Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-08-07, 11:31   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15184
Standard

Lördag 10/8 - Åby - V75 mm

Härligt V75 omgång på favoritbanan. Flera dugliga NO hästar som kommer över sundet och slickar guldkalven.
Toppat med storloppet Åbys GP. Dock lite rumphugget. Svalt intresse från Europa eliten. USA eliten är definitivt inte intresserade. Där Over finns det väl nästan bara 3-4 åringar som tävlar om dessa summor var och varannan helg.

Tidiga Tankar

V75 1) Ganska klurigt Bronsförsök. Dessa tre känns som måstestreck.
2 Jo Black och 3 Mateo di Quattro har väl vunnit spårlottningen och är nog med på stregen.
11 Chimi Goop uppfödningen kommer med tre raka och formtoppad är bara förnamnet.

V75 2) 3 Dart Kronos står bra inne på alla sätt och vis.
6 Koup Droit T.F. Angelica J. har slipat kniven och har hästen i toppskick och Jepson är inte blyg. 4 segrar på 5 senaste starterna.

V75 3) 8 Ete Jet Gulingen och hans hästar är som vanligt svårbedömda men detta är en undantagshäst och normalt travsäker.
5 Orlando Viva får en stänkarvarning om favoriten mot förmodan sviker.

V75 4) 7 Maharina Sun kommer med 5 raka i ryggen och står perfekt inne i klassen. Svårslagen.
4 Make Or Break Zaz Nuncio filuren får stänkarvarningen. Verkar trivas med ganska täta sommar starter.

V75 5) 1 Mulberry Rutinerad Silver häst. Befogad favorit.
11 Draupner gjorde en grym prestation senast i Guld debuten.
Tufft läge men hästen är stark och rejäl. Definitivt skrällduglig. Dags för första årssegern. Stänkarvarning är utfärdad.

V75 6) 4 Devilish Hill Ännu en grym norrbagge. Svårslagen.

V75 7) 1-2-7 är väl måstestrecken.
9 Get A Wish
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-08, 11:24   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5589
Standard

Lördagen 10/8 - V75 Åby m ÅWGP mm

Rättvik förra veckan, andades jag morgonluft med en doft av vanilj när Heartbeat Thunder i Silverdivisionen hittade ner i dödens från spår 11, för att sedan bjudas rygg på andra ytter på Night Art eftet 700m hade Smajlis och några till på i DD 1 med spik på V75 och bank på Heartbeat T i DD 2.
Det var ju bara stenklart, hur skall HT torska det här efter denna drömöppning?

Men som vanligt stelnade Buddhas upphöjda leende över mina läppar till en grimasch och morgonbrisen med vaniljdoft förvandlades till stanken av ett
utedass.

Nya tag och stor glädje att jag passade V86 igår.

Ingen jackpot på lördag och då finns chans för anständig utdelning vid full ranson på en väl avvägd mäklarbricka.
Givetvis slipper vi de utlänska spelsyndikaten på Åby, nu när de håller på att slipa knivarna för fullt till 100 miljonersjackpoten den sista lördagen i augusti.

Får frågan hur och på vilket sätt de utlänska spelsyndikaten gång på gång ekonomiskt brutalt våldtar de svenska småspelarna som betalat hela kalaset
vid jippoarrangören Hans Lotd Skarplöths late summer burst.

Drar en parallell med Swedbank, som likt ATG har en rektoskåp uppkört
i varje svensk travspelares mindre ädla del, för att tillse satt varje 50-örings
ursprung går att verifiera. Samtidigt som Swedbank likt ATG lät råttorna dansa på borden hos de utlänska Swedbank-kontoren, likt ATG hos de utlänskaspelombuden.

Hos Swedbank i utlandet, tvättade gangstersyndikaten 100-tals miljarder
medans Svenne tvingades redovisa varje krona vid en såld beg gräsklippare
om pengarna skulle sättas in på banken.

De enorma system som tipsexpeterna i Tasmanien lämnat in via utlänska ATG-ombud kostar riktigt stora pengar, en sk bombmatta.
Så min fråga till ATG är, hur kollar ATG dessa insatsers utsprung?

Gissningsvis likt Swedbank, innan penningtvätten hos Swedbank blev en rättssak,
då det uppfagats att hundratals miljarder tvättats vid Swebanks baltiskakontor.

Där finns fusket, ATG blundar för var pengarna till dessa enorma system kommer ifrån och de kriminella spelsyndikaten lär som vanligt skrstta hela vägen till banken med fickorna fulla av tvättade spelvinstmiljoner från ytterligare en jippajackpot signerad Hans Lotd Skarplöth och hans kumpaner på ATG.

Det är ivf vad jag tror.

Till spelet på lördag:

Avd 1) Det är inte ofta jag hittar ett så svårlöst och vidöppet lopp på V75 som detta bronslopp över 2140 auto? Skulle jag ha råd blev det alla 12 kusar.

God tur med spelbesluten.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-08, 15:09   #3

Sharp$: 3135

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har studerat de tre favoritspelade hästarna i avd 7 i lopparkivet. Det känns då som att 7 Horsy Dream är huvudet högre. Men ingen av dem verkar ha sprungit 3140 m förut. Funderar ändå på att spika urstarke fransosen i ett lopp där många tar tre hästar. Otroligt spännande lopp att titta på blir det hur som helst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+10)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-08, 16:18   #4

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Jajjan, vad gäller Swedbank så lyder samtliga banker under samma regelverk och deras kunder måste redovisa insättningar över ett visst belopp för att motverka penningtvätt - EU-regler. Att det förekommit penningtvätt i bankerna är inget nytt, att den varit lite extra stor för Swedbank beror mycket på deras exponering i baltikum. Tycker inte man kan dra paralleller med ATG då det handlar om helt olika saker. Jag passade dock på att köpa in mig i Swedbank i samband med detta och har sålt i omgångar, så nu har jag köpt in mig för fjärde gången. Frågan om ATG och utländska spelsyndikat kan jag inte uttala mig om, men jag tror att ATG följer de regler som är.

