Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-07-10, 16:59   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 201
Sharp$: 13886
Standard

Lördag 13/7 - Årjäng - V75 mm


Härligt obligatorisk sommar V75 på mysiga Årjängs banan. 205m långt upplopp är mumma men banan är smal (19m) och två volt lopp kan orsaka flera omstarter. Trångt om saligheten i volterna.
Mina tidiga favorit betonade onsdags tankar. Flera svårslagna favoriter i min värld. Stänkarna ligger på is till på lördag. Jackpott igen ?

V75 1) 1 Mahala Spår 1 är klurigt och Djuse pojken får sig nog en tryckare från stallkompisen direkt och kanske släpper. Men krånglar sig nog ut om så är fallet. Finns väl viss risk för stallkörning men lite start rusning kan bädda för :
12 Make It Shermer Jepson har grym kuskform och får han lite hjälp med tempot biter spurten bra på långa upploppet.

V75 2) 12 Eminent Kronos Hoppas och tror att Johan tar revansch efter snöpliga påkörningen i lördags. Ganska ful påkörning av Björn som skyllde på hästen men hade en amatör kusk utfört en liknande styrning hade hen blivit hudflängd men proffkuskarna stryks medhårs av både media och medtävlare.
Ok 2d avstängning och böter av domarna.

V75 3) 7 H.C’s Crazy Horse gillar jag skarpt. Ok lite byngligt läge men hästen är grym. Inte det tuffaste Silver försök som körts.

V75 4) 15 Nordis ston på 3 volter. Tja jag tar nog med så många som möjligt kanske alla så här vinner favoriten Christina K

V75 5) 2-3-4-5 känns som onsdagsdragen. Björn har väl halva inne men Uhrberg vill nog tävla och det kan öppna upp loppet. Lite halvlurigt Klass 1 försök om det tävlas mot favoriten.

V75 6) 8 Dana Ek Gulingens märr är väl huvet högre än övriga och definitivt svårslagen.
2 Eclisse Roc får en stänkarvarning. Här snackar vi bättre än raden. Om favoriten mot förmodan har en dålig dag efter lite paus så kanske.

V75 7) 5 Bengurion Jet Smack.

Fredags Stänkare
12 Triton 5% Lite pace på loppet så sitter grymma spurten som en smäck. Vidöppen Silverdivision.
6 Chanel Trio 7% Har gjort grymma lopp på slutet. Den där Haapakangas kan träna häst.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-07-12 klockan 12:42.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-11, 08:45   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 343
Sharp$: 5380
Standard

H.Cs Crazy Horse har jag lirat sedan ”Eskil ser klart” hade rankat hästen sist i på Mantorp från spår 12, minns att jag skrev ”att jag garanterar att H.Cs C.... inte kommer sist,
Triton hade spår 11, tror Triton kom trea och HC’s fyra.
HC’s gick väl snabbast över upploppet.
Sen har man lirat Wäjerstens lirare i varje start.

Nu känns H.C’s C överstreckad så här tidigt i veckan från spår 7 och
över Årjängs korta upplopp, även om kusen går snabbast över upploppet tror jag det blir svårt att hitta först över upploppet.

Mitt avslag i omgången.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-11, 10:11   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 201
Sharp$: 13886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
H.Cs Crazy Horse har jag lirat sedan ”Eskil ser klart” hade rankat hästen sist i på Mantorp från spår 12, minns att jag skrev ”att jag garanterar att H.Cs C.... inte kommer sist,
Triton hade spår 11, tror Triton kom trea och HC’s fyra.
HC’s gick väl snabbast över upploppet.
Sen har man lirat Wäjerstens lirare i varje start.

Nu känns H.C’s C överstreckad så här tidigt i veckan från spår 7 och
över Årjängs korta upplopp, även om kusen går snabbast över upploppet tror jag det blir svårt att hitta först över upploppet.

Mitt avslag i omgången.
Årjängs korta upplopp 205m är väl ganska utslagsgivande ? Men H.C. blir nog som du antyder överstreckad från sura läget. Smyg Triton och Gulingens Dakovo är goa singel % are i nuläget.
Dakovo dansade en sommar (2023) i Sverige och gjorde bra ifrån sig.
Har inte övertygat i vinterns Italien starter men kanske hittar sommarformen på natursköna Årjäng.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-07-11 klockan 10:19.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-11, 15:00   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 760
Sharp$: 3045


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens fynd:

