|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-08-21, 09:53 | #1 |
Lördag 24/8 - Bergsåker - V75 Jackpott
Onsdags Surr
På pappret vimlar det av 2 hästars lopp vid första anblicken av Jackpott lördagens kluriga V75 omgång. Typ. V75 1) 1 Steady One och 2 Coin Master Två distansgynnade rackare med bra läge. Coin är travsäker och fixar nog volt utmaningen. V75 2) 9 Eros Jet och 11 Kingen Mearas Jag chansar på bakspårs stänkare i vidöppna Bronsdivisionen. Trots 1640. V75 4) 3 That’s So Spicy och 10 Sparky’s Dream känns faktiskt ganska tryggt. Hanna har läget och Agnes bästa hästen. Smack. V75 7) 2 Borups Victory och 6 Francesco Zet blir nog ett ganska troligt lås på flera kuponger. Den som får bästa resan vinner. Borups har läget men Örjan är en grym taktiker. |
|
2024-08-21, 17:04 | #2 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3134Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Frågan i avd 7 är vem som skräller. 1 High on Pepper eller 8 Sourire Frö? Jag tar med båda två för säkerhets skull.
|
2024-08-21, 17:44 | #3 |
Siffran Sex
Bergsåker omgången ser ganska sexig ut.
Mina onsdags tankar. 6 Kurtz räds inte distansen och tuffar på bra i skymundan trots ganska tuffa motståndare. Står i.o.f sig ganska hårt inne men det vet nog inte Kurtz om. 6 Domenik Jet gör debut i Brons men kommer från en grym prestation i Klass 1 finalen. Robin ersätter Torsten men dom är nog jämngoda drivers. Har gått bra på 1640 oxå. 6 Underbarosåfin står stenhårt inne i Silver men anmäld med barfota vässning. Denna balans har funkat mycket bra tidigare. Lurig 1% are. Rensar gott i Jackpotten. 6 Our Pearl får nog tufft att leverera vinst trots spår sex. Men Sofia är ganska rutinerad både i sulkyn och sadeln. Jag håller tummar och tår. Trav är trav sa Olle. 6 Nigel di Quattro Conrad har Mommert hästen i bra författning och vill nog visa att han kan leverera en liten slant till miljard imperiet Mommert. 6 Kit Crown Wallin har stabil form på stallet och Lönn pojken är inte så tokig driver. Hästen står sig nog skapligt i som vanligt kluriga Diamantstoet. 15 märrar, två volter och orutinerade körsvenner. 6 Francesco Zet kommer från en välbetald andraplats och är definitivt med på Stregen. Kanske först ? Visst är det en härlig Jackpott Lördag som väntar. |
|
2024-08-21, 18:06 | #4 |
|
|
2024-08-21, 18:10 | #5 |
|
2024-08-21, 18:24 | #6 |
Det tog exakt 20 sekunder efter att ha öppnat starlistorna att inse att pass var det enda rätta.
Lycka till alla ni som hoppas. |
|
2024-08-21, 18:58 | #7 |
|
|
2024-08-22, 02:48 | #8 | |
Citat:
jackpotgaranti. Kolle bjöd alla på vinnaren i kallblodsloppet, det enda loppet med skrällpotential i hela omgången. Briskeby Miks. Sen att Kent Lökkes Kent’s Marre skulle torska som favoritspelad, åter efter strukning och första gången på distansen 1.640 m, nu med galopp i detta lågklassiga lopp var väl heller ingen sensation. Även om den tidigare Svante Båth-tränade hästen kom med 3 vinster i rad från stall Lövdal. Sen bör väl alla ha hittat 6 rätt med 0 kronor utdelning. Åter en pissomgång i jackpotinflationen. Trav har under Skarplöths regi förvandlats en ständig jackpotsoppa, som helt förlorat sin tjusning, även för en travälskare som jag. Fortsätter eländet, med innehållna vinstmedel från ständiga jackpots med galet dålig utdelning för alla rätt, så finns ingen anledning att delta i spelet överhuvudtaget, då ROI är sämst på V75, V86, V64 i jämförelse med alla spelformer, inkluderar Triss-lotter. Kliver in på V75 Bergsåker med en multijackpot, som med