar

Sharp$: 4877
Standard

Citat:
Ryktet går att spelmotorn satts till att spelstopp skulle inträda 16:06. Stämmer det så har vi en skandal större än det mest vi upplevt...
Jag höll på med ett system vid den tiden när helt plötsligt "Spela"-knappen försvann och det stod att spelet pågår.. Det hände något liknande för några veckor sedan men då funkade det igen efter någon minut men det var då det...
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 17:04   #100

Standard

Ser ut som att man kan glömma v5 med
Gammal 2024-08-24, 17:04   #101

Standard

Två rätt på mitt olämnade system och en olämnad rak tvilling.
FÖR JÄVLIGT!!!
Gammal 2024-08-24, 17:04   #102

Sharp$: 553
Standard

Citat:
Att ta beslutet om att starta omgången FÖRE att spelmotorn är online, på en omgång då man ÄNTLIGEN ska fördela de undangömda slantarna, är så bottenlöst usel så jag finner inga ord.

Helt sjukt om det inte rullar några huvuden för detta.

SJUKT!

Varför skulle det krascha hela hemsidan? Resultatredovisning fungerar fortfarande inte t.ex. Isåfall hade väl spelet bara stängts vid 16.06 och det inte gått att spela?
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 17:04   #103
Administrator

Standard

Citat:

Fy fan om det sitter...

Hyfsat läge om man fått in denna. Öppnat med två raka A
Översikten ser ut så här: https://web.baratrav.se/pic/rnI635huEt35

Tilten är total

V75fahlle (+1)

Senast redigerad av Gotland den 2024-08-24 klockan 17:05. Anledning: Översikt
Gammal 2024-08-24, 17:05   #104

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2995
Standard

ATG strular igen vid jackpotts ... men om en förändring ska ske måste ju folk sluta spela. Alltså det måste bli en ordentlig nedgång i omsättningar pga förtroendet sjunkit. Man kan inte bara säga att man ska sluta spela osv och sen direkt lämna in en Harry dagen efter på typ Skive.

Men också, är det här något Spelinspektionen kan ta en titt på? Eller blir det force majure och sen inget mer?
Staketkusken är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 17:05   #105

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Två rätt på mitt olämnade system och en olämnad rak tvilling.
FÖR JÄVLIGT!!!

Såg väl fel... Tvillingen skulle väl inte gått in, eller?
Gammal 2024-08-24, 17:06   #106

Standard

Tekniska problem: Vi har stora tekniska problem och arbetar sedan det startade med att åtgärda felen.
Gammal 2024-08-24, 17:11   #107

Sharp$: 58365
Standard

Citat:
Hyfsat läge om man fått in denna. Öppnat med två raka A
Översikten ser ut så här: https://web.baratrav.se/pic/rnI635huEt35

Tilten är total

Kollat fotboll så missat att det varit strul. Men nu vet jag varför det inte fanns några mejl med dina system. Oerhört trist och fruktansvärt uselt att det händer igen när en massa extra pengar ska delas ut. Dom som vill följa informationen in i det sista innan inlämning drabbas igen. Det trista är att när stormen lagt sig så fortsätter ruljansen hos atg som vanligt .
Staketkusken (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 17:11   #108
ms

Standard

Det här är rekordfiasko all time för ATG. Efter otaliga haverier, brukar det åtminstone funka när V7 startat...
Gammal 2024-08-24, 17:11   #109

Standard

Undra ifall ATG kommer med någon ersättning för alla oss spelare är väl som vanligt en dålig ursäkt som bäst
Gammal 2024-08-24, 17:12   #110

Standard

Pinsamt
Dels håller de inne våra jackpotpengar och sedan att deras servrar inte pallar trycket
Snart kommer en ATG anställd stå i TV och beklaga sig , men egentligen inte bry sig ett skit.
Nybrink och Skoglund får nog inte yttra si negativt, men det kokar nog hos Nybrink…

Förresten kommer fortfarande inte in på ATG
Staketkusken (+1)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 17:14   #111

Standard

Bästa hästen vann från sämsta spår.
Ny jackpot att vänta efter två favoritsegrar i två garderingslopp.

Jag är bara så j...... dålig på att tippa trav.

Chans på en st 5:a med stor risk för ny jackpot och noll kronor tillbaka.
Skiter iof i de pengarna, men jag avskyr hur garnityret på ATG så jäkla egenmäktigt ändrar spelreglerna för jackpot och innehållna vinstmedel, helt efter Hans Lord Skarplöths infall.

Hur fan man kunde rekrytera en man som troligtvis inte kunde skilja en häst ifrån en åsna
är för mig en gåta?
Gammal 2024-08-24, 17:16   #112

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Pinsamt
Dels håller de inne våra jackpotpengar och sedan att deras servrar inte pallar trycket
Snart kommer en ATG anställd stå i TV och beklaga sig , men egentligen inte bry sig ett skit.
Nybrink och Skoglund får nog inte yttra si negativt, men det kokar nog hos Nybrink…

Tror inte ett ögonblick att det kokar hos Nybrink.
Han vårdar sina 45 tusen i månaden och törs inte bita den hand som föder honom.
Gammal 2024-08-24, 17:17   #113

Standard

Ofta att det funkar efter att sista streckspelet har dragit igång så efter V5 avd1 så har kanske Korparna norpat färdigt
Gammal 2024-08-24, 17:20   #114

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5571
Standard

Provocerande att höra hur de sitter i liven och pratar om att det snart är V5-start och att de ska hinna dra en genomgång tills spelstopp. Är det någon som kan lämna in V5??
Gammal 2024-08-24, 17:20   #115

KalleKluts avatar

Standard

Tack för det era jävla gökar! Inte ens V5 kan man lämna in
Gammal 2024-08-24, 17:21   #116

Staketkuskens avatar

Sharp$: 2995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Pinsamt

Detta är – som jag i många år påtalat – ett problem. Att det är ATG-tv som själv producerar sändningarna även om travet nuförtiden är frikopplat från spelbolaget (?).

