Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-01-15, 10:27   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5589
Standard

Lördagen 20/1 - V75 Bollnäs

Jögge selar ut Guli Fantom igen, till glädje för oss som blev Gula efter Jögges
senaste Fantom-styrning med kusen på Romme.

Ja, jisses vad det brann när proppskåpet gick!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-15, 15:10   #2

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5599
Standard

Jörgen har 1 kuskseger i Januari + 1 i December

Visst inte så jättemånga starter, o stallet visar bättre siffror

Men också noterat att han gjort en del konstiga val/taktiska fel i de lopp jag sett, vilket är bar en mindre del av loppen

Dålig kuskform är också en faktor att räkna in
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-15, 17:21   #3

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Jörgen har 1 kuskseger i Januari + 1 i December

Visst inte så jättemånga starter, o stallet visar bättre siffror

Men också noterat att han gjort en del konstiga val/taktiska fel i de lopp jag sett, vilket är bar en mindre del av loppen

Dålig kuskform är också en faktor att räkna in
Westholm har aldrig varit någon större kusktalang och är nog på retur som en gammal älgtjur i sulkyn. Men träna häst är hans bästa gren. Senaste 2-3 åren stabila 20 miljoner inkört och med 120-30 hästar i träning är han väl på andraplats efter Uttrarna storleksmässigt i Sverige.
Och Solvalla flytten var nog rätt drag. Dessutom en framgångsrik Paris filial. Bra jobbat Jörgen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-15, 22:45   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Westholm har aldrig varit någon större kusktalang och är nog på retur som en gammal älgtjur i sulkyn. Men träna häst är hans bästa gren. Senaste 2-3 åren stabila 20 miljoner inkört och med 120-30 hästar i träning är han väl på andraplats efter Uttrarna storleksmässigt i Sverige.
Och Solvalla flytten var nog rätt drag. Dessutom en framgångsrik Paris filial. Bra jobbat Jörgen.
Håller med om allt, vore kul att höra hur Jögge tänkte stategiskt för bästa placering efter att ha blivit snuvad på spets av Brenne Rön och kört Guli Fantom i galopp och tappat 20 m...?

Tänker och tycker att efter så många år som tränare och kusk, så är styrningen
efter galopp med Guli Fantomen bottenlöst undermålig, på gränsen till djurplågeri. Att driva en efter galopp chanslös häst på det sättet, kan bara inte vara försvarbart och genomtänkt, utan troligtvis hsndlar det om att Jögge fick
ett sk ”hjärnsläpp”.

Titta gärna på Jögges hjärnsläpp igen, du hittar det på ATG.se/lopparkivet.

Nya tag i hälsingehambon på V75 Bollnäs.
Många minus grader C. blir det och troligtvis brodd runt om?

Kanske showar Jögge igen med Guli Fantomen, den som lever får se.
Gammal 2024-01-15, 23:00   #5

Standard

Magnus A Djuse is back in town, nu med Buddhas upphöjda leende över läpparna, efter en
två veckors holmgång i Pattis, Thailand.
Nya underverk att vänta på Bollnäs med den unge makalösa sulkyartisten?
Gammal 2024-01-15, 23:13   #6

Standard

Avd 1)
Första tanken var att spika Benchmark, flyger till spets från springspåret,
sen får de andra vara bra om de skall plocka ner ekipaget.

Tanke två, om omstart köper jag loppet 3,5,7,10,12.

Spik (ingen utgång) på ett system och 3,5,7,10,12. på det andra, vinner spiken
är jag kvar på båda.
Gammal 2024-01-15, 23:30   #7

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Avd 1)
Första tanken var att spika Benchmark, flyger till spets från springspåret,
sen får de andra vara bra om de skall plocka ner ekipaget.

Tanke två, om omstart köper jag loppet 3,5,7,10,12.

Spik (ingen utgång) på ett system och 3,5,7,10,12. på det andra, vinner spiken
är jag kvar på båda.
3 Global Caps Han var väldigt fin när han vann på Solvalla förra veckan från spår tolv. Trots ett tufft lopp fram i dödens var han helt överlägsen och hade krafter kvar i mål. Han hade inte startat på ett tag och borde normalt gå mycket framåt när han fick ett lopp i kroppen. Han har tagit det bra i alla fall som det känns i träningen och spåret blev bästa tänkbara. Det här är en riktigt bra häst och jag tycker att han måste ses med mycket bra chans. Det är vår bästa chans i omgången. Det blir vanlig vagn nu när det är voltstart till skillnad mot på slutet när det har varit jänkarvagn. Norskt huvudlag igen som senast, säger Timo Nurmos.
Saxat från Ronden

Själv kommer jag att gardera och ett måstestreck för mig är en ruskigt underspelad 9 Sun's Ambitious. Toppform på stallet och med lite tempo där framme så..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-15, 23:33   #8

Standard

Första tanken i Silver var märren farbror Barbro, spets och dunderslut från brica ett, men måste kolla hur Kronos-märren funkar med brodd?
Kapacitetsmässigt finns täckning på en bra dag.

Benchmark och Barbro Kronos var mina ögonblickliga spikar,
funderar några varv till innan jag tar slutlig ställning, men i nläge
känns båda fortfarande stekheta om det inte häxar med omstarter,
eller en eller båda missar spets.
Att ingen blir favorit, gillas!
Gammal 2024-01-15, 23:41   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
3 Global Caps Han var väldigt fin när han vann på Solvalla förra veckan från spår tolv. Trots ett tufft lopp fram i dödens var han helt överlägsen och hade krafter kvar i mål. Han hade inte startat på ett tag och borde normalt gå mycket framåt när han fick ett lopp i kroppen. Han har tagit det bra i alla fall som det känns i träningen och spåret blev bästa tänkbara. Det här är en riktigt bra häst och jag tycker att han måste ses med mycket bra chans. Det är vår bästa chans i omgången. Det blir vanlig vagn nu när det är voltstart till skillnad mot på slutet när det har varit jänkarvagn. Norskt huvudlag igen som senast, säger Timo Nurmos.
Saxat från Ronden

Själv kommer jag att gardera och ett måstestreck för mig är en ruskigt underspelad 9 Sun's Ambitious. Toppform på stallet och med lite tempo där framme så..
Stort tack, har lite personliga problem med inställningen på Timos fantastiska hästar på bortaplan speciellt vintertid, kanske en noja, med lirar två lappar.
Timo hävdar att det bara handlar om hjärnspöken hos spelarna, kan vara så
men jag har ett fint ”trackrecord” på att vara försiktig med att gå rakt ut på
hans favoritspelade djur efter resa. Nu är det inte så långt till Bolleberget,
men jag synar nog lampan.

Allt gott till dig Kalle och stort tack för klippet med info.

Jajjan
Gammal 2024-01-16, 00:08   #10

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Första tanken i Silver var märren farbror Barbro, spets och dunderslut från brica ett, men måste kolla hur Kronos-märren funkar med brodd?
Kapacitetsmässigt finns täckning på en bra dag.

