|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-01-15, 10:27 | #1 |
Lördagen 20/1 - V75 Bollnäs
Jögge selar ut Guli Fantom igen, till glädje för oss som blev Gula efter Jögges
senaste Fantom-styrning med kusen på Romme. Ja, jisses vad det brann när proppskåpet gick! |
|
2024-01-15, 15:10 | #2 |
Jörgen har 1 kuskseger i Januari + 1 i December
Visst inte så jättemånga starter, o stallet visar bättre siffror Men också noterat att han gjort en del konstiga val/taktiska fel i de lopp jag sett, vilket är bar en mindre del av loppen Dålig kuskform är också en faktor att räkna in |
|
2024-01-15, 17:21 | #3 | |
Citat:
Och Solvalla flytten var nog rätt drag. Dessutom en framgångsrik Paris filial. Bra jobbat Jörgen. |
||
2024-01-15, 22:45 | #4 | |
Citat:
Tänker och tycker att efter så många år som tränare och kusk, så är styrningen efter galopp med Guli Fantomen bottenlöst undermålig, på gränsen till djurplågeri. Att driva en efter galopp chanslös häst på det sättet, kan bara inte vara försvarbart och genomtänkt, utan troligtvis hsndlar det om att Jögge fick ett sk ”hjärnsläpp”. Titta gärna på Jögges hjärnsläpp igen, du hittar det på ATG.se/lopparkivet. Nya tag i hälsingehambon på V75 Bollnäs. Många minus grader C. blir det och troligtvis brodd runt om? Kanske showar Jögge igen med Guli Fantomen, den som lever får se. |
||
2024-01-15, 23:00 | #5 |
Magnus A Djuse is back in town, nu med Buddhas upphöjda leende över läpparna, efter en
två veckors holmgång i Pattis, Thailand. Nya underverk att vänta på Bollnäs med den unge makalösa sulkyartisten? |
|
2024-01-15, 23:13 | #6 |
Avd 1)
Första tanken var att spika Benchmark, flyger till spets från springspåret, sen får de andra vara bra om de skall plocka ner ekipaget. Tanke två, om omstart köper jag loppet 3,5,7,10,12. Spik (ingen utgång) på ett system och 3,5,7,10,12. på det andra, vinner spiken är jag kvar på båda. |
|
2024-01-15, 23:30 | #7 | |
Citat:
Saxat från Ronden Själv kommer jag att gardera och ett måstestreck för mig är en ruskigt underspelad 9 Sun's Ambitious. Toppform på stallet och med lite tempo där framme så.. |
||
2024-01-15, 23:33 | #8 |
Första tanken i Silver var märren farbror Barbro, spets och dunderslut från brica ett, men måste kolla hur Kronos-märren funkar med brodd?
Kapacitetsmässigt finns täckning på en bra dag. Benchmark och Barbro Kronos var mina ögonblickliga spikar, funderar några varv till innan jag tar slutlig ställning, men i nläge känns båda fortfarande stekheta om det inte häxar med omstarter, eller en eller båda missar spets. Att ingen blir favorit, gillas! |
|
2024-01-15, 23:41 | #9 | |
Citat:
Timo hävdar att det bara handlar om hjärnspöken hos spelarna, kan vara så men jag har ett fint ”trackrecord” på att vara försiktig med att gå rakt ut på hans favoritspelade djur efter resa. Nu är det inte så långt till Bolleberget, men jag synar nog lampan. Allt gott till dig Kalle och stort tack för klippet med info. Jajjan |
||
2024-01-16, 00:08 | #10 | |
Citat:
Lär väl dock bli veckans kommunare med dom förutsättningarna.. Ska snart betäckas och kommer inte att hållas tillbaka, klockren sos tror jag! |
||
2024-01-16, 00:15 | #11 |
Lördagens "lås" kommer i avd 6.
7 Conrads Anette, 3 Dino Cream och 13 Donna Summer. Bör vara odyrkbart på spets och veckans spurt! |
|
2024-01-16, 11:08 | #12 | |
Citat:
Eftersom inte bara är svårt dum i huvudet och också svårt ordblind (vi snackar bortom räddning) så får ev språkpoliser stå ut med min stavfel, meningsuppbyggnadsfel och särskrivningar av ord mm. Alternativt helt undvika att läsa mina inlägg, då jag måste anses helt obildbar. |
||
2024-01-16, 11:52 | #13 |
Barbro Kronos rankar jag först, men är inte säker på att hon bara vinner det här då det finns ett gäng bra hästar med i loppet. Stumne Fyr fortsätter jag att tro på och spikar. Den ser ut att stå i en klass för sig. Phoenix Photo leder väl runt om. Fyra streck i första om man inte spikar Global Caps, möjlig spik på Grace Trot i andra och möjlig spik på Esposito i sista. Donna Summer har jag rankat först i sitt lopp och det kan vara ett kul spikbud, men det kan också vara värt att helgardera loppet då det inte ser så svårt ut i övrigt. Så ser mina första tankar ut.
|
|
2024-01-16, 17:18 | #14 | |
Citat:
Jag håller med till 110% gällande dina synpunkter på Jörgens styrning av Fantomen efter galoppen. Helt intelligens befriat och knäckande för hästen. Mitt inlägg är lite skevt när jag i samma andetag hyllar Westholms framgångar som tränare och företagare. Klantigt av mig. Snoddasbanan mitt i vintern är inte min likör men ganska bra klass på startfälten. Flera tunga Nurmos favoriter som lockar till motspel men det kostar kanske mer än det smakar. Tisdagens bakspårs stänkare : 9 L.A.Boko. 9 Wolt. 10 Xavera C.D. Ha de gött Jajjan / den gamle gubben från Travpunkten. |
||
2024-01-16, 21:23 | #15 | |
Citat:
Kan inte tänka mig bättre och roligare hjärngympa än att klura ihop ett system på V75, lika kul nu som då. En duktig travtippare är som en duktig bankrånare, han eller hon kan förutse kanske upp till 30 av de 50 olika alternativen att torska på. Jag känner några herrar av den kalibern, ändå är jag usel, trots tillgång på kanoninfo, men jäklar vad kul det är att skruva ihop en rad till lördagen med utfallet ”ständiga klavertramp”. |
||
|