|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-11-13, 20:51 | #16 |
Oj... Har aldrig träffat Basse i verkliga livet men haft en hel del kontakt via PM men även SMS. Är det sant? Svårt att ta in. Vad hände? En olycka? Sjukdom? Någon som vet? Var ju bara några dagar sedan han var aktiv här...
Han kommer saknas! Vila i frid Basse! |
|
2022-11-13, 21:02 | #17 |
Jag är helt tagen trots att jag endast haft kontakt med Basse via forumet. Tankarna går till familjen.
|
|
2022-11-13, 21:35 | #18 |
Åh herregud vad ledsamt.
Vila i frid Basse, och vi övriga, ta vara på varenda dag vi har kvar. |
|
2022-11-13, 21:39 | #19 |
Det här har varit ett hemskt år. Förlorade min mor i slutet av sommaren och hade gravsättningen i torsdags samt en massa annan skit. R. I. P. Basse.
|
|
2022-11-13, 22:08 | #20 |
Vad ledsen man blir av att höra det :-(
Vila i frid! |
|
2022-11-13, 23:05 | #21 | |
Citat:
Minns när en flitig skribent på travpunkten hastigt gick bort för ett antal år sedan. Han kände jag lite även personligen efter en travträff i Malmö och hade kontakt med sönerna efter hans bortgång. Valde att inte skriva i detalj kring vad dom berättade men tog initiativ till en insamling till en rejäl blomma till begravningen från vännerna på travforumet. Om någon som kände basse mer än vad jag gjorde gör något liknande nu skulle jag mer än gärna bidra med en hundring. Kommer sakna honom och hans engagemang här trots att jag aldrig heller träffat honom. Vila i frid. |
||
2022-11-13, 23:24 | #22 | |
Administrator
|
Citat:
Vi kommer göra något i samband med begravningen. Vad och hur ber jag att få återkomma om. Jag har direktkontakt med hans familj och kommer fråga längre fram vad som är ett vettigt sätt att visa vår uppskattning och hedra hans minne. Men först måste de få ta hand om sig själva i denna stund.
2022-11-13, 23:30 | #23 |
Startade posten för att jag o Basse vart ihop dagligen i 35 år , haft videobutiker , minigolfbanor , åkt på trav tillsammans . Men nu på vintrarna är jag i Thailand , så vi hörs inte lika mycket . Hans bror ringer till mig o undrar om jag pratat med honom ,säger att jag inte gjort det senaste 5-6 dagarna . Dom har ringt o vart o knackat på men inget svar . Jag vet att han gör andelsspel o skriver här massvis så kollar om han vart här . När han inte skrivit något på flera dagar så misstänker man kraftigt att något hänt . Polisen tillkallad o går in i hans lägenhet o upptäcker honom avliden . Inga brottsmisstankar eller något annat finns , orsaken kommer säker fram tids nog . Om någon har lust o starta nån insamling av pengar till krans så får jag uppgifter om när i var begravning hålls . R.I.P. En bra vän o travtippare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+200) |
|
2022-11-14, 02:05 | #24 |
Tack warn90 för informationen.
Bra att det inte finns några brottsmisstankar eller liknande. Det är illa nog när en alldeles för ung människa går bort som det verkar utan att någon har känt till några fysiska problem hos honom. |
|
2022-11-14, 02:14 | #25 |
Ursäkta ordvalet men fyyy faaan va tråkigt att höra!! En av få skribenter som jag verkligen såg fram emot att läsa inläggen av. Alltid "kött på benen" och påläst som för övrigt verkade vara en fantastiskt ödmjuk människa. Jag bidrar gärna med en slant när insamlingen startar..
En variant skulle kunna vara att ni startar Basses Bomb en sista gång för att hedra honom. Låt säga att andelen kostar 250kr. Köper man en andel så dubblar man insatsen genom tex en swish. Bara en idé för någon form av hedrande och uppskattning.. R.I.P Basse! Tankarna går till bla dottern |
|
2022-11-14, 08:38 | #26 |
Sorgligt att läsa att en sympatisk signatur på forumet dragit in årorna och lämnats oss.
Återigen en påminnelse att livet är skört. Var rädda om er travvänner. |
|
2022-11-14, 09:38 | #27 |
R.I.P Basse
|
|
2022-11-14, 10:36 | #29 |
Fyfan vad hemskt att höra.
R.I.P Basse |
|
|