|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-11-13, 19:22 | #1 |
En legend på forumet borta
Vill bara meddela alla att våran travexpert som hjälpt oss till massa vinster , lever inte längre . Våran vän basse har gått bort . Beklagar verkligen sorgen för familjen .
|
|
2022-11-13, 19:36 | #2 |
Vilken chock. Vila i frid Basse. |
|
2022-11-13, 19:38 | #3 |
Vila i frid Basse
2022-11-13, 19:47 | #5 |
Vilket chockbesked
RIP Alla tankar till familjen |
|
2022-11-13, 19:51 | #8 |
Viket hemskt inlägg att läsa. En ung man som man följt här på forumet i flera år plötsligt borta. Vila i frid.
|
|
2022-11-13, 19:52 | #9 |
Vill inte tro vad jag läser..
Chockad. Tack för allt: tips, bemötande och allt annat du var bäst på. Vila i frid Basse |
|
2022-11-13, 19:58 | #11 |
Vad kan ha hänt? Varma tankar till familjen, RIP Basse.
|
|
2022-11-13, 20:06 | #12 |
Administrator
|
Basse!
Jag har aldrig träffat någon med större intresse för trav. Ständigt med näsan i programmet eller i arkivet. Jagandes de spelvärda strecken. Den bästa spiken. Alltid villig att dela med sig både här på forumet och med andelar. Tack för allt! Vila i frid kompis! Du fattas oss!
2022-11-13, 20:16 | #14 |
Super Moderator
|
Helt ofattbart.
Hoppas du spikar vidare i trav-himlen.
2022-11-13, 20:27 | #15 |
Men usch vad hemskt!
Vila i frid Basse, du kommer vara saknad här på forumet! |
|
2022-11-13, 20:51 | #16 |
Oj... Har aldrig träffat Basse i verkliga livet men haft en hel del kontakt via PM men även SMS. Är det sant? Svårt att ta in. Vad hände? En olycka? Sjukdom? Någon som vet? Var ju bara några dagar sedan han var aktiv här...
Han kommer saknas! Vila i frid Basse! |
|
2022-11-13, 21:02 | #17 |
Jag är helt tagen trots att jag endast haft kontakt med Basse via forumet. Tankarna går till familjen.
|
|
2022-11-13, 21:35 | #18 |
Åh herregud vad ledsamt.
Vila i frid Basse, och vi övriga, ta vara på varenda dag vi har kvar. |
|
2022-11-13, 21:39 | #19 |
Det här har varit ett hemskt år. Förlorade min mor i slutet av sommaren och hade gravsättningen i torsdags samt en massa annan skit. R. I. P. Basse.
|
|
2022-11-13, 22:08 | #20 |
Vad ledsen man blir av att höra det :-(
Vila i frid! |
|
2022-11-13, 23:05 | #21 | |
Citat:
Minns när en flitig skribent på travpunkten hastigt gick bort för ett antal år sedan. Han kände jag lite även personligen efter en travträff i Malmö och hade kontakt med sönerna efter hans bortgång. Valde att inte skriva i detalj kring vad dom berättade men tog initiativ till en insamling till en rejäl blomma till begravningen från vännerna på travforumet. Om någon som kände basse mer än vad jag gjorde gör något liknande nu skulle jag mer än gärna bidra med en hundring. Kommer sakna honom och hans engagemang här trots att jag aldrig heller träffat honom. Vila i frid. |
||
2022-11-13, 23:24 | #22 | |
Administrator
|
Citat:
Vi kommer göra något i samband med begravningen. Vad och hur ber jag att få återkomma om. Jag har direktkontakt med hans familj och kommer fråga längre fram vad som är ett vettigt sätt att visa vår uppskattning och hedra hans minne. Men först måste de få ta hand om sig själva i denna stund.
