Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-08-09, 16:35   #16

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2509
Standard

Det är klart att Raffin, kanske världens bästa kusk just nu, har fem guldsulkyn, blir svår att ersätta. Fick en riktig käftsmäll i går när han var ute och red md sin dotter och hästen kastade av honom.
Men tränaren Belloche kör ju hästen varje dag och har vunnit med honom flera gånger på diverse olika banor, allt från Vincennes(11-tid på Åbydistansen) till potatisåkrar och gräsbanor. Så nog kan han köra alltid. Kör även preparé - lopp med HD med dykardojor.

Men det är ägarna som bestämmer i Frankrike och dom valde att Belloche skulle köra istället. Dom kunde ha valt någon annan om dom var osäkra på Bs kunnighet. Det är ju sex mille att köra om. Vi får se.

Våra svenska ess har ju hästar som jag inte litar på och FZ fick ju se baken på HD i Elitloppet med många långa meter. Och SM är lika nervig som sin tränare. Så jag tycker dom tre är likvärdiga med Belloche vid spakarna.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-09, 16:38   #17

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3092

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Har 7 Horsy Dream formen som senast så blir det svårt att ta besegra honom.

Tippskomentar :
Världshäst som på sistone besegrat de bästa i Europa. Kan "allt".

San Moteur hur har det gått tidigare mot fransoser??
Francesco Zet fick dubbel stryk senast från Horsy Dream...

Här vinner inte spetshästen ..
Frågan är ju om hästen fixar det här själv, nu när kusken fått sparken. Hästen är väl den bästa i fältet. Men han kanske har vinnarskalle till det på egen hand. Hade tänkt spika men lutar åt att ta med alla tre nu.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-09, 16:43   #18

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 577
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Frågan är ju om hästen fixar det här själv, nu när kusken fått sparken. Hästen är väl den bästa i fältet. Men han kanske har vinnarskalle till det på egen hand. Hade tänkt spika men lutar åt att ta med alla tre nu.
såg precis innan att det blev kusk ändring, attans .. det förändrar lite förutsättningar , kanske??
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-09, 18:55   #19

Sharp$: 5448
Standard

Säg vad man vill om tränaren till Horsy Dream, Pierre (Pjär) Belloche, men han är minst tre klasser sämre än världens bästa kusk (Eric Raffin).

Skall jag spika loppets i särklass bästa häst (Horsy Dream) måste insatsfördelningen sjunka dramatiskt och gärna en strukning till spår 6, nu när tränaren (Pjärsan) en medelmåtta till körsven sitter upp i cockpit.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-09, 19:09   #20

Standard

Ha! Skrek rakt ut när jag såg att Berglund (travtippar-nestorn) spikat omgångens megalampa det 4 åriga stoet Ete Jet/Gul kusk till + 70% på insatsfördelningen.
Snacka om megarens om skidorna korsas för Bålgetingen.
Gammal 2024-08-10, 07:30   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Säg vad man vill om tränaren till Horsy Dream, Pierre (Pjär) Belloche, men han är minst tre klasser sämre än världens bästa kusk (Eric Raffin).

Skall jag spika loppets i särklass bästa häst (Horsy Dream) måste insatsfördelningen sjunka dramatiskt och gärna en strukning till spår 6, nu när tränaren (Pjärsan) en medelmåtta till körsven sitter upp i cockpit.
Horsy och C-kusken blev bönhörda och startar nu från spår 6 sedan 3 Oracle Tile
inte startar.

Loppets enda 5-åring Barack 6 Face fick nu drömspåret 5,
ett absolut måste vid gardering av de tre mest betrodda.
Gammal 2024-08-10, 09:44   #22

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14945
Standard

Gundersen och Gocciadoro

Båda stallen kommer med ett gäng grymma hästar till dagens V75. Alessandro Den Gule är som vanligt omgångens Dark Horse trots att han kör i färgglad beklädnad. Svårbedömd rackare. Båda har ganska byngliga lägen för sina start hästar bortsett från Devilish. Men med lite flyt kan dessa två dominera omgången. Hm bokstaven G är onekligen intressant idag vi har ju Goop, Gustav J och Get A Wish oxå

