|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-08-07, 11:31 | #1 |
Lördag 10/8 - Åby - V75 mm
Härligt V75 omgång på favoritbanan. Flera dugliga NO hästar som kommer över sundet och slickar guldkalven.
Toppat med storloppet Åbys GP. Dock lite rumphugget. Svalt intresse från Europa eliten. USA eliten är definitivt inte intresserade. Där Over finns det väl nästan bara 3-4 åringar som tävlar om dessa summor var och varannan helg. Tidiga Tankar V75 1) Ganska klurigt Bronsförsök. Dessa tre känns som måstestreck. 2 Jo Black och 3 Mateo di Quattro har väl vunnit spårlottningen och är nog med på stregen. 11 Chimi Goop uppfödningen kommer med tre raka och formtoppad är bara förnamnet. V75 2) 3 Dart Kronos står bra inne på alla sätt och vis. 6 Koup Droit T.F. Angelica J. har slipat kniven och har hästen i toppskick och Jepson är inte blyg. 4 segrar på 5 senaste starterna. V75 3) 8 Ete Jet Gulingen och hans hästar är som vanligt svårbedömda men detta är en undantagshäst och normalt travsäker. 5 Orlando Viva får en stänkarvarning om favoriten mot förmodan sviker. V75 4) 7 Maharina Sun kommer med 5 raka i ryggen och står perfekt inne i klassen. Svårslagen. 4 Make Or Break Zaz Nuncio filuren får stänkarvarningen. Verkar trivas med ganska täta sommar starter. V75 5) 1 Mulberry Rutinerad Silver häst. Befogad favorit. 11 Draupner gjorde en grym prestation senast i Guld debuten. Tufft läge men hästen är stark och rejäl. Definitivt skrällduglig. Dags för första årssegern. Stänkarvarning är utfärdad. V75 6) 4 Devilish Hill Ännu en grym norrbagge. Svårslagen. V75 7) 1-2-7 är väl måstestrecken. 9 Get A Wish |
|
2024-08-08, 11:24 | #2 |
Lördagen 10/8 - V75 Åby m ÅWGP mm
Rättvik förra veckan, andades jag morgonluft med en doft av vanilj när Heartbeat Thunder i Silverdivisionen hittade ner i dödens från spår 11, för att sedan bjudas rygg på andra ytter på Night Art eftet 700m hade Smajlis och några till på i DD 1 med spik på V75 och bank på Heartbeat T i DD 2.
Det var ju bara stenklart, hur skall HT torska det här efter denna drömöppning? Men som vanligt stelnade Buddhas upphöjda leende över mina läppar till en grimasch och morgonbrisen med vaniljdoft förvandlades till stanken av ett utedass. Nya tag och stor glädje att jag passade V86 igår. Ingen jackpot på lördag och då finns chans för anständig utdelning vid full ranson på en väl avvägd mäklarbricka. Givetvis slipper vi de utlänska spelsyndikaten på Åby, nu när de håller på att slipa knivarna för fullt till 100 miljonersjackpoten den sista lördagen i augusti. Får frågan hur och på vilket sätt de utlänska spelsyndikaten gång på gång ekonomiskt brutalt våldtar de svenska småspelarna som betalat hela kalaset vid jippoarrangören Hans Lotd Skarplöths late summer burst. Drar en parallell med Swedbank, som likt ATG har en rektoskåp uppkört i varje svensk travspelares mindre ädla del, för att tillse satt varje 50-örings ursprung går att verifiera. Samtidigt som Swedbank likt ATG lät råttorna dansa på borden hos de utlänska Swedbank-kontoren, likt ATG hos de utlänskaspelombuden. Hos Swedbank i utlandet, tvättade gangstersyndikaten 100-tals miljarder medans Svenne tvingades redovisa varje krona vid en såld beg gräsklippare om pengarna skulle sättas in på banken. De enorma system som tipsexpeterna i Tasmanien lämnat in via utlänska ATG-ombud kostar riktigt stora pengar, en sk bombmatta. Så min fråga till ATG är, hur kollar ATG dessa insatsers utsprung? Gissningsvis