|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2023-10-12, 11:55 | #91 | |
Citat:
Jag ogillar folk som lurar människor. Med det sagt kan jag inte älska "metoderna". Dock, varvningen bekommer mig inte när jag inte spelar dessa streckspel. Eftersom ATGs dumheter fått mig att totalt överge de stora streckspelen och de mindre där det stjäls till jackpot vill jag säga vadsomhelst, i detta fall med viss ironi. Jag bryr mig inte om dessa bondfångerispel, mer än att jag tycker att det är fel att vissa tillåts tjäna pengar på att bajsa ur sig massa rader och ta provision på dessa usla spel under förespegling att de är "vinnande" när de aldrig räknar insatsen, annat än när de räknar ut sitt eget provisionsnetto. Samma gäller Harryboy, hur sjutton kan ATG inte åka dit för falsk marknadsföring när de aldrig ens nämner Harryboys insatser!? . Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-10-12 klockan 12:04. |
||
2023-10-12, 12:09 | #92 | |
Citat:
För mig är det varvningarna som gör att jag inte längre går drömmen om de allra högsta vinsterna. Däremot deltar jag glatt i målomgångar för Jackpott samtidigt som jag totalvägrar att hjälpa till med att samla ihop till dem. Dvs exakt det som ATGs regler ger största incitamentet till. Det går givetvis att ta "rösta med fötterna" ett steg längre än mig och låta bli helt. T o m i JP-målomgångarna. Men det gör inte jag och därför är varvningarna något som påverkar mig negativt i allra högsta grad eftersom det får mig att "sikta lägre".
2023-10-12, 12:49 | #93 |
Hehe
Du tror på Murphys Law. Att just den gången du skulle varit en av två får du dela med 18 andra system från ICA-Kvantum. Har tänkt den tanken själv. |
|
2023-10-12, 15:11 | #94 | |
Citat:
Och för att undvika att ens utsätta mig för risken så spelar jag "siktar" jag annorlunda och lägre. På så sätt ligger jag i intervall där det helt enkelt inte kan hända.
2023-10-12, 22:45 | #95 | |
Citat:
men det bjuder jag så gärna på. Uppmärksammade att Klack Tilla var rankad 6:a i Guiden ” Klack Tea och Klack Tilla har lite skrällchans om de går felfritt” Gissar att du ryggade Guiden med din 5-krona, när kusen uppgraderats till ekipage med skrällpotential. Att ställa insatsfördelningen i relation till rank, är ett potent verktyg i jakten på skrällar när man själv inte kan hästen, givet att rankaren är en proffsrankare. Lite lånade fjädrar, men du får ett stort grattis på ett topp odds på en satsad femma. Guiden betalar sig ibland även på en satsad liten peng. |
||
2023-10-12, 23:15 | #96 | |
Citat:
Warren Buffet Låt dom varva sin system så många gånger de vill, favoritspelarna pröjsar allt som vanligt ”the ”whole f... ATG shebang”, nu som då, som de alltid gjort. De har bara inte fattat det, inte ens när när får full pott på något mångvarvat tillsammansspel. Att våldtas ekonomisk, ligger inte för mig, så därför avstår jag hoppa på något mångvarvat tillsammans-spel på V86 el V75, som skojarna på ATG så ivrigt flaggar för. |
||
2023-10-13, 10:54 | #97 | |
Citat:
För mig handlar det inte om några andelar som jag köper själv eller ens att de som köper varvningsandelarna blir lurade. Om det hade varit så enkelt att de bara bidrar till poolerna utan att påverka på något annat sätt så hade jag naturligtvis bara låtit allt pågå så länge de bara orkar. Men så enkelt är det ju inte. Bland de "vettigt varvade systemen" döljer sig även brant spelade mångvarvade lappar som när de träffar rätt totalt snedvrider utdelningen. De "vettiga" varvningarna å andra sidan siktar inte alls lika högt och dessa är bidragsgivarna. De branta varvningslapparna tillför alltså extremt mycket volatilitet ( och varians ). Och detta riskerar du att påverkas av när som helst och precis när du minst anar det utan att du ens haft ett embryo till tanke på att köpa sådana andelar. Det är absolut inte så enkelt att det inte är något att bry sig om. Men det är det ( uppenbarligen? ) många vanliga ( och i övrigt kunniga? ) icke-andelsköpande spelare som inte har förstått.
