|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2023-01-14, 12:20 | #16 |
Svårbedömd V75:a med favoriter som det finns frågetecken kring! Ändå kliver jag på och spikar... Mina streck kan ändras om sista info kastar nytt ljus på omgången men just nu har jag bestämt mig för följande:
Spikarna: 3 Lucky Guy Boko - är inget stort fan av Lövgren! Tycker han är medioker som kusk och mycket passiv. Hästen får inte köras med amerikansk sulky men Lövgren tror att den faktor som fick hästen att lyfta var kastrationen. Jag köper det. Ny i klassen men hästen är bra och har toppform. Hoppas att Lövgren vässar tänderna och trots noll respekt av övriga tror jag att hästen åtminstone ger den fördelen! 1 Heart Of Steel - är en sprinter men jag hoppas och tror att det här loppet blir just ett sprinterlopp och då skall det vara bra chans! 7 Aetos Kronos borde väl backa ner och 11 Pacific Face och 12 Ultion Face är bortlottade! Nä! Hoppas och tror på enkel spets och sedan lugnt halvvarv. Då ska Heart Of Steel ändå kunna vinna. 12 Eenymeenyminymoedk (jävla namn!!) - är KLASSEN i gänget! Flemming visste vilket spår han skulle få och det här gänget rundas lätt tror jag på ren grundkapacitet! Bara kontakt i tid och vrid på senast 800 kvar så löser det sig! Inte ens favorit i nuläget! Garderingsloppen: Statistiken är tydlig! Det är främst avd.4 som skall massgarderas och jag drar även till med en helgardering i femte! Överstreckade: 2 Digital Summit - köper jag inte ska vara så stor favorit som 68%!! Det är ofattbart! Absolut förstastreck men någon straffspark är det definitivt inte! 5 Narita - anser jag också vara överstreckad på över 40%! Skrällarna: 11 Got To Go - i andra till 1% är galet! Fin häst i form med svårt läge men procenten är galet låg! 13 Precious Lane - kördes av Wilma Karlsson på V75 i förra starten. Satt sist invändigt från tillägg men spurtade bra och kom in som trea! Nu springspår från tillägg och Peter Untersteiner upp! Bättre position är att förvänta och formen är fin-fin! 3% är ett fynd! 10 Marion Mark - vet var mållinjen är! Segervan häst i absolut toppform! Körs av Zadel men det är enbart positivt! Spelarna glömmer den. Bara hålla i sig och dra i högertömmen i tid! Då är den med på fotot! 6% nu! 5 Hurricane River - till 2% och bästa startspåret i sjätte har dold toppform men envisas med att galoppera. Men felfri kan den absolut slå till! Mina tankar och vi får se vad som ändras efter värmningarna... Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+7), Difsteve (+3), shasha (+5), BreakingBad (+1) |
|
2023-01-14, 12:27 | #17 |
Kommer in för mitt årliga spel, gillar att spela på stam och potential. Efter att ha scannat listorna så har jag fastnat för Bottnas Idol som har en spännande stam med ready cash sonen django riff och love you. Dessutom är det lite oklart hur bra han faktiskt kan vara på 2140 eftersom han nästan enbart startat på längre vilket gör det lite riskfyllt men spännande. Testar plats till 3,75 och vinnare till 14,8.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
finkel (+50) |
|
2023-01-14, 12:57 | #18 | |
Banned
|
Årliga spel?Citat:
Men lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DavidP (+50) |
|
2023-01-14, 13:07 | #19 |
Super Moderator
|
Apropå Hurricane River. Christoffer själv säger att det är hans bästa chans i dag, meeen den vinner ju inte jätteofta. Ffa inte i Sverige i lopp över 100k.
Jag har tagit bort den på allt i dag.
2023-01-14, 13:08 | #20 | |
Citat:
Var aktiv för många år sen men nu för tiden så spelar jag en gång per år i Januari. Roligt att se att sharps fortfarande lever fanns många kunniga personer här |
||
2023-01-14, 13:19 | #21 | |
Banned
|
Citat:
Valde mellan den och 1 Call me Brodda, @7,30. Får se om jag valde fel. Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-14 klockan 13:21. |
|
2023-01-14, 13:34 | #22 |
Banned
|
OFF Topic
Det här var Readly Lavecs andra start på fransk mark och efter en tredjeplats på nyårsafton på Vincennes, kom nu första fullträffen. Den Oskar J Andersson-tränade hästen var storfavorit och fick en bra start till rygg på ledaren. Efter ett varv klev han ut och övertog ledningen för att sedan få lite press genom den näst sista kurvan. Men över det långa upploppet sprintade Readly Lavec bara undan och vann mycket enkelt i övertygande stil. Segertiden blev 1.13,7 över distansen 2975 meter och förstapriset var 16 200 euro. Det här var Oskar J Anderssons femte start på fransk mark och hans andra seger som kusk. Det var hans första som tränare i Frankrike efter att tidigare haft två andraplatser som bäst. Readly Lavec passerade därmed 1,5 miljoner kronor i insprungna pengar. Kanal 75 |
2023-01-14, 13:37 | #23 |
Läser alltid, bidrar sällan. Mina tankar nedan!