Fatta vilken gedigen produktion det kunde ha varit om någon annan part skötte det samt riktiga experter och programledare i studion, som typ Lasse Granqvist.
Staketkusken är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 17:21   #117

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Provocerande att höra hur de sitter i liven och pratar om att det snart är V5-start och att de ska hinna dra en genomgång tills spelstopp. Är det någon som kan lämna in V5??
Troligtvis kan ingen lämna in en V5:a. Jag hoppas att ingen kan eller vill lämna in en V5:a efter detta.
Gammal 2024-08-24, 17:21   #118
ms

Standard

Medicoach drillar nog ATGmuppen inför stundand intervju: "Jättetråkigt... "Vi beklagar..." "Ledsen... "men..." oförutsedd händelse..." "utanför vår kontroll..." "se över vårat datasystem... som egentligen alltid hanterar detta."
Migge (+10)
Gammal 2024-08-24, 17:23   #119

Standard

Den, enligt flera, mest överspelade vann sitt lopp.
Då skulle även V5-systemet spruckit...
shasha (+5)
Gammal 2024-08-24, 17:23   #120

Standard

3:e favorit är då i mål...
Gammal 2024-08-24, 17:23   #121

Standard

Mina två spikar är i hamn på mitt system.
Dock fick jag inte in systemet.
Gammal 2024-08-24, 17:24   #122

Standard

Hoppas det bara blir favoriter
Gammal 2024-08-24, 17:25   #123

Standard

Tredje favoriten i rad och allt snack om miljonutdelning?

Ni som inte fick in systemen, kanske är det ni som är de stora vinnarna vid speldagens slut?
Gammal 2024-08-24, 17:26   #124

Standard

Många parametrar att väga in som spelare.
Även "kringfaktorer" som att lämna in systemet vid en "taktiskt bra" tidpunkt.
Gammal 2024-08-24, 17:30   #125

Standard

Citat:

Ni som inte fick in systemen, kanske är det ni som är de stora vinnarna vid speldagens slut?
Detta miljonsnack är så tröttsamt.
Dom kan lika gärna sluta med reklamen i TV.
Dom målar ut detta som ett så pass fantastiskt miljonspel.
När "storpengarna" är på gång så blir det pannkaka.
Gammal 2024-08-24, 17:36   #126

Standard

Fint då har vi fått förklaringen. "Vi har inte en jävla aning"
Gammal 2024-08-24, 17:37   #127

KalleKluts avatar

Standard

Citat:

Jag får vara glad över strulet såhär i efterhand.. Det hade varit ca 800kr i sjön då jag definitivt inte spelar favoritrader

Men det är hursomhelst för jävla uselt av ATG!!!
Jag trodde i min enfaldiga dumhet att dom hade lärt sig av sina många misstag.. Men icke!
Gammal 2024-08-24, 17:38   #128

Standard

Kan de åtminstone laga DD så man kan få in en sån innan det är försent.
Gammal 2024-08-24, 17:39   #129

Standard

Får man spela DD då. Jag vill spela Örjan i sista mot några skrällar
Gammal 2024-08-24, 17:40   #130

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Det hade de inte redan efter 16.00 nån gång.
Men skickligt att upprätthålla skenet.
Gammal 2024-08-24, 17:41   #131
ms

Standard

Citat:
Jo det var en ponny.
Kan det ha varit ponnyloppet som ställde till det, frågade Skoglund. Dessa ponnyterrorister...
virre82 (+50)
Gammal 2024-08-24, 17:42   #132

Standard

Gott 4e favven
Gammal 2024-08-24, 17:43   #133

Standard

och där var 4:e favorit i hamn...
Gammal 2024-08-24, 17:45   #134

Standard

Får tametusan gratulera alla som missade inlämning,
4 favoriter i rad, det lär bli pissutdelning och med stor sannolikhet jackpot
på 5 rätt.
Gammal 2024-08-24, 17:45   #135

Standard

2 fel redan på mitt olämnade system.
"Skönt" med facit i hand.
Gammal 2024-08-24, 17:46   #136

Standard

Min enda spik kommer i nästa lopp...6 Nigel di Quattro...känner redan av torskfrossan...efter Lugauers galopp med 5 Jimbaran Zon
Gammal 2024-08-24, 17:46   #137

Standard

Är det någon som kan se något spelvärde?
Jag kan inte få fram något hos ATG.
Det lär visserligen inte vara så högt med den favoritparaden.
Gammal 2024-08-24, 17:46   #138

Moonfalas avatar

Standard

Citat:
Får tametusan gratulera alla som missade inlämning,
4 favoriter i rad, det lär bli pissutdelning och med stor sannolikhet jackpot
på 5 rätt.
Då blir Atg glada.. mer pengar att fondera
Gammal 2024-08-24, 17:47   #139

Standard

Nu uppdaterades rätta raderna i Baratrav...kanske det är på gång att få ordning i servarna...
Finns chans till DD

Värdet är 486kr efter 4 lopp
147 155 system kvar

Senast redigerad av shasha den 2024-08-24 klockan 17:49.
Gammal 2024-08-24, 17:48   #140

Standard

Citat:
Visst, sparade jag lite slantar tack vare strulet men hade hellre kunnat lämna in och hållit tummarna för att systemet skulle gå in i stället för att hoppas på att det INTE skulle göra det...
Gammal 2024-08-24, 17:50   #141

Standard

Citat:
”Vem i hela världen kan lita på ATG.....”

