Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-01-16, 09:07   #1
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8246
Standard

Lördagen 21/1 - Östersund - V75 mm

Här pratar vi om lördagens tävlingar på

Östersund

Längd: 1000 m
Bredd: 21,2 m (2140 m), 20,2 m (1640 m)
Upplopp: 218 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lycka till!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 15:16   #2
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Stänkarn´s fredagstankar

Omgången på Östersund ser lite skiktad ut och med vinst för ett par av storfavoriterna så ser det mörkt ut för oss som jagar lite större utdelning.

V75:7
Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Och därifrån ska hon slås. Passa också segervane 3 Conch on inn. Mika Forss är inte jämnheten personifierad, direkt, men samtidigt tar han inga fångar, om han vaknat på rätt sida.

V75:4
Väldigt tveksam till att Wäjersten kommer att göra allt för att vinna med favoriten 1 Miss Mighty. Både han och ägaren är supernöjd med att vara tvåa för att sedan kunna starta i Mäster Margaretas unghäst-serie.

Och då tycker åtminstone jag att loppet behöver betraktas på ett annat sätt. Många av märrarna gjorde strålande insatser i enstaka lopp under fjolåret men det är inte många som det sprudlar form av just nu.

13 Carroty, helt makalöst att hon fick ge 17 gånger pengarna i förra starten, har begåvats med ett springspår, tveksamt dock om hon kan utnyttja det, inte kul med springspår på tillägg när det är springspår på start.

Nej, jag tror att jag förordar 8 Just for fun eller 6 Hera Hammering i det här gänget. Båda är streckade till 11-12% vilket är helt ok. Svensson tippar sig själv etta med sin styrning, jag har 10 på henne i fyrahundra meter i senaste starten, räcker långt i det här gänget under de här förutsättningarna. Hera Hammering har det varit så bra efter uppehåll att man kan tro att de har slangat henne. Det enda negativa är väl att man inte kan vara säker på att Per Lennartsson hittar till spets, han är inte Sveriges startsnabbaste kusk direkt.

7 Vilja T.Y.C. hade absolut varit ett bud om form. Tveksamt, dock, på den punkten. 10 R.K. Queen har skrällt förut men det går lång tid mellan vinsterna, 20% vinster är dock bra statistik i det här gänget. 14 Invidia och 15 Nymke Brigadoon är helt bortglömda men kan absolut dyka upp på ritsen, efter smörlöpningar.

V75:3
Omgngens bökigaste lopp. Får ingen riktig rätsida på det. Tittar i lopparkivet men hittar ingen som verkar gnistra direkt. Om form hade jag gått rakt ut på Robert Bergs 8 Mysterious Lucifer, startsnabb, har gjort habila insatser, gått lite bra tider - men verkar ju ha stagnerat fullständigt. Dessutom verkar Robert Bergh har glömt bort hur man skor sina hästar, helvete vad de har underpresterat på streckspelen i vinter. Helt oförklarliga insatser för många av hans startande.

Petter Lundberg lovade vinst med 3 Inge B.Svärlig, redan i söndags, men han har ju noll verklighetsuppfattning. Han är som en liten terrier som tror att han är en dobermann. Kan gå ändå komma naturligtvis, här behöver han ju bara hålla i sig och köra så länge lampan lyser, krävs inget taktiskt finlir direkt.

Om jag ska pinpointa någon så får det bli Oscar Berglund och 6 Bourne Dominion - men han är ju redan favorit, till 27%. Om jag förstod saken rätt så har han haft problem som man kommer till rätta med hjälp av en duktig kotknäckare. Så den kanske vi inte har sett botten i än?

Vad kan norskan?

V75:1
4 volter över 2640 meter, men enbart 12 startande - det borde väl rimligtvis innebära att någon av hårdingarna längst bak vinner? 11 Xanthis Coktail är det logiska förstabudet, full form på den kanten, och måste bli svår att stå emot, men jag är rätt sugen på att singla 15 Hard "här kan vi snacka om att gå ner i klass" Times, lär sitta klistrad i rygg på Xanthis och har spurtat fullt godkänt i några guldlopp. Den minnesgode kommer ihåg att han var femma i harpers för ett par år sedan, Moni Viking vann. 5%!

Tvilling 11,13 ger drygt 20 ggr degen.

V75:6
Omgångens Clue.

13 kallblod över tre volter, 2140 meter. ”alla” står hårt inne på pengarna, utom dom på start då (kanske inte Brenne Banker heller, som tjänat dubbelt så mycket som hästarna som startar 20 m framför?).

7 Kavaleren har gått som tåget men har sprungit in 350 000 på några starter. Står alltså rätt 20 meter ”fel”. Har gått felfritt en enda gång i karriärens 6 voltstartslopp. Är absolut inte så överlägsen att han kan galoppera igen och räkna med att runda det här gänget.

Inte heller helt omöjligt att även 10 Tekno Järven återfaller i sina gamla galoppsynder. Och då öppnar det väl upp sig?

Har precis som moneymaker varit inne på att det nu äntligen är dags för 6 Solhöjden Drake. Jansson kör till spets och sen är det hästen att slå. Eller?

Tyvärr är det precis som vanligt. Amatörerna på atg:s it-avdelning pissar på spelarkollektivet. 6 av Brenne Bankers lopp under 2022 finns inte med i historiken. I synnerhet inte loppet när han gick 22,7 över full distans. Det är en helt omöjlig uppgift att chansvärdera hästar när man bara kan se hälften eller en bråkdel av de lopp som hästarna har sprungit. Informationen finns ju. Det är ren slöhet eller ren inkompetens som gör att vi inte kan få se all information, bara för att hästarna har startat i Norge.

Med det sagt, förordar jag 12 Brenne Banker i stället för 6 Solhöjden Drake.

Öppnade alldeles för hårt senast, 19 första femhundra, och lär få en helt annan löpning här. Ska vi gissa på tredje par utvändigt, efter ett halvvarv? Är van att springa på Odd Herakles, Grisle Odin och de andra norska monstren. Nu med världens bästa kallblodkusk bara måste det vara bättre chans än de 3 % som strecken indikerar. 13 Alma Prins är svår att sätta in, tycker jag. Det är rena rama bottenskrapet den mött och slagit hemma på Orkla. Har en enda vinst där han gett över 5 gånger pengarna. Men har förmodligen tiderna i kroppen. tvilling 6,12,13 ger som lägst 30 ggr degen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+9), Gotland (+10), DIF (+10)

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-20 klockan 23:04.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 15:54   #3

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1352
Standard

Nu är det väl dags för SOLDHÖJDENS DRAKE??
Står bra inne i loppet och är hyfsat snabb ut i volten.
KAVALEREN känns överstreckad nu när han står 20 meter sämre till.
Bäst kapacitet har så klart TEKNO JERVEN men streckad på 26% och stor galopprisk....schaas!

Går även på Goop i sista avdelningen. Sitter troligtvis i ledning direkt, kan bli jobbigt sista 50 på Östersunds långa upplopp......jobba Goop!!!

En DD på 6-5 borde ge bra!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 15:56   #4

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3138

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Passa också segervane 3 Conch on inn.[/QUOTE]

Vaddå? Ska Björn inte köra?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 16:50   #5
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Omgången på Östersund ser lite skiktad ut och med vinst Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Passa också segervane 3 Conch on inn.
Vaddå? Ska Björn inte köra?
Han ramlade i backen och slog sig, Har inte hört något om hans skadeläge. Innan jag har hört något så betraktar jag honom som är osäkert startande.

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-20 klockan 16:53.
Gammal 2023-01-20, 17:09   #6

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15185
Standard

Citat:
Han ramlade i backen och slog sig, Har inte hört något om hans skadeläge. Innan jag har hört något så betraktar jag honom som är osäkert startande.
Nja Björn tog beslut att åka till sjukhus på ”egen hand” och misstänkte en stukning av handleden efter gårdagens fall. Om något varit värre än detta hade han väl strukit sig till Östersund.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-01-20 klockan 17:12.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 17:20   #7

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1643
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Går även på Goop i sista avdelningen. Sitter troligtvis i ledning direkt, kan bli jobbigt sista 50 på Östersunds långa upplopp......jobba Goop!!!

Är väl lite distansminus på "Grace"
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 19:03   #8

Standard

Håller med dig Stankarn

Citat:
Omgången på Östersund ser lite skiktad ut och med vinst för ett par av storfavoriterna så ser det mörkt ut för oss som jagar lite större utdelning.

Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Passa också segervane 3 Conch on inn.
Borups är ju en grym ”vandringspokal” som startade sin karriär hos Robban och visade fina takter i årgångsloppen som 3 åring. Gick väl på ”grund ” i Bååtens träning men verkar hittat en trygg hamn hos Wäjersten. MEN spår 1 är spår 1 och 5 - 6 tror jag lägger en sula från start. Gynnar 3 Conch On In som är lite bortglömd. L.L. Labero är väl iskall men min superstänkare med överpace.
Gammal 2023-01-20, 19:14   #9

Reg.datum: feb 2015
Sharp$: 2062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nja Björn tog beslut att åka till sjukhus på ”egen hand” och misstänkte en stukning av handleden efter gårdagens fall. Om något varit värre än detta hade han väl strukit sig till Östersund.
Nu verkar det som Goop ändå lämnar återbud och kuskbyte pågår.
Jansson uppsatt på Queen och Shapes bl a

/ TT

Senast redigerad av KonsultTT den 2023-01-20 klockan 19:17.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 19:18   #10

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5143
Standard

UPA

V64
Inlämnat: 2023-01-20, 17:36
Umåker
Fredag 2023-01-20
Start: 19:30
Kostnad: 45,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 The Oak L.A. (7, 1)
2: 3, 4, 7 (10, 5)
3: 10 Don Viking (4, 7)
4: 4, 5, 7 (1, 2)
5: 1, 2, 4, 6, 8 (5, 7)
6: 5 Harley K. (1, 4)

1x3x1x3x5x1 = 45 rader.
45 x 1 x 1,00 kr = 45,00 kr.
Totalt: 45,00 kr.
Rättningskod: WWQ SZR PSF
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 19:50   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Nu verkar det som Goop ändå lämnar återbud och kuskbyte pågår.
Jansson uppsatt på Queen och Shapes bl a

/ TT
Japp så är det. Felaktig och onödig spekulation av mig.
Gammal 2023-01-20, 20:53   #12

Standard

Citat:
Japp så är det. Felaktig och onödig spekulation av mig.
Tydligen fick han en spricka i ett ben i handleden.
Gammal 2023-01-20, 20:58   #13
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Nu är det väl dags för SOLDHÖJDENS DRAKE??
Står bra inne i loppet och är hyfsat snabb ut i volten.
KAVALEREN känns överstreckad nu när han står 20 meter sämre till.
Bäst kapacitet har så klart TEKNO JERVEN men streckad på 26% och stor galopprisk....schaas!