Så till liret på lördag: Ete Jet och Dart Kronos är mina tidiga spikar. I huvudloppet kör jag förmodligen med tre streck. Skulle jag spika så skulle det bli Francesco Zet men de här tre är streckade på 22 - 35 % så det är skönt att sitta med den trion ifall man (mot förmodan) skulle ta sig så långt.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-08, 20:16   #5

Standard

Parallellen haltar, men ”sila mygg och svälja elefanter” tror jag är hyfsat träffsäkert
för både Swedbank och ATG när det gäller att bekämpa penningtvätt.

Hade jag sysslat med compliance på ATG hade jag kraftigt reagerat mot ev jättesystem
från utlandet med ständiga jättevinst-uttag vid jackpot.

Hur vet ATG med säkerhet att en jackpot-omgång på V75 inte fungerar som en jätte-penga-tvättmaskin för utlänska brottssyndikat?

Man undrar lite hur går kontrollen av spelade medel gick till i exempelvis Transylvanien?

Som på Swedbank, är lönen fast samt en del bonusbaserad för ledningsgruppen på ATG, ivf av vad jag har hört. Bonusbaserad ersättning brukar bygga på resultat, vilket kan ha en baksida (är helt för resultatbaserad bonus) dvs att jakten på bonushöjande omsättning
gör att man går längre ut på trampolinen dvs blir mer riskbenägen eller som vad jag tror
i ATGs fall, väljer att titta bort.

Kom ihåg, att i Sverige vill man inte redovisa hur många system som är kvar efter att utdelningen överstigit 200.000 kronor, för att förhindra penningtvätt.
Dvs man silar mygg.

Samtidigt som man tar emot ständigt vinnande jättesystem från utlandet, att systemen är enorma är lätt att räkna ut med tanke på att väldigt stor del av hela jackpotkakan försvinner utomlands gång på gång.

Bara misstanken om penningtvätt och medvetenheten om svårigheten om att kontrollera
ursprung för satsade medel på V75 vid jackpot, borde räcka för ATG att släcka ner dessa utlänska spellicencer. Det är ivf min åsikt.

Jag tror ATG om och om igen vid jackpot på V75 och i synnerhet vid V75 burstjippot
krattar manegen för tungt kriminella spelsyndikat att tvätta stora summor pengar.

Allt för jakten på stötsta möjliga bonus för personer i ATGs ledningsgrupp.

Tror att den bästa tänkbara PR:en för travet i Sverige/Norden är att de stora vinsterna
stannar och vinns här, det skulle med all sannolikhet vara bästa tänkbara jordmån för
ökat intresse för spel och trav här i Sverige där loket för omsättningen finns.

Men jag har haft fel förr?

Nog om detta från min sida.

Micke W fd top dog på Swedbank, lärde jag känna på den tid man jagade kjoltyg i Sthlms
nattliv för länge sedan. Micke är ett socialt fenomen, vilket kanske bidrog till att han fick
silkessnöret.

Kör hårt nu Shooter, du har varit rejält i zonen ett tag nu, kanske dax nu?

God tur med liren.

Jajjan
Billman (+19)
Gammal 2024-08-08, 20:41   #6

Shooters avatar

Standard

På lördag är det dags Jajjan, tack och lycka till du med.
Gammal 2024-08-09, 09:35   #7

Standard

Intressanta Vässningar

6 Koip Druit W.F. och 1 Melburry skräms upp med Bike f.f.g. Spännande.
2 San Moteur Körs barfota runt om för andra gången i karriären ! Ok kanske ingen ändring men en återupprepning. Funkade bra senast.

Fredags Dragen
Tre spännande måstestreck på min kupong.

1 D.J. Spritz Lurig O S stänkare. Vi tar klyschan bättre än raden.
5 Elita Indal Står bra inne i klassen på sina Holländska Gulden.
Psst Hagoort tränar. Bara en sån sak.
4 Akilles Face Kolgjini sprattelgubben gör spännande debut hos demon tränaren Haapakangas som återigen svingar trollstaven. Hästen har grym kapacitet när han travar. Gissa vem som kör ? MAD man Alfred E Neuman. ” vadå jag dyster ? ”

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-08-10 klockan 11:28.
Gammal 2024-08-09, 11:25   #8

Standard

Chimi struken i första. Då får man tänka om lite.
Gammal 2024-08-09, 11:39   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Chimi struken i första. Då får man tänka om lite.
”en mindre i maten”. Detta var en återkommande kommentar från en gubbe från min barndoms hembygd när det det utfördes själaringning i församlingens kyrkklockor 11.00 för att tillkännagiva dödsfall. Vet inte om om detta förekommer fortfarande?
Gammal 2024-08-09, 12:55   #10

Standard

Då plockar jag in 7 Mose Eagle istället. Loppets enda miljonär, spetsad med jänkarvagn och rally-Calle.
Gammal 2024-08-09, 13:40   #11

Standard

Citat:
Då plockar jag in 7 Mose Eagle istället. Loppets enda miljonär, spetsad med jänkarvagn och rally-Calle.
Inte som bäst senast. Formen, läget ?
Jag tror mer på Riordans Open Spritz vinnare
Gammal 2024-08-09, 14:14   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Inte som bäst senast. Formen, läget ?
Jag tror mer på Riordans Open Spritz vinnare
Du har nog rätt ang Mose Eagle. Jepson lät lite uppgiven i intervjun men Spritzen känns inte heller lockande. Jag plockar nog in Lugauers häst istället. Den har ju härdats i tuffa lopp. Där låter det uppåt!
Gammal 2024-08-09, 14:27   #13