2022-11-13, 23:30 | #23 |
Startade posten för att jag o Basse vart ihop dagligen i 35 år , haft videobutiker , minigolfbanor , åkt på trav tillsammans . Men nu på vintrarna är jag i Thailand , så vi hörs inte lika mycket . Hans bror ringer till mig o undrar om jag pratat med honom ,säger att jag inte gjort det senaste 5-6 dagarna . Dom har ringt o vart o knackat på men inget svar . Jag vet att han gör andelsspel o skriver här massvis så kollar om han vart här . När han inte skrivit något på flera dagar så misstänker man kraftigt att något hänt . Polisen tillkallad o går in i hans lägenhet o upptäcker honom avliden . Inga brottsmisstankar eller något annat finns , orsaken kommer säker fram tids nog . Om någon har lust o starta nån insamling av pengar till krans så får jag uppgifter om när i var begravning hålls . R.I.P. En bra vän o travtippare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+200) |
|
2022-11-14, 02:05 | #24 |
Tack warn90 för informationen.
Bra att det inte finns några brottsmisstankar eller liknande. Det är illa nog när en alldeles för ung människa går bort som det verkar utan att någon har känt till några fysiska problem hos honom. |
|
2022-11-14, 02:14 | #25 |
Ursäkta ordvalet men fyyy faaan va tråkigt att höra!! En av få skribenter som jag verkligen såg fram emot att läsa inläggen av. Alltid "kött på benen" och påläst som för övrigt verkade vara en fantastiskt ödmjuk människa. Jag bidrar gärna med en slant när insamlingen startar..
En variant skulle kunna vara att ni startar Basses Bomb en sista gång för att hedra honom. Låt säga att andelen kostar 250kr. Köper man en andel så dubblar man insatsen genom tex en swish. Bara en idé för någon form av hedrande och uppskattning.. R.I.P Basse! Tankarna går till bla dottern |
|
2022-11-14, 08:38 | #26 |
Sorgligt att läsa att en sympatisk signatur på forumet dragit in årorna och lämnats oss.
Återigen en påminnelse att livet är skört. Var rädda om er travvänner. |
|
2022-11-14, 09:38 | #27 |
R.I.P Basse
|
|
2022-11-14, 10:36 | #29 |
Fyfan vad hemskt att höra.
R.I.P Basse |
|
2022-11-14, 10:47 | #30 |
Så ledsamt!
Det gick rakt igenom hans inlägg här på forumet - att han var en just kille.
Läste ibland hans galoppinlägg och där var han mycket kunnig. Det blir tomt efter honom! |
|
2022-11-14, 11:37 | #31 |
Skrivit med Basse massor och haft kontakt. Träffade honom en gg. Årets Elitlopp. Vi delade lägenhet den helgen, som Gotland fixat till oss. Där samlades vi och hade trevligt, pluggade helgens lopp etc...
Första kväll, så satt vi o disskuterade olika lopp. Klockan var rätt mycket. Jag var trött och sa, "Basse jag går o lägger mig, ses på morgonen". "Gå du, jag ska bara gå igenom några lopp till" Jag gick upp för att gå på toa runt 5 tiden. Det lyste i vardagsrummet fortfarande, går fram för o släcka, så satt han fortfarande och pluggade lopp. "Fan Basse, gå o lägg dig, blir en lång em för oss". Då sa han: "Ett lopp kvar, sen ska jag sova ett par timmar" Han levde för hästar. Påläst som ingen annan här på forumet. Snäll, trevlig och hjälpsam Jag saknar dig redan Bassovich (som jag o Gotland kallade han ibland). Vila i frid kompis
SistaStallskriket (+300) Senast redigerad av Dahle den 2022-11-14 klockan 11:54. |
|
2022-11-14, 12:00 | #33 |
Vila i frid Basse
Hoppas vi löser något gemensamt för honom när tiden medger det som någon tidigare också skrivit om. |
|
2022-11-14, 13:19 | #34 |
Usch så tråkigt att läsa... forumet blir en stark profil fattigare.