Bara att hoppas att Torbjörn Jansson fortfarande har förmågan att få fart på kallblod....
Gammal 2023-01-20, 21:00   #14

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5438
Standard

Tjena alla sharpsare.
Tack för alla gratulationer förra veckan,har varit en omtumlande vecka omtumlande vecka ,men jag är så stolt över mitt system och rank förra veckan.
Ska lägga energi på omgången imorgon när jag sitter på tåget till Göteborg för att fira förra veckans succe .
Efterhandaren (+5), mackpeter (+7), DIF (+10), Gotland (+7)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 21:03   #15
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Är väl lite distansminus på "Grace"
Jag är inte så säker. Det är lätt hänt att få för sig det, bara för att hon har 2 vinster över kort i de senaste starterna. Men att hon startat över kort, kan ju inte hästen rå för. Hon har väl visat att hon står distans, tidigare, med flera jobbiga löpningar över 2140, från tillägg, med en jäkla massa utfyllnad i vägen?

Spets är spets. Och det är fler hästar som vinner från spets än favoriter som infriar.

Tips till Jörgen W: Mats E Djuse är ledig i sista avdelningen
Gammal 2023-01-20, 21:12   #16

Standard

Citat:
Jag är inte så säker. Det är lätt hänt att få för sig det, bara för att hon har 2 vinster över kort i de senaste starterna. Men att hon startat över kort, kan ju inte hästen rå för. Hon har väl visat att hon står distans, tidigare, med flera jobbiga löpningar över 2140, från tillägg, med en jäkla massa utfyllnad i vägen?

Spets är spets. Och det är fler hästar som vinner från spets än favoriter som infriar.

Tips till Jörgen W: Mats E Djuse är ledig i sista avdelningen
Det går väl inte då Mats skulle kört den strukna hästen ?
Henrik Svensson eller Robert Dunder ? Är Jörgen på plats kör han kanske själv ?

Senast redigerad av KonsultTT den 2023-01-20 klockan 21:15.
Gammal 2023-01-20, 22:25   #17

Standard

Citat:
Bara att hoppas att Torbjörn Jansson fortfarande har förmågan att få fart på kallblod....
Kallblods Torbjörn är ju ”bara ” barnet typ 60+.
Gammal 2023-01-20, 22:30   #18

Standard

Fredags fundering ?

Klarar formtoppade 13 Hard Times och Tobbe Jansson av att plocka in 60m på 4 Arras Beluga i V75 1 ?
Gammal 2023-01-21, 04:45   #19

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Citat:

Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Och därifrån ska hon slås. Passa också segervane 3 Conch on inn. Mika Forss är inte jämnheten personifierad, direkt, men samtidigt tar han inga fångar, om han vaknat på rätt sida.

V75:4
Väldigt tveksam till att Wäjersten kommer att göra allt för att vinna med favoriten 1 Miss Mighty. Både han och ägaren är supernöjd med att vara tvåa för att sedan kunna starta i Mäster Margaretas unghäst-serie.

Och då tycker åtminstone jag att loppet behöver betraktas på ett annat sätt. Många av märrarna gjorde strålande insatser i enstaka lopp under fjolåret men det är inte många som det sprudlar form av just nu.

13 Carroty, helt makalöst att hon fick ge 17 gånger pengarna i förra starten, har begåvats med ett springspår, tveksamt dock om hon kan utnyttja det, inte kul med springspår på tillägg när det är springspår på start.

Nej, jag tror att jag förordar 8 Just for fun eller 6 Hera Hammering i det här gänget. Båda är streckade till 11-12% vilket är helt ok. Svensson tippar sig själv etta med sin styrning, jag har 10 på henne i fyrahundra meter i senaste starten, räcker långt i det här gänget under de här förutsättningarna. Hera Hammering har det varit så bra efter uppehåll att man kan tro att de har slangat henne. Det enda negativa är väl att man inte kan vara säker på att Per Lennartsson hittar till spets, han är inte Sveriges startsnabbaste kusk direkt.

7 Vilja T.Y.C. hade absolut varit ett bud om form. Tveksamt, dock, på den punkten. 10 R.K. Queen har skrällt förut men det går lång tid mellan vinsterna, 20% vinster är dock bra statistik i det här gänget. 14 Invidia och 15 Nymke Brigadoon är helt bortglömda men kan absolut dyka upp på ritsen, efter smörlöpningar.

V75:3
Omgngens bökigaste lopp. Får ingen riktig rätsida på det. Tittar i lopparkivet men hittar ingen som verkar gnistra direkt. Om form hade jag gått rakt ut på Robert Bergs 8 Mysterious Lucifer, startsnabb, har gjort habila insatser, gått lite bra tider - men verkar ju ha stagnerat fullständigt. Dessutom verkar Robert Bergh har glömt bort hur man skor sina hästar, helvete vad de har underpresterat på streckspelen i vinter. Helt oförklarliga insatser för många av hans startande.

Petter Lundberg lovade vinst med 3 Inge B.Svärlig, redan i söndags, men han har ju noll verklighetsuppfattning. Han är som en liten terrier som tror att han är en dobermann. Kan gå ändå komma naturligtvis, här behöver han ju bara hålla i sig och köra så länge lampan lyser, krävs inget taktiskt finlir direkt.

Om jag ska pinpointa någon så får det bli Oscar Berglund och 6 Bourne Dominion - men han är ju redan favorit, till 27%. Om jag förstod saken rätt så har han haft problem som man kommer till rätta med hjälp av en duktig kotknäckare. Så den kanske vi inte har sett botten i än?

Vad kan norskan?

V75:1
4 volter över 2640 meter, men enbart 12 startande - det borde väl rimligtvis innebära att någon av hårdingarna längst bak vinner? 11 Xanthis Coktail är det logiska förstabudet, full form på den kanten, och måste bli svår att stå emot, men jag är rätt sugen på att singla 15 Hard "här kan vi snacka om att gå ner i klass" Times, lär sitta klistrad i rygg på Xanthis och har spurtat fullt godkänt i några guldlopp. Den minnesgode kommer ihåg att han var femma i harpers för ett par år sedan, Moni Viking vann. 5%!

Tvilling 11,13 ger drygt 20 ggr degen.

V75:6
Omgångens Clue.

13 kallblod över tre volter, 2140 meter. ”alla” står hårt inne på pengarna, utom dom på start då (kanske inte Brenne Banker heller, som tjänat dubbelt så mycket som hästarna som startar 20 m framför?).

7 Kavaleren har gått som tåget men har sprungit in 350 000 på några starter. Står alltså rätt 20 meter ”fel”. Har gått felfritt en enda gång i karriärens 6 voltstartslopp. Är absolut inte så överlägsen att han kan galoppera igen och räkna med att runda det här gänget.

Inte heller helt omöjligt att även 10 Tekno Järven återfaller i sina gamla galoppsynder. Och då öppnar det väl upp sig?

Har precis som moneymaker varit inne på att det nu äntligen är dags för 6 Solhöjden Drake. Jansson kör till spets och sen är det hästen att slå. Eller?

Tyvärr är det precis som vanligt. Amatörerna på atg:s it-avdelning pissar på spelarkollektivet. 6 av Brenne Bankers lopp under 2022 finns inte med i historiken. I synnerhet inte loppet när han gick 22,7 över full distans. Det är en helt omöjlig uppgift att chansvärdera hästar när man bara kan se hälften eller en bråkdel av de lopp som hästarna har sprungit. Informationen finns ju. Det är ren slöhet eller ren inkompetens som gör att vi inte kan få se all information, bara för att hästarna har startat i Norge.

Med det sagt, förordar jag 12 Brenne Banker i stället för 6 Solhöjden Drake.

Öppnade alldeles för hårt senast, 19 första femhundra, och lär få en helt annan löpning här. Ska vi gissa på tredje par utvändigt, efter ett halvvarv? Är van att springa på Odd Herakles, Grisle Odin och de andra norska monstren. Nu med världens bästa kallblodkusk bara måste det vara bättre chans än de 3 % som strecken indikerar. 13 Alma Prins är svår att sätta in, tycker jag. Det är rena rama bottenskrapet den mött och slagit hemma på Orkla. Har en enda vinst där han gett över 5 gånger pengarna. Men har förmodligen tiderna i kroppen. tvilling 6,12,13 ger som lägst 30 ggr degen.
Blir lite orolig då vi tänker alltför lika i de flesta loppen
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 04:54   #20

KalleKluts avatar

Standard

Det låter som att de flesta tipsters tror på en riktig favoritomgång. Jag är lite inne på motsatsen trots relativt skiktade lopp. Tycker att jag har två klart spelvärda idéer som jag spikar.
Avd 1. 11 Xanthis Cocktail bidar sin tid och rinner ifrån på upploppet! Jag tror att 13 Hard Times är värst emot med tanke på en förmodat fin resa.. 21%
Avd 3. Här tycker jag att 7 Florence Ima är totalt bortglömd och jag tvekar inte till att hamra in spik nr två! Peter Eriksson blåser till spets från sjunde spår och stannar där hela vägen. 9%

Skrällar och måstestreck jag har med (och spelar v/p på) är i tur och ordning följande:
Avd 7. 8 Mission Beach är ruskigt snabb ut och har en vettig chans att nå ledningen. Släpper förmodligen om Lilius får en tryckare första 700m men blir ändå farlig med lucka. 0%!? Liras hårt på platsspelet!
Avd 6. 13 Alma Prins är ingen skräll men min klara förstanick till 13% och v/p.
Avd 5. 5 Shapes har jag vurmat för på sistone och formen är kvar! Ett spikbud för egen del men jag låser med favoriten. 18% och v/p

Välkomna att haka på andelsspelet om ni tror på upplägget!
Gammal 2023-01-21, 07:13   #21
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg

Avd 3. Här tycker jag att 7 Florence Ima är totalt bortglömd och jag tvekar inte till att hamra in spik nr två! Peter Eriksson blåser till spets från sjunde spår och stannar där hela vägen. 9%

Skrällar och måstestreck jag har med (och spelar v/p på) är i tur och ordning följande:

Avd 7. 8 Mission Beach är ruskigt snabb ut och har en vettig chans att nå ledningen. Släpper förmodligen om Lilius får en tryckare första 700m men blir ändå farlig med lucka. 0%!? Liras hårt på platsspelet!
Håller med om Mission Beach, har slagit Huddlestone från spets....Det kan till och med vara veckans trippelankare. Man kanske borde ta den på svenska spel och gambla lite grann att det blir en ytterligare en strykning innanför. T3 @8,60 funkar.