Hoola Bandola Band
Gammal 2024-08-24, 17:50   #142
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Jag kommer inte åt några resultat nånstans.
Kan någon lägga ut raden hittills?

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 17:52   #143

Standard

Varför har de skickat Hallandsodågan ända till Sundsvall?
Gammal 2024-08-24, 17:53   #144

Baltasars avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
7-11-5-10
Skaegget (+7)
Gammal 2024-08-24, 17:53   #145

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Jo det var en ponny.
Kan det ha varit ponnyloppet som ställde till det, frågade Skoglund. Dessa ponnyterrorister...
Totalt intelligens befriad fråga av Skoglund
ATG systemet borde väl kunna hantera att några småväxta och håriga hästar beträder banan.
Gammal 2024-08-24, 17:54   #146

Standard

DD 4,6,7,15 mot öjje om man nu får
Gammal 2024-08-24, 17:54   #147

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Min enda spik kommer i nästa lopp...6 Nigel di Quattro...känner redan av torskfrossan...efter Lugauers galopp med 5 Jimbaran Zon
Conni kör i skov, långa downperioder för att blixtra och vinna helt överlägset under perioder med sina vältränade hästar.
shasha (+5)
Gammal 2024-08-24, 17:55   #148

Reg.datum: jul 2022
Sharp$: 54
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
7
11
5
10
Skaegget (+7)
mpftrade51 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 17:58   #149

Standard

Omsättning:
V75:
113 452 762 kr(16:14)

System:
1 406 005 st(16:14)

Att utdela:
7 rätt:
71 497 718 kr

6 rätt:
14 748 859 kr

5 rätt:
29 497 718 kr

115 744 295????
Gammal 2024-08-24, 17:59   #150

Standard

För två år sedan antogs nya regler för hur lång tid man kan skjuta fram V75 nära inpå start. Därav det beslutet kan man inte skjuta fram längre än 16.40.
Gammal 2024-08-24, 18:01   #151
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

DD verkar ju ryka också.....

Gammal 2024-08-24, 18:02   #152

Standard

Cirka kl 16.06 stängdes plötsligt spelet till V75. Orsaken till detta är fortfarande oklart.
Gammal 2024-08-24, 18:04   #153

Moonfalas avatar

Standard

Man märkte ju att omsättningen till Trio, Vinnare och Tvilling ökade i sändningen.. undrar om det är utländska spelare som kommer åt eller om det är hos ombud eller nåt...
Gammal 2024-08-24, 18:06   #154

Standard

Citat:
Conni kör i skov, långa downperioder för att blixtra och vinna helt överlägset under perioder med sina vältränade hästar.
Puh! Då var spiken i land.
Har bara 3 hästar i loppet med lärlingarna,V75-6, men än så länge chans till 7 rätt när favoriterna radar upp sig
Gammal 2024-08-24, 18:11   #155

Standard

Först vill jag säga förlåt till alla som kunder som drabbats. Vi har full förståelse. Klockan 16.06 fick vi ett tekniskt fel. Efter det har vi jobbat så intensivt vi kan. Men det är fortfarande driftstörningar och jag har ingen prognos. Vi jobbar med alla händer och fötter vi kan, sa han.

Detta är anledningen(red markerad) till att det inte är löst ännu
Gammal 2024-08-24, 18:12   #156
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

De lär sig aldrig.....vilken gång i ordningen, när det är jackpot, är det som det händer?

Gammal 2024-08-24, 18:14   #157

Standard

Värde efter 5 lopp: 734kr
97 425 system kvar

7-11-5-10-6
Gammal 2024-08-24, 18:15   #158
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

De lär köra DD i rätt tid väl?

Gammal 2024-08-24, 18:16   #159

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 753
Standard

Någon som vet om spelkassorna är öppen på banan,eller är det en svunnen tid
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 18:17   #160

Sharp$: 4163
Standard

Ingen bra dag för alla travspelare.

* ATG kukar ur sig som vanligt vid megajackpot omgångar.

* Total bortstyrning av Mats med Beacon Kronos

* Kontio backar med See My Muscles istället för att bara köra framåt som han vanligtvis gör. Den hade vunnit från dödens.

* Favoriterna radar upp sig som aldrig förr. När hade vi miljonutdelning på V75 senast? Januari läste jag någonstans. Nåt är ju trasigt med spelet. Har kuskarna slutat tävla eller är loppen så skiktade att det är klasskillnad i varje lopp?

Nej, jag har tappat suget totalt för V75 just nu...
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 18:17   #161
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3479
Standard

V75 värde efter 5-avd 734 kronor
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 18:18   #162

Standard

DD skiter ju sig med. Kanske man får spela vinnare i sista då på Örjan, förmodligen inte det heller
Gammal 2024-08-24, 18:18   #163
ms

Standard

Nu fick jag upp startlistan för DD! Men det går inte att logga in. Bra ändå av ATG.
Gammal 2024-08-24, 18:20   #164

Standard

Kan inte logga in vill kolla om mina pengar finns kvar på konto
Gammal 2024-08-24, 18:21   #165

Standard

Sexorna levererar. 1-2-3 på fyra möjliga efter en strykning.
Nu kommer en till. Det är ju en jackpott omgång i dubbel bemärkelse.
Tråk trav kryddat med ATG fadäs. Blää.
Men snart åker jag ner till Kreta och tar en väl tajmad Time Out.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-08-24 klockan 18:26.
Gammal 2024-08-24, 18:22   #166

KalleKluts avatar

Standard

Får väl säkerligen vara glad att inte ens DD går att lira. Det med tanke på att alla lir hittills hade gått åt helvete
Tanken var..
4,10,12 mot 6 Francesco Zet á 30kr
Gammal 2024-08-24, 18:22   #167

Standard

De pratar inte ens om dagens dubbel i ATG-live idag!
Gammal 2024-08-24, 18:25   #168

Sharp$: 6340
Standard

Men satans horatg fixa eran jävla sidaaa
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 18:28   #169

Standard

Hoppas det blev kit crown
Gammal 2024-08-24, 18:29   #170
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Jag kastar upp en blänkare för Great Skills i DD-2.