Standard

Aj aj, Raffin struken. Det förändrar ju saker och ting, eller...?
Gammal 2024-08-09, 15:01   #14

Standard

Citat:
Aj aj, Raffin struken. Det förändrar ju saker och ting, eller...?
Absolut. Känns som ett stort minus för favoriten. Byngligt läge och Belloche har väl inte vunnit några större lopp med hästen. Hm funderade på och spika för att få med lite stänkare i övriga loppen men nu är det vidöppet igen mellan 1-2-7.
Hm San Moteur kanske är blåvinnaren. Litar inte fullt ut på lite vasse Zet miljonären på stayer distans.
Nu hoppas jag Svenskarna sopar banan med Kineserna i bordtennisen. Hur det nu ska gå till
Gammal 2024-08-09, 16:21   #15

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 589
Standard

Citat:
Jag har studerat de tre favoritspelade hästarna i avd 7 i lopparkivet. Det känns då som att 7 Horsy Dream är huvudet högre. Men ingen av dem verkar ha sprungit 3140 m förut. Funderar ändå på att spika urstarke fransosen i ett lopp där många tar tre hästar. Otroligt spännande lopp att titta på blir det hur som helst.

Har 7 Horsy Dream formen som senast så blir det svårt att ta besegra honom.

Tippskomentar :
Världshäst som på sistone besegrat de bästa i Europa. Kan "allt".

San Moteur hur har det gått tidigare mot fransoser??
Francesco Zet fick dubbel stryk senast från Horsy Dream...

Här vinner inte spetshästen ..
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-09, 16:35   #16

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2524
Standard

Det är klart att Raffin, kanske världens bästa kusk just nu, har fem guldsulkyn, blir svår att ersätta. Fick en riktig käftsmäll i går när han var ute och red md sin dotter och hästen kastade av honom.
Men tränaren Belloche kör ju hästen varje dag och har vunnit med honom flera gånger på diverse olika banor, allt från Vincennes(11-tid på Åbydistansen) till potatisåkrar och gräsbanor. Så nog kan han köra alltid. Kör även preparé - lopp med HD med dykardojor.

Men det är ägarna som bestämmer i Frankrike och dom valde att Belloche skulle köra istället. Dom kunde ha valt någon annan om dom var osäkra på Bs kunnighet. Det är ju sex mille att köra om. Vi får se.

Våra svenska ess har ju hästar som jag inte litar på och FZ fick ju se baken på HD i Elitloppet med många långa meter. Och SM är lika nervig som sin tränare. Så jag tycker dom tre är likvärdiga med Belloche vid spakarna.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-09, 16:38   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Har 7 Horsy Dream formen som senast så blir det svårt att ta besegra honom.

Tippskomentar :
Världshäst som på sistone besegrat de bästa i Europa. Kan "allt".

San Moteur hur har det gått tidigare mot fransoser??
Francesco Zet fick dubbel stryk senast från Horsy Dream...

Här vinner inte spetshästen ..
Frågan är ju om hästen fixar det här själv, nu när kusken fått sparken. Hästen är väl den bästa i fältet. Men han kanske har vinnarskalle till det på egen hand. Hade tänkt spika men lutar åt att ta med alla tre nu.
Gammal 2024-08-09, 16:43   #18

Baltasars avatar

Standard

Citat:
Frågan är ju om hästen fixar det här själv, nu när kusken fått sparken. Hästen är väl den bästa i fältet. Men han kanske har vinnarskalle till det på egen hand. Hade tänkt spika men lutar åt att ta med alla tre nu.
såg precis innan att det blev kusk ändring, attans .. det förändrar lite förutsättningar , kanske??
Gammal 2024-08-09, 18:55   #19

Standard

Säg vad man vill om tränaren till Horsy Dream, Pierre (Pjär) Belloche, men han är minst tre klasser sämre än världens bästa kusk (Eric Raffin).

Skall jag spika loppets i särklass bästa häst (Horsy Dream) måste insatsfördelningen sjunka dramatiskt och gärna en strukning till spår 6, nu när tränaren (Pjärsan) en medelmåtta till körsven sitter upp i cockpit.
Gammal 2024-08-09, 19:09   #20

Standard

Ha! Skrek rakt ut när jag såg att Berglund (travtippar-nestorn) spikat omgångens megalampa det 4 åriga stoet Ete Jet/Gul kusk till + 70% på insatsfördelningen.
Snacka om megarens om skidorna korsas för Bålgetingen.
Gammal 2024-08-10, 07:30   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Säg vad man vill om tränaren till Horsy Dream, Pierre (Pjär) Belloche, men han är minst tre klasser sämre än världens bästa kusk (Eric Raffin).

Skall jag spika loppets i särklass bästa häst (Horsy Dream) måste insatsfördelningen sjunka dramatiskt och gärna en strukning till spår 6, nu när tränaren (Pjärsan) en medelmåtta till körsven sitter upp i cockpit.
Horsy och C-kusken blev bönhörda och startar nu från spår 6 sedan 3 Oracle Tile
inte startar.

