Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-10-14, 20:38   #136

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hoppas bara att går bättre än för när han matchade William på ungefär samma sätt och ryckte skorna och vann kriteriet . Blev ju sedan inget mer av den. Fame and Glorys bror Calgary Games matchades försiktigt mot derbyt. Skoryck och vinst . Sedan blev det inte så mycket mer om den inte kommer tillbaka en dag.
Så är det. Inte många av ung häst stjärnorna som klarar att nå 5-6 års stjärnstatus. Trots att vi älskar den svenska modellen av trav.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-14, 20:44   #137

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 162
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Toll Visa inlägg
Sett många experter som säger att VWA tar spets. Hände det något med hästen när den var i staterna? I de loppen jag sett öppnar kusen som högst mediokert.

Funderar på att ta bort många storfavoriter streckade runt 40% denna omgång ev. spika emot.

Hohneck spik alt dubbla med andra fransosen som kan avsluta riktigt vasst.
Björn ligger lågt med sin så hoppar nog båda de som förmodligen blir överspelade av kollektivet.

Vidare är jag inne på att spika emot Örjans storfavorit. Bricka 1 och inte säker på att den håller ut DF, tycker inte Redens såg som bäst ut senast.
Lutar åt spik på DF över sin favoritdistans. Wäjersten verkar uppåt och hon har skrällt från liknande tidigare.
Imhatra AM skulle kunna vara en kul smäll vid gardering.

I sista tar jag nog helt bort Geting favoriten. Den har mycket att bevisa innan den blir värd sin procent i ett lopp som dessa.
Min vinnare är Imperator. Den hade vunnit med över 20 meter före Ture LA senaste loppet utan galoppen. Gör den något liknande igen vinner den detta.
Så nu kan ni nog spika dem alla ????
Rätt på det mesta idag. Höll till 7e men blev bara några tusenlappar.
Nya tag.
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-14, 21:05   #138

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Så är det. Inte många av ung häst stjärnorna som klarar att nå 5-6 års stjärnstatus. Trots att vi älskar den svenska modellen av trav.
Nja nu är ju jag en gammal man men kan räkna upp ett antal unghäststjärnor typ Kriterie vinnare som visat elitstatus i många år. Men några kanske väl Oldiest but Goldiest. Och träningsmetoder och matchning kanske sliter lite mer nuförtiden.
Men i min värld har åtminstone dessa Kriterievinnare hög och mångårig stjärnstatus.
Ina Scot.
Zoogin
Remington Crown
Hilda Zonett
Frome Above
Conny Nobell
Jaded
Maharajah
Readly Express
Power.
Etc.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-15, 02:06   #139

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2195
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nja nu är ju jag en gammal man men kan räkna upp ett antal unghäststjärnor typ Kriterie vinnare som visat elitstatus i många år. Men några kanske väl Oldiest but Goldiest. Och träningsmetoder och matchning kanske sliter lite mer nuförtiden.
Men i min värld har åtminstone dessa Kriterievinnare hög och mångårig stjärnstatus.
Ina Scot.
Zoogin
Remington Crown
Hilda Zonett
Frome Above
Conny Nobell
Jaded
Maharajah
Readly Express
Power.
Etc.
Läser en Nurmostränad där i alla fall. Global Trustworthy och Yanantin Boko är väl två andra annars som väl hängde i ett tag om än inte med samma spådda stjärnglans som ungdoms.
Dalglish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-15, 09:48   #140

Standard

Citat:
Ina Scot.
Zoogin
Remington Crown
Hilda Zonett
Frome Above
Conny Nobell
Jaded
Maharajah
Readly Express
Power.
Etc.
Ja kanske en miss av mig att inte precisera mig. Tänkte mest på 2-3 års stjärnor. Derby vinnarna är ju iaf 4 år på väg mot 5 och färdig vuxna. Nu orkar jag inte med att kolla upp din lista om de varstjärnor redan som 2 och 3 åringa.
Den största unghäststjärnan som höll är väl Revenue
Gammal 2023-10-15, 13:07   #141

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 964
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Ja kanske en miss av mig att inte precisera mig. Tänkte mest på 2-3 års stjärnor. Derby vinnarna är ju iaf 4 år på väg mot 5 och färdig vuxna. Nu orkar jag inte med att kolla upp din lista om de varstjärnor redan som 2 och 3 åringa.
Den största unghäststjärnan som höll är väl Revenue
Jag kan bespara dig besväret.