Psst strykning i Åby GP gynnar väl den tränarkörde Fransosen. Spännande att se upplägget på loppet från Örjan och Tränarn ? På 3 varv och 6 mille i potten vankas det nog Taktiklopp. Den eller de som får bästa resan av de betrodda är väl med på stregen.
Gocciadoro kanske sätter fart på loppet om han får chansen i lågt tempo med sin luring som debuterar på distansen. Kommer ju från seger i Oslo GP.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 10:46   #23

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6141
Standard

V75
Inlämnat: 2024-08-10, 10:25
Åby
Lördag 2024-08-10
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Mateo di Quattro (2, 8)
2: 1, 3, 5, 6 (4, 7)
3: 6, 8 (7, 10)
4: 1, 3, 7, 9 (8, 5)
5: 1, 2, 4, 7, 9, 11 (5, 3)
6: 1, 4, 10 (3, 5)
7: 7 Horsy Dream (2, 1)

1x4x2x4x6x3x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: WPN HTX LDM

Ser ut som en riktigt rolig spelomgång. Mina tankar.

Avd 1
Går ut hårt och spikar 3 Mateo di Quattro 21%. Stark och rejäl häst mot överkomligt motstånd. Uttrarna trivs på Åby och detta borde vara en vettig chans, från bra ett läge.

Avd 2
Lite mer öppet mellan några stycken. Tar dem och varnar för 1 Bring Me The News 6%! Jonas Moberg har en fin häst här och barfota ffg!

Avd 3
Låser på 6 och 8. Borde räcka långt.

Avd 4
Svåra lägen för flera av de mest betrodda. Det kan bli jobbiga resor för dessa.

1 ska nog ses med bra chans här.

Vill varna för 3 Gustav Simoni 5%. Gått bra mest varje gång på slutet och rätt distans samt läge nu för den.

Avd 5
Det här var inget lätt lopp! Garderar med sex streck och 2, 7 samt 11 finns det spelvärde i tycker jag. Bra hästar allihopa.

Avd 6
4 har ett bra läge, men är ändå några meter längre här. Segrarna på slutet har varit över kort distans.

10 är en bra häst och kan vinna på styrkan.

1 kan få chansen från rygg ledaren och OS tillslut.

Avd 7
"Bara" 9 hästar till start över denna distans. Visst att det blir en annan kusk på 7 Horsy Dream 38%, men tar han bara högertum i tid och låter hästen sköta resten så tror jag den bara vinner.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
roland (+10), znipstern (+7)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 11:45   #24

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 148
Standard

Ett stort skämt att omgångens bästa spik är spelad till 6%, seglar dock uppåt och lär hamna på 10% ca.

Blir utdelning på 500k + idag, spela smart, spela rätt...
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:22   #25

Sharp$: 3092

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur länge får man vänta med att redovisa skoryck på Barack Face?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:24   #26

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6532
Standard

Ett av de mindre meningsfulla inlägg jag sett på Sharps

Citat:
Ursprungligen postat av travspekulanten Visa inlägg
Ett stort skämt att omgångens bästa spik är spelad till 6%, seglar dock uppåt och lär hamna på 10% ca.

tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:33   #27

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 577
Standard

Citat:

Enligt intervju på ATG så låter det så här:

"Det är fantastiska hästar med men formen är där och nu kommer vi att rycka skorna för första gången i karriären, säger Dante Kolgjini."

"Hästen lär kunna öppna fortare nu barfota. Så jag tror att Adrian kommer att vara med på noterna. Det är 3000 meter men han tål att göra mycket själv. Adrian brukar kunna hitta rätta vägarna i sådana här lopp och jag hoppas att han gör det även på lördag."

I mina öron så låter det galopp , vi får se hur långt han räcker idag ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:36   #28

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14945
Standard

Citat:
Tja till 14.05 kanske.
Känns som en matlappsjägare i min värld oavsett hovbeklädnad. Går knappast felfritt i tre varv. Får nöja sig med 50 000:-
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:39   #29

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1892
Standard

Citat:

Är du nöjd med det inlägget
micho är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:57   #30

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4342
Standard

Citat:

Antar att du redovisar och namnger passande "spik" i efterhand. Inte riktigt vad som är brukligt bland övriga på forumet.

Själv spikar jag Orlando Young och Horsy Dream.

td