Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-11-03, 21:34   #46
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 907
Sharp$: 5372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Stam är nytt.

Sedan är det nytt att du kan spara olika inställningsprofiler. T ex en för desktop och en för mobil. Och eftersom de sparas på servern och inte längre i cookies kan du numera rensa cookies utan att tappa ATG-inställningarna.

Men det fullt av saker som de har missat.
Att kunna spara layouten o flera versioner är väldigt bra, det märkte jag erkigen nyss

efter att ha rensat cache på min laptop o skrivbordatorn , o någon dag senare göra om hela proceduren när nya sidan kom.

Det är ju inte EN lista , det är startlista o så resultat , streckspel plus resultat streckspel osv

Men jag fattar inte varför man inte speglade startlistan i resultatlistan, nu måste man sätta layouten för båda, ja det kanske blir lite överskott av info resultatlistan, men det är en layout som man är inkörd på,

för örigt funkar min videospelare INTE efter uppdatering av spelaren för 14 dagar sedan
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-03, 21:47   #47
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 201
Sharp$: 13886
Standard

Visst var det betydligt enklare förr i Svenska Travsportens barndom. Gratis program och förhandspel på Posten minst en dag före tävling ! Någon som minns ? Det bästa var ju naturligtvis att besöka tävlingsbanan och inmundiga värmnings intrycken och snappa upp stallskriken. Men på den tiden var det en ynnest för en utsocknes att besöka travbanan. Nuförtiden är det tyvärr lika sällsynt p.g.av vår ändrade media närvaro. Idag har Internet tagit över hela samhället på gott och ont.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-11-03 klockan 22:10.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-04, 09:32   #48
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 540
Sharp$: 2613
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Stam är nytt.

Sedan är det nytt att du kan spara olika inställningsprofiler. T ex en för desktop och en för mobil. Och eftersom de sparas på servern och inte längre i cookies kan du numera rensa cookies utan att tappa ATG-inställningarna.

Men det fullt av saker som de har missat.
Stam var en förenkling och förbättring! Galet att man tidigare behövt två kommandoklick för en så relevant information. Tack Strappa för den infon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-04, 20:47   #49
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 697
Sharp$: 337
Standard

Hittat en till lill-förbättring på en detalj jag alltid stört mig på.

Numera ligger "Ev värde" inför varje avdelning kvar.

I gamla startlistan var det bara inför "nästa" avdelning som låg kvar.

En liten förbättring, men ändå en förbättring.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-09, 18:26   #50
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 097
Sharp$: 135
Standard

Nu har jag problem med "pop-up liven"
Den ligger i fronten hela tiden. Är det medvetet eller en bug?
Har visst inga volymkontroller eller något annat heller.. Vad är det för jävla stolpskott som har designat den här lösningen....

Senast redigerad av sigh den 2023-11-09 klockan 18:50.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-09, 20:55   #51
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 343
Sharp$: 5380
Standard

När ATG Classic lades ner till fördel för Skarplöths baby ATG.se
hade ATG Classic 50 ggr fler klick än ATG.se.
Som vanligt sköt Skarplöths sig själv i huvudet och la ner den oerhört enkla användarvänliga
ATG Classic som funkade perfekt i mobilen.

”Besparingsskäl” var den officiella förklaringen, från mannen som inte kan ha fel
som verkar ha mani på att laga saker som inte är trasiga.


En svårnavigerad, tidskrävande och informationssjuk hemsida, som försvårar oerhört
för de som bara vill ha den basala information snabbt tillgänglig och överblickbar i mobilen.


Med ATG CLASSIC kunde jag slänga ihop ett slagkraftigt system medand jag var på muggen,
allt fanns där på några få klick.

För de som anser att diametern på hovarna är intressant, så visst låt dom scrolla runt
i evigheter på ATGs nya hemsidor om dom trivs med det?
Låt dom pula med alla tänkbara parametrar i sitt tippande.
Men för oss den stora majoriteten vanliga travtippare, vi som nöjer oss med en cykel
och inte en komplicerad rymdraket, så återskapa något som liknar
ATG CLASSIC så mycket som möjligt.

Min gissning är att detta inte kommer att ske så länge Hans Lord Skarplöth lyfter 4-5 miljoner årligen för att sitta vid spakarna, helt utan någon genomtänkt strategi för att lyfta travspelet, annat än att för egen del hålla sig kvar vid rodret och köttgrytorna så länge som
möjligt.

Karln är i mitt tycke inget annat än en ekonomisk katastrof för ATG, ungefär som Big 9.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+50)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-10, 08:51   #52
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 697
Sharp$: 337
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Nu har jag problem med "pop-up liven"
Den ligger i fronten hela tiden. Är det medvetet eller en bug?
Har visst inga volymkontroller eller något annat heller.. Vad är det för jävla stolpskott som har designat den här lösningen....

Det är stolpskott í nya User-eXperience-gänget. UX som det så fint heter.


De har fått för sig att "bild-i-bild"-varianten alltid är bättre. Det är alltså ett medvetet val av dem.

Givetvis är det så att båda varianterna har sina användningsområden, men att vanliga "fristående videospelaren" som INTE ligger "alltid överst" borde vara default.