garanti till största del hamnar i utländska fickor, om man tittar på var pengarna hamnat tidigare med empiri. Under Skarplöths regi har världens roligaste spel förvandlats till ett riktigt skitspel. Jakten på egen bonus och den totala oförståelsen och ointresset för trav som sport, är förklaringen till denna urvattnade soppa till spel som vi kastar bort tid och pengar på, för att vi råkar älska trav. Idioterna på ATG har ännu inte fattat att vi är vid vägs ende, öven om siffrorna ser bra ut vid tillfället. Vem fan orkar lägga ner timmar av analys, när ROI är sämsta på travet i jämförelse med alla andra spelformer i Sverige inkl lotter? Ständigt brutalt underbetalt för alla rätt med frysta vinster och detta inbillar sig styrelsen på ATG, att de kan kompensera med Skarplöths ”genidrag” med frysta vinstmedel och återkommande jippoomgångar med multijackopot som den nu på lördag? Det enda vi vet är att kapten (Skarplöth)på den sjunkande skutan håller jämn kurs mit stupet, så länge han tillåts plocka ut 4-5 miljoner årligen i lön och bonus. Den sista spelaren på trav, släcker lyser. |
||
2024-08-23, 10:28 | #9 |
Fredags Surr
V75 1) Klurigt Klass 1 försök. Voltstart, 2640 och ganska jämt startfält. 25% på favoriten i nuläget. Vågar man chansspika Kurtz ? Distansgynnad Westholmare med Ekberg vid ratten. Ganska duktig kusk. V75 2) 9 Eros Jet känns änna bortglömd (tycker jag) 9%. Ok svårbedömd rackare efter paus men Mad man rattar ju och hästen har bra rutin för klassen. V75 3) 3 H.C.’s Crazy Horse har läget och är skrällduglig. Ganska ihålig Silverdivision. Vimlar av 1% are. V75 4) 3 That’s So Spicy är draget i damloppet. Hanna har familje hästen i toppskick. V75 6) 6 Kit Crown är fredagens spikförslag i öppet stolopp. Smack. Frågan är var man hittar spik nr 2 ? Kanske Klass 2 draget 1 Zigzag Zagazoo som såg fin ut senast trots galoppen, har ju Googoo Gaagaa gener. Dessutom uppfödd strax utanför Varberg i närheten av en sevärdhet som finns med på Världarvslistan. Bara en sån sak. Ha en go fredag alla spelfilurer önskar Den Gamle Efterhandaren. |
|
2024-08-23, 16:51 | #10 |
Jag tar 1, 2, 6 och 8 i avd 7. Det är en princip jag har att ALDRIG släppa mina bevakningshästar, så High On Pepper och Sourire Frö kommer med tillsammans med storfavoriterna. För som Pelle i Masthugget brukar säga: "alla hästar kan vinna". Om dom inte är strukna.
|
2024-08-23, 17:47 | #11 | |
Citat:
Det lutar mer och mer åt att jag spikar Borups. Finns väl bara positiva vibbar. Dessutom är ju Elin, Berglund och Nybrink helt överens. Bara en sån sak. Mina Fredags spikar är Borups och Kit Crown. Hittar jag en till så bäddar det för hyfsad gaddning i fyra avd. Kilgore är jag lite sugen på men kan hästen för dåligt. Gillar inte att gå på hörsägen och tips utan vill ha egna intryck. Brukar bestämma mig 5 min innan spelstopp. |
||
2024-08-23, 17:55 | #12 |
Du är nog lite klokare än mig i längden Men jag har åkt på smällar tidigare bara för att jag plockat bort "datahästar" bara för att expertisen gått åt ett annat håll. Så nu tar jag med dem och får svälja merkostnaden. Men nån dag så...
|
2024-08-23, 18:02 | #13 | |
Citat:
Självklart ska du gå på dina egna tankar. Det lönar sig oftast i längden och dessutom får man en go känsla när man lyckas hitta guldkornen som ingen annan hade någon aaaning om. God tur med liret Bosse Guld. |
||
2024-08-23, 19:06 | #14 |
Tack det samma! Missa inte Mazuocco Boko! Nedstruken till spår fem nu och jänkarvagn. Bör finnas med om man garderar.
|
2024-08-23, 19:53 | #15 |
|
|
|