Men Peter Eriksson, på V75? ”Blåsa till spets”?

Där har vi definitivt olika uppfattningar. 6% är helt enkelt en kass procent, för en professionell kusk.

Dessutom ser jag inte den där riktiga startsnabbheten hos Florence Ima som hos Mission Beach. Men kan absolut ta fel, det har ju hänt förut.

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-21 klockan 08:24.
Gammal 2023-01-21, 09:24   #22

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Klarar formtoppade 13 Hard Times och Tobbe Jansson av att plocka in 60m på 4 Arras Beluga i V75 1 ?
Är det inte risk att Daniel W får överta från stallkamraten. Det tror iaf jag.
Springspår på tillägg, rätt snabb ut och tidigt framme. Det är en hårdare häst än ABW, och den blir inte lätt o plocka ner. Visst MED får chans till slut med Aras och kan slå den från ryggledare.
Hard Times, njaaa. Vinner inte ofta, hänger med men ingen vinnartyp. Fick ont i fingret när jag scrollade ner för att se när den vunnit sist. Dessutom Tobbe, som oftast sitter som en stolpe i sulkyn. Jag är tveksam att den räcker till något mer än tredje fjärde pris.
Kommer säkert o äta upp detta, men jag står för det jag skrivit.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 09:34   #23

Standard

Ser väl favoritbetonat ut inför eftermiddagens V75.

Men jag har ändå hittat två hästar som kan skicka utdelningen i höjden

Avd 4 13 R.K Queen som visat att hon räckt innan , visade även bra form i ett lågklassigt lopp sist.

Avd 5 11 Iceland Radio - slutstöten kommer bita bra idag och är ju alldeles för lite spelad.

Spikar emot favoriten i sista
5 Graces Candy blir min spik

Lycka till i eftermiddag
Gammal 2023-01-21, 09:53   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Är det inte risk att Daniel W får överta från stallkamraten. Det tror iaf jag.
Springspår på tillägg, rätt snabb ut och tidigt framme. Det är en hårdare häst än ABW, och den blir inte lätt o plocka ner. Visst MED får chans till slut med Aras och kan slå den från ryggledare.
Hard Times, njaaa. Vinner inte ofta, hänger med men ingen vinnartyp. Fick ont i fingret när jag scrollade ner för att se när den vunnit sist. Dessutom Tobbe, som oftast sitter som en stolpe i sulkyn. Jag är tveksam att den räcker till något mer än tredje fjärde pris.
Kommer säkert o äta upp detta, men jag står för det jag skrivit.
Tack Dahle
Ditt tankar stämmer bra med mina funderingar.
ABW är ju ganska rutinerad trots nybliven 4 åring möter dock hårdare hästar på tilläggen. Men det vinns ofta från första volten i denna typ av lopp.
SC med Wäjersten kanske susar till spets men voltstart är nog inte hästens bästa gren.
HT har inte vunnit i modern tid men startat i stenhårda gäng senaste året. Kanske har lite smygform. Jag ger nog Tobbe en chans. Hoppas på stolpe in
Dessa tre nämda kanske är lösningen på inledningen
Gammal 2023-01-21, 10:11   #25

Standard

Citat:
Tack Dahle
Ditt tankar stämmer bra med mina funderingar.
ABW är ju ganska rutinerad trots nybliven 4 åring möter dock hårdare hästar på tilläggen. Men det vinns ofta från första volten i denna typ av lopp.
SC med Wäjersten kanske susar till spets men voltstart är nog inte hästens bästa gren.
HT har inte vunnit i modern tid men startat i stenhårda gäng senaste året. Kanske har lite smygform. Jag ger nog Tobbe en chans. Hoppas på stolpe in
Dessa tre nämda kanske är lösningen på inledningen
Gött
Glöm inte Xanthis Coktail, bör inte gå utanför dessa

Gammal 2023-01-21, 10:18   #26

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Intressant tanke Dahle. Hamnar SC i spets blir den svårslagen. Men finns nog risk att token Bergh går upp och trycker vilken av Wäjerstens hästar som än sitter i spets. Jag tycker Xanthis är klar förstahäst och möjlig spik
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 10:42   #27

Standard

Citat:
Det går väl inte då Mats skulle kört den strukna hästen ?
Henrik Svensson eller Robert Dunder ? Är Jörgen på plats kör han kanske själv ?
Tomas Pettersson ny kusk på Graces Candy istället för Goop - kan man ta bort den nu från systemet ?

/ TT
Gammal 2023-01-21, 11:24   #28

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6176
Standard

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 11:07
Östersund
Lördag 2023-01-21
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 8, 9, 10, 11 (13, 5)
2: 4 Chitchat (7, 5)
3: 2, 6, 7 (3, 1)
4: 1, 5, 6, 7, 8, 10, 13, 15 (12, 14)
5: 2, 3 (5, 10)
6: 8, 10, 12 (7, 6)
7: 1 Borups Victory (5, 3)

5x1x3x8x2x3x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: MDC WTJ TDN

Mina tankar.

Avd 1
Lurigt lopp där det är öppet mellan flera hästar. Tar det säkra före osäkra och streckar de fem mest spelade som det inte skiljer så mycket på i procent.

Avd 2
Spik Wäjersten och 4 Chitchat 72%, trots den höga procenten. Ser upplagt ut och bra chans även om tar i emot lite, men får jaga skrällar i andra lopp.

Avd 3
Blir ett tre-hästarslås på 2 Backwoods Boogie 16%, 6 Bourne Dominion 29% och 7 Florence Ima 8%.

Lurigt lopp, men hoppas ovan kan räcka.

Avd 4
Garderar och hoppas på skräll här!

10 R.K. Queen 2% har gjort det bra förut och i detta gäng ska den räknas.

15 Nymke Brigadoon 1% satt fast med krafter kvar senast och formen är nog inte så tokig. En bra resa och den kan avgöra tillslut.

Avd 5
Kunde inte bestämma mig mellan 2 Huddlestone 49% och 3 Axel Ruda 19%, så jag låser loppet på dessa två.

Avd 6
Kallblod över tre volter känns ju alltid lurigt, trots hyfsat bra klass på hästarna.

10 Tekno Jerven 26% har skött sig på slutet och är ju en häst med hög kapacitet, men går inte att lita på och ny kusk upp istället för ordinarie på en osäker häst känns inte så betryggande. Hmm.

Väldigt bortglömd är 8 Kalmar 2%! Det är också en häst med hög kapacitet. Inte startat på ett tag, men blir inte förvånad om den kommer ut i gott skick. Stark i spurten.

Tar också med 12 Brenne Banker 3% med lopp i kroppen i nya regin och Uffe upp nu.

Avd 7
Det fick bli att spika Wäjersten igen med 1 Borups Victory 59%. Känns också som en bra chans, helt enkelt.

Förhoppningsvis har 1-2 rejäla smällar skett i ett par andra lopp.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 11:27   #29

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Citat:
Tomas Pettersson ny kusk på Graces Candy istället för Goop - kan man ta bort den nu från systemet ?

/ TT
Nja, höjde sig inte Tomas rejält under förra året, den känslan har jag.
Om du skrivit det för 2-3-4 år sedan hade jag hållit med.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 11:35   #30

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2121
Standard

Dagens bidrag!

Skönt för Vacqueyras att det äntligen blir sista säsongen den får tävla. Känns som man borde pensionerat han tidigare. Kanske bara jag som är lite knäpp men jag tycker synd om hästen?

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 11:26
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 105,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 8, 9, 10, 11, 12, 13 (11, 5)
3: 6 Bourne Dominion (2, 3)
4: 1, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15 (8, 3)
5: 3 Axel Ruda (5, 2)
6: 1, 6, 13 (7, 10)
7: 5 Graces Candy (1, 3)

7x1x1x10x1x3x1 = 210 rader.
210 x 1 x 0,50 kr = 105,00 kr.
Totalt: 105,00 kr.
Rättningskod: JKH WTD RDW
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 11:41   #31

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Gött
Glöm inte Xanthis Coktail, bör inte gå utanför dessa
Grant Hall ? Risk för tokkörning av Robban (igen) men hästen är stark och rejäl. Gynnas av strykningarna samt distansen.
4-8-10-11-13 känns nästan helgarderat.
Gammal 2023-01-21, 11:47   #32
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1454
Standard

Och återigen har ATG passat på att göra om hemsidan så man inte hittar eller fattar någonting. Problemet är att när man väl kommer in i rutinerna och allt flyter, så kommer någon ny 23-årig aspirant och gör om sidan igen. Varför förstöra något som funkar?

Det finns en anledning till att t.ex. Blocket ser ut som det gjorde för 10 år sen och kommer se ut om 10 år. Det är enkelt, lättförståeligt och utan massa kosmetiska designkrusiduller och abrovinker som bara förstör. (Eller är förklaringen att någon +40 fortfarande bestämmer.)

