Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-10-20, 22:01   #106

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2195
Standard

[QUOTE=Jajjan;815283]
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg

Och varför tror du man började räkna?

För att man behövde kvantifiera när man drev handel,
så utan handel ingen matematik.
Härligt Jajjan, livsformen intakt som synes med sedvanligt halsbrytande slutledningar. Skulle gärna se att du utvecklade det där med, och sedermera värdet i, att göra en poweranalys på de deskriptiva begreppen som diskuterats ovan. I mina böcker (väldigt basic statistics) hamnar och hör de alltjämt inte till den inferentiella statistiken? Men ditt genius & google kanske kan vidareutveckla det?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jajjan (+100)

Senast redigerad av Dalglish den 2023-10-20 klockan 22:05.
Dalglish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-21, 01:10   #107

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Ytterligare en groda, all statistik har sin grund i handel.

Läs ”Theory of Games and Economic Behaviour” (Neumann Morgenstern)
så slipper du ”killgissa”.

Var enda lagt spel påverkar utfallet av mina spel på ett eller annat sätt,
har du någon mer öppen dörr att slå in?

I rest my case!

Ja, men mångvarvade branta och stora system är inte vilka system som helst.

Det är skillnad. Ett system i allmänhet har nanoskopisk möjlig påverkan. Ett av ovan nämnda idiotsystem riskerar stor påverkan.

Det är helt enkelt inte så enkelt att det bara är att bortse ifrån bara för att du inte köper någon andel själv. Tror man det så är man mer än nyttigt naiv.

Senast redigerad av Strappa71 den 2023-10-21 klockan 01:11.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-23, 00:14   #108

Sharp$: 5527
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ja, men mångvarvade branta och stora system är inte vilka system som helst.

Det är skillnad. Ett system i allmänhet har nanoskopisk möjlig påverkan. Ett av ovan nämnda idiotsystem riskerar stor påverkan.

Det är helt enkelt inte så enkelt att det bara är att bortse ifrån bara för att du inte köper någon andel själv. Tror man det så är man mer än nyttigt naiv.
Där Wikipedia möter Nostradamus* skrämmer mig mer som spelare än dina profetior om mångvarvade branta och stora system och dess stora negativa påverkan på ev utfall vid vinst på V75.

Tur att jag inget förstår.
Utan lämnar oron till dig och din megafon ”akademiske Daglish” en man som tror sig vara helt insatt i statistikens väsen?

* Boris Johnson
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-23, 00:34   #109

Sharp$: 5527
Standard

[QUOTE=Dalglish;815306]
Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg

Härligt Jajjan, livsformen intakt som synes med sedvanligt halsbrytande slutledningar. Skulle gärna se att du utvecklade det där med, och sedermera värdet i, att göra en poweranalys på de deskriptiva begreppen som diskuterats ovan. I mina böcker (väldigt basic statistics) hamnar och hör de alltjämt inte till den inferentiella statistiken? Men ditt genius & google kanske kan vidareutveckla det?
Tror inte ironi är din grej, när jag läser ditt inlägg?

Vadå, jag tondöv?

”Garbage in, garbage out”, kanske hade räckt?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td