Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-01-13, 05:53   #76
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 715
Sharp$: 928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Sedan man börjar kunna reducera privata andelar så försvinner inte dessa system under "Mina Spel" --> "Påbörjade Kuponger"---> "Privata andelar"

De privata andelar som lämnas in som en kupong försvinner i samma sekund de lämnas in, men just nu har jag kvar en lapp där från V75 i lördags och V64 för en vecka sedan i andelar jag köpt av andra...

Nån som vet hur man får bort dessa?

Sry att jag har missat att svara på denna.

Att de ligger kvar beror på att det verkar vara det enda sättet att komma åt systemets reduceringssida för tillfället.

Dvs för att andelsköpare ska kunna komma åt rättningsfunktionen i efterhand.


Så för tillfället är det "by design". Eller rättare sagt en ordentligt kass workaround.

Då det ändå är så mycket som vinglar och slirar med den här lösningen för reducerade shared bets-andelar så är jag nästan inne på att det hade varit bättre att bara vänta med allt och göra exakt alla korrekt inkl filspel och genomtänkta och tydliga lösningar för rättning mm.

Det som de EGENTLIGEN borde ha gjort är att låta spelläggaren kunna skicka ut rättningslänk per email till alla som köpt in sig.

I den här workarounden ser avgjorda kuponger ut som "påbörjade". Hur någon kunde tycka att godtagbart som ens som nödlösning är ju inget annat än en jättegåta.

De har fått höra om detta och de har fått förslag på bättre lösningar och framförallt att göra lösningar som är anpassade för hyggligt kompententa lagkaptener istället för att försöka göra lösningar som sköter om sånt som bara nybörjare inte klarar.

Men det är väldigt mycket "kan själv" där lösningar skeppas ut utan att det är genomkollat av någon som är van andelsorganisatör.

Vi lär få leva med det här ett tag. Dock borde det inte vara omöjligt för dem att märka dessa "påbörjade" på något särskilt sätt och förklara mer på aktuell sida.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-13, 08:07   #77
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 877
Sharp$: 3633
Standard

@Strappa71 vet du varför ATG inte har samtliga streckspel på Tillsammans? Eller alternativt bygger en ny "Tillsammans-sajt" om den nuvarande inte tillåter/mäktar med fler streckspel?

Nuvarande upplägg om man vill spela ihop är för rörigt med spel på olika plattformar och olika sätt att lämna in spelen på.

Senast redigerad av Migge den 2024-01-13 klockan 08:09.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-13, 10:02   #78
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 516
Sharp$: 17735
Standard

Kudrén svarade på Twitter/X likt vad Strappa gjorde så var ju tydligen inget fel på mitt konto bara. De ska tydligen ligga kvar i 10 dagar sen försvinner dom.

Men man kan ju komma åt att rätta om man går till spelkvitton och klickar på öppna system där istället för att visa kvitton. Men det hänger väl kanske ihop.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+10)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-16, 21:21   #79
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 715
Sharp$: 928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
@Strappa71 vet du varför ATG inte har samtliga streckspel på Tillsammans? Eller alternativt bygger en ny "Tillsammans-sajt" om den nuvarande inte tillåter/mäktar med fler streckspel?

Nuvarande upplägg om man vill spela ihop är för rörigt med spel på olika plattformar och olika sätt att lämna in spelen på.

Jag har tjatat på dem om detta många ggr och har till slut fått följande fantastiska svar:

"Nej, att fylla på med fler streckspelsspelformer på Tillsammans ligger inte i vår vision och produktpolicy för Tillsammans."

Det har nästan helt säkert inget som helst att göra med någon slags kapacitetsbrist.

Snarare att man vill att Tillsammans ska vara nästan så enkelt som det går. T ex är det av samma orsak som man inte vill ge lagkaptenen större flexibilitet när det gäller att styra sånt som totalt antal andelar och annat.

Man vill helt enkelt inte. Det ska vara "enkelt".

Jag håller naturligtvis inte med. Om man inte klarar av att välja bland några fler spelformer och styrning av det exakta andelsupplägget så bör man inte vara lagkapten för ett andelslag.

SÅ svårt är det inte.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10), Migge (+20)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-21, 10:17   #80
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 250
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Stam var en förenkling och förbättring! Galet att man tidigare behövt två kommandoklick för en så relevant information. Tack Strappa för den infon.
Instämmer!