F.ö. skulle inte startförsök 2 i lärlingsloppet släppts i väg heller. Men det börjar väl bli stressade nu, banfunktionärerna.

Gammal 2024-08-24, 18:31   #171

Standard

Synd! Hade hoppats på 3:an för värdet.
Chans till insatsen åter med 2 eller 6:an som vinnare i sista.

Går fortfarande inte att logga in.

Värdet efter 6 lopp: 823kr
86 926 system kvar
7-11-5-10-6-6

Senast redigerad av shasha den 2024-08-24 klockan 18:41.
Gammal 2024-08-24, 18:36   #172

Standard

Vi är ju som två lag här nu, vi som inte fick va med hoppas på favoriter och jackpott och ni som fick va med hoppas på värde och skrällar. Sjukt ändå.
Gammal 2024-08-24, 18:36   #173

Baltasars avatar

Standard

Seriöst ,va f.. är det här för en Jackpott V75 omgång???
Gammal 2024-08-24, 18:37   #174

Standard

Och nu har alla tåg gått för värdeökning
Gammal 2024-08-24, 18:41   #175

Standard

Gissar att det blir 29.000000:-för ATG att fondera från 5-rätts poolen, i väntan på Hans Lord Skarplöth får ett nytt infall.
Gammal 2024-08-24, 18:43   #176

Standard

Miljonspelet rullar vidare till avd 7.
Gammal 2024-08-24, 18:43   #177

Standard

Skrällåker kallades banan förr i tiden.
Gammal 2024-08-24, 18:43   #178

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
V75 värde efter 5-avd 734 kronor
Hur vet du det ? Låter högt.
Gammal 2024-08-24, 18:44   #179

Standard

Som spelare ska vårt ENDA bekymmer vara det speltekniska.
Vi ska INTE behöva bekymra om oss huruvida spelen går att lämna in eller inte.
Detta är stor SKANDAL.

Detta kommer knappast att bli bättre.
Historien visar framtiden, och detta kommer mest trolig att fortsätta.
Gotland (+10)

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-08-24 klockan 18:47.
Gammal 2024-08-24, 18:45   #180

Standard

Är det inte nu bästa spiken i omgången kommer med Örjan, jag vill ju tro så
Gammal 2024-08-24, 18:45   #181

Standard

Citat:
Skrällåker kallades banan förr i tiden.
Nu är det Jackpottåker i dubbel bemärkelse.
Gammal 2024-08-24, 18:51   #182

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2024-08-24, 14:11
SistaStallskriket andelsspel
Bergsåker
Lördag 2024-08-24
Kostnad: 1 728,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 6, 7, 9 (5, 12)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 11 (10, 8)
3: 3, 4, 5, 7 (12, 9)
4: 7, 9, 10 (3, 1)
5: 6, 10 (1, 11)
6: 6 Kit Crown (4, 14)
7: 2, 4, 6 (5, 1)

6x8x4x3x2x1x3 = 3456 rader.
3456 x 1 x 0,50 kr = 1 728,00 kr.
Totalt: 1 728,00 kr.
Rättningskod: KMM GWV CZH
Hoppas på Great Skills då.....
ms (+10)
Gammal 2024-08-24, 18:54   #183

Standard

Citat:
Är det inte nu bästa spiken i omgången kommer med Örjan, jag vill ju tro så
Så lätt att räkna ut,
Gammal 2024-08-24, 18:55   #184

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Fan va skoj kan inte logga in för att se loppen nu ens... Vill ge sig sista avdelningen nu trots att jag inte spelat
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 18:55   #185

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9240
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Tror att Francisco Zet vinner oavsett loppförlopp. Örjan ger 4 getingar och pratar positivt.
Världens bästa häst deltar inte i detta loppet. Spår 5 är mycket bättre än 6.

I övrigt såg mitt första travlopp nyss från Australien på tv (och troligen sista) Märkligt att atg tillåter spel därifrån med tanke på kuskarnas friska användning med pisken.
Haha. Lätt.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 18:56   #186

Standard

Francesco Zet mosade som väntat Borups Victory!
Gammal 2024-08-24, 18:57   #187

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Haha. Lätt.
Ja det är bara flina åt alla tippsters och experter som spikar med borups
Gammal 2024-08-24, 19:04   #188

Standard

1195 kr för 7 rätt enligt Baratrav.
Gammal 2024-08-24, 19:05   #189

Standard

Grym insats av Francesco Zet. Nu fick han visa att barfota runt om gett ytterligare växlar.

Dagens atg haveri är det värsta någonsin. Tidigare har sidan kommit igång igen men idag har den varit nere under hela tävlingsdagen efter kl 16. Veckans mest spelintensiva timmar . Stora pengar som dom förlorat på det. Snacka om pinsamt att detta ska behöva hända.
Gammal 2024-08-24, 19:06   #190

Standard

Bolaget satt 7-rätt (har 25%) vi får åka till Donken och dominera med var sin
Big Mac & Co plus meny, vi skall ha på oss Guld Harry kepsar.
Blir det några kronor kvar så får vi kanske en kaffe med äppelpaj till efterrätt.