En bekant som designar system förklarade att yngre människors hjärnor idag inte klarar av för många valmöjligheter på en och samma sida. De måste helt enkelt ha 8 steg med få valmöjligheter för att komma fram till slutklämmen, annars får de spel. Bäva månde framtidens samhälle.
Gammal 2023-01-21, 12:18   #33

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

Jag tror mycket på Huddlestone och Borups Victory idag. Tredje spik blir Carroty som är mitt drag i ett öppet lopp. I övrigt reducering och förhoppningsvis 1-2 skrällar även om det ser favoritbetonat ut.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 12:33   #34
fri

Standard

En annan sak jag inte förstår är att man numera klumpar ihop omsättningen för varje lopp, Vinnare+Plats+Komb+Tvilling+Trio. Man kan inte längre se hur mycket som spelats på bara Vinnare, vilket är klart viktigast. Varför? Vill man mörka storspelarnas vinnarspel eller vad?

Men kanske kan bli användbart även för andra. Polisen rapporterar bara att "x antal brott begicks i år, inklusive skjutningar, mord, fortkörningar och anmälda epadunkare i Hagfors". Så slipper man särredovisa att man misslyckas totalt. Eller Systembolaget säger att man sålde "x liter alkohol, inklusive whisky, öl, vin och cider med persikosmak", för att dölja den stora langningen av cider till småflickor och den stora ökningen av BIB till hemmafruar i förorten. Ericsson går det ju heller inte så bra för, vilket kan ge kreativa bokslut "under året sålde vi 121 343 saker, inklusive mobilväxlar, begagnade bildskärmar, rack för väggmontage och skruvar".

Med alla nya valfunktioner, hur vore det med en till där man kan få välja "Total omsättning" eller bara för vinnare, plats, trio, komb, etc?

Senast redigerad av fri den 2023-01-21 klockan 12:44.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 12:36   #35

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5600
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Och återigen har ATG passat på att göra om hemsidan så man inte hittar eller fattar någonting. Problemet är att när man väl kommer in i rutinerna och allt flyter, så kommer någon ny 23-årig aspirant och gör om sidan igen. Varför förstöra något som funkar?

Det finns en anledning till att t.ex. Blocket ser ut som det gjorde för 10 år sen och kommer se ut om 10 år. Det är enkelt, lättförståeligt och utan massa kosmetiska designkrusiduller och abrovinker som bara förstör. (Eller är förklaringen att någon +40 fortfarande bestämmer.)

En bekant som designar system förklarade att yngre människors hjärnor idag inte klarar av för många valmöjligheter på en och samma sida. De måste helt enkelt ha 8 steg med få valmöjligheter för att komma fram till slutklämmen, annars får de spel. Bäva månde framtidens samhälle.

Har ATG en massa nybörjare som jobbar med hemsidan

Verkar som man ändrar sidorna väldigt ofta o inte direkt några förbättringar för användarna.

Introduktion för nyanställd
du kan väl fila lite på vår hemsida så du kommer in i jobb o vår verksamhet, så får du mer avancerade uppgifter om någon månad

resultat redovisningen på streckspelen har ändrats 2 gånger på kort tid

först kom det in en tomrad mellan avdelningarna för någon månad sedan

det räckte inte

för 14 dagar sedan upptäckte man att det var oklart så man la in siffrorna 1 2...... framför varje rad / avdelning, ja ja någon kunde ju tro att den 3 vinnaren var vinnaren i 6e avdelningen
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 12:37   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
9 % i segerprocent 2022, 10 % 2021 och 5 % hittills i år.
Visst bättre nu än 7 % som han under 2019-2020, men..nja...
Gammal 2023-01-21, 13:30   #37
Banned

Standard

Citat:

/ TT
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg

Han har väl alltid varit bra på att få iväg hästarna bakom bilen, men precis som nollkollisten skriver, gett både en och två spelare gråa hår när han släppt spets och sökt sig till tredje par invändigt även om han har varit favorit i loppet.

Så nog tänker sig Westholm skicka ifrån start.
Gammal 2023-01-21, 13:38   #38

Standard

Citat:
9 % i segerprocent 2022, 10 % 2021 och 5 % hittills i år.
Visst bättre nu än 7 % som han under 2019-2020, men..nja...
OK får ge mig för siffrorna, det var ju en känsla
Gammal 2023-01-21, 13:53   #39

Standard

Missar ännu en V75:a ska bort missa förra veckan oxå. Tur att mobiltelefonen är uppfunnen
V75
Inlämnat: 2023-01-21, 13:49
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Grant Hall (10, 13)
2: 1, 4, 7 (5, 10)
3: 6 Bourne Dominion (2, 3) (Himmaplan)
4: 6, 8, 12, 13 (1, 7)
5: 2, 3, 5, 10, 11 (9, 7)
6: 3, 13 (10, 7)
7: 5 Graces Candy (1, 3) (Tomas nu bättrar du på % )

1x3x1x4x5x2x1 = 120 rader.
120 x 1 x 0,50 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 13:49
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 10, 11, 13 (9, 5)
2: 1, 4, 7 (5, 10)
3: 6 Bourne Dominion (2, 3)
4: 6, 8, 12, 13 (1, 7)
5: 10 Dwayne Zet (9, 7)
6: 3, 13 (10, 7)

4x3x1x4x1x2x1 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2023-01-21 klockan 13:55.
Gammal 2023-01-21, 14:18   #40

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 634
Standard

Ryktet säger att Tomas Pettersson blåser till spets i sista avdelningen spets och slut.#KörOrder
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 14:18   #41

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Mitt bolagssystem inlämnades kl 10.45 idag.

1) 4,8,9,10,11 r13-5
2) 4 r7-10
3) 1,2,3,6,8 r7-5
4) 1,5,6,7,8,13 r15-12
5) 2,3,5,10 r11-9
6) 1,6,7,10,13 r3-11
7) 1 r5-3

Kostar 1500:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 14:21   #42
fri

Standard

9 Whispering Pines stenhårt spelad i avd 3. 2a på oddset nu, trots 9e på strecken. Vem vet vad?
Gammal 2023-01-21, 14:23   #43
Banned

Standard

Citat:
9 Whispering Pines stenhårt spelad i avd 3. 2a på oddset nu, trots 9e på strecken. Vem vet vad?
Nån som inte läst Sjödén, i alla fall....
Gotland (+9)
Gammal 2023-01-21, 14:23   #44

Sharp$: 1331
Standard

V4:an Idag.
Tankar:
V4:1 - 2 Hickoexplosive 74% i brist på andra spikförslag? , är bra och kan absolut vinna, men känns väldigt överspelad. Låser loppet på 2,6 och 12.

V4:2 - 1,3,5,8 (Tog med 8 med tanke på Wäjerstens stallform+enda kamelen som sprungit under 1.15 på dist)

V4:3 - "Kanske" Spik på 6 Timeless Sunset ( Motbuden på bakspår + Toppform o lär bli släppt till tät)

V4:4 - Öppet- har 7+9 i nuläget, får se om det streckas ngra fler.
Good Luck Boys and Girls!
L
Gammal 2023-01-21, 14:26   #45

Standard

Sun's Exciting tycker jag travspelarna har tappat bort helt den här gången,vinner om den får spets#BongarnaFlyger
Gammal 2023-01-21, 14:27   #46

Standard

Citat:
Nån som inte läst Sjödén, i alla fall....
Jögga på andelskungen skriker ut den tät son fan.
Gammal 2023-01-21, 14:29   #47

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:
Många som fick sympati för hästen efter reportaget i TV4s förmiddagssändning. Om jag uppfattade det rätt så är det en massa ungdomar från daglig verksamhet som tar hand om den och Per Skoglund sa att så mycket kärlek kan få hästarna att springa enormt fort av ren glädje.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 14:30   #48

Standard

Appropå V75.
Härligt att Hultman lyfter fram Tekno Viking....Nej,nej..
Inne på att spika Alma prins "Bara Odd Herakles som är bättre i Norge" säger Jomar.B +Mindre prispengar i Norge så står faktiskt i ett "billigt" gäng idag.
Cheers,
L
Gammal 2023-01-21, 14:32   #49

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Många som fick sympati för hästen efter reportaget i TV4s förmiddagssändning. Om jag uppfattade det rätt så är det en massa ungdomar från daglig verksamhet som tar hand om den och Per Skoglund sa att så mycket kärlek kan få hästarna att springa enormt fort av ren glädje.
Jörgen Oscarsson
V75-3, Klass I, 1640 m, Auto

1 Mr Birkenstock, toppform, rejäl senast, kan öppna
2 Backwood´s Boogie, 2 /40-, sto, utdelningen på fin form senast, kan öppna o fin resa
3 Inge Besvärlig, 0/23-, uppåtform x2, rycktussar+, s.snabb o körs i spets
4 A.W.S´s Kicklight, tufft inne-, 5/58 varav 3 st P21 segrar-, såg fin ut senast+, kan öppna
5 Shut Up And Dance, 3/25 samtliga P21 segrar, monté på slutet, länges sen proffskusk+, entaktad o dist-, ej spets
6 Borne Dominion, 2 lopp o klart upp¨åt x 2++, ok från start men lite vingelrisk
7 Florence Ima, sto-, 2 x ny, positiv+, s-snabb men kan kosta
8 Myterious Lucifer, ojämn deluxe, bästa hästen!! taktik härifrån?? hög strulrisk
9 Whispering Pines, 1 lopp, fin resa o fin avslutning, 1:a AM+, gal 6 av 9, fin s.rygg
10 Jazmine B.R, sto-, rycktuss+, spö+, inga gnistor för dan o håller mest farten,
11 Ontario Bro, tufft inne-, 3/33-, fin form men bäst i spets, får svårt
12 Ola Islet, ok form, ingen häst som springer i spåren, smygs till peng

A: 9-8-6-3
B: 1-2-7
C: 4-5-10-11-12
D: -

Låg standard över stressiga 1640. "Här kommer dom från alla håll"

9 Whispering Pines gjorde comeback senast efter lång vila. Fick rygg på ledaren (nr 8, slog denna med 20 meter) och spuratade fint när luckan kom. Säkert förbättrad nu. Har dummat sig o hoppat 6 av 9 senaste. Ingen stjärna men viss kapacitet mot bättre hästar än så här. pallen 23 av 64. Fin startrygg och får fin resa, dessutom anmäld med 1:a bike!! Öppet lopp, bra resa, bike, JÖGGAS HJÄRSNLÄPP, 1%

8 Mysterious Lucifer kommer från två sämre prestationer och har strulrisken är hög härifrån. Men han är ojämn och har mött o slagit bättre hästar än detta. Till 9% kan man absolut spela på att det stämmer under vägen o han bara visar sig bäst

6 Borne Dominion har två loppefter kort vila. Nu verkar äntligen poletten ha trillat ner för han har sett klart förbättrad ut i dom två senaste!! Bara ok från start men det lär bli körning från alla håll och det kan gynna honom om han hittar ner hyfsat. Är sterckfavorit och inget supervärde i honom men plast i A-gruppen

3 Inge Besvärlig har inte vunnit på 23 raka lopp men visat uppåtform på slutet. Det kommer säkert surras en del om honom då han utmanade kanonen Chitchat senast. Bra läge o startsnabb

Jämn o öppet lopp, bred gardering är att förorda om man vill vara säker

En dag
Gammal 2023-01-21, 14:37   #50

Standard

Citat:
Inte läst på denna omgång men ser nu att landets mest ansedda travexperter, spelvärde, rankar den tvåa.