Vila i frid Basse! |
|
2022-11-14, 15:16 | #35 |
Skär en i sitt hjärta att läsa denna sorgliga nyhet att "basse"inte finns med oss härinne längre,
En riktigt duktig tipster som oftast hittade "skrällarna. Vila i frid vart du än är basse.mina tankar går till alla bekanta och anhöriga. R.I.P/liisa |
|
2022-11-14, 15:34 | #36 |
Usch vad ledsamt att höra. Vila i frid Basse.
|
|
2022-11-14, 15:58 | #38 |
Riktigt ledsamt att läsa. Vila i frid, Basse!
|
|
2022-11-14, 17:06 | #39 |
Inte varit inne på forumet sen sista loppet igår på V75... usch, det var ingen rolig nyhet att starta veckan med.
Vila i frid, Basse! Alltid saknad, aldrig glömd. |
|
2022-11-14, 21:12 | #40 |
Vilai frid min vän, du var alltid en snäll och omtänksam person. Jag kommer sakna dig!
Mina tankar går till din familj och speciellt din dotter. |
|
2022-11-14, 21:13 | #41 |
Uusscchhh vilken tråkig nyhet. Vila i frid i Basse.
|
|
2022-11-15, 00:53 | #42 | |
Banned
|
Citat:
En av få härinne som bjöd på genuina drag och inte enbart tipsade om storfavoriterna. Kom ihåg att jag vid ett tillfälle, efter ett par sällsynt vackra drag från honom, skänkte 500 spänn till välgörenhet, i hans namn. Uppfattade det som att han uppskattade det. Det må man säga, det var en riktigt dålig nyhet! Vila i frid! |
|
2022-11-15, 08:35 | #44 |
|
|
2022-11-15, 11:14 | #45 |
Banned
|
R.I.P Basse min vän :((((
|
2022-11-15, 12:33 | #48 |
Hoppas att Basse tippar vidare i himlen. Alltid kanontips från den killen.
Vila i frid. |
|
2022-11-15, 13:28 | #50 |
Riktigt tråkig läsning. Alltid lika glad när man lyckades knipa en andel eller två när andelsspelen kom ut från Basse. Skicklig och påläst spelare. Lider med anhöriga.
|
|
2022-11-15, 13:54 | #51 |
Stort Rest In Peace Basse. Hoppas du hamnar där det finns gott om kvinnor, trav o några kalla öl
2022-11-15, 18:08 | #53 |
Det är med sorg jag tar del utav den här tråkiga nyheten. Skriver verkligen inte ofta på forumet, men läser det 4-5 ggr i veckan. Känner mkt för ödmjuka personer o Basse verkade vara genuint ödmjuk! Dessutom en mkt kompetent travtippare som jag alltid följde.
Vila i frid! |
|
2022-11-16, 15:38 | #55 |
Men vad trist att läsa det, jag blir otroligt ledsen, kände honom endast via travforum, men så trevlig och otroligt påläst! En grym tipster och gjorde forumet bättre. R.I.P.
Vila i frid |
|
2022-11-16, 16:30 | #56 |
Såg just, att BASSE gått till De Eviga Hästkapplöpningarnas Ängder.
BASSE är för mig ansiktet av den genuint kunnige och påläste spelaren på detta forum. Tycker ledningen skall föreslå ATG att instifta "BASSES Minneslopp" En årligen återkommande hyllning till en grupp av hästsportens gynnare. Vi kan lägga en grundplåt och Atg resten. Senast redigerad av mackpeter den 2022-11-16 klockan 16:32. |
|
2022-11-16, 19:57 | #57 |
Vila i frid Basse
2022-11-16, 20:13 | #58 | |
Det här gjorde så ont att läsa. Fick stor klump i halsen och fäller tårar trots att jag endast har haft kontakt med Basse här. Alltid påläst och trevlig. Usch vilken sorglig nyhet, kan knappt tro det är sant Vila i frid.
