|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-08-01, 10:47 | #1 |
V75 Rättvik 3 augusti 2023.
Nu reduceras risken för usel utdelning, ingen jackpot med ständigt återkommande utlänska jättesystem som fullständigt urgröper 7-rättspotten
även vid en knepig omgång. ”De är ju så duktiga på att tippa trav i Transylvanien och andra skojarspelsyndikat i för travet i stort sett okända länder, där atg har lagt ut spel-licenser. Nu slipper vi jackpot eländet, samt att jubla när våra av ATG innehållna vinstmedel försvinner utomlands. Samt skratta i kör med Hans Skarplöth när spelsyndikaten som vanligt skrattar hela vägen till banken med skottkärran full av jackpotguld, gång på gång. Vi skall vara glada, hoppa och springa som hästar enl ATGs reklam. Rättvik: 3 st volt lopp 2.640, 2.140 och 1.640 2 st 15 hästars lopp båda volt lopp samt ett silverlopp auto över 2.640m Det var länge sedan, det så kul ut när jag öppnade startlistorna. Äntligen möjlighet för anständig utdelning för den som hittar alla 7 kontroller hela bägen i mål. Kräftfiske, bad och massor med tid gungandes i en brasiliansk hängmatta, hänganded mellan två björkar alldeles, max 2 meter från sjön. Lyssnar lite på radio, annars fågelsång och kollar molnformationer. Massor med kantareller runt stugan och otroligt mycket tid för V75 Rättvik nu på lördag Silverloppet avdelning 7 är måstestrecket Heartbeat Thunder som kommer få en fantastisk rygg på sista långsidan när gul kusk kastar loss med Don’t Say Gar, 2% och kag är tämligen säker på att Wäjerstens löpare kommer att göra sitt livs lopp. Given bank på DD:n för min del, kan även växa till en spik på V75, men det vet jsg först på lördag. Life is good och en riktigt fortsatt trevlig sommar önskar jag er alla. Jajjan |
|
2024-08-01, 13:52 | #2 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3080Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Avd 1
Jag tittade på de två senaste loppen för 5 CHAIN REACTION i det inledande loppet. Den var duktig som tvåa och trea från tillägg och bakspår. Kan va på G. Bästa spåret nu, barfota runt om och en Djuse i sulkyn kan bli lyckat. Pass upp! 4%. |
2024-08-01, 16:16 | #3 |
Minns ” De rödhårigas förening” av Sir Arthur Conan Doyle
(The Red-headed league på originalspråk) Ett fall för Sherlock Holmes. Tänker på Christer Krukan Erikssons senaste krönika Avd 7 ”RUGGIT FELSTRÄCKAT”. Inser direkt att han som precis jag tillhör ”De ordblindas förening”. Här behövs ingen Sherlock, bara 7-rätt så är gåtan löst. Vi är ett gäng där bokstäverna dansar polka när vi skriver. Ytterligare en krydda i familjen, 56-miljoner-mannen Crille Krukan Eriksson. (fanfar) kornettisten 1 YOUTUBE Man känner sig hedrad, när digniteterna ramlar in. |
|
2024-08-02, 15:02 | #4 | |
Citat:
|
|
2024-08-02, 18:04 | #5 |
Fredags Surr
Efter en hektisk dag på havet kopplar jag av med lite travsurr. Ute med kompisen i hans båt och fiskade makrill på Kattegatt i fina vädret. Makrillarna var på hugget och naturligtvis oxå en och annan fjärsing på kroken.Trots min vetskap om giftiga luringen blev jag gniden och försökte plocka av en präktig makrill innan fjärsingen bankades loss. Vips svängde hela paketet runt och jag fick ett stick i fingret. Efter ett sjukbesök och en timme med fingret i hett vatten känns det helt ok.
