|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2023-09-04, 15:08 | #46 | |
Citat:
|
||
2023-09-04, 21:32 | #47 | |
Citat:
Jag bugar mig, stort grattis till alla flis och hatten av för en grym tipster. Jäklar vad kul!!!!! Jajjan |
||
2023-09-05, 05:46 | #48 | |
Citat:
Pengarna betyder dessutom mycket för mig som är arbetslös och mer än halverat min inkomst, så att jag fått sälja allt jag ägde och sätta mig i en liten 1:a tills situationen vänder. Och det är ju lite seg när man är 50+ och har inga utmärkande färdigheter att konkurrera om jag med när det finns så många betydlig yngre som söker jobb idag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+100) |
||
2023-09-05, 08:26 | #49 |
Jättegrattis shasha !!
Ursäkta att jag är lite sen med gratulationen. /N |
|
2023-09-05, 09:46 | #50 |
|
|
2023-09-05, 14:00 | #51 | |
Citat:
2023-09-05, 15:55 | #52 | |
Citat:
Tror du har många strängar på din lyra, bara att lyckas knåpa ihop ett system på endast drygt 1000 rader och sätta sjuan, kräver sin systemkonstruktör. En vanlig lördags V75-omgång hade du fått 600-700-tusen kronor på ett system som ditt. Helt enkelt jäkligt imponerande. Sverige lider av ålderismsjukan, du behöver inte åka långt för att komma till länder där ålder och erfarenhet värderas högt, riktigt högt. När jag puggade ansågs du redan är för gammalom som fyllda 25, om du hade ambitioner att jobba inom finanssektorn. Inte konstigt att omvärlden finner dagens svenska finansmän begränsade, utöver att snacka stålar och golf är det tomt. I England är det en stor merit att exempelvis ha doktorerat i filosofi, historia, litteraturvetenskap osv, innan du kliver in i ”the wolrd of finance”. Njut av stålarna, du kommer garanterat sova bättre när kulorna sitter på kontot. Låt dig inte nedslås av den svenska imbecilla ålerismsjukan, det är en typ ov olat som sprider sig när folk inte vågar tänka självständigt, utan bara okritiskt tittar på hur andra gör i sin ängslighet att göra fel. Begränsa dig inte när du söker jobb, de flesta yrken tangerar andra skrån. Gissar att du fortfarande har massor att ge, så försök släpp slla låsningar om vad du kan tänka dig att jobba med. En arbetsgivare upptäcker snabbt om du är utrustad med driv och arbetsmoral, är det toppat med arbetslivserfarenhet, då blir du en viktig kugge för att hålla igång verksamheten. Själv har jag helt kastat om helt, vilket är otroligt kul, då jag känner mig som 25-år och gillar utmaningar. Nu gör jag något som 25-åringar gör och har lämnat bildskärmstittandet och kontorsfängelet bakom mig. Den tiden hade sin tjusning, nu är det grymt fysiskt arbete med maximalt välmående efter en avslutad dag. Ett välmående som känns som en ”fringis” Vilket birar till att jag står ut med mitt ständigt usla trav-tippande. Det är själva processen i tippandet som är riktigt kul. Allt gott till dig Sasha, du är en grym tipster. Jajjan |
||
2023-09-05, 18:28 | #53 | |
Citat:
|
||
|