likt Swedbank, innan penningtvätten hos Swedbank blev en rättssak, då det uppfagats att hundratals miljarder tvättats vid Swebanks baltiskakontor. Där finns fusket, ATG blundar för var pengarna till dessa enorma system kommer ifrån och de kriminella spelsyndikaten lär som vanligt skrstta hela vägen till banken med fickorna fulla av tvättade spelvinstmiljoner från ytterligare en jippajackpot signerad Hans Lotd Skarplöth och hans kumpaner på ATG. Det är ivf vad jag tror. Till spelet på lördag: Avd 1) Det är inte ofta jag hittar ett så svårlöst och vidöppet lopp på V75 som detta bronslopp över 2140 auto? Skulle jag ha råd blev det alla 12 kusar. God tur med spelbesluten. |
|
2024-08-08, 15:09 | #3 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3134Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Jag har studerat de tre favoritspelade hästarna i avd 7 i lopparkivet. Det känns då som att 7 Horsy Dream är huvudet högre. Men ingen av dem verkar ha sprungit 3140 m förut. Funderar ändå på att spika urstarke fransosen i ett lopp där många tar tre hästar. Otroligt spännande lopp att titta på blir det hur som helst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+10) |
2024-08-08, 16:18 | #4 |
Jajjan, vad gäller Swedbank så lyder samtliga banker under samma regelverk och deras kunder måste redovisa insättningar över ett visst belopp för att motverka penningtvätt - EU-regler. Att det förekommit penningtvätt i bankerna är inget nytt, att den varit lite extra stor för Swedbank beror mycket på deras exponering i baltikum. Tycker inte man kan dra paralleller med ATG då det handlar om helt olika saker. Jag passade dock på att köpa in mig i Swedbank i samband med detta och har sålt i omgångar, så nu har jag köpt in mig för fjärde gången. Frågan om ATG och utländska spelsyndikat kan jag inte uttala mig om, men jag tror att ATG följer de regler som är.
Så till liret på lördag: Ete Jet och Dart Kronos är mina tidiga spikar. I huvudloppet kör jag förmodligen med tre streck. Skulle jag spika så skulle det bli Francesco Zet men de här tre är streckade på 22 - 35 % så det är skönt att sitta med den trion ifall man (mot förmodan) skulle ta sig så långt. |
|
2024-08-08, 20:16 | #5 |
Parallellen haltar, men ”sila mygg och svälja elefanter” tror jag är hyfsat träffsäkert
för både Swedbank och ATG när det gäller att bekämpa penningtvätt. Hade jag sysslat med compliance på ATG hade jag kraftigt reagerat mot ev jättesystem från utlandet med ständiga jättevinst-uttag vid jackpot. Hur vet ATG med säkerhet att en jackpot-omgång på V75 inte fungerar som en jätte-penga-tvättmaskin för utlänska brottssyndikat? Man undrar lite hur går kontrollen av spelade medel gick till i exempelvis Transylvanien? Som på Swedbank, är lönen fast samt en del bonusbaserad för ledningsgruppen på ATG, ivf av vad jag har hört. Bonusbaserad ersättning brukar bygga på resultat, vilket kan ha en baksida (är helt för resultatbaserad bonus) dvs att jakten på bonushöjande omsättning gör att man går längre ut på trampolinen dvs blir mer riskbenägen eller som vad jag tror i ATGs fall, väljer att titta bort. Kom ihåg, att i Sverige vill man inte redovisa hur många system som är kvar efter att utdelningen överstigit 200.000 kronor, för att förhindra penningtvätt. Dvs man silar mygg. Samtidigt som man tar emot ständigt vinnande jättesystem från utlandet, att systemen är enorma är lätt att räkna ut med tanke på att väldigt stor del av hela jackpotkakan