Benchmark och Barbro Kronos var mina ögonblickliga spikar,
funderar några varv till innan jag tar slutlig ställning, men i nläge
känns båda fortfarande stekheta om det inte häxar med omstarter,
eller en eller båda missar spets.
Att ingen blir favorit, gillas!
Barbro Kronos hamnade också på mitt öga direkt!
Lär väl dock bli veckans kommunare med dom förutsättningarna..
Ska snart betäckas och kommer inte att hållas tillbaka, klockren sos tror jag!
Gammal 2024-01-16, 00:15   #11

KalleKluts avatar

Standard

Lördagens "lås" kommer i avd 6.
7 Conrads Anette, 3 Dino Cream och 13 Donna Summer.
Bör vara odyrkbart på spets och veckans spurt!
Gammal 2024-01-16, 11:08   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Lördagens "lås" kommer i avd 6.
7 Conrads Anette, 3 Dino Cream och 13 Donna Summer.
Bör vara odyrkbart på spets och veckans spurt!
Jag fegar och vevar nog vidare med fler streck, Donnan är stekhet vid omstart och mitt första-streck.

Eftersom inte bara är svårt dum i huvudet och också svårt ordblind (vi snackar bortom räddning) så får ev språkpoliser stå ut med min stavfel, meningsuppbyggnadsfel och särskrivningar av ord mm.
Alternativt helt undvika att läsa mina inlägg, då jag måste anses helt obildbar.
Gammal 2024-01-16, 11:52   #13

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Barbro Kronos rankar jag först, men är inte säker på att hon bara vinner det här då det finns ett gäng bra hästar med i loppet. Stumne Fyr fortsätter jag att tro på och spikar. Den ser ut att stå i en klass för sig. Phoenix Photo leder väl runt om. Fyra streck i första om man inte spikar Global Caps, möjlig spik på Grace Trot i andra och möjlig spik på Esposito i sista. Donna Summer har jag rankat först i sitt lopp och det kan vara ett kul spikbud, men det kan också vara värt att helgardera loppet då det inte ser så svårt ut i övrigt. Så ser mina första tankar ut.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-16, 17:18   #14

Standard

Citat:
Håller med om allt, vore kul att höra hur Jögge tänkte stategiskt för bästa placering efter att ha blivit snuvad på spets av Brenne Rön och kört Guli Fantom i galopp och tappat 20 m...?

Tänker och tycker att efter så många år som tränare och kusk, så är styrningen
efter galopp med Guli Fantomen bottenlöst undermålig, på gränsen till djurplågeri. Att driva en efter galopp chanslös häst på det sättet, kan bara inte vara försvarbart och genomtänkt, utan troligtvis hsndlar det om att Jögge fick
ett sk ”hjärnsläpp”.

Titta gärna på Jögges hjärnsläpp igen, du hittar det på ATG.se/lopparkivet.

Nya tag i hälsingehambon på V75 Bollnäs.
Många minus grader C. blir det och troligtvis brodd runt om?

Kanske showar Jögge igen med Guli Fantomen, den som lever får se.
Tjena Jajjan.
Jag håller med till 110% gällande dina synpunkter på Jörgens styrning av Fantomen efter galoppen. Helt intelligens befriat och knäckande för hästen. Mitt inlägg är lite skevt när jag i samma andetag hyllar Westholms framgångar som tränare och företagare.
Klantigt av mig.

Snoddasbanan mitt i vintern är inte min likör men ganska bra klass på startfälten. Flera tunga Nurmos favoriter som lockar till motspel men det kostar kanske mer än det smakar.
Tisdagens bakspårs stänkare : 9 L.A.Boko. 9 Wolt. 10 Xavera C.D.

Ha de gött Jajjan / den gamle gubben från Travpunkten.
Gammal 2024-01-16, 21:23   #15

Standard

Citat:
Tjena Jajjan.
Jag håller med till 110% gällande dina synpunkter på Jörgens styrning av Fantomen efter galoppen. Helt intelligens befriat och knäckande för hästen. Mitt inlägg är lite skevt när jag i samma andetag hyllar Westholms framgångar som tränare och företagare.
Klantigt av mig.

Snoddasbanan mitt i vintern är inte min likör men ganska bra klass på startfälten. Flera tunga Nurmos favoriter som lockar till motspel men det kostar kanske mer än det smakar.
Tisdagens bakspårs stänkare : 9 L.A.Boko. 9 Wolt. 10 Xavera C.D.

Ha de gött Jajjan / den gamle gubben från Travpunkten.
Loke, det är bara överrocken som åldras, ”the rest remains the same”.
Kan inte tänka mig bättre och roligare hjärngympa än att klura ihop ett
system på V75, lika kul nu som då.

En duktig travtippare är som en duktig bankrånare, han eller hon kan förutse
kanske upp till 30 av de 50 olika alternativen att torska på.
Jag känner några herrar av den kalibern, ändå är jag usel, trots tillgång på kanoninfo, men jäklar vad kul det är att skruva ihop en rad till lördagen med utfallet ”ständiga klavertramp”.
Gammal 2024-01-18, 12:59   #16

Standard

T Nurmos på Bollnäs

starter 75 varav 24 rikstoto **

1a 16
2a 11
3a 06

vinst% 21 plats 44%

Kommer alltid heta Rikstoto i min värld inte det där som låter som en hockeyliga

startr sedan juli 1999

Senast redigerad av incitatus den 2024-01-18 klockan 13:02.
Gammal 2024-01-18, 13:04   #17

Standard

blev dubbel post
Gammal 2024-01-18, 14:59   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
T Nurmos på Bollnäs

starter 75 varav 24 rikstoto **

1a 16
2a 11
3a 06

vinst% 21 plats 44%

Kommer alltid heta Rikstoto i min värld inte det där som låter som en hockeyliga

startr sedan juli 1999
Mer paranoida vanföreställningar från min sida är att det brukar vara de stora favoriterna från Timo som sviker på bortaplan och särskilt under den mörka delen av året.

Saknar helt evidens för dessa påståenden, möjligt att det bara är när den finska tränarfenomenets storfavoriter sviker, som långtidsminnet aktiveras.
Går på känslan, fel eller rätt?
Och garderar, Global Caps (lika ruggigt snabb bakom bilen som Jorma är, lika snurrigt ist för snabb kan det understundom bli i volt för finnen).

Jorma skall även snurra med Katjas häst?

Esposito drog drömspår bakom bilen och måste vara Timos och bästa chans i omgången (MAD upp) bara det, låser med Katjas häst som nog är loppets bästa häst, Jorma bakom spakarna och troligtvis någon till (Wings Level i nuläge).
Gammal 2024-01-18, 16:55   #19

Standard

Torsdags Funderingar

Det spås - 20˚ i Snoddas metropolen på Lördag. Garanterat myggfritt är väl en positivt sak. Och -20 i lugna Norrlands skogarna känns väl behagligare än
- 5 och halv storm på Västkusten. På 70 talet jobbade jag på Ringhals bygget tillsammans med många tuffa vattenrallare från norra Sverige. Dessa var vana vid jobb i
- 25/30˚ och tyckte att vi sörlänningar var blöta som varnade för -5/10˚ och blåst. Men gissa vilka som frös mest och smyg in och värmde sig i byssjan stup i ett ?
Kanske ska hålla mig till trav

Bollnäs omgången känns lite som en blandad kompott i min värld. 4st lopp med ganska stora favoriter. 1st Nordislopp och 2st i min värld vidöppna ( Silver och Diamant) lopp. Dessutom är det kryddat med 3st volt start lopp. Men visst luktar det favoritomgång.