Har av den anledningen använt Race Bets startlista där man får fram stam, ägare, inspruunget när man hoovrar över hästnamnet.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-21, 20:46   #81
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 914
Sharp$: 5410
Standard

Alltså jag förstår inte vad man gör

Eller har jag missuppfattat / inte upptäckt hur man gör

vanliga okomprimerade listan

har man valt lägga kusken på en egen rad, en hel extra rad, vilket gör att jag ser ca 10 hästar på skärmen, inte hela starfältet

OK då komprimerar man då får man helastartfältet för allt är nu på en rad

Men man har lagt kusken "i samma fält" som hästnamnet, minskar så klart överskådligheten, blir liksom avigt att skanna vilka som kör i loppet när kusknamnet inte står i kolumn

Trångt ja det är det
ETT
Men man behöver inte skriva Vanlig resp Amerikansk för sulkytyp, de flesta kan tolka förkortning till 1 eller 3 bokstäver A V ELLER Ame Van

Kusk namnet
De flesta har läst Guiden / Ronden eller gamla gratisprogrammet där det stått Ör Kih i 40 år o alla vet att det står För Örjan Kihlsttröm, Ge oss möjlighet att förkorta kuskens namn om vi har ont om plats, Om det är V75 / V86 är nätan alla kuskar välkända, ngn utländsk ibland eller rätt okänd i lärlingsloppet

Men den stora försämringen är ju att man bara kan se ett lopp i taget, koll av V4 vincennes om det finns ngt svenskt skiter jag i framöver, går datorn kanske jag tittar om inte sorteras Vincennes i samma fack som V65 Harstad en söndagkväll i November
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-22, 11:12   #82
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 800
Sharp$: 3046


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu börjar det likna nåt. Kan man nu bara få kuskarna att ligga i kolumn samt gör så man kan skrolla mellan loppen så är det EXAKT lika bra som tidigare. Är det problematiskt att lösa så finns det ju en SUPERENKEL metod: Låt den gamla startlistan finnas kvar som ett alternativ!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-23, 10:41   #83
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 250
Sharp$: 3158
Standard

Det var en jäkel till att starta ofta 2024, "starter i år" 11 1-2-1.
Passgångare Australien, nr 10 Brave Bondi.

https://www.atg.se/spel/2024-01-23/V4/melton/avd4

Klickar man fram mer info och starter står där 1 start i år resten 2023. och på fliken rekord dyker de 11 starterna återigen upp under 2024.

Lite oroväckande kan jag tycka, när inträffar denna bug?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-23, 12:26   #84
 
Basils avatar
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: hälsingland
Inlägg: 79
Sharp$: 3783
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Det var en jäkel till att starta ofta 2024, "starter i år" 11 1-2-1.
Passgångare Australien, nr 10 Brave Bondi.

https://www.atg.se/spel/2024-01-23/V4/melton/avd4

Klickar man fram mer info och starter står där 1 start i år resten 2023. och på fliken rekord dyker de 11 starterna återigen upp under 2024.

Lite oroväckande kan jag tycka, när inträffar denna bug?
Dom startar tävlingsåret 1 augusti.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
Basil är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-23, 13:03   #85
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 250
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basil Visa inlägg
Dom startar tävlingsåret 1 augusti.


Tack.

Dock står det 2024 under "rekord" fliken.
Och ATG talar inte om säsong utan "i år" och 2024.
Torde vara samma på Sydafrika galoppen således.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2024-01-23 klockan 13:06.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-06, 17:17   #86
 
Basils avatar
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: hälsingland
Inlägg: 79
Sharp$: 3783
Standard

Idag har man lekt med sidan igen. Ser förjävligt ut i firefox.
Basil är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-10, 14:38   #87
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 101
Sharp$: 132
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basil Visa inlägg
Idag har man lekt med sidan igen. Ser förjävligt ut i firefox.
Samma i Chrome.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-12, 14:11   #88
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 800
Sharp$: 3046


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan man ta bort den flytande gröna Spela-knappen som ligger och skymmer info på min startlista? Jag vet att jag kan dra ut fönsterstorleken och därigenom flytta knappen utanför startlistan men då skymmer fönstret andra fönster som jag vill ha bredvid. Spelaknappen behöver jag bara på lördag eftermiddag efter 15.45.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-12, 20:11   #89
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 963
Sharp$: 4910
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Kan man ta bort den flytande gröna Spela-knappen som ligger och skymmer info på min startlista? Jag vet att jag kan dra ut fönsterstorleken och därigenom flytta knappen utanför startlistan men då skymmer fönstret andra fönster som jag vill ha bredvid. Spelaknappen behöver jag bara på lördag eftermiddag efter 15.45.
Det går att ta bort knappen temporärt, men den återkommer när du laddar om sidan. Högerklicka på knappen och välj 'Granska' för Edge eller 'Inspektera' för Chrome. Möjligen får du också klicka på 'Select an element in the page to inspect it' i menyn och där välja knappen som ska tas bort. Sen är det bara att högerklicka på det som är aktivt och välja 'Delete element'

Det finns även tillägg att hämta hos Tampermonkey, och då köra egna skript om du vill ha en permanent ändring, som dessutom kan anpassas flexibelt efter behov.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-06, 16:12   #90
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 606
Sharp$: 3378
Standard

Upptäckte till min glädje att oms% med decimaler nu finns med i tabellen, har för mej att det inte var så från början. Det kommer att underlätta en hel del.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td