I loppet innan rankar dom dagens största favorit bara trea . Där har dom en tvåprocentare högst i ranken.

Så dom som skriver av deras spelförslag idag, även om det är otroligt dyra system, har potential till jättepengar.
Gammal 2023-01-21, 14:40   #51
Banned

Standard

Provar så här idag:

V75:1 – 11,13,9,8,12,4,10
V75:2 – 4,5
V75:3 – 3,6,8,7,1,2,10
V75:4 – 6 Hera Hammering (8,7)
V75:5 – 2 Huddlestone (11,5)
V75:6 – 12,10,6,1,13,7
V75:7 – 3,5,1,8,9
Gammal 2023-01-21, 14:44   #52

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5355
Standard

V4
Inlämnat: 2023-01-21, 14:43
SistaStallskriket andelsspel
Östersund
Lördag 2023-01-21
Start: 14:45
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 12 (3, 7)
2: 1, 3, 5, 10 (4, 6)
3: 6, 11 (10, 12)
4: 3, 7, 9, 11, 13 (2, 6)

3x4x2x5 = 120 rader.
120 x 1 x 2,00 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: CKK NTM ZCP
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 14:44   #53

Standard

Efter sett värmingar så blev raden som följer:

V4
Inlämnat: 2023-01-21, 14:42
Östersund
Lördag 2023-01-21
Start: 14:45
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 12 (3, 7)
2: 1, 3, 5, 8 (4, 6)
3: 6 Timeless Sunset (11, 10)
4: 7, 9, 11 (3, 13)

3x4x1x3 = 36 rader.
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: JKC QTK LUCK

Lycka Till!

L
Gammal 2023-01-21, 14:46   #54

Standard

Bergh är inte nöjd med banan idag.... Eller rättare sagt hur han skall hantera den!
Negativ varning för hans kusar idag!?
Lazze (+5)
Gammal 2023-01-21, 14:49   #55
Banned

Standard

Nån gång ska väl spår 9 vinna!!

Citat:
Ursprungligen postat av Trav-King Visa inlägg
Jörgen Oscarsson
V75-3, Klass I, 1640 m, Auto

1 Mr Birkenstock, toppform, rejäl senast, kan öppna
2 Backwood´s Boogie, 2 /40-, sto, utdelningen på fin form senast, kan öppna o fin resa
3 Inge Besvärlig, 0/23-, uppåtform x2, rycktussar+, s.snabb o körs i spets
4 A.W.S´s Kicklight, tufft inne-, 5/58 varav 3 st P21 segrar-, såg fin ut senast+, kan öppna
5 Shut Up And Dance, 3/25 samtliga P21 segrar, monté på slutet, länges sen proffskusk+, entaktad o dist-, ej spets
6 Borne Dominion, 2 lopp o klart upp¨åt x 2++, ok från start men lite vingelrisk
7 Florence Ima, sto-, 2 x ny, positiv+, s-snabb men kan kosta
8 Myterious Lucifer, ojämn deluxe, bästa hästen!! taktik härifrån?? hög strulrisk
9 Whispering Pines, 1 lopp, fin resa o fin avslutning, 1:a AM+, gal 6 av 9, fin s.rygg
10 Jazmine B.R, sto-, rycktuss+, spö+, inga gnistor för dan o håller mest farten,
11 Ontario Bro, tufft inne-, 3/33-, fin form men bäst i spets, får svårt
12 Ola Islet, ok form, ingen häst som springer i spåren, smygs till peng

A: 9-8-6-3
B: 1-2-7
C: 4-5-10-11-12
D: -

Låg standard över stressiga 1640. "Här kommer dom från alla håll"

9 Whispering Pines gjorde comeback senast efter lång vila. Fick rygg på ledaren (nr 8, slog denna med 20 meter) och spuratade fint när luckan kom. Säkert förbättrad nu. Har dummat sig o hoppat 6 av 9 senaste. Ingen stjärna men viss kapacitet mot bättre hästar än så här. pallen 23 av 64. Fin startrygg och får fin resa, dessutom anmäld med 1:a bike!! Öppet lopp, bra resa, bike, JÖGGAS HJÄRSNLÄPP, 1%

8 Mysterious Lucifer kommer från två sämre prestationer och har strulrisken är hög härifrån. Men han är ojämn och har mött o slagit bättre hästar än detta. Till 9% kan man absolut spela på att det stämmer under vägen o han bara visar sig bäst

6 Borne Dominion har två loppefter kort vila. Nu verkar äntligen poletten ha trillat ner för han har sett klart förbättrad ut i dom två senaste!! Bara ok från start men det lär bli körning från alla håll och det kan gynna honom om han hittar ner hyfsat. Är streckfavorit och inget supervärde i honom men plast i A-gruppen

3 Inge Besvärlig har inte vunnit på 23 raka lopp men visat uppåtform på slutet. Det kommer säkert surras en del om honom då han utmanade kanonen Chitchat senast. Bra läge o startsnabb

Jämn o öppet lopp, bred gardering är att förorda om man vill vara säker

En dag
Citat:
Ursprungligen postat av oloflin Visa inlägg
Jens Sjödén:

V75-3: Klass I, autostart, kort distans
Bara fem Klass I-lopp över kort distans har avgjorts på Östersund.
Favoritfall varenda gång. 2-2-3-3-5 har spelarna rankat vinnarna.

Något vi däremot känner igen är nollorna i kolumnen för 9/1640a. Inte heller på årets tidigare V75-banor, Färjestad och Kalmar, hade någon under V75-spelets snart 30-åriga historia lyckats segra från torskspårens torskspår!

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-21 klockan 14:54.
Gammal 2023-01-21, 14:51   #56

Standard

Ouch...svårhittad...
Gammal 2023-01-21, 14:54   #57

Standard

Blir en LD där jag tror 6:an är klar (Gilladw värmningen)

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2023-01-21, 14:52
Östersund
Lördag 2023-01-21
Start: 15:31
Kostnad: 45,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Timeless Sunset
2: 7, 9, 11

3 x 15,00 kr = 45,00 kr.
Totalt: 45,00 kr.
Rättningskod: JCL QTJ RIP

L
Gammal 2023-01-21, 14:54   #58

Standard

Har en tidshistorik ung som Järvsöfax, OK viss överdrift där, men ändå...
Gammal 2023-01-21, 14:55   #59

Standard

Gäller väl alltid ????

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Bergh är inte nöjd med banan idag.... Eller rättare sagt hur han skall hantera den!
Negativ varning för hans kusar idag!?
Gammal 2023-01-21, 15:07   #60

Standard

TV lopp 2= 1-5-8 dissar berghs för odds
Gammal 2023-01-21, 15:08   #61

Standard

LUNCH DUBBEL
Inlämnat: 2023-01-21, 15:07
Östersund
Lördag 2023-01-21
Start: 15:31
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Global Delivery
2: 9 Storm Odin

1 x 20,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: LJC ZTJ TCT
Gammal 2023-01-21, 15:13   #62

Standard

Lol Tv klar och så börjar kusken o titta åt fel håll och kör upp i sulkyn framför..
Det är skillnad på kuskar.....
Men jag är inte bitter.....He he..
Gammal 2023-01-21, 15:14   #63

Standard

Hästen som vann V4-2 inte visat någonting fram till senaste starten då man hängde på jänkarvagn ffg. Fast med rubbet då. Idag på med biken igen och totalt överlägsen.
Lazze (+10)
Gammal 2023-01-21, 15:18   #64
fri

Standard

Citat:
Per Skoglund sa att så mycket kärlek kan få hästarna att springa enormt fort av ren glädje.
Hästpsykolog Per Skoglund. Kanske därför han är en så framgångsrik travtränare, kusk och hallåa.

Vore intressant med referenser till vetenskaplig studie. Fungerar säkert på människor också. Kanske därför jag springer så långsamt, har alltså inte med mage och taskig kondis att göra.
Gammal 2023-01-21, 15:23   #65

Standard

Citat:
Hästpsykolog Per Skoglund. Kanske därför han är en så framgångsrik travtränare, kusk och hallåa.