försvinner utomlands gång på gång. Bara misstanken om penningtvätt och medvetenheten om svårigheten om att kontrollera ursprung för satsade medel på V75 vid jackpot, borde räcka för ATG att släcka ner dessa utlänska spellicencer. Det är ivf min åsikt. Jag tror ATG om och om igen vid jackpot på V75 och i synnerhet vid V75 burstjippot krattar manegen för tungt kriminella spelsyndikat att tvätta stora summor pengar. Allt för jakten på stötsta möjliga bonus för personer i ATGs ledningsgrupp. Tror att den bästa tänkbara PR:en för travet i Sverige/Norden är att de stora vinsterna stannar och vinns här, det skulle med all sannolikhet vara bästa tänkbara jordmån för ökat intresse för spel och trav här i Sverige där loket för omsättningen finns. Men jag har haft fel förr? Nog om detta från min sida. Micke W fd top dog på Swedbank, lärde jag känna på den tid man jagade kjoltyg i Sthlms nattliv för länge sedan. Micke är ett socialt fenomen, vilket kanske bidrog till att han fick silkessnöret. Kör hårt nu Shooter, du har varit rejält i zonen ett tag nu, kanske dax nu? God tur med liren. Jajjan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+19) |
|
2024-08-08, 20:41 | #6 |
På lördag är det dags Jajjan, tack och lycka till du med.
|
|
2024-08-09, 09:35 | #7 |
Intressanta Vässningar
6 Koip Druit W.F. och 1 Melburry skräms upp med Bike f.f.g. Spännande. 2 San Moteur Körs barfota runt om för andra gången i karriären ! Ok kanske ingen ändring men en återupprepning. Funkade bra senast. Fredags Dragen Tre spännande måstestreck på min kupong. 1 D.J. Spritz Lurig O S stänkare. Vi tar klyschan bättre än raden. 5 Elita Indal Står bra inne i klassen på sina Holländska Gulden. Psst Hagoort tränar. Bara en sån sak. 4 Akilles Face Kolgjini sprattelgubben gör spännande debut hos demon tränaren Haapakangas som återigen svingar trollstaven. Hästen har grym kapacitet när han travar. Gissa vem som kör ? MAD man Alfred E Neuman. ” vadå jag dyster ? ” Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-08-10 klockan 11:28. |
|
2024-08-09, 11:25 | #8 |
Chimi struken i första. Då får man tänka om lite.
|
2024-08-09, 11:39 | #9 |
”en mindre i maten”. Detta var en återkommande kommentar från en gubbe från min barndoms hembygd när det det utfördes själaringning i församlingens kyrkklockor 11.00 för att tillkännagiva dödsfall. Vet inte om om detta förekommer fortfarande?
|
|
2024-08-09, 12:55 | #10 |
Då plockar jag in 7 Mose Eagle istället. Loppets enda miljonär, spetsad med jänkarvagn och rally-Calle.
|
2024-08-09, 13:40 | #11 |
|
|
2024-08-09, 14:14 | #12 |
Du har nog rätt ang Mose Eagle. Jepson lät lite uppgiven i intervjun men Spritzen känns inte heller lockande. Jag plockar nog in Lugauers häst istället. Den har ju härdats i tuffa lopp. Där låter det uppåt!
|
2024-08-09, 14:27 | #13 |
Aj aj, Raffin struken. Det förändrar ju saker och ting, eller...?
|
2024-08-09, 15:01 | #14 | |
Citat:
Hm San Moteur kanske är blåvinnaren. Litar inte fullt ut på lite vasse Zet miljonären på stayer distans. Nu hoppas jag Svenskarna sopar banan med Kineserna i bordtennisen. Hur det nu ska gå till |
||
2024-08-09, 16:21 | #15 | |
Citat:
Har 7 Horsy Dream formen som senast så blir det svårt att ta besegra honom. Tippskomentar : Världshäst som på sistone besegrat de bästa i Europa. Kan "allt". San Moteur hur har det gått tidigare mot fransoser?? Francesco Zet fick dubbel stryk senast från Horsy Dream... Här vinner inte spetshästen .. |
||
|