Loppets enda 5-åring Barack 6 Face fick nu drömspåret 5,
ett absolut måste vid gardering av de tre mest betrodda.
Gammal 2024-08-10, 09:44   #22

Standard

Gundersen och Gocciadoro

Båda stallen kommer med ett gäng grymma hästar till dagens V75. Alessandro Den Gule är som vanligt omgångens Dark Horse trots att han kör i färgglad beklädnad. Svårbedömd rackare. Båda har ganska byngliga lägen för sina start hästar bortsett från Devilish. Men med lite flyt kan dessa två dominera omgången. Hm bokstaven G är onekligen intressant idag vi har ju Goop, Gustav J och Get A Wish oxå

Psst strykning i Åby GP gynnar väl den tränarkörde Fransosen. Spännande att se upplägget på loppet från Örjan och Tränarn ? På 3 varv och 6 mille i potten vankas det nog Taktiklopp. Den eller de som får bästa resan av de betrodda är väl med på stregen.
Gocciadoro kanske sätter fart på loppet om han får chansen i lågt tempo med sin luring som debuterar på distansen. Kommer ju från seger i Oslo GP.
Gammal 2024-08-10, 10:46   #23

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6176
Standard

V75
Inlämnat: 2024-08-10, 10:25
Åby
Lördag 2024-08-10
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Mateo di Quattro (2, 8)
2: 1, 3, 5, 6 (4, 7)
3: 6, 8 (7, 10)
4: 1, 3, 7, 9 (8, 5)
5: 1, 2, 4, 7, 9, 11 (5, 3)
6: 1, 4, 10 (3, 5)
7: 7 Horsy Dream (2, 1)

1x4x2x4x6x3x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: WPN HTX LDM

Ser ut som en riktigt rolig spelomgång. Mina tankar.

Avd 1
Går ut hårt och spikar 3 Mateo di Quattro 21%. Stark och rejäl häst mot överkomligt motstånd. Uttrarna trivs på Åby och detta borde vara en vettig chans, från bra ett läge.

Avd 2
Lite mer öppet mellan några stycken. Tar dem och varnar för 1 Bring Me The News 6%! Jonas Moberg har en fin häst här och barfota ffg!

Avd 3
Låser på 6 och 8. Borde räcka långt.

Avd 4
Svåra lägen för flera av de mest betrodda. Det kan bli jobbiga resor för dessa.

1 ska nog ses med bra chans här.

Vill varna för 3 Gustav Simoni 5%. Gått bra mest varje gång på slutet och rätt distans samt läge nu för den.

Avd 5
Det här var inget lätt lopp! Garderar med sex streck och 2, 7 samt 11 finns det spelvärde i tycker jag. Bra hästar allihopa.

Avd 6
4 har ett bra läge, men är ändå några meter längre här. Segrarna på slutet har varit över kort distans.

10 är en bra häst och kan vinna på styrkan.

1 kan få chansen från rygg ledaren och OS tillslut.

Avd 7
"Bara" 9 hästar till start över denna distans. Visst att det blir en annan kusk på 7 Horsy Dream 38%, men tar han bara högertum i tid och låter hästen sköta resten så tror jag den bara vinner.

Lycka till med spelen idag allihopa!
roland (+10), znipstern (+7)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 11:45   #24

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 148
Standard

Ett stort skämt att omgångens bästa spik är spelad till 6%, seglar dock uppåt och lär hamna på 10% ca.

Blir utdelning på 500k + idag, spela smart, spela rätt...
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:22   #25

Standard

Hur länge får man vänta med att redovisa skoryck på Barack Face?
Gammal 2024-08-10, 12:24   #26

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Ett av de mindre meningsfulla inlägg jag sett på Sharps

Citat:
Ursprungligen postat av travspekulanten Visa inlägg
Ett stort skämt att omgångens bästa spik är spelad till 6%, seglar dock uppåt och lär hamna på 10% ca.

tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:33   #27

Baltasars avatar

Standard

Citat:

Enligt intervju på ATG så låter det så här:

"Det är fantastiska hästar med men formen är där och nu kommer vi att rycka skorna för första gången i karriären, säger Dante Kolgjini."

"Hästen lär kunna öppna fortare nu barfota. Så jag tror att Adrian kommer att vara med på noterna. Det är 3000 meter men han tål att göra mycket själv. Adrian brukar kunna hitta rätta vägarna i sådana här lopp och jag hoppas att han gör det även på lördag."

I mina öron så låter det galopp , vi får se hur långt han räcker idag ?
Efterhandaren (+5)
Gammal 2024-08-10, 12:36   #28

Standard

Citat:
Tja till 14.05 kanske.
Känns som en matlappsjägare i min värld oavsett hovbeklädnad. Går knappast felfritt i tre varv. Får nöja sig med 50 000:-
Gammal 2024-08-10, 12:39   #29

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 1897
Standard

Citat:

Är du nöjd med det inlägget
micho är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 12:57   #30

evetons avatar

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 4374
Standard

Citat:

Antar att du redovisar och namnger passande "spik" i efterhand. Inte riktigt vad som är brukligt bland övriga på forumet.

Själv spikar jag Orlando Young och Horsy Dream.
Gammal 2024-08-10, 13:31   #31

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Enligt Adrian blir det inget skoryck.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 13:57   #32

Shooters avatar

Standard

Efter lite funderande så tror jag att jag ska försöka nöja mig med två spikar: Ete Jet och Killiam Fromentro. Det gäller att Goccia har ordning på grejerna idag.
Gammal 2024-08-10, 14:00   #33

Standard

Rick Ebbinge är ganska hårt betrodd i Brons och Klass 2. 20% aren Jo Black står perfekt inne i Brons men lite dunkel form. Inte som bäst senast. Rick tycker själv att 12% aren Nasdaq är bästa chansen.
Hm jag bevakar nog båda idag. Ebbinge vill nog visa upp sig i vinnarcirkeln på nya hemmabanan.
Gammal 2024-08-10, 14:07   #34

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Efter lite funderande så tror jag att jag ska försöka nöja mig med två spikar: Ete Jet och Killiam Fromentro. Det gäller att Goccia har ordning på grejerna idag.
William kopian Killiam har vunnit 7 av 8 senaste starterna i tuffa gäng. Ger nog Gundersens undantags häst en match. Men bakspåret är lite vanskligt om det vankas favorit lunk. Andrapriset lockar nog de flesta i loppet.
Gammal 2024-08-10, 14:23   #35

Shooters avatar

Standard

Hade tydligen räckt med ett streck i första.