Vi rivstartar med tre 1640 lopp. V75 1) 3 My Star is Born Leo har läget men Klass 2 är som bekant …… Dessutom är inte Emelia lika vass i sulkyn som tidigare. Hoppas jag har fel. 7 Reddington står stenhårt inne men visade bra kunnande senast. Jorma pojken har en praa häst men lite chansartat läge. 11 Macao Keeper Wäjersten behöver hjälp med tempot men är nog med på stregen. V75 2) Nordisar ? 1 Tiras Perla. 7 Farmpilot. 8 Gompens Hönk känns som måstestrecken men 15 isbjörnar på två volter gör spelet extra klurigt. Psst hinner någon från 20 volten fram i tid V75 3) Ihålig Guld som vanligt. 1 Following Tja spår 1 är väl iskallt men hästen är skrällduglig och Jorma har kört ett och annat travlopp. 5 Sourire Frö MAD pojken bör väl bevakas. Och hästen är väl segersugen ? 10 Catullo Jet Gulingens hästar är som vanligt svårbedömda. Men skulle inte förvåna om Alessandro rundar packet. V75 4) 6 Queen of the Night Spets och slut ? Chansspik i garderings vänliga 15 hästars volt loppet för ston. V75 5) 6 Olly och 7 Diva Grymma märren Olly tränas numera av han den där som är som är VD i ett företag som den stackarn inte vet vem som äger ? Diva är en duglig Brons häst. Tvåhästars lås på stona känns ok. V75 6) 1 Ready Star Jag hoppas och tror att Jörgen slipper tryck första varvet och lunkar unda med Jorma flåsande i nacken eller i örat V75 7) 6 It’s Peppertime och 10 Don’t Say Gar är väl måste strecken ganska öppen Silverdivision. Pepparn är en grym Silver häst. Härdad i tuffa gäng. Gar är ju Varennare Bara en sån sak. Men 1-2-4-7-11 misspryder inte kupongen. Får se vad lädret pallar för imorgon 16:15. God tur med spelet alla Sharps filurer |
|
2024-08-02, 19:50 | #6 |
Utan att vara 100% insatt i frågan och "problematiken" så känns det helt galet om ATG höjer omsättningar vid Jackpot omgångar genom att låta de skojarspelsyndikat spela med stora insatser ,samt låter pengarna föras ut i en tredje land som råkar ta hem de stora mkr utdelningar, som iof. har lyst med sin frånvaro på V75 under 2024.
Hur de "travexperterna i Kazakstan" lyckas plocka hem utdelningar är kanske inte så stor gåta .. Heltäckande system som kan reduceras på olika sätt, och till det en rejäl spel kassa.. allt går .. Senast redigerad av Baltasar den 2024-08-02 klockan 19:52. |
|
2024-08-02, 19:53 | #7 |
Jag vill veta hur mycket de utlänska ombuden bidrar procentuellt
av den totala omsättningen vid jackpot? Sen vill jag ställa den siffran i relation till de utlänska ombudens procentuella vinstuttag samma jackpotomgång. ATG vägrar redovisa dessa siffror, trots att det vore ytterst enkelt att besvara denna fråga. Kom ihåg att övervägande merparten av ATG konfiskerade vinstmedel till dessa jippoomgångar med jättejackpotar kommer från svenska spelare och gång på gång vid jackpot kliver de utlänska spelsyndikaten in och plockar hem en enorm del av sjurättspotten. Och ingen på ATG reagerar???? Det är helt ofattbart i mina ögon, ATG upp med siffrorna på borten för s.....! Så får vi alla se om relationen mellan omsättning från utlandet i relation till det utlänska vinstuttagen vid varje jackpot är rimlig eller inte? |
|
2024-08-02, 20:26 | #8 |
Vidar Tjomsland från spår 8 i volt på V7
måste vara dundersyn oavsett pålle i mitt tycke? |
|
2024-08-02, 20:33 | #9 | |
Citat:
|
|
2024-08-02, 20:44 | #10 | |
Citat:
|
|
2024-08-03, 11:36 | #11 |
Lördags Draget.
9 Månbest
Melander vässar upp med Helstängt, Rycktussar och Ny Kusk. Jag tror halvgamle Prinsen kan överraska. Det ligger i luften. Spår 9 är inte fel och favoriten har surt läge dessutom flera G i raden. Månbest är en travsäker filur. Tvärt om för favoriten Gompen. Dessutom är MAD (Alfred E Neuman) ” vadå- jag dyster ?” är en grym kusk. Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-08-03 klockan 13:41. |
|
2024-08-03, 11:52 | #12 |
Det är många sparlopp idag. Funderar på att endast ha en spik och testa Nikita R. till 19 %. Har ju imponerat hittills.
|
|
2024-08-03, 12:02 | #13 |
Sparlopp ? Menar du ihåliga lopp där man tror att ett fåtal har vinstchans och 2-3 streck kan räcka så håller jag med. Men jag har svårt för att hitta stabila spikar
|
|
2024-08-03, 12:09 | #14 |
|
|
2024-08-03, 12:22 | #15 | |
Citat:
Vågar nog inte spika. 6 och 11 kan vara låset på min kupong. Sparlopp sa Bill |
||
|