Kallblodslopp med 15 ston över tre volter. Sån´t gillar jag.
Kallblodslopp med blandat norska o svenska hästar brukar vinnas av norska.
Har hästen dessutom fått svensk toppkusk så är det värt en chansning.
Jag kommer att spika 5 MADELEINE R. Har högst startpoäng på volten och har gått bra i Sverige samt vässas nu med skoryck bak.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-11, 20:18   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 343
Sharp$: 5380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Årjängs korta upplopp 205m är väl ganska utslagsgivande ? Men H.C. blir nog som du antyder överstreckad från sura läget. Smyg Triton och Gulingens Dakovo är goa singel % are i nuläget.
Dakovo dansade en sommar (2023) i Sverige och gjorde bra ifrån sig.
Har inte övertygat i vinterns Italien starter men kanske hittar sommarformen på natursköna Årjäng.
Loke, måste ha käkat flugsvamp, Åmål har 105 m och Årjäng 205 m.
Sorry!
Är uppe i härliga Hälsingland på gården och njuter av sommaren, har bara lyckats skumma starlistorna trots usel mobiltäckning nedanför berget.
Lite flugfiske i Ljusnan har det blivit.
Åker tillbaka till Tjockhult i morgonbitti, skall kränga på nya bälgar på drevet
med proffshjälp.

Sen ger jag travet några timmar.

Tack för påpekandet.
Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-12, 21:34   #6
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 85
Sharp$: 1100
Standard

Fredags tankarna:

Avd1: Var ett tag inne på att Goop kan ladda till spets men nä, kan bara inte gå. Den enda som kan ta emot Örjan innanför är ettan men där de isf bli släpp. Dom utifrån tar knappast en längd på Örjan. In Love Mearas i spets och finns ingen i loppet som vill köra å dundra på i dödens. Jag tippar på Örjan bluffseger. Spik.

Avd2: Eminent spik. Bläddra.

Avd3: Voltstart och jag har svårt att analysera vad som händer på trånga Årjäng. 2-3-6-7-9-11-12 ska väl räcka.

Avd4:Ston och kallblod.....bara å sträcka på. Chansar nog bort dom på dubbla tillägg i ett sånt här stort fält. 3-6-7-9-10 troligtvis.

Avd5: 65% på Goop måste man bara försöka jobba bort. Inte givet med spets denna gång? Får se hur jag gör, kanske blir tråkspik i brist på annat? Men vill verkligen jobba bort här. Max Orlando?

Avd6: Dana Ek trolig spik, står för klassen här.

Avd 7: En av mina favoritmärrar kommer ut. Härligt....Riktig spetshäst.Jag spikar troligen från det här läget.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-12, 22:57   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 154
Sharp$: 26725
Standard

2 favoriter jag inte riktigt begriper imorrn, kanske att de ska vara favoriter men så klara? Ren magkänsla från början men känns mer och mer vid genomläsning.

Eminent har visserligen ljummet motstånd men bakspåret och i klass 2 laddas det på bra när de väl får chansen. Barfotakörning, pisk osv. Kollade tillbaka bara för att se om minnet och magkänslan om klass 2 på just den här dagen var rätt och ja. 2 favoritvinnare bara sedan 2011 och framåt.

Nektar är också en sån. Ser inte spets och slut i programmet och då kan man inte gå på en sån.

Däremot Mearas i första kan jag tänka mig att betala på att han tar spetsen och vinner. Och Dana känns rätt klar nu speciellt efter nedstrykningen, alla lägger sig nog platta för den.

Lås känns rimligt i sista. Goop om han spetsar och inte blir helt överfallen kör nog där. Bengurion stenar på tills han landar i dödens (eller om han kommer iväg lite bättre och är bestämd så kanske Björn viker sig till och med). Men ledning och dödens troligtvis. Vad ska hända då? Inget tempo tillräckligt tokigt för att de andra bättre hästarna ska kunna komma till iallafall. Showdown på upploppet så får man se vilken som är modigast för dagen.

Kallblodsloppet lurigt som vanligt men räcker nog med absolut max 10 streck. Jepsons känns överstreckad så den hoppas nog till förmån för andra. Hårt inne och hälften av pengarna nu på slutet på landsorten. Hellre Skaane Tora, Tekno Tana och de lågstreckade på dubbla tillägg på kupongen.

General Job är enda hästen jag förhandsspelat. Svårbedömt hur den kommer till men om hyggligt tror jag den blir livsfarlig.

Parveny förstastrecket i silver. Tearsinheaven oväntat spelvärd på låg procent. Dakovo Mail vill man inte lämna utanför.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-13, 06:33   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 343
Sharp$: 5380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
2 favoriter jag inte riktigt begriper imorrn, kanske att de ska vara favoriter men så klara? Ren magkänsla från början men känns mer och mer vid genomläsning.