V75 1) 3 Global Caps 6 åringen har matchats försiktigt och står bra inne pengamässigt. Voltstarten känns väl som en utmaning för både häst och kusk.
Trots sina 12000 (snart) segrar och 70år har väl Jorma inte övertygat i voltstart.
7 Benchmark är lite av följehäst och sänder Uffe iväg från springen kan nog Nuncio filuren ge favoriten en match.
Övriga får nog jaga matlappar.

V75 2) 5 Grace Trot är väl hästen att slå

V75 3) 1 Barbro Kronos 4,5 mille på kontot och spår 1 är starka papper för startsnabba mångmiljonärskan. Härdad i tuffa gäng.
5 Aurelia Express är en tuff märr som kanske kan utmana om inte resan blir för tuff.
9 L.A.Boko kan få loppet kört i halsen vinnarhålet efter Barbro och lucka till slut.
Dessa tre borde väl räcka ?

V75 4) Nordislopp Brrrr.
5 Eld Tekno är min första häst. Men har dålig koll på hur han hanterar kluriga spår 5 i volt.
10 Stumne Fyr är väl en av Norges bästa Kallblod och kommer med 4 raka i sitt CV. Trevlig ägare,tränare och uppfödare. Kvittrar som en lärka när hästen vinner och gör fin reklam för sporten.
9 Wolt borde väl trivas bra med Wolt start. Ok har pausat men batterierna är nog laddade

V75 5) 2 Phoenix Photo är väl hästen att slå
Övriga 11 i loppet är spelade under 10% i nuläget

V75 6) Vidöppet sa Bull. Favoriten är spelad till 18% i nuläget.
Mina två måstestreck.
6 Happy Go Pepper Melko har bra hand Pepper hästarna och Jorma är inte blyg när han får komma till dukat bord. Ok var kanske lite sämre senast (hästen alltså) men det höjer oddset. Jorma har ju ett volt lopp i kroppen Och hästen verkar ganska travsäker.
10 Xerava C.D. Strömberg har bra ordning på sitt lilla stall (7-8 hästar)
Och Örjan upp är inte fel. Märren står perfekt inne i klassen.

V75 7) 5 Espesito är väl hästen att slå
Kommer osökt att tänka på hockey och när Espesito bröderna försökte skrämma skiten ur svenska tuffingarna i en träningsmatch på Salmings tid.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-01-18 klockan 22:42.
Gammal 2024-01-19, 16:34   #20

Standard

V75 - 3

Mattia Djuse 4 hästar

Spår 8 10 11 och 12

Det du Timo N det är dåliga spår
Gammal 2024-01-19, 17:48   #21

Sharp$: 3135

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ska du ha ett gäng i sista så missa inte Kajsa! Skräller ibland där uppe i snön och WILL I AM brukar gå bra med Kajsa. Under 1 procent är ju kul om du ändå tänkt gardera.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 08:26   #22

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5437
Standard

Morning
Känns lite väl mycket favvo idag.
Kanske kylan kan ställa till det?
Hittat några bra som jag tror har goda chanser

Bästa spik
Avd 2
5 Grace Trot 54%

Skrälldrag
Avd 1
7 Benchmark 12%

Avd 3
9 LA Boko 12%

Låset
Avd 6
8 Penthouse 7%
10 Florence Ima 2%

Ny rubrik
Kallblodsskrällen
3 Crussi Dull 2%
Var riktigt bra sist, underskattad
viking90 (+2)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 09:48   #23

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Crussi Dull (som kocken14 även nämnde här ovan såg jag nu...) är väl ruskigt bortglömd på 2%, visserligen minus med kuskbytet, men var stark tvåa senast efter ett lopp i andraspår hela vägen. Även Våler Nikolai känns spelvärd även om han trivs bättre med biken.

Krakas i sista till 1% men Lennartsson, avslutar alltid starkt! Mest ett roligt platsspel.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 09:52   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Crussi Dull (som kocken14 även nämnde här ovan såg jag nu...) är väl ruskigt bortglömd på 2%, visserligen minus med kuskbytet, men var stark tvåa senast efter ett lopp i andraspår hela vägen. Även Våler Nikolai känns spelvärd även om han trivs bättre med biken.

Krakas i sista till 1% men Lennartsson, avslutar alltid starkt! Mest ett roligt platsspel.

Ajaj Crussi Dull struken
Gammal 2024-01-20, 09:55   #25

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Ajaj Crussi Dull struken
Då blir det minst sagt svårt att vinna...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 09:59   #26

Standard

Lördags Surr

Svårt att hitta troliga och roliga skrällar men skam den som ger sig.
Tidiga tankar.

V75 1) När två strider vinner en tredje typ 5 Rajon som är härdad i tuffa gäng och perfekt smyg Örjan läge.

V75 2) 6 In Your Time är svårbedömd på distansen men står bra inne och tredje gången gillt på Rikstoton.

V75 4) Nordislopp är Nordislopp. 13 Våler Nikolai Persson har alltid sina isbjörnar i bra författning. Surt läge men allt kan hända och 13 hästar med tre volter bäddar för omstarter. Vimlar av tuffa miljonärer på 40 volten.

V75 6) 10 Xerava C.D. Kan var chans spiken i öppen tillställning.

V75 7) 5 Esposito är dagens dunderspik. 40% är i underkant.
Gammal 2024-01-20, 10:31   #27

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58365
Standard

SMHI appen säger just nu minus 25 i Bollnäs under sen eftermiddag och kväll. TV4 vädret visade inte riktigt så kallt. Men man ska nog tänka på att så låga temperaturer bör innebära att det kommer krävas rejält broddat runt om och det är knappast alla hästarna vana vid. Tycker också (ovetenskapligt) att ha sett att en del hästar inte riktigt presterar som förväntat när kvicksilvret kryper under 20 minus.
Annars ser det rätt favoritbetonat ut. Men kylan och nymodigheter vad gäller broddandet borde kunna bli en faktor.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 10:48   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ska du ha ett gäng i sista så missa inte Kajsa! Skräller ibland där uppe i snön och WILL I AM brukar gå bra med Kajsa. Under 1 procent är ju kul om du ändå tänkt gardera.
Bosse Guldsmeden talar segerspråk.

Kajsa blixtrar till ibland med jätteoddsare.
God tur med din megaskräll.

Jag plockar med urtrevlige Peter Eriksson och hans homie tungspurtande Florence Ima till 2% i ett garderat lopp.
PE dominerar inte direkt som sulkyartist på rikstoton, men träna häst det kan karln. Gissar att det är genetiskt inlodsbanden med idel hästkarlar.
Låt kussen Örjan ratta och fortsätt att excellera som kanontränare.