På T-shirten skall det stå ”7-rätt på V75”.
RESPEKT
Gammal 2024-08-24, 19:17   #191

Standard

Fem favoriter och två andrahandare
Snacka om pyspunka och antiklimax
Man kanske ska köra Harry och fylla i alla favoriter för att sedan Harry göra resten
Så slipper man lägga tid på det…

Man man får lyfta på kepsen för Franzesko Zet

ATG kommer förresten få pris som årets företag…
Gammal 2024-08-24, 19:17   #192

Standard

Alla som missade inlämning pga ATGs datastrul,
kan ringa ATG och tacka, för ni som inte lirade är de stora vinnarna.

GRATTIS!!!!!!!
Gammal 2024-08-24, 19:19   #193

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
1195 kr för 7 rätt enligt Baratrav.
Va, så mycket?

Ja just det, det var ju årets megajackpot på V75.

Den så kallade Skarplöth-effekten.
Gammal 2024-08-24, 19:23   #194

Standard

Franseco Zet slår världsrekord på 2.140 m auto på Bergsåker
och ATG slår världsrekord på återkommande pissutdelningar på 7-rätt
och antal jackpottar, samt återkommande datastrul vid megajackpot.

Tre världsrekord samma dag.

Jävlar vad de måste fira på ATG.
Ochs5 (+10)
Gammal 2024-08-24, 19:24   #195

Standard

Citat:
Franseco Zet slår världsrekord på 2.140 m auto på Bergsåker
och ATG slår världsrekord på återkommande pissutdelningar på 7-rätt
och antal jackpottar, samt återkommande datastrul vid megajackpot.

Tre världsrekord samma dag.

Jävlar vad de måste fira på ATG.
Nej för fan, det blev 4 världsrekord,
ett till stall Rede’n och tre till ATG.
Gammal 2024-08-24, 19:43   #196
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3479
Standard

1195 blev tydligen utdelningen.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 19:46   #197

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 1403
Standard

Det går fortfarande inte att logga in eller se resultat efter 3 timmar! Atg borde lära sig vad som är fel efter så många gånger som samma sak har hänt.
protoss är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 19:51   #198

Standard

Någon måste få sparken
Staketkusken (+1)
Gammal 2024-08-24, 20:17   #199

Standard

Varför forstätter man ens ta spel till typ Mantorp och Woodbine nu? V65 är väl bara att återbetala...
Gammal 2024-08-24, 21:04   #200

Standard

Någon Uppsalabo är nog glad ikväll iallafall. Enkelrad x100 är inte ofta man ser, 119.500kr.
Gammal 2024-08-24, 21:08   #201

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Någon Uppsalabo är nog glad ikväll iallafall. Enkelrad x100 är inte ofta man ser, 119.500kr.
Någon som har lyckats pga IT strulet??
Gotland (+5)
Gammal 2024-08-24, 21:14   #202

Standard

Citat:
Någon som har lyckats pga IT strulet??
Vad menar du att de spelat efter loppen körts?
Gammal 2024-08-24, 22:40   #203

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2248
Standard

Kolla komben
6/5 sista V75
29 gånger
Skrolla ner på möjliga kombinationer, 35 gånger.
I morgon säkert en flerkupong från Malta gånger 10 000.??!!

Senast redigerad av boozo den 2024-08-24 klockan 22:47. Anledning: Nää, börjar bli konspirationsteorier här, inge kul.
boozo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 23:30   #204

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Vad menar du att de spelat efter loppen körts?
Precis. Det har ju hänt förr
Gammal 2024-08-24, 23:41   #205

Standard

Omsättningen ändras nu långt efteråt på olika spelformer.

Ena stunden vart det 3,1 miljoner på dd nästa 3,6 sedan 3,3, även på enloppsspel ändras det
Gammal 2024-08-24, 23:44   #206
Administrator

Standard

Jahapp, då är det alltså ett jippolopp som startat 16:06 som triggat fotocellerna och orsakat spelstopp. Resten sägs vara följdeffekter av detta.

JÖSSES!

Senast redigerad av Gotland den 2024-08-25 klockan 09:20. Anledning: stavning
Gammal 2024-08-24, 23:46   #207

Sharp$: 2248
Standard

Förtroendet är förbrukat!!!
Gotland (+10), pojmonen (+5)
boozo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-24, 23:54   #208

Standard

Lopp 9 står också olika just nu i Komboddset dom presenterar

6-7
Odds12,60

Mest spelade kombinationer 6-7 Odds 29,43
Gammal 2024-08-25, 00:10   #209

Sharp$: 2528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozo Visa inlägg
Måste ha sveriges mest inkompetenta it-avdelning.
Har hört någonstans att dom är 200 pers, hoppas att det inte stämmer.
Ligger nästan 20 jobbannonser ute på atg´s hemsida, bara för it-folk.
Har själv jobbat sedan -95 inom it och konsulting, det skulle aldrig accepteras att sådant här händer. Atg har någon typ av banktjänst, helt sjukt att dom inte kan fixa det här. (Jobbade många år med högsta ansvar för Polisens inloggningstjänst, så jag vet lite.)
Tack för ordet.
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-25, 08:39   #210

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozo Visa inlägg
och guldet blev till sand.
Gammal 2024-08-25, 09:37   #211

Standard

Om du hittat 7 rätt de senaste 5 omgångarna hade du kunnat kassera in 13.787:- sammanlagt bara från sjurättspoolerna.