Eminent har visserligen ljummet motstånd men bakspåret och i klass 2 laddas det på bra när de väl får chansen. Barfotakörning, pisk osv. Kollade tillbaka bara för att se om minnet och magkänslan om klass 2 på just den här dagen var rätt och ja. 2 favoritvinnare bara sedan 2011 och framåt.

Nektar är också en sån. Ser inte spets och slut i programmet och då kan man inte gå på en sån.

Däremot Mearas i första kan jag tänka mig att betala på att han tar spetsen och vinner. Och Dana känns rätt klar nu speciellt efter nedstrykningen, alla lägger sig nog platta för den.

Lås känns rimligt i sista. Goop om han spetsar och inte blir helt överfallen kör nog där. Bengurion stenar på tills han landar i dödens (eller om han kommer iväg lite bättre och är bestämd så kanske Björn viker sig till och med). Men ledning och dödens troligtvis. Vad ska hända då? Inget tempo tillräckligt tokigt för att de andra bättre hästarna ska kunna komma till iallafall. Showdown på upploppet så får man se vilken som är modigast för dagen.

Kallblodsloppet lurigt som vanligt men räcker nog med absolut max 10 streck. Jepsons känns överstreckad så den hoppas nog till förmån för andra. Hårt inne och hälften av pengarna nu på slutet på landsorten. Hellre Skaane Tora, Tekno Tana och de lågstreckade på dubbla tillägg på kupongen.

General Job är enda hästen jag förhandsspelat. Svårbedömt hur den kommer till men om hyggligt tror jag den blir livsfarlig.

Parveny förstastrecket i silver. Tearsinheaven oväntat spelvärd på låg procent. Dakovo Mail vill man inte lämna utanför.

General Job var tidig spik när jag såg startlistan, men fick tips från Norge om att spika norges bästa kusk i kallblodsloppet, blev det gardering i Klass 1 loppet,
steker Nectar O och rankar 6,9,2,5 och stänger löpet på dessa 4 hästar.

Omgångens bästa spelvärde hittar jag i Chanel Trio i Diamantstoet, nu när
Gul kusk vridit den mesta musten ur sina hästar, tror på livsform och livslopp
på Haapakangas märr, trots vecka, vecka.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-13, 07:25   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 343
Sharp$: 5380
Standard

Eskil ser klart och visar vägen: finns nu på ATG.se

Såg att MAD nollade senast på sin enkelrad, säger en hel del omgången senast på Halmstad.
Tror Johan Untersteiner hittat formen i stallet igen, garderar trots det expeternas megalampa
och förra veckans klartecken från Johan.
Spår 12 är ett skitspår och det krävs inte mycket för att loppets bästa häst skall komma bort
ute i spåren.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-13, 07:41   #10
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 560
Sharp$: 5357
Standard

Morning
Idag blir det västkusten i en vecka framåt ☀️������️������������️‍♂️

Årjäng är ju alltid roligt på sommaren

Bästa Spik
Avd 3
7 H.C’S Crazy Horse 29%

Dagens bästa skräll!!
Avd 6
13 Heartbeat Julie 3%
Helt borttappad idag

Övriga drag i omgången
Avd 1 Gatling 8%
Avd 2 Wilma Weeny 8%
Avd 4 Skaane Tora 3%
Avd 4 Farmens Riska 11%
Avd 5 Rustico 8%
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-13, 08:53   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 201
Sharp$: 13886
Standard

Årjängs Stora


Ser väl ut som ett typiskt trehästarslopp. Övriga får nog jaga fina matlappar.

1 Decision Marker. Nuncio märren är en typisk spetshäst och har läget att leda länge. Dessutom har Tarzan grym stallform och Björn upp är ännu ett plus.
MEN : 5 Bengurion Jet är en tuff motståndare som har pausat efter bortkörningen av Alessandro i Elitloppsförsöket. Gulingen brukar ta det lugnt från start numera och låta hästarna trava in sig innan han lägger lasset.
Ingen rolig häst att ha i dödens och jag tror Decision får det svettigt på upploppet.
8 Hail Mary är väl mer eller mindre bortlottad. Hästen har aldrig varit min favorit. Stor, tung och lite stampig i travet. Men har ju trots allt lunkat in 16 mille och en andraplats i Elitloppet så det är väl skämmigt att gnälla på hästen.

Jag tror Bengurion vinner. Decision tar andraplatsen. Hail Mary tredjehandare.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-13, 09:45   #12
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 434
Sharp$: 6046
Standard

V75
Inlämnat: 2024-07-13, 10:04
Årjäng
Lördag 2024-07-13
Start: 16:20
Kostnad: 720,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 In Love Mearas (1, 5)
2: 2, 6, 11, 12 (10, 3)
3: 3 Night Art (7, 6)
4: 3, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (5, 1)
5: 2, 3, 5, 6, 9 (1, 4)
6: 6, 8, 11, 13 (5, 1)
7: 5, 8 (1, 9)

1x4x1x9x5x4x2 = 1440 rader
1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr.
Totalt: 720,00 kr.
Rättningskod: PVM VXN FJG

Trevlig omgång idag. Mina tankar.