Vore intressant med referenser till vetenskaplig studie. Fungerar säkert på människor också. Kanske därför jag springer så långsamt, har alltså inte med mage och taskig kondis att göra.
Möjligtvis framgångsrik hallåa, men jag bytte till atg live appen 14.30 . Hellre en eftermiddag med Hultman än med Peter Andersson och Skoglund i tv.
Gammal 2023-01-21, 15:29   #66

Standard

Kom igen nu o tidlösa solnedgång( fan att Hultman haussat den....)
16-29ggr degen köper jag dock
Gammal 2023-01-21, 15:36   #67

Standard

Baserat på de tre första V4 loppen bör nog V75 spelarna behandla Robert Berghs hästar med försiktighet. Tre hårt betrodda hästar som samtliga underpresterat.
Gammal 2023-01-21, 15:38   #68

Standard

Så som Bergh kör måste hästarna vara riktigt bra för att vinna. Kör ju slut på dem tidigt.
Gammal 2023-01-21, 15:50   #69

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 15:48
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 4 Chitchat (7, 10)
3: 2, 3, 6 (8, 7)
4: 1, 5, 6, 13 (15, 12)
5: 2, 3, 5 (10, 11)
6: 1, 6, 7, 10, 13 (3, 11)

5x1x3x4x3x5x1 = 900 rader.
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: LKC VTK WMT
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 15:52   #70

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3274
Standard

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 15:43
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Xanthis Coktail (4, 8)
2: 3, 4, 7, 9 (5, 10)
3: 3 Inge B.Svärlig (6, 2)
4: 1, 8, 12, 13 (6, 7)
5: 2 Huddlestone (3, 5)
6: 1, 3, 7, 10, 13 (6, 11)
7: 1, 3, 5, 7, 10, 12 (9, 6)

1x4x1x4x1x5x6 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: FHL PTM SMP
Gammal 2023-01-21, 15:54   #71

Standard

Citat:
Baserat på de tre första V4 loppen bör nog V75 spelarna behandla Robert Berghs hästar med försiktighet. Tre hårt betrodda hästar som samtliga underpresterat.
Lr så är det spelstöt, så vinner han med flera när alla dissat.
Vem vet med den mannen

Gammal 2023-01-21, 15:57   #72
fri

Standard

Nåja, tömmer kontot:

1 11 Xanthis Coktail
2 4,7,9
3 1,3,6,9
4 6 Hera Hammering
5 2,3,11
6 1,6,7,10,13
7 1 Borups Victory

Rättningskod: Glenfarclas. Bättre en pinne i glaset än 10 i skogen.
Gammal 2023-01-21, 16:00   #73

Standard

Tjena kompisar
Dagens system

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 15:11
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 8, 10, 11, 12, 13 (9, 5)
3: 2, 3, 5, 6, 7, 10 (1, 8)
4: 10, 13 (1, 6)
5: 2, 5, 11 (3, 10)
6: 7, 10, 12, 13 (6, 1)

6x1x6x2x3x4x1 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: BJC NTH XCQ
Gammal 2023-01-21, 16:01   #74

Standard

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 15:57
Sista Stallskrikets andelsspel
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 1 908,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 9, 10, 11, 13 (8, 5)
2: 4 Chitchat (3, 7)
3: 3, 6, 9 (7, 2)
4: 1, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13 (15, 14)
5: 2, 3, 5, 9, 11 (10, 7)
6: 1, 6, 7, 10, 11, 13 (3, 12)

5x1x3x8x5x6x1 = 3600 rader.
3600 x 1 x 0,50 kr = 1 800,00 kr.
Gammal 2023-01-21, 16:01   #75

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 1633
Standard

V75

4,8,10,11
4
7
6
2,3,5,11
6,7,10
1,5
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 16:03   #76
Banned

Standard

Jävla samhallsverksamhet.

De intervjuar Marcus Lilius om Stall JOP:s chanser i kallblodsloppet men ids inte fråga honom hur han ser på sina egna möjligheter i avdelning sju. De borde fan få sparken.
Gammal 2023-01-21, 16:08   #77
ms

Sharp$: 2729
Standard

5/5 rätt sedan galopperar Tekno Järven, jag får adrenalin och går och tränar. Ett riktigt hälsosystem.

Avd
1: 4, 11 (10, 8)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10 (5, 4)
4: 1, 5, 6, 7, 8, 12, 13 (10, 15)
6: 10 Tekno Jerven (6, 7)
7: 1, 3, 5 (9, 12)

2x1x8x7x1x1x3 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
Rättningskod: FMF TTB ZMN
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 16:09   #78

Sharp$: 2090
Standard

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 16:07
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 10 (11, 8)
2: 3, 4, 7, 10 (5, 9)
3: 3, 4, 6, 7, 9 (2, 1)
4: 1 Miss Mighty (13, 6)
5: 2, 3, 10, 11 (5, 9)
6: 6, 7, 10 (13, 1)

2x4x5x1x4x3x1 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: DGF WTF TMQ
Gammal 2023-01-21, 16:18   #79

KalleKluts avatar

Standard

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 16:16
Kluts andelsspel
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 1 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Xanthis Coktail (10, 4)
2: 4, 5, 7, 9, 10 (3, 1)
3: 7 Florence Ima (6, 8)
4: 1, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15 (6, 2)
5: 2, 5 (3, 11)
6: 1, 10, 12, 13 (7, 6)
7: 1, 3, 5, 7, 8, 12 (9, 10)

1x5x1x10x2x4x6 = 2400 rader.
2400 x 1 x 0,50 kr = 1 200,00 kr.
Totalt: 1 200,00 kr.
Rättningskod: FJK NTJ ZMP
Gammal 2023-01-21, 16:19   #80

Standard

Hera Hammering fick en 50 lapp vinnare hos unibet till 7 ggr i V75-4.

Frågetecken om det är en V75 häst men låter ju som att 1an ska köras snällt inför viktigare lopp och då måste chansen vara hyfsad att Lennartsson spetsar och leder runt om. Känns värt att spekulera om i alla fall till 7 ggr.
Gammal 2023-01-21, 16:19   #81
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8964
Standard

Så här blev Värmlänningarnas i kväll:

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 16:17
Värmlänningarnas V75s andelsspel
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 1 298,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 5, 8, 9, 10, 11, 13 (3, 12)
2: 2, 3, 4, 5, 7 (10, 9)
3: 3 Inge B.Svärlig (6, 1)
4: 7 Vilja T.Y.C. (13, 15)
5: 2, 5 (7, 3)
6: 1, 6, 7, 8, 10, 12, 13 (3, 11)
7: 1, 3, 5, 7, 8 (9, 12)

7x5x1x1x2x7x5 = 2450 rader.
2450 x 1 x 0,50 kr = 1 225,00 kr.
Rättningskod: MJJ VTD VMV

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 16:20   #82

Standard

V75.
V75
Inlämnat: 2023-01-21, 16:18
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 162,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Xanthis Coktail (4, 10)
2: 4, 5, 7, 10 (9, 3)
3: 2, 3, 6 (1, 7)
4: 6, 13, 15 (1, 8)
5: 2, 3, 5 (11, 10)
6: 13 Alma Prins (10, 7)
7: 1, 3, 6 (5, 9)

1x4x3x3x3x1x3 = 324 rader.
324 x 1 x 0,50 kr = 162,00 kr.
Totalt: 162,00 kr.
Rättningskod: MJF TTC what?
Gammal 2023-01-21, 16:20   #83

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5572
Standard

V75

Avd
1: 4, 8, 9, 10, 11, 13 (5, 3)
3: 3, 6, 7, 9 (2, 1)
4: 6 Hera Hammering (1, 13)
5: 2, 3, 4, 5, 10, 11 (9, 7)

Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: JJH ZTL RMW
Gammal 2023-01-21, 16:21   #84

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3994
Standard

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 16:20
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 27,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Xanthis Coktail (4, 10)
3: 6 Bourne Dominion (3, 2)
4: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15 (9, 11)
5: 2, 3, 5, 10, 11 (9, 7)
6: 10 Tekno Jerven (7, 6)

1x1x1x11x5x1x1 = 55 rader.
55 x 1 x 0,50 kr = 27,50 kr.
Totalt: 27,50 kr.
Rättningskod: LLH PTF QMS
boomboom är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 16:21   #85

Standard

Provar så här efter sedvanlig vånda:
1: Xanthis Cocktail
2: 4 - 5,7,10
3: 6 - 1,3,7,10,12
4: 12 - 1,6,7,8,10,14,15
5: 5,11
6: 10,13
7: 1 - 3,5,7,12

1 av 2 i avd 2/4 resp 3/7

Lycka till allihop!
Gammal 2023-01-21, 16:24   #86

KalleKluts avatar

Standard

1a spiken hamrad!
Gammal 2023-01-21, 16:25   #87
Super Moderator

Skaeggets avatar

Sharp$: 8964
Standard

Sticker jag ut huvudet om jag säger att Bergh inte har sin bästa kväll.....?

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 16:25   #88

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Sticker jag ut huvudet om jag säger att Bergh inte har sin bästa kväll.....?
Mycket dåliga kuskinsatser.
Skaegget (+7)
Gammal 2023-01-21, 16:26   #89
Banned

Standard

Fan att Djuse fick luckan.....jävla vingel-Pettersson, som öppnar upp för honom....*GRRR!!

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-21 klockan 16:29.
Gammal 2023-01-21, 16:27   #90

Standard

Härligt med spik i 1:a( Sällan man har ballar för det..) Vill "vara med-garderar 1:a.." -kul när man går på känsla.
Lycka Till , + Gratz för alla som spikade!
Mvh,
L
Gammal 2023-01-21, 16:27   #91

Standard

Fjärde Bergh hästen som är helt under isen när det ska avgöras.

Favoriten vinner och nu krävs det nog verkligen att någon av Wäjerstens megalampor i avd 2 eller 7 torskar om det inte ska bli riktig skräputdelning i dag.
Gammal 2023-01-21, 16:29   #92
Administrator

Standard

Så här blev BCB idag. Glömde posta den här!

V75
Inlämnat: 2023-01-21, 16:10
Big City Boys V75s andelsspel
Östersund
Lördag 2023-01-21
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 10, 11 (13, 8)
2: 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10 (1, 8)
3: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 (10, 4)
4: 6, 7, 8, 10, 12, 13, 15 (1, 5)
6: 13 Alma Prins (10, 12)
7: 1, 3, 5 (9, 10)

3x7x8x7x1x1x3 = 3528 rader.
3528 x 1 x 0,50 kr = 1 764,00 kr.
Rättningskod: CGH ZTF VMT

Lycka till!