Jag har påpekat för dem att den största bristen i "bild-i-bild"-varianten är att den ligger fast som "alltid överst" och att det inte duger som ENDA val.

Nu gäller det bara att få gehör för det.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-10, 12:58   #53
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 78
Sharp$: 2486
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Visst var det betydligt enklare förr i Svenska Travsportens barndom. Gratis program och förhandspel på Posten minst en dag före tävling ! Någon som minns ? Det bästa var ju naturligtvis att besöka tävlingsbanan och inmundiga värmnings intrycken och snappa upp stallskriken. Men på den tiden var det en ynnest för en utsocknes att besöka travbanan. Nuförtiden är det tyvärr lika sällsynt p.g.av vår ändrade media närvaro. Idag har Internet tagit över hela samhället på gott och ont.
Minns såklart spelet på Posten Fredagar. V65. Gult kvitto.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-10, 14:52   #54
 
Basils avatar
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: hälsingland
Inlägg: 79
Sharp$: 3782
Standard

Solvallas onsdagsfemma, posten tisdagar före kl. 15.00. Grönt kuvert.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Basil är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-10, 18:07   #55
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 907
Sharp$: 5372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Nu har jag problem med "pop-up liven"
Den ligger i fronten hela tiden. Är det medvetet eller en bug?
Har visst inga volymkontroller eller något annat heller.. Vad är det för jävla stolpskott som har designat den här lösningen....
Så har jag haft det i 3 veckor + 7 timmar (uppdatering fre morgon )

jag måste också "dra upp bilden vi ramen" men kan inte få större än 80%, inte fullskärm.

ATG vet om problemet, tvittrat m ansvariga


Min lösning
Jag kör ATG under Firefox , inte provat microsoft Edge Mozilla

Men jag har det på GoggleChrome på 2 datorer, jä...ligt konstigt, för den andra datorn stod undanställd sedan sommaren, måste vara massor drabbade eftersom jag fick "skitenversionen" på 2 datorer
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-10, 18:12   #56
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 907
Sharp$: 5372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pojmonen Visa inlägg
Minns såklart spelet på Posten Fredagar. V65. Gult kvitto.
Min kära moder jobbade som postkassör, så kunde lämna in själv fr omg 2, om inte morjobbade så hade jag en hennes vännina att gå tillockså


(tur man stod i en egen kassakö, så man kunde välja vilken kassörska man ville ha, den som tog emot en V65-bong fr en ung tonåring
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-10, 19:54   #57
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 097
Sharp$: 135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är stolpskott í nya User-eXperience-gänget. UX som det så fint heter.


De har fått för sig att "bild-i-bild"-varianten alltid är bättre. Det är alltså ett medvetet val av dem.

Givetvis är det så att båda varianterna har sina användningsområden, men att vanliga "fristående videospelaren" som INTE ligger "alltid överst" borde vara default.


Jag har påpekat för dem att den största bristen i "bild-i-bild"-varianten är att den ligger fast som "alltid överst" och att det inte duger som ENDA val.

Nu gäller det bara att få gehör för det.
Vad är det som man ser som fördelen med det? Varför har man tagit bort ljudkontroller och helskärmsläget? Kan de inte bara skicka ut en guide som förklarar varför man gör som man gör så man ev lär sig något..

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Så har jag haft det i 3 veckor + 7 timmar (uppdatering fre morgon )

jag måste också "dra upp bilden vi ramen" men kan inte få större än 80%, inte fullskärm.

ATG vet om problemet, tvittrat m ansvariga


Min lösning
Jag kör ATG under Firefox , inte provat microsoft Edge Mozilla

Men jag har det på GoggleChrome på 2 datorer, jä...ligt konstigt, för den andra datorn stod undanställd sedan sommaren, måste vara massor drabbade eftersom jag fick "skitenversionen" på 2 datorer
Samma skit i Edge

Senast redigerad av sigh den 2023-11-10 klockan 19:55.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-10, 20:42   #58
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 907
Sharp$: 5372
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Vad är det som man ser som fördelen med det? Varför har man tagit bort ljudkontroller och helskärmsläget? Kan de inte bara skicka ut en guide som förklarar varför man gör som man gör så man ev lär sig något..


Samma skit i Edge

Nej det skall inte vara så, kollade själv på en kompis dator på valla i onsdag


Den var inte som min. något är fel

men jag har löst det hemma nu genom köra 2 dator o 2 skärmar, till vänster gamla datorn där går ATG på fullskärm o rakt fram sitter jag o läser V75
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-12, 06:29   #59
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 58
Sharp$: 623
Standard

Sämsta jag har sett borde få sparken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+12)
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-14, 19:38   #60
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2985
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trav-King Visa inlägg
Sämsta jag har sett borde få sparken.
Exakt.

Hur är det ens möjligt.
Ingenting av vikt fungerade när jag provade för halvannan vecka sedan, inte orkat kolla nu.

Tillför ingenting och det fungerade inte ens när man ville ha mer än en handfull förinställda attribut.

Meckig navigering också, atg classic i tidernas begynnelse var bättre med marginal

En normalbra 8 åring hade kodat det där bättre (är själv programmerare och utan inriktning på frontend, ändå kan jag säga att jag inte ens tänkt tanken på lansering av den där skiten agilt eller ej)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-11-14 klockan 19:42.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td