Den sk Skarplöths-doktrinen , dvs maximera antalet jackpotomgångar och konfiskera alla vinstmedel från 5 rätt och uppåt, med målet att bygga en jättejackpot-omgång.

Hasse-effekten de 5 senaste omgångarna:

V75 24/8 7 rätt: 1195:-
6 rätt: 16:-
5 rätt: jackpot

V75 20/8 7 rätt: 177:-
6 rätt: jackpot

V75 17/8 7 rätt: 4.252:-
6 rätt: 34:-

V75 14/8 7 rätt: 5.347:-
6 rätt: 87:-

V75 10/8 7 rätt: 2.816:-
6 rätt: 47:-

Kort och gott kan man säga att ATG är sämst av alla lagliga spelformer i Sverige när det gäller ROI, ett resultat av ATGs medvetena strategi att maxa jackpots, en funktion av ett
av Hans Lord Skarplöths infall. Maxa jackpots och konfiskera vinstmedel för jippo-omgångar.

Nu har det gått så långt att det hade varit bättre att elda upp pengarna för att sönka uppvärmningskostnaden än att lira på V75.

Konklusionen:

ATG erbjuder sveriges sämsta spel, även när du lyckas få alla rätt.

Sparka Hans Lord Skarplöth från VD posten nu och vädra ut den övriga inkompetens från
ATGs styrelse.

Tror även det är läge att låta Maria Kroon få en blombukett och ett tack för den tid som varit,
ST skulle ha reagerat för länge sedan.

Alla i ledningen tycks likt som sjöpungar i havet, dvs ätit upp sin egen hjärna för att bara koncentrera sig på att bevaka sin plats runt köttgrytan.

Så jävla trist att så få personer tillåts att få förstöra ett så fantastiskt spel som V75.

”Rulla ut skaffa nytt....” Matt Oves hjulsång Magnus Uggla
Gammal 2024-08-25, 09:38   #212

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5599
Standard

Undrar hur många som är inloggade men bara är inloggade för att se loppen, ngt spel är inte planerat ?

jag tex kanske gör 1 - 2 spel i månaden på Lördagens V75a

ja lämnar in en V75a då o då men det gör jag alltid kring 15,30, mellan lopp 3 och lopp 4

minskar man belastningen om man har en sida där man kan se ATGlive utan att kunna spela / vara inloggad

16:10 verkar vara en kritisk punkt, gårdagen kostade säkert travsporten mer än 10 milj
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-25, 09:44   #213

Standard

Vilken jäkla soppa. Har läst hela tråden och vi är ju alla överens att detta inte kan fortgå längre. Det är väl några huvudteman som jag löser det:
- Sidan kraschar VARJE gång det är jackpot
- ATG snor massor av pengar i varje omgång och de verkar inte användas på något som gynnar oss spelare eller de aktiva.
- Det saknas transparens
- Det blir alltmer sällan stora vinster och när de kommer så går det påtagligt ofta till utländska spelsyndikat. Den konspiratoriskt lagde kan ju undra hur rena dessa pengar är..

Är det inte dags att vi alla går ihop och tar fajt mot ATG?!

För de enda som framför något som liknar kritik mot ATG är väl Berglund och Uhrberg, de som syns i TV är totalt ryggradslösa.
Gammal 2024-08-25, 10:03   #214

Standard

Söndag 25/8 - Lunden - V75 Danskt Derby

Fel sida.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-08-25 klockan 10:14.
Gammal 2024-08-25, 10:05   #215

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3076
Standard

Det mesta är nog sagt i tråden redan, det har gått för långt nu. Tog ut min lilla slatt jag hade kvar på ATG-kontot med ambitionen att pausa allt spel där på obestämd tid. Nu när fotbollsligorna dragit igång runt om i världen kan man få sin dos av spel o spänning där.

ATG pumpar ut hur mkt pengar som helst på reklam för Harry, Big 9 och dessa superdupermegajackpotts som ger några tusenlappar för de som både lyckas lämna in o dessutom få med alla favoriter….men prestanda o spelsäkerhet?

Dessutom verkar man ha personer i IT beställarorganisationen som är totalt ointresserade av spel på trav för hur kan man annars lägga pengar på att utveckla nya startlistor där man ritar ut fåniga o fullständigt obegripliga kuskikoner??? Vem fan har nytta av dem? Rena dagiset! Lägg pengar på prestanda o spelsäkerhet istället för obegripligt trams. Känns som det inkompetens rakt igenom från högsta ledning ner till support-Nisse…..
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-25, 10:06   #216

Standard

Fel.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-08-25 klockan 10:22.
Gammal 2024-08-25, 10:06   #217

Baltasars avatar

Standard

Det är få saker som stör mig som det att man skall behöva vara inloggad på ATG sidan. Jag förstår inte varför skall man inte kunna följa ATG Live utan att ständigt logga in och ändå efter en stund blir man utloggad igen.

Som två olika kröniker skrev :

"Travsporten är i en kritisk fas och tyvärr lär det bli som vanligt!"

