Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-12-04, 10:47   #91

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 37849
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Oj du har ju ingen rättningskod
Välkommen in i den exklusiva klubben för icke godkända resultat förmedlare på Sharps.
Två medlemmar. Du å ja Shooter. Dreamteam
Jag reducerar och då har man ingen rättningskod, men å andra sidan så spelar det inte så stor roll när man får tillbaka 188 kr på ett system för 247,50. Värre blir det nog om det reducerade sitter. Men inte ens då så får man någon rättningskod.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-04, 12:35   #92
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8576
Standard

Hörni, kan vi släppa allt snack om andra forum nu?

Många av er har en historik på andra sidor och visst groll verkar följa med hit till oss.

Snälla släpp det och följ de grundläggande principerna vi alla är mer eller mindre överens om härinne (ja reglerna behöver uppdateras men börja med detta):

1. Avstå från att göra påhopp på andra! Bete er som ni (förhoppningsvis) gör ute i verkligheten dvs anständigt. Att upprepat påskina andras brister och mindre bra prestationer är således inte OK. ALLA travspelare har OFTAST fel. Det behöver INGEN påminnas om.

2. Bidra gärna i trådarna med tankar och funderingar! Gärna före tävlingarna. Inget forum blir bättre än dess användare och aktivitet. Ju fler det är som skriver saker desto bättre blir totalen. Tveklöst!

3. Har du inget positivt att komma med så välj då hellre att vara tyst än att göra dig lustig på någon annans bekostnad! Känner du en sprängande önskan om att hela tiden slå ner på andra så vänligen ta dig någon annanstans. Vi kommer inte sakna dig här på Sharps.

4. Visa gärna dina spel! Inget krav i vanliga tråden MEN kränger man andelar i andelssektionen bör (ett väldigt starkt bör) man efter inlämning redovisa sitt spel i den tråd man lagt upp för försäljningen. Dels för att vi andra ska kunna heja fram spelet men även för att visa hur man spelar inför kommande andelsförsäljning.

5. Efterhandare är inte förbjudna då de kan visa grundläggande saker som hur man spelar etc MEN bör då åtföljas av någon slags vidimering (rättningskod eller motsv). Tänk på att det är roligare om vi tillsammans jobbar in saker än att vi ska dissekera spelen efteråt.

Finns säkert mer att fylla på med här men jag behöver sitta med dagens omgång nu och ni förstår säkert andemeningen kring detta.

OK??

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+111)

Senast redigerad av Gotland den 2022-12-04 klockan 12:36. Anledning: fix
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-05, 10:31   #93

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag reducerar och då har man ingen rättningskod, men å andra sidan så spelar det inte så stor roll när man får tillbaka 188 kr på ett system för 247,50. Värre blir det nog om det reducerade sitter. Men inte ens då så får man någon rättningskod.
De reducerade kupongerna du vunnit på går o klicka på och kopiera rättningskoden och sedan klistra in. Svårt o lägga ut före lopp men går att bevisa i efterhand på vunnet system.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-05, 13:23   #94
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 3433
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
De reducerade kupongerna du vunnit på går o klicka på och kopiera rättningskoden och sedan klistra in. Svårt o lägga ut före lopp men går att bevisa i efterhand på vunnet system.

Har du själv fått det att funka? Jag fattar inte hur man får fram rättningskoden på en vinstkupong i ett inlämnat filsystem.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-05, 14:08   #95

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4146
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Har du själv fått det att funka? Jag fattar inte hur man får fram rättningskoden på en vinstkupong i ett inlämnat filsystem.
Se mitt inlägg #85 i denna slinga. Där är en kod när vinst utbetalt, om den är till någon nytta för någon mer än vinnaren har jag ingen aning om. Men gillar man koder så är det väl ok

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2022-12-05 klockan 14:11.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-05, 14:32   #96
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 8576
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Se mitt inlägg #85 i denna slinga. Där är en kod när vinst utbetalt, om den är till någon nytta för någon mer än vinnaren har jag ingen aning om. Men gillar man koder så är det väl ok
Precis så.

Visst kan det vara aktuellt med koder etc OM det hela tiden skryts om gjorda spel som aldrig någonsin påtalas FÖRE loppen och koderna finns ju men på det stora hela gör det ingen större skillnad varken till eller från.

