|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-06-26, 09:44 | #1 |
Österrike ”stal 16 svenska miljoner”
”Det här var exceptionellt” säger Hans G
”När det är jackpot kliver de stora bolagen in i andra länder, det får vi leva med” ”Då får vi acceptera att de vinner ibland” Jag har frågat ATG om de kan redovisa hur stor del av den totala omsättningen som kommer från Österrike, Tyskland Tasmaniens osv under åren vid jackpot på V75. Jag vill sätta vinstuttagen i procent i relation till vinnande lands procentuella del av omsättningen vid jackpot på V75. Kan ni gissa? Givetvis jag har aldrig fått svar. Det var ca 60.000.000 kronor i 7 rätts poolen, vinnarna i de sju avdelningarna var 5%, 26%, 12%, 17%, 45%, 27%, 3% vilket bara genererade 169 116 kronor för sjurätt en multijackot omgång. Gissar att utdelningen varit större vid en omgång utan jackpot med samma vinnare på V75, ivf minst lika stor. Vi har över åren sett dessa stora spelsyndikat som opererar världen över ta jättedelar av 7 rättspoolen, trots att de bara bidragit med en försumbar del av den totala omsättningen (ATG vill inte svara på hur stor del) dessa fantastiska travtippare i Tasmanien, Österrike, Tyskland och understundom Finland spelat för med tanke på hur mycket de vinner. Hans Skarplöth med nästan 5 miljoner i lön och tantiem, likt hela ATG blundar för detta otyg och jagar omsättning. Visst de drar in spellicenser i utlandet pga oegentligheter, men nya delas ut omgående och spelsyndikaten fortsätter att skratta hela vägen till banken. Småspelarna i Sverige som pröjsat hela jackpoten, som lyckandes sätta fick ut 1/3 av vad 7:an borde ha gett, när en jättebit av kakan som vanligt gick till utlandet vid jackpot. Själv hamnade jag i pottan som vanligt: 1,2,3,4,5,9,10,12 2,3,6,7,11 1,4,5,6 Västerbo Voodoo Poker Lane 1,4,5,8,10 1,4,5,7,8,10,12 TPK NNX GPJ Kan inte skylla på något annat än att jag är så jävla usel på att tippa trav. Jajjan |
|
|