Lazze (+5)
Gammal 2023-01-21, 16:31   #93

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Fan att Djuse fick luckan.....jävla vingel-Pettersson, som öppnar upp för honom....*GRRR!!
Ja, det blev som vi tänkt..
Synd på luckjäkeln! Hade varit en fin tvilling som finansiering till V5
Gammal 2023-01-21, 16:36   #94

Standard

Citat:
V75
Inlämnat: 2023-01-21, 15:57
Sista Stallskrikets andelsspel
Östersund
Lördag 2023-01-21
Kostnad: 1 908,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd

5x1x3x8x5x6x1 = 3600 rader.
3600 x 1 x 0,50 kr = 1 800,00 kr.
V5
Inlämnat: 2023-01-21, 16:35
SistaStallskriket andelsspel
Östersund
Lördag 2023-01-21
Start: 17:05
Kostnad: 490,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 6 (9, 2)
2: 1, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (13, 14)
3: 2, 3, 5, 9, 11 (10, 7)
4: 1, 3, 6, 7, 10, 11, 13 (12, 8)
5: 1 Borups Victory (3, 5)

2x7x5x7x1 = 490 rader.
490 x 1 x 1,00 kr = 490,00 kr.
Totalt: 490,00 kr
Rättningskod: FFH VTB WMZ
Gammal 2023-01-21, 16:38   #95
Banned

Standard

Citat:
Ja, det blev som vi tänkt..
Synd på luckjäkeln! Hade varit en fin tvilling som finansiering till V5
Hade TP hållit sitt spår på upploppet så hade luckan aldrig uppenbarat sig....
KalleKlut (+1)
Gammal 2023-01-21, 16:41   #96

KalleKluts avatar

Standard

Inget stjärnfall men gärna två raka 7or om jag finge önska något!
*B.B.S Avicii
*Florence Ima
Gammal 2023-01-21, 16:46   #97

Standard

Wäjersten är kung
Gammal 2023-01-21, 16:46   #98

Standard

Inte oväntat. Wäjerstens nya megastjärna Chitchat totalt överlägsen . Blir kul att se den i finalen mot hästar från södra och mellansverige .
Gammal 2023-01-21, 16:48   #99

Standard

Stabil 68% are. Jäklar vad överlägsen hästen var.
Gammal 2023-01-21, 16:50   #100

Sharp$: 2726
Standard

Citat:
Inte oväntat. Wäjerstens nya megastjärna Chitchat totalt överlägsen . Blir kul att se den i finalen mot hästar från södra och mellansverige .
Ja, så länge inga Jägersrotränade hästar dyker upp har han nog bra chans i alla sammanhang
Gotland (+5), Skaegget (+5)
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 16:53   #101

Standard

Berglunds klara favorit i nästa lopp har sjunkit från 4,50 till 2 ggr pengarna hos unibet på någon timme . Man får hoppas för V75 spelarnas skull att inte den favoriten också infriar.
Gammal 2023-01-21, 16:57   #102

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Ja, så länge inga Jägersrotränade hästar dyker upp har han nog bra chans i alla sammanhang
Uhrbergs Marabou Brodda som vann i Kalmar förra helgen lär dyka upp och Lugauers Laban Lagö som var trea kanske också. Bättre hästar än den mötte idag men intrycket på Chitchat har ändå varit bättre. Den såg helt okörd ut i starten innan dagens.
Difsteve (+3)
Gammal 2023-01-21, 17:00   #103

Standard

Backwood’s Boogie såg fin ut senast. Bra läge och duger i klassen.
Gammal 2023-01-21, 17:02   #104
Banned

Standard

"Alla" är kvar?

Edit: Man borde naturligtvis följt sin egen ranking....och börjat med tre raka spikar. Dumstrut på.

Edit: Ingen Margareta för vinnaren. Lennartssons var riktigt bra.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg

1) 4,8,9,10,11 r13-5
2) 4 r7-10
3) 1,2,3,6,8 r7-5
4) 1,5,6,7,8,13 r15-12
5) 2,3,5,10 r11-9
6) 1,6,7,10,13 r3-11
7) 1 r5-3
Citat:

Snyggast idag så här långt!

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg

1: 11 Xanthis Coktail (4, 8)
2: 3, 4, 7, 9 (5, 10)
3: 3 Inge B.Svärlig (6, 2)
4: 1, 8, 12, 13 (6, 7)
6: 1, 3, 7, 10, 13 (6, 11)
7: 1, 3, 5, 7, 10, 12 (9, 6)

Rättningskod: FHL PTM SMP

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg

1: 4, 11 (10, 8)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 9, 10 (5, 4)
4: 1, 5, 6, 7, 8, 12, 13 (10, 15)
6: 10 Tekno Jerven (6, 7)
7: 1, 3, 5 (9, 12)

Rättningskod: FMF TTB ZMN

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-21 klockan 17:56.
Gammal 2023-01-21, 17:03   #105

Standard

2,3,6 nu boys!
Gammal 2023-01-21, 17:07   #106

Standard

Gammal 2023-01-21, 17:08   #107

Standard

Första reserven, såklart.
Gammal 2023-01-21, 17:10   #108

Standard

Favoriten galopperar bort sig och då vinner den klara andrahandaren enkelt.

Otroligt skiktade lopp när dom ska lägga V75 i januari på ett så avlägset ställe som Östersund. Finns det en enda häst söder om Sundsvall som rest dit idag?
Gammal 2023-01-21, 17:14   #109

KalleKluts avatar

Standard

Citat:

Otroligt skiktade lopp när dom ska lägga V75 i januari på ett så avlägset ställe som Östersund. Finns det en enda häst söder om Sundsvall som rest dit idag?
Många om du har läst geografi i skolan..
Gammal 2023-01-21, 17:16   #110

Standard

Citat:
Backwood’s Boogie såg fin ut senast. Bra läge och duger i klassen.
Hm lite onödigt långt upplopp
Vinnaren mumsade i sig räkmackan Luckan kom som på beställning.
Gammal 2023-01-21, 17:17   #111

Standard

Bortglömda 15 Nymke B. nu för värde..
Gammal 2023-01-21, 17:18   #112

KalleKluts avatar

Standard

Florence Ima var rejält under isen idag, skämskudden är på!
Kusken/tränaren hade åtminstone övertro som bråkade sig till dödens. Föll som en sten genom fältet med 700m kvar
Gammal 2023-01-21, 17:26   #113
Banned

Standard

Citat:
Många om du har läst geografi i skolan..
Sist jag kollade gick det flera vägar hela vägen från skåne till Jämtland. Märkligt att inte loppen på Östersund är fyllda med jägersro-deltagare, när det bara är att åka upp och "hämta" vinstpengarna.

Vad i helvete får gubbfan ut av det egentligen, sitta och gnälla på norrlandsbanorna, år in och år ut?
Gammal 2023-01-21, 17:32   #114

Standard

Hera Hammering var bra men favoriten fick styra i spets och Hera inte startsnabb (precis som spelvärde skrev). Dagens enda spel torsklir .
Gammal 2023-01-21, 17:34   #115

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3274
Standard

Tur att Per Lennartsson sitter stel som en pinne hela upploppet, medans
Daniel gungar o tjoar hela tiden
Gammal 2023-01-21, 17:40   #116

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
[I]Vad i helvete får gubbfan ut av det egentligen, sitta och gnälla på norrlandsbanorna, år in och år ut?
Vi har väl lärt oss efter alla år på diverse forum att någon gillar att provocera. Även om hen inte är medveten om det (eller förstånds..?)
Gammal 2023-01-21, 17:40   #117

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
Tur att Per Lennartsson sitter stel som en pinne hela upploppet, medans
Daniel gungar o tjoar hela tiden
Jag tror Hera H blev lite generad av Robbans galoppör.
asgaya3141 (+3)
Gammal 2023-01-21, 17:42   #118
Banned

Standard

Citat:
Vi har väl lärt oss efter alla år på diverse forum att någon gillar att provocera. Även om hen inte är medveten om det (eller förstånds..?)
Fast han provocerar ju inte. Han är ju enbart tragisk och tröttsam.
Gammal 2023-01-21, 17:44   #119

Standard

Shapes växlade ner toppmärrar som Dear Friend och Racing Brodda senast. Men då var det hemmaplan och Goop i vagnen. Nu långresa och ny kusk. Så svårt att veta om den går lika bra idag. Gör den det borde den vinna mot detta motstånd.
Gammal 2023-01-21, 17:46   #120
Administrator

Standard

Var det ändå inte lite märkligt att han gungade in den så hårt ändå.
Nu går man över gränsen för Maggans lopp och det med minsta möjliga marginal.

Var väl förvisso så att han insett det och därför ville visa att han ändå körde för bästa placering...

Nåväl, ibland måste man ta bort en favorit man har info MOT.

Gammal 2023-01-21, 17:50   #121
Administrator

Standard

Så kör vi en liten forumuppdatering, ser ni regelbrott som begås så vill jag att ni anmäler dessa bums.

Och till er som stör er på andra på forumet rekommenderar jag funktionen "ignorera".

Tack på förhand!

Gammal 2023-01-21, 17:50   #122

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Fast han provocerar ju inte. Han är ju enbart tragisk och tröttsam.
Försökte bara vara lite snäll
Trio med Shapes nu!
5
2
Alla
HFC NTJ XGP
Gammal 2023-01-21, 17:53   #123

Standard

Huddlestone väl värd segern om han höll undan.
Gammal 2023-01-21, 17:54   #124

Standard

Citat:
Shapes växlade ner toppmärrar som Dear Friend och Racing Brodda senast. Men då var det hemmaplan och Goop i vagnen. Nu långresa och ny kusk. Så svårt att veta om den går lika bra idag. Gör den det borde den vinna mot detta motstånd.
Vilket lopp Shapes gör men favoriten höll nog undan här med. Även den riktigt bra.
Gammal 2023-01-21, 18:05   #125

Standard

Backegubben som utg.häst på en tvilling är väl lite väl magstarkt?