Rätt svar är ALLA var stjärnor redan som 3åringar. Många av hästarna på listan gjorde någon eller några starter som 2-åring. Men det var under 3-åringssäsongen de klev fram som stjärnor. Och hela listan höll även som äldre.

Om man kräver att stjärnstatus redan från 2års-säsongen är du inne på rätt spår. Revenue.

Senast redigerad av Strappa71 den 2023-10-15 klockan 13:09.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-18, 11:55   #142

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag kan bespara dig besväret.

Rätt svar är ALLA var stjärnor redan som 3åringar. Många av hästarna på listan gjorde någon eller några starter som 2-åring. Men det var under 3-åringssäsongen de klev fram som stjärnor. Och hela listan höll även som äldre.

Om man kräver att stjärnstatus redan från 2års-säsongen är du inne på rätt spår. Revenue.
OK jag ger mig har väl gått på någon gammal myt antar jag.
Gammal 2023-10-18, 12:09   #143

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5438
Standard

racing mange gjorde 7 starter om 2 åring, vann uppfödningsloppet

77 starter o 5,5 miljoner Hållbar

Ofta finns ofta 2 åriga ston som är riktigt riktigt bra, de får ofta svårt som äldre, hela tiden möta stoeliten eller hingstar, körs ju sällan snabblopp för bara ston, i så fall stoleliten med de allra värsta

Aveln nog rätt för 3-4 åriga ston som kutat ihopp 1,5 mille o uppåt, undantag finns
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-18, 12:24   #144

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 14779
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
racing mange gjorde 7 starter om 2 åring, vann uppfödningsloppet

77 starter o 5,5 miljoner Hållbar

Ofta finns ofta 2 åriga ston som är riktigt riktigt bra, de får ofta svårt som äldre, hela tiden möta stoeliten eller hingstar, körs ju sällan snabblopp för bara ston, i så fall stoleliten med de allra värsta

Aveln nog rätt för 3-4 åriga ston som kutat ihopp 1,5 mille o uppåt, undantag finns
Förlåt en yngling men Racing Mange var väl tvåa i uppfödningslöpningen !
Ok duktigt att lunka in 5 mille och en elitloppsbiljett på gamla dar. Men vann väl inga årgångslopp och sparsamt med storlopps segrar. Vann väl nåt lopp i Finland.
I min värld är det ganska få segrare i uppfödnings loppet som fått elit status som äldre häst.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-18, 14:05   #145

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7771
Standard

Citat:
Förlåt en yngling men Racing Mange var väl tvåa i uppfödningslöpningen !
Ok duktigt att lunka in 5 mille och en elitloppsbiljett på gamla dar. Men vann väl inga årgångslopp och sparsamt med storlopps segrar. Vann väl nåt lopp i Finland.
I min värld är det ganska få segrare i uppfödnings loppet som fått elit status som äldre häst.
Det stämmer. Racing Mange var tvåa efter Gareth Boko i Uppfödningslöpningen. Vann Kymi Grand Prix i Finland. Ett Grupp-1 lopp, så rankas högt.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-18, 15:32   #146

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5438
Standard

Ja han var tvåa, mitt fel kollade bara prissumman , är väl sådan där premiechans

Men blir man 2a i ett elitloppsförsök o kommer till final är man i Eliten Punkt slut.

Men framgång som 2 åring är ingen garanti för att tillhöra eliten som äldre, men är väl bara 10 % som startar som 2 åringar o de allra flesta gör ett par 3 starter, svårt att fr läktaren avgöra var karriären tar vägen redan då,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td