"Helt klart måste någonting göras inom travet för att minska dessa favoritomgångar. En bra början kan vara att kicka de som ansvarar för vilka lopp som ska ingå på de stora streckspelen ( de som ansvarar ska vara otroligt duktiga på att "läsa" spelet, alltså både ha hjärna & ryggrad att plocka bort ett lopp där sannolikhet är stor att en häst kommer att bli storfavorit och med största sannolikhet vinna.
MEN jag har sagt det förut, styrande inom ATG klappar händerna när det blir jackpot.
Man kan nästan tro att de blundar för kritiken och gör det med flit.
Börja där och sedan kan man spåna på bättre "proppar" och dylikt som gynnar SPELET."
Gammal 2024-08-25, 10:41   #218

Shooters avatar

Sharp$: 38055
Standard

Fem favoriter och två andrahandare - värdelöst. Det går inflation i favoritomgångar nu. Kul att Francesco Zet fick ta världsrekord. Jag gillar den hästen skarpt och har kallat den världens bästa häst, nu fick han bevisa det. Sen återstår ju att se om han tar de franska monstren, men Sveriges bästa är han tveklöst. Även igår så satte sig Mats Djuse fast med min spik - andra gången i rad! Den snubben går ju inte att spika om han inte kör kallblod.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-25, 10:49   #219

Standard

Att det blev låg utdelning igår var iallafall inget ATG gjorde med flit. 6 streckfavoriter under 35% talar för att även spelarna tyckte omgången var svår. Och med Dam-SM och ett sto/lärlingslopp med tillägg så var det ju på pappret upplagt för pengar. Nu blev det som det blev.

Att ATG bara skulle missat 10 miljoner på detta känns extremt konservativt.
20 miljoner hade säkert kommit endast på V7.
43st enloppsspel får jag det till som bör ha påverkats av haveriet. V/P/Tv/Komb. På Bergsåker hade dessa kunna omsätta 2M per lopp. (8st lopp)
Bara SOT hade garanterat omsatt över 3 miljoner på enloppsspel.
V5 och DD är säkert 10 miljoner.

tillägg: läste att Sport (och Casino?) även låg nere men har ingen aning om vad det skulle kunna omsätta.
GGS (+10), znipstern (+1)

Senast redigerad av hubbabubba347 den 2024-08-25 klockan 11:08.
Gammal 2024-08-25, 10:50   #220

Standard

Inte ett ord om gårdagens debacle för spelarna på ATGs hemsida. Var det jag som drömde alltihop?
Gammal 2024-08-25, 11:11   #221
ms

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Det är få saker som stör mig som det att man skall behöva vara inloggad på ATG sidan. Jag förstår inte varför skall man inte kunna följa ATG Live utan att ständigt logga in och ändå efter en stund blir man utloggad igen.

Som två olika kröniker skrev :

"Travsporten är i en kritisk fas och tyvärr lär det bli som vanligt!"

"Helt klart måste någonting göras inom travet för att minska dessa favoritomgångar. En bra början kan vara att kicka de som ansvarar för vilka lopp som ska ingå på de stora streckspelen ( de som ansvarar ska vara otroligt duktiga på att "läsa" spelet, alltså både ha hjärna & ryggrad att plocka bort ett lopp där sannolikhet är stor att en häst kommer att bli storfavorit och med största sannolikhet vinna.
MEN jag har sagt det förut, styrande inom ATG klappar händerna när det blir jackpot.
Man kan nästan tro att de blundar för kritiken och gör det med flit.
Börja där och sedan kan man spåna på bättre "proppar" och dylikt som gynnar SPELET."

Jag tror valen av lättlösta lopp medvetet styrs mot att så många som möjligt ska vinna. Att utdelningen då blir låg är gynnsamt, många blir glada för lite. Detta är baksidan av att travet blivit rumsrent, folkligt och i hög grad kollektiv aktivitet genom alla andelsspel. Inte minst det sistnämnda bidrar till självspelande pianot. Och såklart är jackpot en följd av den medvetna metodiken: stora trumman tas fram. Följs av återkommande teknikhaveri. Hur de kommer undan med detta är efter år, övergår mitt förstånd...
Gammal 2024-08-25, 12:08   #222

Standard

Citat:
Inte ett ord om gårdagens debacle för spelarna på ATGs hemsida. Var det jag som drömde alltihop?
Nä. Det rullar på som om ingenting hänt . Megajackpot i Köpenhamn i em enligt atg andelsbutiken i Linköping .
Ny jackpot i em ? Snart har väl atg tresiffrigt antal miljoner på fonderings(konfiskerings)kontot .

Och det finns inga eller få som granskar eller ifrågasätter det. Och travspelarna är världens mest lojala. Verkar som fler och fler av dom även omsätter pengar på deras nätcasino nu där man med garanti går minus långsiktigt men där pengarna snabbt kan rulla iväg när spelsuget och jakten på vinster är större än det sunda förnuftet.
Gammal 2024-08-25, 12:34   #223

Standard

Fick detta precis

Vi vill be om ursäkt

Strax efter kl 16 igår inträffade ett tekniskt fel som påverkade spelinlämningen till V75 och även spel på atg.se under några timmar. För det vill vi be om ursäkt.

Vi förstår att spelupplevelsen påverkades negativt för ett flertal av våra kunder. Både för dig som inte hann lämna in din rad men också för dig som inte kunde rätta din rad efteråt.

Vi har åtgärdat problemet och jobbar ständigt för att dessa fel inte ska kunna uppstå igen.

Vi kommer nu att erbjuda en ny drömjackpot med 75 miljoner på Jägerso lördag 31 augusti.

Hälsningar
ATG
Gammal 2024-08-25, 12:42   #224

Standard

Citat:
Fick detta precis

Vi vill be om ursäkt

Strax efter kl 16 igår inträffade ett tekniskt fel som påverkade spelinlämningen till V75 och även spel på atg.se under några timmar. För det vill vi be om ursäkt.

Vi förstår att spelupplevelsen påverkades negativt för ett flertal av våra kunder. Både för dig som inte hann lämna in din rad men också för dig som inte kunde rätta din rad efteråt.

Vi har åtgärdat problemet och jobbar ständigt för att dessa fel inte ska kunna uppstå igen.

