Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-01-18, 12:59   #16

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5455
Standard

T Nurmos på Bollnäs

starter 75 varav 24 rikstoto **

1a 16
2a 11
3a 06

vinst% 21 plats 44%

Kommer alltid heta Rikstoto i min värld inte det där som låter som en hockeyliga

startr sedan juli 1999

Senast redigerad av incitatus den 2024-01-18 klockan 13:02.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-18, 13:04   #17

Standard

blev dubbel post
Gammal 2024-01-18, 14:59   #18

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5448
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
T Nurmos på Bollnäs

starter 75 varav 24 rikstoto **

1a 16
2a 11
3a 06

vinst% 21 plats 44%

Kommer alltid heta Rikstoto i min värld inte det där som låter som en hockeyliga

startr sedan juli 1999
Mer paranoida vanföreställningar från min sida är att det brukar vara de stora favoriterna från Timo som sviker på bortaplan och särskilt under den mörka delen av året.

Saknar helt evidens för dessa påståenden, möjligt att det bara är när den finska tränarfenomenets storfavoriter sviker, som långtidsminnet aktiveras.
Går på känslan, fel eller rätt?
Och garderar, Global Caps (lika ruggigt snabb bakom bilen som Jorma är, lika snurrigt ist för snabb kan det understundom bli i volt för finnen).

Jorma skall även snurra med Katjas häst?

Esposito drog drömspår bakom bilen och måste vara Timos och bästa chans i omgången (MAD upp) bara det, låser med Katjas häst som nog är loppets bästa häst, Jorma bakom spakarna och troligtvis någon till (Wings Level i nuläge).
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-18, 16:55   #19

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14945
Standard

Torsdags Funderingar

Det spås - 20˚ i Snoddas metropolen på Lördag. Garanterat myggfritt är väl en positivt sak. Och -20 i lugna Norrlands skogarna känns väl behagligare än
- 5 och halv storm på Västkusten. På 70 talet jobbade jag på Ringhals bygget tillsammans med många tuffa vattenrallare från norra Sverige. Dessa var vana vid jobb i
- 25/30˚ och tyckte att vi sörlänningar var blöta som varnade för -5/10˚ och blåst. Men gissa vilka som frös mest och smyg in och värmde sig i byssjan stup i ett ?
Kanske ska hålla mig till trav

Bollnäs omgången känns lite som en blandad kompott i min värld. 4st lopp med ganska stora favoriter. 1st Nordislopp och 2st i min värld vidöppna ( Silver och Diamant) lopp. Dessutom är det kryddat med 3st volt start lopp. Men visst luktar det favoritomgång.

V75 1) 3 Global Caps 6 åringen har matchats försiktigt och står bra inne pengamässigt. Voltstarten känns väl som en utmaning för både häst och kusk.
Trots sina 12000 (snart) segrar och 70år har väl Jorma inte övertygat i voltstart.
7 Benchmark är lite av följehäst och sänder Uffe iväg från springen kan nog Nuncio filuren ge favoriten en match.
Övriga får nog jaga matlappar.

V75 2) 5 Grace Trot är väl hästen att slå

V75 3) 1 Barbro Kronos 4,5 mille på kontot och spår 1 är starka papper för startsnabba mångmiljonärskan. Härdad i tuffa gäng.
5 Aurelia Express är en tuff märr som kanske kan utmana om inte resan blir för tuff.
9 L.A.Boko kan få loppet kört i halsen vinnarhålet efter Barbro och lucka till slut.
Dessa tre borde väl räcka ?

V75 4) Nordislopp Brrrr.
5 Eld Tekno är min första häst. Men har dålig koll på hur han hanterar kluriga spår 5 i volt.
10 Stumne Fyr är väl en av Norges bästa Kallblod och kommer med 4 raka i sitt CV. Trevlig ägare,tränare och uppfödare. Kvittrar som en lärka när hästen vinner och gör fin reklam för sporten.
9 Wolt borde väl trivas bra med Wolt start. Ok har pausat men batterierna är nog laddade

V75 5) 2 Phoenix Photo är väl hästen att slå
Övriga 11 i loppet är spelade under 10% i nuläget

V75 6) Vidöppet sa Bull. Favoriten är spelad till 18% i nuläget.
Mina två måstestreck.
6 Happy Go Pepper Melko har bra hand Pepper hästarna och Jorma är inte blyg när han får komma till dukat bord. Ok var kanske lite sämre senast (hästen alltså) men det höjer oddset. Jorma har ju ett volt lopp i kroppen Och hästen verkar ganska travsäker.
10 Xerava C.D. Strömberg har bra ordning på sitt lilla stall (7-8 hästar)
Och Örjan upp är inte fel. Märren står perfekt inne i klassen.

V75 7) 5 Espesito är väl hästen att slå
Kommer osökt att tänka på hockey och när Espesito bröderna försökte skrämma skiten ur svenska tuffingarna i en träningsmatch på Salmings tid.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-01-18 klockan 22:42.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-19, 16:34   #20

Standard

V75 - 3

Mattia Djuse 4 hästar

Spår 8 10 11 och 12

Det du Timo N det är dåliga spår
Gammal 2024-01-19, 17:48   #21

Sharp$: 3092

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska du ha ett gäng i sista så missa inte Kajsa! Skräller ibland där uppe i snön och WILL I AM brukar gå bra med Kajsa. Under 1 procent är ju kul om du ändå tänkt gardera.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 08:26   #22

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5401
Standard

Morning
Känns lite väl mycket favvo idag.
Kanske kylan kan ställa till det?
Hittat några bra som jag tror har goda chanser

Bästa spik
Avd 2
5 Grace Trot 54%

Skrälldrag
Avd 1
7 Benchmark 12%

Avd 3
9 LA Boko 12%

Låset
Avd 6
8 Penthouse 7%
10 Florence Ima 2%

Ny rubrik
Kallblodsskrällen
3 Crussi Dull 2%
Var riktigt bra sist, underskattad
viking90 (+2)
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 09:48   #23

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17784
Standard

Crussi Dull (som kocken14 även nämnde här ovan såg jag nu...) är väl ruskigt bortglömd på 2%, visserligen minus med kuskbytet, men var stark tvåa senast efter ett lopp i andraspår hela vägen. Även Våler Nikolai känns spelvärd även om han trivs bättre med biken.