Hursomhelst det är inte ofta på V75, men nu kunde jag inte låta bli att
peta på ytterligare ett streck på Bollnässonen PE och märren Florence Ima.
fart+, homie+ spurt+, spår och kusk minus, men till 2% i Diamantstoet
alla dar i veckan på min bong.
Gammal 2024-01-20, 11:22   #29

Shooters avatar

Standard

Vinterbana och hakar runt om. Det är väl vad som kan fälla en eller annan av de betrodda. I det stora hela så talar det mesta för att det blir en favoritomgång och det finns spikbud i samtliga avdelningar. Man får ändå hoppas på att det ger femsiffrigt och har man tur mer än så, men då ska också allt stämma och det är svårt att tro att det blir så. Jag lämnar inte in systemet förrän senare, men har just nu landat i spikarna Global Caps, Stumne Fyr och Phenix Photo. Grace Trot, Barbro Kronos (Som tyvärr blivit favorit nu) samt chansstrecket Donna Summer kan man ju välja. I sista så står det förmodligen mellan Esposito och It's Peppertime, men jag tar med Money Smile också. Tror inte att jag får råd med fler streck, även om jag gärna haft ett par till. Alternativet är att gå ner på tre streck i Barbros lopp.

Senast redigerad av Shooter den 2024-01-20 klockan 11:25.
Gammal 2024-01-20, 11:50   #30

Standard

Guli Fantom

Jag blir inte förvånad om Westholm tar revansch efter idiotkörningen senast. Fantomen tar piken och får lunka på i sin egen takt utan påverkan av kusken. Dessutom kyls väl hästens heta temperament ner en aning med minus 25˚ i luften. Men risken finns för att omstarter varvar upp Fantomen eller att någon offrar sin häst och taktik trycker sprattelgubben i galopp. Men ett tidigt garderings streck på min kupong.
2-5-10-13-14-15 kanske räcker ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jajjan (+100)
Gammal 2024-01-20, 12:16   #31

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1263
Standard

Citat:
Jag blir inte förvånad om Westholm tar revansch efter idiotkörningen senast. Fantomen tar piken och får lunka på i sin egen takt utan påverkan av kusken. Dessutom kyls väl hästens heta temperament ner en aning med minus 25˚ i luften. Men risken finns för att omstarter varvar upp Fantomen eller att någon offrar sin häst och taktik trycker sprattelgubben i galopp. Men ett tidigt garderings streck på min kupong.
2-5-10-13-14-15 kanske räcker ?
Glöm inte 4 Ros Borken, satt fast bakom brennerön senast med till synes kraft kvar, startsnabb och Jorma upp! Spikar jag inte Stumne fyr så är nog Ros borken andra streck.
Rulf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 12:47   #32

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6176
Standard

V75
Inlämnat: 2024-01-20, 12:13
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 7, 10, 12 (6, 8)
2: 2, 5, 6, 7 (1, 4)
3: 5, 10 (1, 9)
4: 2, 10, 14 (5, 13)
5: 2 Phoenix Photo (3, 10)
6: 8 Penthouse (1, 3)
7: 1, 3, 5, 10, 12 (6, 4)

6x4x2x3x1x1x5 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: SWN FGL TDC

Kyla, vinterbana och man ska tänka på att upploppet är långt på Bollnäs. Det är alla saker som kan göra denna omgången svår. Mina tankar.

Avd 1
3 Global Caps 58% är stor favorit, men det är voltstart nu och favoriter har ju kunnat galoppera bort många gånger förr. Den får nog eventuellt göra en del jobb också här. Kan bli tungt.

5 Rajon 16% står verkligen på tur och är värd en seger.

7 Benchmark 13% tar täten? Får den vara ifred kan det hålla.

10 och 12 är bortglömda till 3%.

4 Oh Cean 2% har två raka med Marcus Lilius. Storskräll.

Avd 2
5 Grace Trot 53% har varit bra, men känns som för hög procent för detta sto över kort distans.

2 Light In 12% ser ut som att det blir amerikansk vagn ffg och detsamma på 6 In Your Time 10%, som även får Ulf Ohlsson upp.

Tar även med 7 Eva Aloha 4%, som trivs på distansen. Marcus Lilius får gärna agera skrällkusk idag och det hade varit kanon om han kan sätta dit någon av de jag streckat, såklart.

Avd 3
Blev ett sparlopp här för egen del och jag låser på de två jag tror mest på. Hoppas att det håller.

Avd 4
2 Guli Fantom 17% kan nog leda länge felfri om den tar spets och får lunka på i egen takt.

10 Stumne Fyr 42% har varit riktigt bra på slutet, men det tar emot att spika Ole Johan Östre på V75 för min del.

14 Oppgårdsdrängen 6% vann senast och såg formstark ut. Gillar Mats E Djuse som vinner många kallblodslopp.

Avd 5
Fick bli spik på favoriten 2 Phoenix Photo 76%. Procenten är vad den är, men den har nog en bra chans och får hoppas på ett par kantbollar i andra lopp istället.

Avd 6
Chansspikar 8 Penthouse 9%. Hästen har varit bra på slutet och får den åka med så kan den nog spurta vasst tillslut. Melanders hästar har gått bra senaste tiden.

Avd 7
Här går nog många kort och kanske rentav spikar 5 Esposito 41%?

3 One Cristal 8% fick ett fint spår och den har de varnat för flera gånger på slutet. Lite tappad idag. Hemmahäst och ÖK, som var trea med hästen senast.

10 Wings Level 5% var tvåa bakom favoriten senast.

Även 1 och 12 streckas.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 12:55   #33

Standard

I intervjun med travtjänsten säger tränaren S E att dagens största favorit Phoenix Photo ska klara att gå broddat bak men att han troligen stryker hästen om det blir kallare än minus 20. Men intervjun är nog gjord för ett par dagar sedan .
madsen (+50)
Gammal 2024-01-20, 13:39   #34

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
I intervjun med travtjänsten säger tränaren S E att dagens största favorit Phoenix Photo ska klara att gå broddat bak men att han troligen stryker hästen om det blir kallare än minus 20. Men intervjun är nog gjord för ett par dagar sedan .
Det läste jag igår på något annat ställe, så intervjun är nog ett par dagar.
Gammal 2024-01-20, 13:41   #35

Standard

9 WOLT trendar uppåt i mitt huvud i kallblodsloppet. Även 5 ELD TEKNO får ett streck efter två strykningar. Fantomen lämnar jag utanför, den brukar bli skrämd om förstapriset är högre än 50 000. Jag har för det mesta fel så varsågod och spika Jörgen!
Gammal 2024-01-20, 14:03   #36

Standard

Nuncio Dragen

Benchmark och Penthouse är två dugliga halvstänkare från Nuncios mäktiga 5 års kull.
Gammal 2024-01-20, 14:08   #37

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3910
Standard

-24 grader sägs det vara på Bollnäs det är verkligen en faktor att ta med i analysen
De kuskar som sänder fram hästarna tufft de kommer nog inte att vinna loppet samt att vissa hästar kommer nog att ha problem med en benhård bana samt hur det ska broddas

Helt osannolikt att det ställs in för pengarna ska in

Värdelöst vetande
Jag har just nu en paus från att lägga ut andelspel på Sharps det var för få köpare Jag lägger istället ut en del andelspel på Twitter och de som vill vara med hoppar med

Dagens sunda trots osannolikt mycket streckad PHOENIX PHOTO som möter nada

Ha en fortsatt bra helg annars idag var det en aning kyligt?!
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 14:34   #38
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8245
Standard

Citat:
Svante har IDAG (13.20) meddelat att det inte är aktuellt att stryka.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 14:40   #39

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5355
Standard

Dagens lir! Kanske kommer V5 också....