V4
Inlämnat: 2024-08-10, 12:31
Åby
Lördag 2024-08-10
Start: 14:20
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 8 (9, 2)
2: 5 Castor the Star (3, 10)
3: 4 Gibraltar (5, 6)
4: 1 Bengurion Jet (4, 3)

2x1x1x1 = 2 rader
2 x 10 x 2,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: NVN KSD XRG
Gammal 2024-08-10, 15:12   #36

Shooters avatar

Standard

Vilken bortkörning av MAD med Gibraltar. Jag vill se värmning på Dart Kronos. Kan bli så att jag kör med tre spikar.
Gammal 2024-08-10, 15:15   #37

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5355
Standard

*** 7 andelar ***

V75
Inlämnat: 2024-08-10, 15:14
SistaStallskriket andelsspel
Åby
Lördag 2024-08-10
Kostnad: 960,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12 (10, 7)
2: 1, 3, 4, 5, 6 (7, 2)
3: 8 Ete Jet (6, 7)
4: 1, 7, 9 (5, 8)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 (6, 10)
6: 4, 10 (8, 3)

8x5x1x3x8x2x1 = 1920 rader.
1920 x 1 x 960,00 kr = 960,00 kr.
Totalt: 960,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 15:17   #38

Sharp$: 115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Enligt Adrian blir det inget skoryck.
När ändrade de sig? Skrek ju sig hesa igår om hur fantastisk effekt det kommer ge. Förhandsoddsen sjönk ju ganska rejält.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 15:23   #39

Standard

Mateo di Quattro ser löpglad ut.
Nasdaq oxå.
För att inta tala om Dart Kronos.
Akilles Face tror jag stenhårt på idag. Vinner om felfri.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-08-10 klockan 15:57.
Gammal 2024-08-10, 15:24   #40

Sharp$: 7694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
När ändrade de sig? Skrek ju sig hesa igår om hur fantastisk effekt det kommer ge. Förhandsoddsen sjönk ju ganska rejält.
Ingen aning hur de tänkt. Om de tänkt, måste man väl tillägga när det gäller Kolgjinis. Min info kommer från en bekant som pratat med Adrian.
sigh (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 15:31   #41

Shooters avatar

Standard

Jättefin värmning på Dart Kronos så det får bli tre spikar idag.
Gammal 2024-08-10, 15:35   #42

Reg.datum: okt 2020
Sharp$: 148
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ett av de mindre meningsfulla inlägg jag sett på Sharps
Bra att du bjöd på så mycket bättre då... lol
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 15:44   #43
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2729
Standard

Avd
1: 5 Pure Muscle (8, 2) Stam, läge, Djuse. Understreckad på 11%
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (8, 9)
3: 8 Ete Jet (6, 7) Överstreckad. Men en bra spik är en som vinner
4: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9 (2, 12)
5: 4 Akilles Face (1, 9) Djuse, läge med enorm häst. Överlägsen. Om den fungerar v.s.
6: 1, 3, 4, 5, 8, 10 (7, 6)
7: 7 Horsy Dream (2, 1) Kusken kan nog köra dåligt och krossa ändå...

1x7x1x7x1x6x1 = 294 rader.
294 x 1 x 0,50 kr = 147,00 kr.
Totalt: 147,00 kr.
Rättningskod: XVJ TFG DPC
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 16:03   #44

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2725
Standard

V75
Inlämnat: 2024-08-10, 15:53
Åby
Lördag 2024-08-10
Kostnad: 441,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 12 (4, 10)
2: 3 Dart Kronos (5, 6)
4: 1, 3, 4, 5, 7, 9, 12 (8, 2)
5: 1 Mulberry (4, 9)
6: 1, 3, 4, 5, 8, 10 (7, 6)
7: 1, 2, 7 (4, 6)

7x1x1x7x1x6x3 = 882 rader.
882 x 1 x 0,50 kr = 441,00 kr.
Totalt: 441,00 kr.
Rättningskod: MHF KTP JFG

Provar såhär idag. Lite osäker på första och tredje spiken. Peter väldigt optimistisk men Johan mycket mer tveksam till Dart Kronos efter värmningen vilket oroar en del. Mulberry har jag blivit så pass förtjust i att jag blundar för allt som talar emot idag. Ete Jet väl hög procent men känns som den enda som ligger över 50% i chans denna omgång.

Lycka till allesammans
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 16:14   #45

Standard

Carré (min bankomat på banan) spelar jag alltid om han är med innan V75. Han har varit avstängd ett tag men idag dök han upp och gav bästa oddset på länge. Därför fläskade jag på lite extra i V75. Så här blev det:

Avd
1: 3, 5, 8, 12 (2, 1)
2: 4, 5, 6, 7 (3, 1)
4: 1, 5, 7, 9 (8, 3)
5: 4, 7 (1, 9)
6: 3 Crown (4, 10)
7: 1, 2, 7 (4, 6)

4x4x1x4x2x1x3 = 384 rader
384 x 1 x 0,50 kr = 192,00 kr.

God tur allesammans!
Gammal 2024-08-10, 16:16   #46
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

Första loppet blir ett nyckellopp denna dag och vi går emot kollektivet. 8 som solklart förstastreck men vi tar med hålet och MaD för lite höjd.

Det blev spik tillslut på SM efter låååååånga diskussioner. Alla här vet hur mycket jag gillar hästen och spiken denna gång är med hjärtat då det känns uselt att ta med alla tre.

i fjärde sätter vi ALLT på att MaD håller upp ledningen och stannar där hela vägen.

Nu kööör vi!

GOGOGO!

