|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2024-01-10, 23:40 | #61 |
Ica Nära Gräddö hade 3 olika andelsspel med totalt 13,1 8r-rader som klarade passgångarhästen. Ingen av lapparna hade med den travande och rättmätiga vinnaren.
Domarna fördelade om ca 7M SEK till ett gäng lyckosamma, men orättmätiga andelsköpare.
2024-01-11, 10:36 | #62 | |
Alltid tudelade känslor med sånt där, den som är först över mål vinner ju med den bättre hästen och vinner ju inte pga passgången. Men ska absolut diskas enligt regelboken.
Nästan så att man ska se över reglerna och endast diska för passgång om man bedömer att passgången påverkade resultatet. Kanske även galopp. Är hästen 30m före de andra på upploppet och galopperar eller går över i passgång precis över mål så spelar det ingen roll. Fria och låt den uppenbart bästa hästen få loppet Men som sagt, håller helt med att det absolut skulle diskas i det här fallet. Det är det inget snack om. Men finns ju inget värre än att se sin spik leda med hela upploppet för att sedan gallopera 30cm innan mållinjen. Är nästan mer nervös när ens häst leder stort på upploppet, nojar mig att någon ska dra fram en laserpekare eller något och skrämma den till galopp, haha
2024-01-11, 11:17 | #63 | |
Citat:
|
||
2024-01-11, 11:17 | #64 |
Tja tittade på målgången o stannade bilden, nog tycker jag det är passgång på alla 4 benen svårt att tro att det är trav på 2 om man ser det framifrån. Dessutom var ser man vilken gångart det är bäst, framifrån lr från sidan, bara undrar. ( hade helgaddat loppet så ok med mig vem av de två som vann, 6R)
|
|
2024-01-11, 12:22 | #65 |
Bergsåkers måldomare sitter väl i tornet på Innerplan ?
Det kanske ser annorlunda ut fr den vinkeln men nu var hästen så långt före resten att det i detta fall inte borde störa bedömningen skillnad om det varit ett antal hästar på insidan/utsidan i en tät slutstrid, då är det riktigt svårt att se passgång på en häst mitt i smeten, tror inte bilder framifrån hjälper 2a på kort tid För jag anser att OKB tränger sig ut när han vinner med Bäcklös Faron, det finns liksom ingen förklaring att lennartsson hamnar i4e spår plötsligt, OKB hjul gnuggar benen på andra hästen i 75 meter |
|
2024-01-11, 15:11 | #66 |
Passgång på två ben ?
Varken första eller sista gången vi får ett tveksamt domslut i sportsammanhang. Travet har ju alltid en VAR situation och kan diskutera domslutet i flera minuter. Men likväl svårt att förklara sitt slutgiltiga beslut.
Förklaringen bara passgång på två ben är ju helt felaktig i min värld. Förekommer passgång över mållinjen är det ju felaktig gångart och solklar diskning oavsett om hela kroppen travar men två ben är i passgång. Räcker för domarna att förklara att vår bedömning är trav över mållinjen. Punkt slut. |
|
2024-01-11, 23:06 | #67 | |
Citat:
|
||
2024-01-11, 23:34 | #68 | |
Jag var inte helt seriös där, inser att det skulle bli ett jäkla problem att hålla ordning på med sådana regler Men ibland blir det så löjligt när en häst galopperar/passgång 1m innan mål för att den blir rädd för en fågel och istället får en kamel 30m bakom segern och pengarna och den överlägsna hästen först över mål får åka hem tomhänta.
Men som sagt, reglerna är tydliga. Diskning skulle det vara, inget snack.
2024-01-12, 11:41 | #69 | |
Citat:
Att ATG inte kommer upp över skamgränsen på 100 miljoner i omsättning per V75-omgång utan jackpot, talar sitt eget språk. Man håller käft, helt enkelt Om du skall komma med kritik mot ATGs ”top dog” Teflon-Hasse måste du vara lika diskret som en prostfjärt på en tebjudning för damer. Annars kan du omedelbart se dig om ett annat jobb. Kom ihåg att Hans Lord Skarplöth lyfter lön och tantiem på ca 5.000.000 kronor årligen. Min spontana fråga är, för vad? Jajjan |
||
|