V4
Inlämnat: 2024-01-20, 14:38
SistaStallskriket andelsspel
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Start: 14:45
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Vinn Tabac (9, 4)
2: 1, 2, 4, 6, 9, 12 (7, 13)
3: 2, 9, 10, 11 (1, 4)
4: 1, 5, 6, 11, 13, 14 (4, 15)

1x6x4x6 = 144 rader.
144 x 1 x 288,00 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.

------------------------------------------

V75
Inlämnat: 2024-01-20, 14:18
SistaStallskriket andelsspel
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Kostnad: 1 029,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 7 (5, 10)
2: 5 Grace Trot (6, 2)
3: 1, 2, 5, 8, 9, 10, 11 (3, 6)
4: 10 Stumne Fyr (13, 2)
5: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 10 (8, 12)
6: 7, 8, 13 (3, 1)
7: 1, 3, 5, 6, 7, 10, 12 (4, 9)

2x1x7x1x7x3x7 = 2058 rader.
2058 x 1 x 1 029,00 kr = 1 029,00 kr
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 14:43   #40

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3686
Standard

Avd
1: 4, 6, 9 (12, 7)
2: 2 Pizzi Despot (1, 12)
3: 2, 9, 10 (11, 1)
4: 1, 3, 4, 5, 6, 11 (13, 14)

3x1x3x6 = 54 rader.
54 x 1 x 2,00 kr = 108,00 kr
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: HCK CXW JWL
roland är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 15:03   #41
Administrator

Standard

Svårt idag (IGEN) men det finns lite att välja och vraka bland.

Favoriten i första vill jag fälla. Här spetsar väl 7 Benchmark och sedan får de andra vara bra för att ta ner den. Spikförslag för den modige. Garderar man vidare känns 10 Bottnas Justin tidig. 3%!

Andra är klass 2. Då BORDE man ju ta alla men jag är inne på att man både kan stänga det relativt tidigt och ändå ge favoriten chansen att förlora. Spetsstriden avgör och jag tror att 2 Light In tar en längd på invändigt ekipage (1 GK Talisman) och sedan släpper till favven. Talismanen sitter då tredje in och därifrån får man svårt. SCHAS!! Jag tar istället med fine 6 In Your Time som går första gången i bike OCH får Uffe upp i stället för Kevin Svedlund. Låst på 2-5-6 alltså!

Tredje blir rivigt! Tjänsterna går på 1 Barbro Kronos och visst kan det röra sig om SOS här MEN jag gillar hur både 10 Run n Cola och 11 Kayla Westwood sett ut så de åker med. Även 2 Garth Vader känns tidig från rygg ledaren...

I fjärde får vi fundera kring OM JW lyckas hålla fantomen i trav. Hoppar fantomen så vinner väl 10 Stumne Fyr detta? Lutar åt spik i nuläget. Strykningarna (och ett gäng omstarter) borde gynna favoriten här.

Svante har som sagt meddelat att han tänker köra oavsett kyla och det känns ju tyvärr upplagt för favoritseger. Jag har haft sjukt svårt att komma rätt på storfavoriterna på slutet och vet helt ärligt inte hur jag ska göra idag heller. Svante säger att hästen funkar med brodd och inte bryr sig nämnvärt om kylan så det kanske är en bra spik ändå MEN procenten drar iväg upp mot 80 och det är ingen Järvsöfax vi pratar om. Nåväl, det luktar spik ändå så här dags...

Sjätte är väl dagens mest öppna lopp och spelarkåren verkar ha svårt att bestämma sig så INGEN kommer nog ens upp i 18% när klockan slagit 16:22 Här borde man ju leta värdespik och visst skulle 13 Donna Summer kunna vara en sådan! Gillar långt och satt fast näst senast. Kan gå! Men det kan bli långt fram i kylan och loppet är öppet så jag vågar nog inte gå rakt ut där.

Tidigt motbud är 8 Penthouse. Har mött tuffa konkurrenter på slutet och brodd borde funka så varför inte. Stängt spår i volten dock och "korv-med-bröd" i jollen.

I avslutningen är jag inne på att SCHASA favoriten. Spets tar väl 1 Jewilla här och från dödens tror jag att det blir tufft för 5 Esposito. Man får nog grotta lite i huruvida Uffe ämnar släppa dock för från piken är favoriten inte så dum. Jewilla har väl varit lite blöt ibland så det finns risk för släpp här. Roligast emot måste väl ändå 10 Wings Level vara? Känns HELT BORTTAPPAD till sina 5% idag. Avslutade fint bakom favoriten den 3 jan... Måhända kan även Örjan vara intressant bakom 3 One Cristal som var storskrik senast. Är ju inte sällan det levereras gången därpå och Örjan är aldrig fel att ha med när miljonerna ska fördelas!!

Nåväl, LÅNGT KVAR! Vi får se var vi landar!

LYCKA TILL!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Nobleflash (+5)
Gammal 2024-01-20, 15:11   #42

Standard

Slog precis på atg live. Banan ser ju väldigt bra ut i kylan. Bollnäs brukar leverera bra bana . Sen är väl resurserna större när det är V75 dag också. Är ju inte så banorna brukat se ut vid 20 minus eller mer.
Gammal 2024-01-20, 15:22   #43

Basils avatar

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 3865
Standard

Kuskarna ser ut att vara plågade.
Basil är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 15:24   #44

Standard

Citat:
Slog precis på atg live. Banan ser ju väldigt bra ut i kylan. Bollnäs brukar leverera bra bana . Sen är väl resurserna större när det är V75 dag också. Är ju inte så banorna brukat se ut vid 20 minus eller mer.
Håller med. Ser fantastiskt fint ut på lite håll. Nytt material ? Riva i gammalt fruset material brukar inte funka. Men dom kanske har jobbat dygnet runt med att hålla banunderlaget i bra skick.
Gammal 2024-01-20, 15:34   #45

Standard

Efter mycket velande så ändra jag spikar efter morgonens spikar och skrällbud

Lycka till

V75
Inlämnat: 2024-01-20, 14:50
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 5, 6, 7 (1, 4)
3: 9 L.A.Boko (1, 5)
4: 2, 4, 6, 8, 9, 10, 13, 14 (5, 15)
5: 2, 5 (3, 10)
6: 3, 4, 7, 8, 11, 13 (1, 10)
7: 5 Esposito (12, 1)

2x4x1x8x2x6x1 = 768 rader
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: TND ZJQ SQL
Gammal 2024-01-20, 15:45   #46

Standard

Svante ser rolig ut i live-studion när de två andra börjar prata fotboll. Jag förstår honom, känner själv likadant.