Vi kommer nu att erbjuda en ny drömjackpot med 75 miljoner på Jägerso lördag 31 augusti.

Hälsningar
ATG

Det som känns lite märkligt är att felen med svårigheter att lämna in system nära spelstopp vid stora jackpot omgångar är mer regel än undantag.

Känns som man borde satsa mer än man gör på IT-infrastruktur.

Man kan acceptera att det kan bli fel någon gång på 10 år. Men inte typ varannan gång det är stor jackpot.
Gammal 2024-08-25, 12:51   #225

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Det som känns lite märkligt är att felen med svårigheter att lämna in system nära spelstopp vid stora jackpot omgångar är mer regel än undantag.

Känns som man borde satsa mer än man gör på IT-infrastruktur.

Man kan acceptera att det kan bli fel någon gång på 10 år. Men inte typ varannan gång det är stor jackpot.
Precis. Samt vill man veta orsaken till problemet och dom vidtagna åtgärder dom gjort för att inte detta skall ske.
Som du säger detta sker för ofta för att det skall vara acceptabelt
Gammal 2024-08-25, 14:34   #226

Standard

Man kanske borde förbjuda konfiskering av vinstpotter för att hindra byggandet av jätte-jackpoter som man sedan inte kan hantera. Jag har inget minne av att det var problem så här ofta förr i tiden. Sen tycker jag personligen att är groteskt att ev dela ut 75 miljoner till en person. Det är ett mynt med två sidor.
Migge (+5)
Gammal 2024-08-25, 14:52   #227

Standard

Citat:
Fick detta precis

Vi vill be om ursäkt

Hälsningar
ATG
Aj aj, 75 miljoner igen. Betyder det att jag, för att vara säker på att delta, måste strunta i värmningar och lämna in ett tidigt system nästa vecka oxå?
Gammal 2024-08-27, 00:36   #228

Standard

Jag har inte koll på vem som ev. skulle kunna granska denna soppa. Spelinspektionen?
Oavsett borde vi ju alla här anmäla varje gång det strular. För så här kan det ju inte hålla på.
Det är ju som om det inte skulle gå att köpa/sälja aktier varje gång ett hyfsat populärt bolag rapporterar????

Och dessa stölder på fem rätt, det liknar ju bedrägeri. Ska spelet ens kallas V75?!
Vore det inte bättre att konfiskera totalvinster i stället om dessa understiger ett belopp. Men inte om jag har flera femmor.
Eller helt sluta med jackpot-tramset.
Gammal 2024-08-27, 14:55   #229

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 838
Standard

Jag mailade i söndags Spelinspektionen och frågade om och hur länge fondering är tillåtet samt hur stor summa som får finnas fonderat. Fick förvånande nog svar redan igår, måndag. Det finns inget som reglerar varken hur mycket eller hur länge fondering får ske. Det betyder att ATG kommer att fortsätta med detta oavsett vad vi tycker, och framför allt kommer inget att ske så länge vi fortsätter att spela.

Det är beklämmande att spelarkollektivet inte ens dagen efter ( V75 i Danmark ) kan sänka V75-spelet med mer än c:a 850 000:- Andelssnurrarna har öppnat spel som vanligt, föga troligt att andelssköparna kommer att stå över.

När man läser vissa inlägg så påstås det att " det förekommer diskussioner om förändringar ". Om spelbolaget inte var så totalt tondöva utan lyssnade / läste vad som skrevs i forum för 10 - 15 år så hade det varit på ett helt annan nivå utdelningsmässigt.

Men ATG´s våta dröm är fyrsiffrig alt låg femsiffrig utdelning på 7 rätt så " alla vinner " och jackpot så det ska hålla omsättningen vid liv.
Misterqc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-29, 07:25   #230

Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Misterqc Visa inlägg
Jag mailade i söndags Spelinspektionen och frågade om och hur länge fondering är tillåtet samt hur stor summa som får finnas fonderat. Fick förvånande nog svar redan igår, måndag. Det finns inget som reglerar varken hur mycket eller hur länge fondering får ske. Det betyder att ATG kommer att fortsätta med detta oavsett vad vi tycker, och framför allt kommer inget att ske så länge vi fortsätter att spela.

Det är beklämmande att spelarkollektivet inte ens dagen efter ( V75 i Danmark ) kan sänka V75-spelet med mer än c:a 850 000:- Andelssnurrarna har öppnat spel som vanligt, föga troligt att andelssköparna kommer att stå över.

När man läser vissa inlägg så påstås det att " det förekommer diskussioner om förändringar ". Om spelbolaget inte var så totalt tondöva utan lyssnade / läste vad som skrevs i forum för 10 - 15 år så hade det varit på ett helt annan nivå utdelningsmässigt.

Men ATG´s våta dröm är fyrsiffrig alt låg femsiffrig utdelning på 7 rätt så " alla vinner " och jackpot så det ska hålla omsättningen vid liv.
Spelinspektionens uppdrag är att ATG ser till att följa de LAGAR som gäller för spelet. T ex gällande problemspelande och annat liknande.

När det gäller vilka regler spelbolagen får sätta upp för sina respektive spelformer är friheten enormt stor. Spel-insp. bryr sig mest om att man har system som kontrollerar att spelbolagens egna regler följs.

Paketering av spelformer, erbjudanden och annat inom marknadsföring ligger inom Konsumentverkets tillsynsområde. De har dock aldrig haft några större invändningar på något alls.

Att så många verkar tro att Spel-inspektionen på något sätt finns till för att ta tillvara spelarnas rättigheter fårvånar mig månad efter månad.

td