Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-11-01, 16:50   #31

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 982
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag förstår inte varför det här ska vara ett problem. Man kan välja de uppgifter som man vill ha med i listan och vill man ha samma som tidigare så kan man ju välja det. Man kan även använda förvalen Enkel lista eller Populär lista om man inte vill välja själv, eller så kör man på gamla listan och då behöver man inte bry sig. Det är bra av ATG att ge spelarna en massa möjligheter att själv välja hur man vill ha det eller om man vill ha det som förut.

Gamla listan kommer bara att finnas kvar under en intrimningsperiod. Så man gör nog bäst i att försöka jobba fram egna inställningar i den nya så snart man kan.
Gammal 2023-11-01, 17:03   #32

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Gamla listan kommer bara att finnas kvar under en intrimningsperiod. Så man gör nog bäst i att försöka jobba fram egna inställningar i den nya så snart man kan.
Jag vet att den kommer försvinna på sikt, jag kör på den nya så för mig är det inga problem. Gillar man inte den nya så kan man ju köra på den gamla parallellt, medan man vänjer sig.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 17:12   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag vet att den kommer försvinna på sikt, jag kör på den nya så för mig är det inga problem. Gillar man inte den nya så kan man ju köra på den gamla parallellt, medan man vänjer sig.
Det finns olika "på sikt" hos ATG.

T ex kommer filspel till shared bets på sikt. Förmodligen minst ett år eller längre.

Gamla startlistorna försvinner på sikt. Inte många månader bort. Om man använder de gamla under tiden fram till dess så vänjer man ju inte sig vid de nya?
Gammal 2023-11-01, 17:15   #34

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3092

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag vill ju kunna ha startlistan med mina ipluppade hästar och det jag har valt att ha med på den. Bredvid vill jag ha atgplay-sidan med stallbacksintervjuer och ovanför den atglive. Då kan jag ha koll på allt samtidigt på min 24-tumsskärm. Men jag kanske bara inte har fattat hur den nya sidan funkar ännu. Den täcker upp det mesta av skärmen vad jag kan se. Det går ut över hela upplevelsen på lördag eftermiddag. Men jag får väl öva och experimentera nu på lördag när det ändå inte är någon spelbar V75:a. Det blir nog bra eller oxå så får man bara vänja sig, eller skaffa en ny hobby.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 17:45   #35

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5455
Standard

Ett tips

Öppna ATG i 2 fönster

kan man ha liven i det ena och startlistor och annat i det andra fönstret

när man skall välja kolumner o kolumnordning, öppna i 2 fönster, din gamla i ena o så anpassa, vad o ordning, det nya i det andra fönstret
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 19:46   #36

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5484
Standard

Det som stör mig mest med nya förutom att de stora kuskavatarerna får det att kännas som man gluttar på en startlista över brittisk galopp så är det att man inte kan scrolla ner och se samtliga avdelningar på samma sida. Nu kan man endast se listan för ett lopp i taget.

Jag gillar att scrolla upp och ner innan jag lämnar in för att säkerställa att jag inte missat något.

Avsaknaden av detta gör att jag måste använda gamla layouten.

Senast redigerad av linfre den 2023-11-01 klockan 19:48.
linfre är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 20:36   #37

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 130
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Det som stör mig mest med nya förutom att de stora kuskavatarerna får det att kännas som man gluttar på en startlista över brittisk galopp så är det att man inte kan scrolla ner och se samtliga avdelningar på samma sida. Nu kan man endast se listan för ett lopp i taget.

Jag gillar att scrolla upp och ner innan jag lämnar in för att säkerställa att jag inte missat något.

Avsaknaden av detta gör att jag måste använda gamla layouten.
Det går att ta bort kuskavatarerna som tur är. Ta bort "Kuskdressar" när du ställer in dina preferenser
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+10)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 23:04   #38

solkustens avatar

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 2632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Det går att ta bort kuskavatarerna som tur är. Ta bort "Kuskdressar" när du ställer in dina preferenser
Ell välj till mp3-fil vid hovring över gubben. Jorma's t.ex "mhm han å praa hästen"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-02, 10:41   #39

Standard

Finns det nåt sätt att få kuskens namn vid sidan av hästens som på den gamla sidan?
Förr kunde man ju se alla hästar i loppet utan att scrolla. Nu är raderna så stora på höjden att det inte går med 15 hästar och knappt med 12 ens.
Gammal 2023-11-02, 15:48   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Ell välj till mp3-fil vid hovring över gubben. Jorma's t.ex "mhm han å praa hästen"
Ha ha, bra idé. Bergh: Nä vi ändrar inget!
Gammal 2023-11-02, 15:56   #41

Reg.datum: dec 2020
Sharp$: 432
Standard

Dom har väl gjort det lagom dåligt med flit (möjligen omedvetet) så att dom kan behålla sina jobb och "förbättra" sidan snart igen.

Som har nämnts tidigare i tråden så skulle ett bra lag ifrån sharps klura ihop något mycket vassare.
Solsegel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-02, 19:08   #42

solkustens avatar

Reg.datum: jun 2016
Sharp$: 2632
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ha ha, bra idé. Bergh: Nä vi ändrar inget!
Örjan på Redén's: Det är bara rättvik lunch, så jag siktar på fjärde inner med 1,4-oddsaren
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-02, 19:27   #43

Reg.datum: dec 2021
Sharp$: 404
Standard

Kollar bara i dator men med lite egna val så funkar det väl helt ok,
hade gillat att ha det på en rad ... dvs inte kusk under häst ... verkar inte
gå att "anpassa" bort? Men det funkar!
Countrycalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-03, 21:58   #44

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 130
Standard

Går inte att sortera efter något tung bana eller monté på nya sidan heller.
Det är också väldigt omständigt att sortera efter distans då den byter sortering till spår mitt i allting.

Vad är det som de har lagt till som alla pratar om bortsett från de där kuskgubbarna?
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-03, 22:21   #45

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Går inte att sortera efter något tung bana eller monté på nya sidan heller.
Det är också väldigt omständigt att sortera efter distans då den byter sortering till spår mitt i allting.

Vad är det som de har lagt till som alla pratar om bortsett från de där kuskgubbarna?
Stam är nytt.

Sedan är det nytt att du kan spara olika inställningsprofiler. T ex en för desktop och en för mobil. Och eftersom de sparas på servern och inte längre i cookies kan du numera rensa cookies utan att tappa ATG-inställningarna.

Men det fullt av saker som de har missat.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td