|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-08-10, 22:14 | #76 | |
Där och hugger igen men får alltför dåligt betalt, extra trist att jag inte fick se vad spiken i sjätte kunde, galopp på spik alltid trist.
Får trösta med att jag vågade gå på Mulberry trots att ALLA experter sågat den. Citat:
|
||
2024-08-10, 23:19 | #77 |
Ett riktigt fiasko med ÄWGP. Sex miljoner. Nästa går om fyra år. Ett tips. Man kan bara köra om första priset. Sitta och lalla på innerspår, som FZ, och få 2 miljoner för det. Skamligt.
Belloche skulle ju var en skitkusk och Goop och Örjan världsartister. De enda som fattade galoppen var V75 spelarna. Spelprocenten sjönk inte en tum när det blev kuskbyte och domedagskorparna kraxade överallt. Skulle Belloche göra i brallan när Goop/ Örjan gav honom onda ögat? Vi vet svaret. What´s new, pussycat. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+10) |
|
2024-08-11, 15:08 | #78 | |
Citat:
Personligen så tvekade jag inte en sekund och spika Horsy Dream i en 8 hästarslopp. Den enda jag var lite orolig för var Jorma bakom sin pansarvagn High on Pepper. San Moteur hade inte mycket att komma med.. Börjar fundera om det är något fel på hästen? Efter varje pladask i de tävlingar med höga prissummor så skriver tränaran att de skall ta hästen hem och titta på närmare .. Senast redigerad av Baltasar den 2024-08-11 klockan 15:17. |
||
2024-08-11, 15:28 | #79 |
San Moteur funkade inte barfota i tre varv. Tappade travet sista 200 och stapplade i mål.
Örjan tog en fegstyrning och körde för ett fett andrapris. Var väl rädd att få en het häst eller galopp om han laddat bakom bilen. Övriga var som förmodat statister. Horsy vann en utklassnings seger. Finns nog ingen häst som tjänat 6 mille på ett enklare sätt. |
|
2024-08-12, 23:28 | #80 | |
Citat:
För släpptes till spets helt utan strid, ett klassiskt senario i svensk trav ett oskick som är helt ofattbart i det franska travet. Ett liknande loppförlopp i Frankrike och spelarna och aktiva skulle vara helt övertygade om att loppet var uppgjort. I ett land där alla kör mot favoriten. 6-miljonersloppet blev lika dramatiskt som en prostfjärt på en tebjudning för damer. Så jävla trist med travlopp ”swedish style” där travtävlandet byts ut mot kuskarnas tävlan att vifta fram favoriten till spets, helt utan kamp. Säg den ponnykusk som inte vunnit loppet bakom Horsy Dream med det tanke på hur loppet blev kört. Tänkte på den gamla svenska filmen ”Fimpen” där en 9-årig pojke snurrade upp hela landslaget och öste in mål. 6-miljonersloppet blev ett av årets hittills tråkigaste löp. Ofattbart var det att hela expertmaffian sprang på omgångens mest överstreckade häst och omgångens megalampa från spår 8??????? |
||
2024-08-14, 13:43 | #81 |
Åby Stora Miss.
Jag har alltid gillat Åby banan där jag fick min första kontakt med trav och travspel på 1960 talet. Är numera en av Sveriges bästa travanläggningar.
Men jäklar vilken flopp det blev med Åby 6 miljoners Grand Prix. Skämmigt. Och The Great Eight Vad är det för jäkla trams ? Ok kul att testa nya idéer men gör det en vanlig torsdag kväll och utvärdera. Nej brassa på med 250 lax i pris och en helt ointressant tävling i skymundan. Fölet har fått springa fritt för länge. Bör nog bevakas i stallets box och en mindre hage. Se upp Jon Walter. Åby och Halmstad är och har varit mina hemmabanor men för tillfället är det en som hänger på gärdsgården. Skäms på er Åby. |
|
2024-08-14, 14:32 | #82 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3092Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Det roligaste med Åby Grand Prix var att en av mina favorithästar, High On Pepper blev trea bakom två av världens bästa hästar och vann 1 miljon.
|
2024-08-14, 15:33 | #83 | |
Citat:
Trots en totalsumma på 10 miljoner fick det trugas och förhandlas för att få tränare och ägare att ställa upp i årets avslagna Grand Prix. 6 mille till vinnaren och 50000:- till övriga för sveda och värk. Jag tror klassen på loppet blir ungefär detsamma men vi kanske får lite tävling i loppet. Nu blev det ju bara att kvittera ut pengarna för de 8 deltagarna. Tacka vet jag Fransoserna dom kan arrangera storlopp och där vankas det körning/tävling i loppen på gränsen till det tillåtna. |
||
|