TVILLING
Inlämnat: 2023-01-21, 12:59
Östersund Lopp 10
Lördag 2023-01-21
Start: 18:20
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 6, 7, 10, 13
Utgångshästar
2 Backegubben

5 x 10,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: KJL WTB RHQ
Gammal 2023-01-21, 18:14   #126
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Backegubben som utg.häst på en tvilling är väl lite väl magstarkt?
Jag har kört 12 Brenne Banker som utgång. Dags för Ulf O nu!
Gammal 2023-01-21, 18:20   #127

Standard

Kallblodsloppet ser lika skiktat ut som övriga lopp idag. Hade jag spelat hade jag i första hand chansat bort Kavaleren (hittar ett felfritt lopp i voltstart) och Tekno Jerven med ny kusk . Båda galopperar nog bort sig. Då återstår 1,6,13 av dom som bör kunna vinna, men meningslöst att lira dd mot Borups Victory som knappast torskar dd 2 så avstår spel. Inga odds mot den som är intressanta .
Gammal 2023-01-21, 18:26   #128

Standard

Citat:
Kallblodsloppet ser lika skiktat ut som övriga lopp idag. Hade jag spelat hade jag i första hand chansat bort Kavaleren (hittar ett felfritt lopp i voltstart) och Tekno Jerven med ny kusk . Båda galopperar nog bort sig. Då återstår 1,6,13 av dom som bör kunna vinna, men meningslöst att lira dd mot Borups Victory som knappast torskar dd 2 så avstår spel. Inga odds mot den som är intressanta .
Man kan sina kallblod
thenisses (+10)
Gammal 2023-01-21, 18:30   #129

Standard

Citat:
Man kan sina kallblod
Synd att de aldrig kör några kallblodslopp på Jägersro. Rätt dåligt av en av Sveriges största banor.
Gammal 2023-01-21, 18:31   #130

Standard

Vad vet Unibet om Power Blaster som inte jag vet? Gått från 26 till 8 i odds men fortfarande runt 25 hos ATG.
Gammal 2023-01-21, 18:35   #131

Standard

Kör en till knäpp tvilling. Finns en bra grej med den; Tobbe Jansson - har ju kört bra idag.
Lite nostalgi finns också vad gäller Happy Confess - men det var på "Åke Lindbloms tid".

TVILLING
Inlämnat: 2023-01-21, 11:58
Östersund Lopp 11
Lördag 2023-01-21
Start: 18:43
Kostnad: 42,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 3, 8, 9
Utgångshästar
11 Happy Confess

4 x 10,00 kr = 40,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 42,00 kr.
Rättningskod: GLC PTG XDX
Gammal 2023-01-21, 18:36   #132

Standard

Citat:
Vad vet Unibet om Power Blaster som inte jag vet? Gått från 26 till 8 i odds men fortfarande runt 25 hos ATG.
Är väl bara utgångsoddsen som sätts av deras bookmakers vad jag vet. Därefter ändras oddsen efter hur spelen kommer in så bör väl snarare vara någon/några storspelare som sänkt oddset så dramatiskt .
Gammal 2023-01-21, 18:42   #133
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Kör en till knäpp tvilling. Finns en bra grej med den; Tobbe Jansson - har ju kört bra idag.
Lite nostalgi finns också vad gäller Happy Confess - men det var på "Åke Lindbloms tid".
8 mot 1,3,5?
Gammal 2023-01-21, 18:47   #134

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2119
Standard

tröttsam och tragisk
pottfrisyr i provinsen
ingen examen i
geografi eller
revisormyglandet
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 18:48   #135

Standard

Var länge sen utdelningen var så här låg känns det som!
Gammal 2023-01-21, 18:49   #136
Banned

Standard

Citat:
Var länge sen utdelningen var så här låg känns det som!
Nu blir det jackpot!

Difsteve (+3)
Gammal 2023-01-21, 18:54   #137

Standard

Borups Victory överlägsen som väntat. Otroligt kul att se Wäjerstens hästar. Kommer inte dröja länge innan det blir årets tränare är känslan. Stallet kommer säkert fyllas på med nya topphästar och Bergh lär få spela andrafiolen som Bergsåkerstränare.

Rätt taktik att strunta i spelen idag. Blev lika trist som förväntat vad gäller den delen. Nästa lördag i Halmstad blir det mycket trevligare lopp spelmässigt. Inget mer trav för mig förrän då. Bara trista omgångar i startlistorna kommande vecka vad jag kunde se. Men snart bara en månad kvar av barfotaförbudet och tills det börjar bli lite klass på travet igen.

En rejäl jackpott till Halmstad med vilket lär sätta fart på spelen nästa lördag när de flestas lönekonton har fyllts på under veckan.
Gammal 2023-01-21, 18:55   #138
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
tröttsam och tragisk
pottfrisyr i provinsen
ingen examen i
geografi eller
revisormyglandet
Dagens Haiku?
Gammal 2023-01-21, 18:58   #139

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 7
Standard

Citat:

ingen jägersrolunk eller ge bort loppet till hårdare spelad hästvalla idag var det tävling,, Finns en separat Olles gnäll om Norrlandstrav tråd,,
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 19:07   #140
Banned

Standard

"Alla" är kvar?

Edit: Man borde naturligtvis följt sin egen ranking....och börjat med tre raka spikar. Dumstrut på.

Edit: Ingen Margareta för vinnaren. Lennartssons var riktigt bra.

Edit: Två rätta system idag, Sharps levererar! (så länge ingen frågar om utdelningen....)

Citat:

Citat:

Gammal 2023-01-21, 19:29   #141

Reg.datum: okt 2015
Sharp$: 2119
Standard

Citat:
Dagens Haiku?
inget för svagsinta
Jägers nedförsbacke
en ål i buren, ett
plask i ankornas damm
tröttsamma papegojor
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 19:53   #142

Sharp$: 4326
Standard

Citat:

V75 Kalmar förra veckan:::

4 st från Danmark ( Flemming)

2 Färjestad... 1 struken

2 Visby

4 st Mantorp

1 Solvalla...struken

3 Finland varav 1 struken

1 Vaggeryd.

Kan missa någon.

Ja så såg det ut då av 87 totalt några strykningarna.

Resten från det södra delarna med Axvalla som lägst norr upp av övriga.

Blir mer ett divisions spel så här på vintern när dom bästa är i vila.

Tror bara Olle tycker det var en bra V75 ( föruom Kocken som satte 7an ) men så här är det på vintern. Timo Nurmos skrev i Ronden att det kostade 16 papp att släpa Bentley Gar till Ös förra året då var den ändå en av favoriterna, så det duger inte att skicka en halvdan häst som kan kämpa om 3-4 platsen.

Med tanke på att han gillar titta på Malmö i fotboll som är ett !!!! i fotbolls europa ( upplevelsen på plats oslagbar) men hur spelet är på planen så är det att liknas med en vanlig V4 lunch på Hagemyren en tisdag.

Smaken är som baken men det gäller att se nyktert på det hela o skilja äpplen från päron.

Ps Om dom som Olle vill att allt trav ska köras söder ut så då skulle Malmö få packa ihop sitt lag o börja sälja bingolotter.

Vi måste ha ett trav för alla annars dör sporten, då det finns andra än stora hästägare som spelar för det gör dom inte.Stall Zet tex lägger nog inte en krona på V75 på hela året. Utan spel---- inget trav oavsett var i landet dom finns.

Trevlig kväll
Melander (+200)

Senast redigerad av abborre den 2023-01-21 klockan 19:55.
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-21, 20:19   #143

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
V75 Kalmar förra veckan:::

4 st från Danmark ( Flemming)

2 Färjestad... 1 struken

2 Visby

4 st Mantorp

1 Solvalla...struken

3 Finland varav 1 struken

1 Vaggeryd.

Kan missa någon.

Ja så såg det ut då av 87 totalt några strykningarna.

Resten från det södra delarna med Axvalla som lägst norr upp av övriga.

Blir mer ett divisions spel så här på vintern när dom bästa är i vila.

Tror bara Olle tycker det var en bra V75 ( föruom Kocken som satte 7an ) men så här är det på vintern. Timo Nurmos skrev i Ronden att det kostade 16 papp att släpa Bentley Gar till Ös förra året då var den ändå en av favoriterna, så det duger inte att skicka en halvdan häst som kan kämpa om 3-4 platsen.

Med tanke på att han gillar titta på Malmö i fotboll som är ett !!!! i fotbolls europa ( upplevelsen på plats oslagbar) men hur spelet är på planen så är det att liknas med en vanlig V4 lunch på Hagemyren en tisdag.

Smaken är som baken men det gäller att se nyktert på det hela o skilja äpplen från päron.

Ps Om dom som Olle vill att allt trav ska köras söder ut så då skulle Malmö få packa ihop sitt lag o börja sälja bingolotter.

Vi måste ha ett trav för alla annars dör sporten, då det finns andra än stora hästägare som spelar för det gör dom inte.Stall Zet tex lägger nog inte en krona på V75 på hela året. Utan spel---- inget trav oavsett var i landet dom finns.

Trevlig kväll
Kalmar ligger väl inte helt optimalt geografisk heller men enormt mycket bättre än Östersund för V75 i januari . Det är inte billigt att transportera hästar så inte så konstigt att det blir skiktade lopp då. Men Kalmar är relativt nära ändå för tränare från Jägersro, Halmstad , Åby, Axevalla, Mantorp mm, och om man jämför med vad hästarna i detta ”närområde” presterar i travets elitserie jämfört med hästarna i Östersunds ”närområde” så är skillnaden enorm. Därför blir det redan när det bestäms att en V75a ska köras i Östersund den 21 januari spelmässigt ointressanta lopp. De flesta har helt enkelt för långt dit och extra långt mitt i vintern. Men de hästar som vann idag riktigt fina för att vara på vintern och banan var i bra skick.

MFF hade en mellansäsong i fjor men de 5000 jag redan investerat i ett säsongskort kommande säsong plus 500 för medlemskort ska förhoppningsvis ge bättre valuta för pengarna med Henrik Rydström som ny tränare . Vi får se
Gammal 2023-01-21, 20:33   #144

Melanders avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 4757
Standard

Citat:
Kalmar ligger väl inte helt optimalt geografisk heller men enormt mycket bättre än Östersund för V75 i januari . Det är inte billigt att transportera hästar så inte så konstigt att det blir skiktade lopp då. Men Kalmar är relativt nära ändå för tränare från Jägersro, Halmstad , Åby, Axevalla, Mantorp mm, och om man jämför med vad hästarna i detta ”närområde” presterar i travets elitserie jämfört med hästarna i Östersunds ”närområde” så är skillnaden enorm. Därför blir det redan när det bestäms att en V75a ska köras i Östersund den 21 januari spelmässigt ointressanta lopp. De flesta har helt enkelt för långt dit och extra långt mitt i vintern. Men de hästar som vann idag riktigt fina för att vara på vintern och banan var i bra skick.

MFF hade en mellansäsong i fjor men de 5000 jag redan investerat i ett säsongskort kommande säsong plus 500 för medlemskort ska förhoppningsvis ge bättre valuta för pengarna med Henrik Rydström som ny tränare . Vi får se
Gå och lägg dej Gubbe
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td