2023-10-13, 19:32 | #98 | |
Citat:
åttor runt ATGs filbegränsningsregler, allt medans ATG blundar. I jakten på omsättning, där köper jag ditt resonemang. Du teoretiserar ditt inlägg med termer från finansbranschen, som riskmått när du lägger spel, samt spridningen av värden runt en normalfördelningskurva, ett många gånger mycket användbart inom beskrivande statistik. Att akademisera ett inlägg för att skapa lite intellektuellt skimmer, varför inte presentera en power analys i ämnet, rekommenderad läsning om jag inte minns fel från plugget, är den australiensiske statistikern Underwood. |
||
2023-10-14, 11:24 | #99 | |
Citat:
Jag menar varvade andelsspel som är alldeles för brant spelade. Så brant spelade att de, när de råkar träffa, ensamt helt snedvrider allarättsutdelningen. Begrepp som väntevärde och varians är inte hämtade från finansbranschen. Däremot har finansbranschen helt korrekt tagit dem till sig och använder dem hela tiden eftersom det går att beskriva ungefär hur "fladdrigt" utfallet kan vara jämfört med vad som kan förväntas långsiktigt. För travspelare kanske det verkar som det handlar om att addera någon slags märkvärdighetsfaktor. Men det var inte meningen. Däremot tror jag inte att det gäller lika mycket för de som även spelat mycket poker och granskat och nagelfarit sina resultat. Och återigen. Om man tror att man inte riskerar att påverkas bara för att man själv inte köper varv-andelar så har man inte tänkt hela varvet runt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2023-10-14 klockan 11:27. |
||
2023-10-14, 23:25 | #100 | |
Citat:
Statistik är grunden till hela finansvärlden. Gissar att du haft din utkomst annorstädes. |
||
2023-10-15, 01:47 | #101 |
Grodor ja men du inser att det är du som tenderar att stå för dem återigen Jajj? Som jag läser det i alla fall så är det du som missförstår det Strappa skriver/försöker förklara, och det i plural. Samt att du själv snarare är den som hänger dig till att främst kokettera. Varför annars ens behöva blanda in finansbranschen här? Varians och väntevärde hör statistiken till som egen disciplin och tillämpas sedermera som vedertagna begrepp inom såväl finansbransch som "spelteori". Men vald omväg må förvisso då förstås i det att kanske inte bottna helt medan det återkommande osköna projicerande beteendet känns väl igen ifrån andra fora.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222), Altoc (+50), Gotland (+50), abstruse (+5) Senast redigerad av Dalglish den 2023-10-15 klockan 01:57. |
|
2023-10-15, 10:51 | #102 | |
Citat:
Statistik är grunden i finansvärldenden. Men finansvärlden är inte grunden i statistik. Där uppe skrev du att begreppen var hämtade från finansvärlden. Jag hävdar att det är tvärtom. Finansvärlden har hämtat begreppen från statistiken eftersom de är perfekt tillämpliga även där. Grodor får du leta annorstädes. Sluta tramsa. Poängen är att det inte alls är så enkelt att det är något att bara bortse ifrån eftersom du själv inte köper några såna andelar. Jag menar att du riskerar att drabbas ändå!
2023-10-20, 14:21 | #103 | |
Citat:
Ytterligare en groda, all statistik har sin grund i handel. Läs ”Theory of Games and Economic Behaviour” (Neumann Morgenstern) så slipper du ”killgissa”. Var enda lagt spel påverkar utfallet av mina spel på ett eller annat sätt, har du någon mer öppen dörr att slå in? I rest my case! |
||
2023-10-20, 16:25 | #104 |
[QUOTE=Jajjan;815272]Ytterligare en groda, all statistik har sin grund i handel.
Utan matematik ingen handel |
|
2023-10-20, 19:06 | #105 |
|
|
|