V75
Inlämnat: 2024-08-10, 16:13
Pressbyrån Karlstad Big City Boys V75
Åby
Lördag 2024-08-10
Kostnad: 1 837,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 5, 8 (3, 6)
2: 1, 3, 5, 6, 7 (8, 2)
3: 5, 6, 7, 8, 10 (3, 9)
4: 1 Lobella (2, 9)
5: 1, 2, 4, 5, 7, 9, 11 (6, 3)
6: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10 (6, 9)
7: 2 San Moteur (7, 1)

3x5x5x1x7x7x1 = 3675 rader
3675 x 1 x 0,50 kr = 1 837,50 kr.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 16:17   #47

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 753
Standard

84 kronos!

6.8
3
8
1.2.3.5.7.8.9
2.5
3.4.10
1.7

God tur idag!
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 16:18   #48

Shooters avatar

Standard

Avd
1: 3, 8, 12 (1, 6)
2: 3 Dart Kronos (5, 6)
3: 8 Ete Jet (3, 6)
4: 1, 2, 5, 7, 8, 9 (3, 4)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 (6, 10)
6: 10 Killiam Fromentro (4, 3)
7: 1, 2, 7 (10, 6)
Gammal 2024-08-10, 16:18   #49

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3686
Standard

Avd
1: 3, 5, 8 (12, 2)
2: 3, 5 (3, 5)
3: 8 Ete Jet (6, 10)
4: 5, 9 (5, 9)
5: 2, 4, 7, 11 (7, 4)
6: 1, 3, 4, 5, 8, 10 (3, 5)
7: 1, 2, 4, 7 (1, 7)

3x2x1x2x4x6x4 = 1152 rader.
1152 x 1 x 0,50 kr = 576,00 kr.
Totalt: 576,00 kr.
Rättningskod: PPZ HLV PNG

Lycka Till!
roland är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 16:19   #50

Standard

1,2,3,5,6,8,12 i avd 1

1,2,4,6,7,9,10 i avd 7

1,2,3,6,8,10 i avd 3

Sexigare än så här blir det inte.

God tur allihopa och kör hårt.
Gammal 2024-08-10, 16:24   #51

Shooters avatar

Standard

Där var en spik som jag borde ha behållit.
Gammal 2024-08-10, 16:24   #52

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
1,2,3,5,6,8,12 i avd 1

1,2,4,6,7,9,10 i avd 7

1,2,3,6,8,10 i avd 3

Sexigare än så här blir det inte.

God tur allihopa och kör hårt.
Mateo höll sig i trav och då var saken klar,
många streck i onödan blev det.
Gammal 2024-08-10, 16:25   #53

Standard

Försöker bidra så gott jag kan. Har mkt mindre kunskap och plånbok än många andra här och skriver därför inte mer än nödvändigt. Ditt inlägg tillför ju noll värde till forumet.

Jag tror att Mulberry är stenklar idag och har spikat den på mitt system och även spelat vinnare. Speltrenden talar solklart emot mig.
Spikade även Elita Indal och Killian Fromentro. Tror även en del på Orlando Young och misstänker att det blir en rätt favoritbetonad omgång idag. Hoppas jag får fel och att skrällarna finns med hos mig.

Huvudloppet borde stå mellan 1 och 7 men rensar bra utanför de betrodda.

1: 8 - 1,2,3,5,12
2: 5
3: 8 - 3,5,6,7,10
4: 1,7,9-alla
5: 1
6: 10
7: 1,7-2,4,8,10

Hade ju hellre tagit Jimbaran Zon i första men finns nog en anledning till att Lugauer inte vinner ihjäl sig på V75..

Citat:
Bra att du bjöd på så mycket bättre då... lol
znipstern (+1)
Gammal 2024-08-10, 16:27   #54

Standard

Snyggt Johan. Fick tempo på loppet och vann enkelt efter perfekt styrning.
Gammal 2024-08-10, 16:31   #55

Standard

Citat:

Hade ju hellre tagit Jimbaran Zon i första men finns nog en anledning till att Lugauer inte vinner ihjäl sig på V75..
Conrad la lasset för tidigt.
Gammal 2024-08-10, 16:33   #56

Shooters avatar

Standard

Jag borde ha spelat Trio ser jag.
Gammal 2024-08-10, 16:42   #57

Shooters avatar

Standard

Den sedvanliga galoppen. Självklart.
Gammal 2024-08-10, 16:43   #58

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 1763
Standard

Citat:
Försöker bidra så gott jag kan. Har mkt mindre kunskap och plånbok än många andra här och skriver därför inte mer än nödvändigt. Ditt inlägg tillför ju noll värde till forumet.

Jag tror att Mulberry är stenklar idag och har spikat den på mitt system och även spelat vinnare. Speltrenden talar solklart emot mig.
Spikade även Elita Indal och Killian Fromentro. Tror även en del på Orlando Young och misstänker att det blir en rätt favoritbetonad omgång idag. Hoppas jag får fel och att skrällarna finns med hos mig.

Det är svårt att veta om det är ett tips eller en teaser i mejlen från Travtjänsten eller liknande. Det kanske rent av är en trav-rebus där du själv ska räkna ut vilket ekipage som avses.