Avd 1
Spikar 4 In Love Mearas 38% och hoppas på att ÖK löser en sos här. Känns som att det borde vara en vettig chans.

Avd 2
Ser ut som en bra uppgift för 12 Eminent Kronos 52%, men det tog emot att spika från spår 12 och till den procenten så jag valde bort det alternativet.

11 Emirre 9% kanske kan få lifta med i rygg? Kan bli farlig då.

2 och 6 streckas med.

Avd 3
Spikar 3 Night Art 15% med Mats E Djuse och som är Wäjerstens andrahäst i loppet. Det är en bra och kapabel häst. Gör bra lopp mest hela tiden. Kan vinna detta.

Avd 4
Ser riktigt öppet och svårt ut. Tog så många jag hade råd med.

Avd 5
Storfavoriten verkar rätt beroende av att man kommer till täten, bra chans om den gör det såklart.

Just nu idel singelprocentare bakom, även om ett par säkert landar på strax över 10% tillslut.

Avd 6
Ytterligare en storfavorit i 8 Dana Ek 54%. Står bra inne i spårtrappan och tippas av många, men Gocciadoros hästar har börjat blanda och ge. Jag ser bara 2 segrar på stallets 15 senaste starter. Ett par 2:a och 3:e platser också, vilket säger att de fortfarande går bra såklart men att trenden är att de inte vinner lika ofta som för ett par veckor sedan. Denna är nog bättre på sprint dessutom, skulle jag vilja hävda. Flera startsnabba innanför. Nja, 54% känns högt.

Tycker det finns ett par kapabla med i loppet utöver ovan.

6:an är i toppform och spurten är riktigt vass.

11 Mi Amore Bros 12% är också bra. Samlat ihop till en seger.

13 Heartbeat Julie 3% är bortglömd. Hade varit gynnat av att få vara med i främre träffen, men har vunnit bakifrån också. Formen verkar vara på topp.

Avd 7
Låser på 5 och 8, vilket borde räcka långt.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-13, 10:21   #13
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 85
Sharp$: 1100
Standard

Raden idag:

4 In Love Mearas
12 Eminent Kronos
2 Tearsinheaven - 3 Night Art - 6 Parveny - 7 HC Crazy horse - 9 Dakovo Mail - 12 Triton
3 Lykke prinsessa - 6 Sjöly Fryd - 7 Skåne Tyra - 9 Tekno Tana - 10 Cristina
3 Nectar Occagnes - 6 General Job - 11 Max Orlando
8 Dana Ek
1 Decision Maker -8 Hail Mary - 9 Click Bait

GL.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-13, 10:45   #14
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 20
Sharp$: 2363
Standard

Konsensus bland alla spelare fredag-lördag verkar vara att helt rata Bengurion. Lär väl sluta med att den inte ens är favorit.
Är väl just då man ska spika och gå emot alla tipstjänster.
supermandus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-07-13, 10:54   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 282
Sharp$: 57833
Standard

Stormatch i allsvenskan i eftermiddag mellan Mjällby och MFF så missar uppsnacket och de två första V75 avdelningarna .

Tycker Beartime är spelvärd till 6 procent i avd 7. Ingen given vinnare så klart men finns förutom spelvärdet några positiva saker . Barfota runt om för andra gången. Flög till spets i olympiatravet på den balansen . Öppnade i 07-tempo och gick 10,9 över full distans . Dock chanslös mot Önas Prince från rygg på den men slog Bengurion Jet som är väldigt mycket mer spelad idag. Så kan se att det finns ett spets och slut scenario. Väldigt bra statistik från spets. Betaltjänsten spelvärde spikar den på allt.
Sen är frågan om formen är densamma nu och hur det blir kört. Kan ju bli tokkörning . Men det finns ju spelvärdesmässigt marginal för det som så lite streckad.

Alla rankar In Love Mearas etta i inledningen .

Kallblodsloppet ett riktigt blunda och peka lopp . Skoryck ger rätt ofta ruggig effekt på kallbloden så hade definitivt gått på hästarna på startvolten som ska tävla barfota för första gången om jag lirat V75 och inte haft råd till många streck i det loppet.

Hoppas dom vars andelssystem jag köpt in mig på i eftermiddag lyckas lösa gåtan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td