OH CEAN ser bra ut i första. Dessutom van vid väglaget.
Gammal 2024-01-20, 16:08   #47
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 8964
Standard

Värmlands bidrag:

V75
Inlämnat: 2024-01-20, 15:51
Pressbyrån Karlstad Värmlänningarnas V75
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Kostnad: 1 584,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 6, 7 (10, 12)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (5, 2)
3: 1 Barbro Kronos (5, 10)
4: 5, 8, 10 (2, 14)
5: 2, 3, 5 (10, 6)
6: 1, 3, 4, 6, 7, 10, 11, 13 (8, 2)

4x11x1x3x3x8x1 = 3168 rader
3168 x 1 x 0,50 kr = 1 584,00 kr. Avgift 95,04 kr.
Totalt: 1 584,00 kr.

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 16:08   #48

Sharp$: 2725
Standard

V75
Inlämnat: 2024-01-20, 15:43
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Global Caps (5, 7)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7 (1, 8)
3: 1, 10, 11 (5, 9)
4: 10 Stumne Fyr (2, 5)
5: 2, 3, 5, 6, 10 (7, 9)
6: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 15 (4, 11)

1x6x3x1x5x10x1 = 900 rader.
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: QWQ PGH DWF

Tror Nurmos-favoriterna som ramar in omgången är huvudet högre än konkurrenterna och det samma gäller Stumne Fyr!

Önskar alla aspiranter god tur och en fortsatt fin helg
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 16:12   #49

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

En sån där omgång när alla verkar vara överens i de flesta lopp och med många starka favoriter. Är väl risk för låg utdelning men kan ju samtidigt räcka att någon av de stora missar för att det ska bli hyfsad utdelning. Hade länge helgardering i avd 2 och 7 med reducering. Men blev till slut matematiskt:
1: 3,7
2: 1,2,4,5,6,7,8,9
3: 1,10,11 (fick tyvärr banta bort kockens spik LA Boko)
4: 10 Stumne Fyr
5: 2 Phoenix Photo
6: 6,7,8,10,13 (mkt surr om Donna Summer på många ställen men har ändå inte stuckit iväg. Mitt drag är nog ändå Xerava CD)
7: 5,12

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 16:13   #50

Standard

Dagens oåterkalleliga beslut är fattade. Nu går jag till köket
och lagar Fritata. Ha en god kväll, travvänner!

V75
Inlämnat: 2024-01-20, 15:59
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 7 (5, 10)
2: 5 Grace Trot (2, 6)
3: 5, 11 (1, 10)
4: 5, 9, 10 (2, 14)
5: 2, 5 (3, 10)
6: 1, 6, 15 (3, 10)
7: 1, 3, 5, 9 (12, 10)

4x1x2x3x2x3x4 = 576 rader
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: VXR CNP LQL

------------------------------

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2024-01-20, 16:08
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Start: 18:20
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Icicle Am
2: 9 Will I Am

1 x 20,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: CGH WTG WMJ
Gammal 2024-01-20, 16:14   #51

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3686
Standard

Avd
1: 3, 5, 7 (3, 7)
2: 5 Grace Trot (6, 2)
3: 1, 5, 9, 10, 11 (1, 10)
4: 10 Stumne Fyr (13, 2)
5: 2, 8 (10, 3)
6: 7, 8, 10 (7, 8)
7: 1, 3, 4, 5, 12 (10, 6)

3x1x5x1x2x3x5 = 450 rader.
450 x 1 x 0,50 kr = 225,00 kr
Totalt: 225,00 kr.
Rättningskod: JJK MMK HDJ

En liten efterhandare för att visa att dagen börjat ok.

Avd
1: 9 Corona Park
2: 5 Ethel

1 x 20,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: GLC TTD SCK

Lycka Till!
roland är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 16:15   #52

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 1632
Standard

V75

3
5
1,5,9,10,11
10
2
1,3,7,8,13
5,12
robert78Polen är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 16:19   #53

Baltasars avatar

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 589
Standard

Bollnäs 2024-01-20

V75.1 - 3,5,7
V75.2 - 1,2,5,6
V75.3 - 1,2,5,9,10
V75.4 - 2,5,6,9,10,13
V75.5 - 2
V75.6 - 1,3,4,6,7,8,10,13
V75.7 - 1,3,5,10,12

Ram 3x4x5x6x1x8x5
Matematiskt reducerat
Kostnad 844kr

Lycka till på V75!
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 16:20   #54

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5571
Standard

Lyckades sätta V4 för en gångs skull så hoppas turen håller i sig så man får in V75 också.

V75

Avd
2: 5, 6, 7 (2, 1)
3: 1, 10 (5, 9)
4: 10 Stumne Fyr (2, 5)
5: 2, 10 (3, 5)
6: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 15 (9, 12)

Totalt: 660,00 kr.
Rättningskod: RWS MWT VMF
Gammal 2024-01-20, 16:21   #55
Administrator

Standard

Så här fick det bli!

V75
Inlämnat: 2024-01-20, 16:13
Pressbyrån Karlstad Big City Boys V75
Bollnäs
Lördag 2024-01-20
Kostnad: 1 837,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 7, 10, 12 (9, 8)
2: 2, 5, 6 (7, 1)
3: 1, 2, 5, 10, 11 (9, 12)
4: 10 Stumne Fyr (2, 13)
5: 2 Phoenix Photo (5, 10)
6: 1, 3, 7, 8, 10, 13, 15 (6, 11)

7x3x5x1x1x7x5 = 3675 rader
3675 x 1 x 0,50 kr = 1 837,50 kr

Lycka till!

Gammal 2024-01-20, 16:25   #56

Shooters avatar

Standard

Kuskarna får nog skärpa sig om de inte ska få blåskatarr.
Gammal 2024-01-20, 16:31   #57

Shooters avatar

Standard

Väldigt fin favorit, tillika spik. Undrar hur långt den pållen kommer att gå.
Gammal 2024-01-20, 16:33   #58

Standard

Bästa hästen och rutinerade Jorma löste uppgiften utan problem med lite hjälp av toköppningen.
Gammal 2024-01-20, 16:39   #59

KalleKluts avatar

Standard

Såhär blev det reducerade bolagsspelet! Utgång där minst 1 av 3 måste vinna.
Global Caps, Barbro Kronos, Phoenix Photo

3,5,7,9
1,2,3,4,5,6,7,8
1,5,10,11
10 Stumne Fyr
2,3,5,6,10
1,3,7,10,11,13,15
5 Esposito
Gammal 2024-01-20, 16:41   #60

Standard

Perfekt styrning av gammel-Kontio och en skön start på omgången, i alla fall för mig
Gammal 2024-01-20, 16:43   #61

Standard

Två omstarter och sedan toksvar från Claes Sjöström med en 1%-are och så var det ena systemet borta. Snyggt att ge upp loppet och spara hästen av Uffe.
Känslan är att Nurmos Global Caps vunnit oavsett, bara grymt bra.
Borta direkt på det ena systemet, Claes hade att köra med, långt bättre än vad jag kunde
tro, även om placeringen kanske blivit bättre om han valt att släppa.

slutsummering avd 1: valet av Benchmark som spik, var helt enkelt en dålig spik.