Znip - som inte heller tillför särskilt mycket mer än vinstpengar till den/de som lyckas hitta 7 rätt.
znipstern är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 16:48   #59

Shooters avatar

Standard

Starkt av Johan att ta på sig galoppen, men det hjälper inte mig.
Gammal 2024-08-10, 16:51   #60

Standard

Indal borde man spikat. Stod ju billigt inne klassen på sina ”Gulden”. Lekte med Klass 2 packet. Bra spelat tvablaa.
Gammal 2024-08-10, 16:59   #61

Shooters avatar

Standard

Citat:
Indal borde man spikat. Stod ju billigt inne klassen på sina ”Gulden”. Lekte med Klass 2 packet. Bra spelat tvablaa.
Kunde man förutse att Johan skulle köra upp i vingen så...
Gammal 2024-08-10, 17:07   #62

Standard

Tackar. Även en blind höna heter det ju :-)
Citat:
Gammal 2024-08-10, 17:10   #63

Standard

Citat:
Kunde man förutse att Johan skulle köra upp i vingen så...
Tror du att en felfri Dart Kronos hade gått en låg 12 tid efter 3 mån paus ? Tveksamt. Vinnaren var nog bara bäst i klassen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-08-10 klockan 17:15.
Gammal 2024-08-10, 17:20   #64

Shooters avatar

Standard

Citat:
Tror du att en felfri Dart Kronos hade gått en låg 12 tid efter 3 mån paus ? Tveksamt. Vinnaren var nog bara bäst i klassen.
Snabb bana idag och Dart sprang 12,2 i. Oktober 2022 om så det tror jag.
Gammal 2024-08-10, 17:24   #65

Standard

Citat:
Snabb bana idag och Dart sprang 12,2 i. Oktober 2022 om så det tror jag.
Preskriberat
Vi lär aldrig få svaret men jag trodde oxå på Kronos innan jag såg vinnarens prestation.
Gammal 2024-08-10, 17:28   #66

Shooters avatar

Standard

Snabb bana som sagt. Tider är som de är.
Gammal 2024-08-10, 17:34   #67

Standard

Mitt drag Make Or Break Zaz spurtade vasst men fick inte slag på vinnaren. Surt.
Gammal 2024-08-10, 17:52   #68

Shooters avatar

Standard

Bägge garderingsloppen vanns av favoriterna.
Gammal 2024-08-10, 17:59   #69

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3605
Standard

Kan det bli 10-1 på dd
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 18:41   #70

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6176
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2024-08-10, 10:25
Åby
Lördag 2024-08-10
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Mateo di Quattro (2, 8)
2: 1, 3, 5, 6 (4, 7)
3: 6, 8 (7, 10)
4: 1, 3, 7, 9 (8, 5)
5: 1, 2, 4, 7, 9, 11 (5, 3)
6: 1, 4, 10 (3, 5)

1x4x2x4x6x3x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: WPN HTX LDM

Ser ut som en riktigt rolig spelomgång. Mina tankar.

Avd 1
Går ut hårt och spikar 3 Mateo di Quattro 21%. Stark och rejäl häst mot överkomligt motstånd. Uttrarna trivs på Åby och detta borde vara en vettig chans, från bra ett läge.

Avd 2
Lite mer öppet mellan några stycken. Tar dem och varnar för 1 Bring Me The News 6%! Jonas Moberg har en fin häst här och barfota ffg!

Avd 3
Låser på 6 och 8. Borde räcka långt.

Avd 4
Svåra lägen för flera av de mest betrodda. Det kan bli jobbiga resor för dessa.

1 ska nog ses med bra chans här.

Vill varna för 3 Gustav Simoni 5%. Gått bra mest varje gång på slutet och rätt distans samt läge nu för den.

Avd 5
Det här var inget lätt lopp! Garderar med sex streck och 2, 7 samt 11 finns det spelvärde i tycker jag. Bra hästar allihopa.

Avd 6
4 har ett bra läge, men är ändå några meter längre här. Segrarna på slutet har varit över kort distans.

10 är en bra häst och kan vinna på styrkan.

1 kan få chansen från rygg ledaren och OS tillslut.

Avd 7
"Bara" 9 hästar till start över denna distans. Visst att det blir en annan kusk på 7 Horsy Dream 38%, men tar han bara högertum i tid och låter hästen sköta resten så tror jag den bara vinner.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Hade gärna tagit någon mer halvskräll på vägen, men sjuan sitter

Får jag ju vara glad för
Difsteve (+5), Liisa (+7), Ace (+7)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 18:41   #71

Sharp$: 2725
Standard

Väldigt välvilliga svenskar som bjuder fransmännen på segern. Tråkigt lopp!

PS: Inget ont om vinnaren, en riktig stjärna!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 18:41   #72

Reg.datum: jan 2016
Sharp$: 3605
Standard

Blev många metrar i ryggar och gå tillslut
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 19:05   #73

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Blev många metrar i ryggar och gå tillslut
Avslaget klockrent pp megalampan
Gammal 2024-08-10, 19:06   #74

Sharp$: 58365
Standard

Var nog ingen som fick gåshud av att se detta upphaussade lopp. 6 mkr för ett lopp som närmast blev ett träningsjobb för den franska världsartisten när ingen ville tävla förutom möjligtvis Adrian Kolgjini . San M blek. Francesco Z ok men skulle fått rygg på vinnaren och inte på vinterhästen High On Pepper.

Bara att konstatera igen att den svenska eliten tappat rejält mot den franska senaste åren.

Ny jackpott på atgs V75 spel. Enorma pengar som nu ligger hos atg. Ska allt delas ut om två veckor eller sparar dom hälften till nyår? Dessa konfiskeringar har tagit ett steg till nu när det inte ens kommuniceras tydligt hur mycket det handlar om och när pengarna ska betalas ut.
Gotland (+50)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 20:13   #75
Ace

Sharp$: 5715
Standard

Citat:

Tackarrr...

Spikade Esperia Font på din 6%-inrådan..

Körde V75-bången X 200 och cashade ut 500k+..

Nu ser du väl mitt tack-inlägg framåt jul med tanke på dina 30 inlägg över 4 år men jag håller koll efter nästa "klaring"..

Ja jösses..
eveton (+50), Gotland (+100)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-10, 22:14   #76

Standard

Där och hugger igen men får alltför dåligt betalt, extra trist att jag inte fick se vad spiken i sjätte kunde, galopp på spik alltid trist.
Får trösta med att jag vågade gå på Mulberry trots att ALLA experter sågat den.