V75-1 Rätt favorit men lite högt spelad, ändå en tänkbar spik. Om man garderar är 9 och 12 tidiga. Rätt mycket skrik på 3, den skall så klart med vid gardering men landar kanske på 5% till slut och då finns inte mycket värde. 5,8,11 skall med vid bredare gardering. 6 Greben steker jag helt... V75-2 Rapid Pal är klasshästen i gänget. Spår 12 i volt kan gå. Jag trodde 2 skulle vara klart mer spelad efter insatsen senast. 4 Segway har ju varit påpassad senaste två, här till 1%. Given. Bred gardering. Kommer 1 till spets kan det gå med Örjan. V75-3 Svag gulddivision. 12 Ultion Face har alla spaning på. 17% känns styvt från det läget och att han sällan vinner. Heart of Steel inget att lita på heller och är det givet att han håller spets? 6 kan jag tänka mig är snabb iväg idag. Aetos är ju lika svår som vanligt. Borde han inte ha varit bättre sist, har ändå fått lopp nu? 10, 11 givna vid gardering. V75-4 En eller nästan alla? Rätt favorit och kan vara så enkelt att 5 är bäst. 9 tidig för mig. Tycker också 14 är underspelad. 6,7 skall med vid gardering. V75-5 3 Global Beliver är det drag på, många har den som förstahäst, slutar över 20%. Bäst på kort distans? Tror man kommer långt på 3+6. Har följt Redbull länge, se loppet från Kriteriehelgen. Hästen har alltid haft kapacitet, vann bland annat ett Breeders lopp 2021 som treåring men har lyft sig av omlagd träning, tål göra en del jobb. V75-6 Dagens största favorit till 67% Digital Summit. Har nog omgångens största vinstchans och i avsaknad av andra stabila favoriter så hamnar vi här. Procenten kan väl knappast spegla segerchansen. 1,3,5,6,8,10 tar jag med bakom. V75-7 Här är jag inne på att spika 12 till 23%. Litar ju inte alls på Flemming men nu måste han väl ändå förstå att han behöver gå tidigt? Tycker Affinity Face blir överspelad på prestationen sist, då spelad till 4% nu uppe på 24%. Kan givetvis vinna och skall med vid gardering. 11 andrahäst för mig. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+7), SistaStallskriket (+10), Skaegget (+7), asgaya3141 (+5) |
|
2023-01-14, 13:43 | #24 |
Kul med "nya röster"
2023-01-14, 13:47 | #25 |
Mina spikar för närvarande är Icecream In (Vet inte hur startsnabb den är från sjunde på tillägg, men jag tror på skräll här och 5 och 7 är osäkra. Det kan bli omstarter. Var inne på Primadonna Tile först, men bakspår på tillägg ...), Global Believer (Runt om?) samt Eenymeenyminymoe (Bästa hästen, Flemming har haft loppet i sikte och står jävligt bra inne!).
|
|
2023-01-14, 13:59 | #26 |
Jag spikar:
Avd.1 - 9 Lucifer Sam, helt och hållet på stallform och intryck i senaste starten. Fattar också att 3 kan bli svår att besegra, men var tidigt inne på den och håller fast vid den tanken. Avd.6 - 2 Digital Summit, i stort sett samma motivering som ovan. Såklart "överstreckad", men den har högst segerchans i loppet. Spelar reducerat idag och U på 13,15 avd. 4 samt 6,9 avd. 5 med krav på minst 1. Just 13 Precious Lane är jag inne på som omgångens mest felstreckade. 2% hade gott och väl kunnat vara det tiodubbla! (Spelar kanske en mindre lapp med den som spik) Dagens "hål i huvet?": Har inte fått med Flemming i sista, får istället hoppas på 3,4,5,10,11
2023-01-14, 14:06 | #27 |
Det blir nog till att ändra spik i sista till Affinity Face, vilken jag var inne på från början.
|
|
2023-01-14, 14:18 | #28 |
Super Moderator
|
Jag ska ge mig på en liten V5-lapp via BaraTrav i dag (inte ofta jag spelar reducerat).
Och får skäll av Gotland för att jag har fel krav Min 2 A Max 2 C: V5:1 A: 1,7 B: 12, C: 1,5 V5:2 B: 5,7,8 V5:3 B: 7 V5:4 A: 2 B: 8, 10, 6 C: 1, 9 V5:5 A: 12 B: 3, 2, 11 C: 4, 8, 5, 10, 6 Är jag helt ute och cyklar här?
2023-01-14, 14:22 | #29 | |
Citat:
2023-01-14, 14:24 | #30 |
Tänkte helgardera 4:e först, men kör bara 6 och 15. Tar dessutom med alla Kolgjinis hästar, tror det korkar ur snart.
Väldigt vilken hög volym de har på Hultmans mikrofon i lajven. Han andas tungt hela tiden.