2,4,5,6,10 nu för två rätt.
Gammal 2024-01-20, 16:45   #62

Standard

Citat:
Två omstarter och sedan toksvar från Claes Sjöström med en 1%-are och så var det ena systemet borta. Snyggt att ge upp loppet och spara hästen av Uffe.
Borta direkt på det ena systemet, Claes hade att köra med, långt bättre än vad jag kunde

slutsummering avd 1: valet av Benchmark som spik, var helt enkelt en dålig spik.

Jag tror Claes gjorde precis allt han kunde för att släppa men hästen var inte riktigt med på noterna, samtidigt var Uffes häst lite trög och tog sig inte förbi så snabbt som han önskat. Blev fel helt enkelt!
Gammal 2024-01-20, 16:51   #63

Shooters avatar

Standard

Tråkigt men väntat. Hoppades på fyran i spets.
Gammal 2024-01-20, 16:51   #64

KalleKluts avatar

Standard

Usch vilket drömlopp Grace Trot fick (för egen del)
Gammal 2024-01-20, 16:52   #65

Standard

Mycket fin men tråkig vinnare för potentialen i mitt system!
Gammal 2024-01-20, 16:54   #66

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2262
Standard

Då var de 2 inledande spikar hemma. Återstår omgågens största.
Har inte pluggat till omgången varför jag inte delar mitt chansspel.
I sista garderade jag favoriten. Blandade ihop hästen från spår 12 med High on Pepper... Kunde ha tagit 4 spikar om jag inte blandat ihop hästarna.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 16:55   #67

Standard

Favoritparaden lunkar igång. Jackpott tjuvarna myser och kuskarna fryser.
Gammal 2024-01-20, 16:55   #68

Standard

Citat:

Claes levererar, bra hästar och bra kuskar skall även ha lite tur i loppen.
Helt överlägsen favorit, da capo på avd 1.

Torskar Farbror Barbro nu är jag borta på allt.
Gammal 2024-01-20, 16:55   #69

Sharp$: 218
Standard

Nu behöver jag en dunderskräll annars räcker nog inte 7 rätt för att täcka systemkostnaden..
eriks är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 17:02   #70

Standard

Underbart att ha Svante Båth i live-studion. Känns så lugnt och skönt idag. Inget tjafs
Gotland (+5)
Gammal 2024-01-20, 17:07   #71

Standard

Det var mycket mångbongsfolk hos ombudet, gissar att dom sitter och myser.

På det system som fortfarande lever måste förutom Barbro, Donna Summer vinna.

I Guld har jag 2,5,6,10 på båda systemen och 6 hästar i avd 7.

Hoppet finns, lite som i ” Flickan och Kråkan, Micke Wiehes låt.

5,10,13,14,15 bland isbjörnarna.

Känslan säger jackpot, drömmarna är gratis.

Kul som fan att tippa.

Det blir lir på V86 Jägers/Valla onsdag och V75 lördag med trolig jackpot.

Håll spets nu Babsan!!’n
Gammal 2024-01-20, 17:08   #72

linfres avatar

Standard

Luktar favoritparad men men, gör ett försök till pengar

V5

Avd
1: 10 Run N'Cola (1, 5)
2: 2, 4, 5, 8, 9, 10, 13, 14, 15 (6, 7)
3: 2, 10, 11 (3, 5)
4: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 10, 13, 15 (11, 2)
5: 5 Esposito (12, 1)

Totalt: 243,00 kr.
Rättningskod: QXT MPC MMB
Gammal 2024-01-20, 17:11   #73

Standard

Kul att Barbro vann i sin sista start innan hon går i avel.
Gammal 2024-01-20, 17:12   #74

linfres avatar

Standard

Snark, inte kul att man sitter kvar med stumne fyr som spik nu på v75
Gammal 2024-01-20, 17:14   #75

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Snark, inte kul att man sitter kvar med stumne fyr som spik nu på v75
hahaha, vad sägs då om att sitta med både Stumne Fyr och Esposito kvar som spikar?
Gammal 2024-01-20, 17:14   #76

Shooters avatar

Standard

Det var ju rätt väntat att det skulle gå såhär idag. Jag gjorde dock ingen flerbong ändå.
Gammal 2024-01-20, 17:14   #77

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Underbart att ha Svante Båth i live-studion. Känns så lugnt och skönt idag. Inget tjafs
Svante gillas, helt klart.

Forsgren borde fått fortsätta, fick silkessnöret efter att ha blivit avstängd.
Gammal 2024-01-20, 17:19   #78

Standard

Citat:
Jag tror Claes gjorde precis allt han kunde för att släppa men hästen var inte riktigt med på noterna, samtidigt var Uffes häst lite trög och tog sig inte förbi så snabbt som han önskat. Blev fel helt enkelt!
Järnkaminen!

Säkert så, men Classes häst var långt bättre än vad jag trodde, även om jag svor
när han inte släppte, kanske var de så som du säger.

Mitt hopp står till Donna Summer för att få någon krona tillbaka.
Difsteve (+5)
Gammal 2024-01-20, 17:19   #79

linfres avatar

Standard

Jag har en spik idag, Stumne Fyr så nu ska ni se att första och enda favorittorsken kommer. Slår aldrig fel

Har dock känsla att något händer i avd 5 som gör att Phoenix Photo torskar idag. Smäller ofta i just avd 5.
Gammal 2024-01-20, 17:20   #80

KalleKluts avatar

Standard

Får vi månne 6 favoriter idag??
Mycket talar "tyvärr" för det..
Lirar en tvilling för en bättre slant i avd 6. Donna Summer, Conrads Anette, Florence Ima runt om.
Gammal 2024-01-20, 17:22   #81

Standard

Senaste två lördagarna har värdet efter 3 avdelningar varit 65 resp 68 kr. Därefter har i 4 + 4 återstående lopp 7 av 8 vinnare varit singelprocentare varav flera jätteskrällar . Så dom som börjat med favoriter på bongarna ska inte ge upp hoppet om bra utdelning . Värre för alla system som offrat mycket streck i början.
Gammal 2024-01-20, 17:23   #82

Standard

Citat:
Jag har en spik idag, Stumne Fyr så nu ska ni se att första och enda favorittorsken kommer. Slår aldrig fel

Har dock känsla att något händer i avd 5 som gör att Phoenix Photo torskar idag. Smäller ofta i just avd 5.
Enda spiken på bolagssystemet, jag har 25% men inte bidragit med en enda ide’.

Grabbarna brukar ha klart för sig, då de tycker sig att ha hittat spelvärde i Stumne, jag sitter med 5 hästar.
Gammal 2024-01-20, 17:27   #83

Shooters avatar

Standard

Två favoritspikar i rad som måste vinna nu.
Gammal 2024-01-20, 17:36   #84

Standard

Suck, inte lätt att räkna på hästar ibland
Gammal 2024-01-20, 17:37   #85

Shooters avatar

Standard

Där var det hela över, men det gör inget en sån här omgång. Det blir ändå inga pengar.
Gammal 2024-01-20, 17:37   #86

KalleKluts avatar

Standard

Det är en jävla potential i den där Guli Fantom när han väl går felfritt
Gammal 2024-01-20, 17:37   #87

Standard

Var sne på Westholm sedan senast, så jag stekte ekipaget känslomässigt, trots stukningarna
vilka stärkte aktierna avsevärt.