Citat:

Gammal 2024-08-10, 23:19   #77

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2524
Standard

Ett riktigt fiasko med ÄWGP. Sex miljoner. Nästa går om fyra år. Ett tips. Man kan bara köra om första priset. Sitta och lalla på innerspår, som FZ, och få 2 miljoner för det. Skamligt.

Belloche skulle ju var en skitkusk och Goop och Örjan världsartister. De enda som fattade galoppen var V75 spelarna. Spelprocenten sjönk inte en tum när det blev kuskbyte och domedagskorparna kraxade överallt. Skulle Belloche göra i brallan när Goop/ Örjan gav honom onda ögat? Vi vet svaret.

What´s new, pussycat.
Baltasar (+10)
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-08-11, 15:08   #78

Baltasars avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Belloche skulle ju var en skitkusk och Goop och Örjan världsartister. De enda som fattade galoppen var V75 spelarna. Spelprocenten sjönk inte en tum när det blev kuskbyte och domedagskorparna kraxade överallt.
Skulle Belloche göra i brallan när Goop/ Örjan gav honom onda ögat?
Vi vet svaret.
Om det är någon som kan hästen så måste det vara själva tränaren..
Personligen så tvekade jag inte en sekund och spika Horsy Dream i en 8 hästarslopp.

Den enda jag var lite orolig för var Jorma bakom sin pansarvagn High on Pepper.
San Moteur hade inte mycket att komma med..
Börjar fundera om det är något fel på hästen? Efter varje pladask i de tävlingar med höga prissummor så skriver tränaran att de skall ta hästen hem och titta på närmare ..

Senast redigerad av Baltasar den 2024-08-11 klockan 15:17.
Gammal 2024-08-11, 15:28   #79

Standard

San Moteur funkade inte barfota i tre varv. Tappade travet sista 200 och stapplade i mål.
Örjan tog en fegstyrning och körde för ett fett andrapris. Var väl rädd att få en het häst eller galopp om han laddat bakom bilen. Övriga var som förmodat statister. Horsy vann en utklassnings seger.
Finns nog ingen häst som tjänat 6 mille på ett enklare sätt.
Gammal 2024-08-12, 23:28   #80

Standard

Citat:
Ett riktigt fiasko med ÄWGP. Sex miljoner. Nästa går om fyra år. Ett tips. Man kan bara köra erom första priset. Sitta och lalla på innerspår, som FZ, och få 2 miljoner för det. Skamligt.

Belloche skulle ju var en skitkusk och Goop och Örjan världsartister. De enda som fattade galoppen var V75 spelarna. Spelprocenten sjönk inte en tum när det blev kuskbyte och domedagskorparna kraxade överallt. Skulle Belloche göra i brallan när Goop/ Örjan gav honom onda ögat? Vi vet svaret.

What´s new, pussycat.
Ströks ner till spår.
För släpptes till spets helt utan strid, ett klassiskt senario i svensk trav
ett oskick som är helt ofattbart i det franska travet.
Ett liknande loppförlopp i Frankrike och spelarna och aktiva skulle vara helt övertygade om att loppet var uppgjort.
I ett land där alla kör mot favoriten.
6-miljonersloppet blev lika dramatiskt som en prostfjärt på en tebjudning för damer. Så jävla trist med travlopp ”swedish style” där travtävlandet byts ut mot
kuskarnas tävlan att vifta fram favoriten till spets, helt utan kamp.

Säg den ponnykusk som inte vunnit loppet bakom Horsy Dream
med det tanke på hur loppet blev kört.

Tänkte på den gamla svenska filmen ”Fimpen” där en 9-årig pojke snurrade upp
hela landslaget och öste in mål.

6-miljonersloppet blev ett av årets hittills tråkigaste löp.

Ofattbart var det att hela expertmaffian sprang på omgångens mest överstreckade häst och omgångens megalampa från spår 8???????
Gammal 2024-08-14, 13:43   #81

Standard

Åby Stora Miss.

Jag har alltid gillat Åby banan där jag fick min första kontakt med trav och travspel på 1960 talet. Är numera en av Sveriges bästa travanläggningar.
Men jäklar vilken flopp det blev med Åby 6 miljoners Grand Prix. Skämmigt.
Och The Great Eight Vad är det för jäkla trams ? Ok kul att testa nya idéer men gör det en vanlig torsdag kväll och utvärdera. Nej brassa på med 250 lax i pris och en helt ointressant tävling i skymundan.
Fölet har fått springa fritt för länge. Bör nog bevakas i stallets box och en mindre hage. Se upp Jon Walter.
Åby och Halmstad är och har varit mina hemmabanor men för tillfället är det en som hänger på gärdsgården.
Skäms på er Åby.
Gammal 2024-08-14, 14:32   #82

Standard

Det roligaste med Åby Grand Prix var att en av mina favorithästar, High On Pepper blev trea bakom två av världens bästa hästar och vann 1 miljon.
Gammal 2024-08-14, 15:33   #83

Standard

Citat:
Ett riktigt fiasko med ÄWGP. Sex miljoner. Nästa går om fyra år. Ett tips. Man kan bara köra om första priset. Sitta och lalla på innerspår, som FZ, och få 2 miljoner för det. Skamligt.

What´s new, pussycat.
Håller med dig Billman.
Trots en totalsumma på 10 miljoner fick det trugas och förhandlas för att få tränare och ägare att ställa upp i årets avslagna Grand Prix.
6 mille till vinnaren och 50000:- till övriga för sveda och värk. Jag tror klassen på loppet blir ungefär detsamma men vi kanske får lite tävling i loppet. Nu blev det ju bara att kvittera ut pengarna för de 8 deltagarna.
Tacka vet jag Fransoserna dom kan arrangera storlopp och där vankas det körning/tävling i loppen på gränsen till det tillåtna.
Svara

td