Krakas i sista till 1% men Lennartsson, avslutar alltid starkt! Mest ett roligt platsspel.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 09:52   #24

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Crussi Dull (som kocken14 även nämnde här ovan såg jag nu...) är väl ruskigt bortglömd på 2%, visserligen minus med kuskbytet, men var stark tvåa senast efter ett lopp i andraspår hela vägen. Även Våler Nikolai känns spelvärd även om han trivs bättre med biken.

Krakas i sista till 1% men Lennartsson, avslutar alltid starkt! Mest ett roligt platsspel.

Ajaj Crussi Dull struken
Gammal 2024-01-20, 09:55   #25

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17784
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Ajaj Crussi Dull struken
Då blir det minst sagt svårt att vinna...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 09:59   #26

Standard

Lördags Surr

Svårt att hitta troliga och roliga skrällar men skam den som ger sig.
Tidiga tankar.

V75 1) När två strider vinner en tredje typ 5 Rajon som är härdad i tuffa gäng och perfekt smyg Örjan läge.

V75 2) 6 In Your Time är svårbedömd på distansen men står bra inne och tredje gången gillt på Rikstoton.

V75 4) Nordislopp är Nordislopp. 13 Våler Nikolai Persson har alltid sina isbjörnar i bra författning. Surt läge men allt kan hända och 13 hästar med tre volter bäddar för omstarter. Vimlar av tuffa miljonärer på 40 volten.

V75 6) 10 Xerava C.D. Kan var chans spiken i öppen tillställning.

V75 7) 5 Esposito är dagens dunderspik. 40% är i underkant.
Gammal 2024-01-20, 10:31   #27

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58080
Standard

SMHI appen säger just nu minus 25 i Bollnäs under sen eftermiddag och kväll. TV4 vädret visade inte riktigt så kallt. Men man ska nog tänka på att så låga temperaturer bör innebära att det kommer krävas rejält broddat runt om och det är knappast alla hästarna vana vid. Tycker också (ovetenskapligt) att ha sett att en del hästar inte riktigt presterar som förväntat när kvicksilvret kryper under 20 minus.
Annars ser det rätt favoritbetonat ut. Men kylan och nymodigheter vad gäller broddandet borde kunna bli en faktor.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 10:48   #28

Sharp$: 5448
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ska du ha ett gäng i sista så missa inte Kajsa! Skräller ibland där uppe i snön och WILL I AM brukar gå bra med Kajsa. Under 1 procent är ju kul om du ändå tänkt gardera.
Bosse Guldsmeden talar segerspråk.

Kajsa blixtrar till ibland med jätteoddsare.
God tur med din megaskräll.

Jag plockar med urtrevlige Peter Eriksson och hans homie tungspurtande Florence Ima till 2% i ett garderat lopp.
PE dominerar inte direkt som sulkyartist på rikstoton, men träna häst det kan karln. Gissar att det är genetiskt inlodsbanden med idel hästkarlar.
Låt kussen Örjan ratta och fortsätt att excellera som kanontränare.

Hursomhelst det är inte ofta på V75, men nu kunde jag inte låta bli att
peta på ytterligare ett streck på Bollnässonen PE och märren Florence Ima.
fart+, homie+ spurt+, spår och kusk minus, men till 2% i Diamantstoet
alla dar i veckan på min bong.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 11:22   #29

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37844
Standard

Vinterbana och hakar runt om. Det är väl vad som kan fälla en eller annan av de betrodda. I det stora hela så talar det mesta för att det blir en favoritomgång och det finns spikbud i samtliga avdelningar. Man får ändå hoppas på att det ger femsiffrigt och har man tur mer än så, men då ska också allt stämma och det är svårt att tro att det blir så. Jag lämnar inte in systemet förrän senare, men har just nu landat i spikarna Global Caps, Stumne Fyr och Phenix Photo. Grace Trot, Barbro Kronos (Som tyvärr blivit favorit nu) samt chansstrecket Donna Summer kan man ju välja. I sista så står det förmodligen mellan Esposito och It's Peppertime, men jag tar med Money Smile också. Tror inte att jag får råd med fler streck, även om jag gärna haft ett par till. Alternativet är att gå ner på tre streck i Barbros lopp.

Senast redigerad av Shooter den 2024-01-20 klockan 11:25.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 11:50   #30

Standard

Guli Fantom

Jag blir inte förvånad om Westholm tar revansch efter idiotkörningen senast. Fantomen tar piken och får lunka på i sin egen takt utan påverkan av kusken. Dessutom kyls väl hästens heta temperament ner en aning med minus 25˚ i luften. Men risken finns för att omstarter varvar upp Fantomen eller att någon offrar sin häst och taktik trycker sprattelgubben i galopp. Men ett tidigt garderings streck på min kupong.
2-5-10-13-14-15 kanske räcker ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jajjan (+100)
Svara

td