Forumet har väl haft sina stunder då vissa försökt påskina sin förträfflighet med enorma spel EFTER att loppet gått i mål. Detta utan någon slags vidimering. Sånt ger ingenting mer än frustration hos övriga och det undanber vi oss såklart från. Är dock inget som varit vanligt förekommande på slutet.

Det viktiga i kråksången är, enligt mig, vad man bidrar med FÖRE start av respektive spelform. Vill man inte visa vad man spelat så behöver man inte det bara för att man bidragit med tankar i tråden.

Kvitton och redovisningar är främst till för att vi ska kunna hjälpas åt att heja fram våra spel!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Efterhandaren (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-05, 15:11   #97
GGS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Menar du koden 0540 935D 0905 8045 eller finns det ytterligare en kod som visas vid vinst?

Ok, men vad i den koden talar om att det är vinst?
Även förlustkuponger har ju en kod.

Senast redigerad av GGS den 2022-12-05 klockan 17:29.
Gammal 2022-12-05, 15:23   #98

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7752
Standard

Citat:
Ok, men vad i den koden talar om att det är vinst?
Även förlustkuponger har ju en kod.
Du kan klistra/skriva in koden på ATG.se under menyn Resultat & Rätta. Då ser du hur bongen med den koden ser ut och vad den gav i vinst.
GGS (+5)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-05, 15:37   #99
GGS

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Du kan klistra/skriva in koden på ATG.se under menyn Resultat & Rätta. Då ser du hur bongen med den koden ser ut och vad den gav i vinst.
Tack.
Ja så är det om man har en rättningskod på 9 bokstäver, men jag har bara en kod som ser ut typ så här 290C 773A 01C9 8005 på kvittot.
Altoc (+5)
Gammal 2022-12-05, 16:41   #100

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7752
Standard

Citat:
Tack.
Ja så är det om man har en rättningskod på 9 bokstäver, men jag har bara en kod som ser ut typ så här 290C 773A 01C9 8005 på kvittot.
Ser nu att dom måste ha ändrat det där. Rätt som du skriver. Tidigare kunde man använda typ den kod du anger med 4*4 tecken. Måste ha ändrats rätt nyligen.

Strappa71 brukar ha koll på den typen av ändringar hos ATG.
GGS (+5)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-05, 16:49   #101
GGS

Standard

Citat:
Ser nu att dom måste ha ändrat det där. Rätt som du skriver. Tidigare kunde man använda typ den kod du anger med 4*4 tecken. Måste ha ändrats rätt nyligen.

Ja vi får hoppas på att Strappa bringar lite reda i detta.

Senast redigerad av GGS den 2022-12-06 klockan 12:58.
Gammal 2022-12-06, 07:25   #102

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 982
Standard

Citat:

Nej, tyvärr. Rättningskoder behöver man bara om man ska visa upp vinstrader. Så dåligt som jag lirar just nu verkar det inte bli aktuellt.

I lördags hade jag rankat de första 5 avdelningarna på 36 rader. Men ändå lyckades jag fippla till det så att jag bara satt med 2x1 kvar.

Som lök på laxen hade jag dessutom fastnat i helgens kommundrag Fortune Mearas ( som iofs var bättre än jag kunde ana! ).

Den som kollat upp ev utd på den vs självklare och överlägsne favoriten inser att jag klantat till tvärs emot en av mina käpphästar ( dvs att inte gå emot favoriten i sista utan riktigt bra anledning! )

Men nej, jag har ingen koll på varför de har gjort förändringar när det gäller rättningskoden på andelslapparna. Och vet ej heller varför de inte finns med på fil-spelade system.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-06, 10:33   #103

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9206
Standard

Jaha ja de 4*4 tecknen som är olika för varje system i ett reducerat går inte att använda sig av då för att visa ett vinnande system, då förstår jag…
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-06, 13:42   #104

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4146
Standard

Vet inte om det är så kul att tjabba om det här, men om Admin Gotland och andra som bestämmer på sajten tycker att det är ok att vi som mestadels spelar reducerat får lägga ut våra spel, trots att det tydligen inte går att verifiera via ATG. Vem ska bestämma om inte de får undrar jag?
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-06, 13:47   #105

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 2704
Standard

Så länge spelen läggs ut innan spelstopp och inte i ett skrytinlägg efteråt så bryr jag mig inte ett dugg om det finns en rättningskod eller inte. Hellre en motivering i så fall
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td