Borta på allt!
Gammal 2024-01-20, 17:39   #88

Standard

Citat:
Var sne på Westholm sedan senast, så jag stekte ekipaget känslomässigt, trots stukningarna
vilka stärkte aktierna avsevärt.

Borta på allt!
strukningarna skulle det stå ovan.
Gammal 2024-01-20, 17:41   #89

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 553
Standard

Behöver man inte hålla sitt spår på upploppet längre?
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 17:55   #90

Standard

Axel Ruda såg man inte som vinnare.
Gammal 2024-01-20, 17:56   #91

linfres avatar

Standard

Citat:

Enda man haft rätt om idag...
Gammal 2024-01-20, 17:59   #92

Standard

Citat:
strukningarna skulle det stå ovan.
Inte min dag, funderade länge på ett litet vinnarlir på Rudan, men det stannade bara en tanke.
Gammal 2024-01-20, 17:59   #93

linfres avatar

Standard

Axel ruda har många varnat för idag, var befogat. Trodde dock mer på Dark Roadster själv
Gammal 2024-01-20, 18:01   #94

Standard

Citat:
Axel ruda har många varnat för idag, var befogat
Bolaget låste på Phoenix och Rudan, det var därför jag funderade på ett vinnarlir
på Ridan.

Själv slösade jag med 4 streck i guld på mitt eget.
linfre (+5), shasha (+5)
Gammal 2024-01-20, 18:07   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Axel Ruda såg man inte som vinnare.
Jodå, nog gjorde man det allt. Gick bra sist trots låga rapporter inför och är ju en mycket stark spurtare när han får sitt lopp
shasha (+5)
Gammal 2024-01-20, 18:18   #96

Shooters avatar

Standard

DD:13-5.
Gammal 2024-01-20, 18:29   #97

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Morning

Låset
Avd 6
8 Penthouse 7%
10 Florence Ima 2%
Snyggt!
Gammal 2024-01-20, 18:32   #98

Standard

MADs spikförslag:Penthouse.

Hade 7,8,11,13 på första torskbongen
och spik på Donnan på den andra torskbongen.

Donna Summer försvarade sig med galopp när hon kände att hon inte rådde på ledarhästen.

1,3,5,6,10,12 på båda lapparna för några 5:or på båda systemen.

Satan vad usel jag är på att tippa trav.
Gammal 2024-01-20, 18:35   #99
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3479
Standard

Värden i teorin.

1 ___ 19214-- 189-- 22
2 ___ 437697-- 1145-- 60
3 ___ 35390-- 314-- 32
4 ___ 121483-- 713-- 50
5 ___ 7259-- 77-- 10
6 ___ 81767-- 569-- 45
7 ___ 330705-- 1065-- 59
8
9 ___ 513165-- 1185-- 61
10 __ 52125-- 421-- 38
11 __ 1294068-- 1353-- 63
12 __ 14399-- 146-- 18
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 18:38   #100

Standard

Citat:
Jodå, nog gjorde man det allt. Gick bra sist trots låga rapporter inför och är ju en mycket stark spurtare när han får sitt lopp
Svante Eriksson flaggade för att Phoenix Photo kunde vara på retur, efter att ha toppats till annandagens-finaler på Solvalla.
Kusen är 10 år, så den är förlåten.

Melanders stallform är rena pågående ketchupeffekten.
Gammal 2024-01-20, 18:47   #101

Standard

Citat:
Svante Eriksson flaggade för att Phoenix Photo kunde vara på retur, efter att ha toppats till annandagens-finaler på Solvalla.
Kusen är 10 år, så den är förlåten.

Melanders stallform är rena pågående ketchupeffekten.
MAD lurade allihopa.

Nu måste det bli jackpot?
Gammal 2024-01-20, 18:51   #102

Sharp$: 6176
Standard

Penthouse det enda man var rätt på idag.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 18:56   #103

Standard

Axevalla nästa lördag, favoritbanan på Skaraslätten, förstärkt med jackpot.
Nu vet jag inte om Skarplöth börjat tjuva från potten redan nu?
Hoppas inte!

Tack för alla fina tips ni bjöd på
till V75 här på Sharps.

Hatten av.

Jajjan
Gammal 2024-01-20, 19:00   #104

Standard

Sex rätt. Trist att man inte kunde få in Guli Fantom. Vore ju kul med en sjua trots blek utdelning!
Gammal 2024-01-20, 19:16   #105

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1133
Standard

Citat:
Axevalla nästa lördag, favoritbanan på Skaraslätten, förstärkt med jackpot.
Nu vet jag inte om Skarplöth börjat tjuva från potten redan nu?
Hoppas inte!

Tack för alla fina tips ni bjöd på
till V75 här på Sharps.

Hatten av.

Jajjan
Jodå.
https://www.atg.se/jackpot/

Man började redan 13e jan.

Fram t o m 9e mars går bara 80% av ev. JP-slant till nästkommande ordinarie omgång och fr o m 16e mars är det ingen fler JP innan multi-JP-omgången i påsk. Dvs 100% konfiskering sista 2½ veckorna.
Gammal 2024-01-20, 19:21   #106

Standard

Citat:
Sex rätt. Trist att man inte kunde få in Guli Fantom. Vore ju kul med en sjua trots blek utdelning!
Jögge höll Guli Fantomen på det lilla krulliga håret i trav de första 200m,
samtidigt som jag Östre fick till den sämsta starten i den giltiga om man jämför
med de två återkallade, så det blev mer än 40 m tillägg, då Jögges Fantom trampade iväg, om än på glasbitar.
Stumne torskade med huvud och hals, efter att fått trava i tredje, andraspår i dödens, där blev det ytterligare en massa meter tillägg på Jögge, som i sin tur
tjänade stort på strukningsr av 1 Storspjuvern och 3 Krussidull och fix huxflux
spår 1 med mycket utrymme i volten,

Tycker ditt val av Stumne fortfarande var helt korrekt, trots att isbjörnen bara blev 2:a, med tanke på att den säkert sprang 70-80 m längre än Fantomen
i spets. Idag hade Jögge rejält med tur, med sin ytterst kapabla isbjörn, när
den funkar.

Heder till dig och din 6:a och ditt systemsnickeri.

Jajjan
Difsteve (+10)
Gammal 2024-01-20, 19:49   #107

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 4241
Standard

Citat:
Svante gillas, helt klart.

Forsgren borde fått fortsätta, fick silkessnöret efter att ha blivit avstängd.
Nja han kom tillbaka efter avstängning men valde själv att lägga av som jag uppfattade det.
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-20, 22:49   #108

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

Bara lite allmänt gnäll om otur…
Satte alla villkor men eftersom systemet blev en aning för dyrt (håller hårt på budgeten) så gjorde jag om allt till enkelrader och kastade slumpmässigt bort 17% av kupongerna. Nog fan var den vinnande raden bland de 17%..
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td