2022-11-16, 21:20 | #60 |
Vila i frid, Basse!
Senast redigerad av erek den 2022-11-17 klockan 18:14. |
|
2022-11-17, 18:31 | #62 |
Otroligt tråkigt att höra. Basse var en stor inspirationskälla till ens travintresse med sin kunskap och idéer, och så glad man blev när man lyckades knycka en andel på något spel. Tankarna går till de som stod honom nära.
|
|
2022-11-21, 16:02 | #65 |
Administrator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25028NFL 2017-2018 Stats: 51 - 50 - 0 ROI: 111.25% Vinstprocent: 50.50% |
Vila i frid kompis!
Visar tyvärr hur skört livet är när en människa går bort alldeles för tidigt. Kanske kan bli en tankeställare till de individer på forumet, och i världen rent allmänt, om att man kanske bör tänka ett varv till hur vi beter oss mot varandra. Basse fick många gånger ta emot mycket skit bara för att han försökte vara hjälpsam och dela med sig av sin kunskap. Ni som hånat Basse och fått honom att må dåligt ligger väl och gömmer er under er sten nu, kom helst inte fram igen om ni tänker bete er likadant.
Gå med i Sharps lag på To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. och To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. för att köpa våra experters andelar! |
2022-11-21, 20:38 | #66 | |
Citat:
Vad jag själv noterade och såg som en liten varningssignal på att allt inte stod riktigt rätt till var hur enormt mycket tid han verkade lägga på travet trots att han som jag uppfattade det även hade ett vanligt jobb. Periodvis verkade han spela från förmiddagstravet i Australien till dess att sista loppet var i mål sen kväll sju dagar i veckan. Noterade även att periodvis (efter en större vinst) så kunde det spelas andelsspel för väldigt stora belopp dagligen medan det sedan ibland handlade om system på ett par hundra kronor som det såldes andelar till. Jag känner inte till om det förelåg spelproblem eller ekonomiska problem men det gav i alla fall inte signaler om att det alltid spelades optimalt och att spelkassan alltid var så välfylld . Speciellt som han även skrev flera gånger om att han stängt kontot för en kortare spelpaus . Oavsett är det fruktansvärt tråkigt att han är borta . |
||
2022-12-10, 14:10 | #67 |
Administrator
|
Nu har man satt datum för minnesstunden som kommer ske före jul. I samband med den kommer det göras en insamling till Basses dotter.
Jag tycker vi ska bidra till den. Jag vet hur mycket hon betydde för honom. Troligtvis görs detta via Swish men exakt hur upplägget blir ber jag att få återkomma om. Basse, du fattas oss!
2022-12-10, 14:58 | #68 | |
Citat:
Jag det där du skrev om den andra personen där du och jag fixade insamlingen och jag närvarade på begravningen där vi köpte en krans och där det stod vila i frid mvh travvännerna.. Det var en tufft minne vill jag lova. Om det inte försent så bidrar jag även till insamlingen för Basse |
||
2022-12-10, 15:38 | #69 | |
Administrator
|
Citat:
Återkommer med mer info när jag vet mer.
2022-12-10, 19:06 | #70 | |
Citat:
CA var en helt annan formperson än Basse. Retade gallfeber på massor av medlemmar på travcafet och travpunkten. Jag gillade dock honom och vi hade mycket kontakt och spelade en del ihop. Sen besökte han derbyhelgen en gång och var oerhört trevlig i verkligheten den gången. Kände inte basse. Aldrig träffat honom och hade mejlkontakt med honom bara ett fåtal gånger. Men det känns ändå otroligt sorgligt det som hände. |
||
2022-12-10, 19:35 | #71 |
Administrator
|
Raderade precis inlägget om var och när minnesstunden går av stapeln efter samtal med Basses bror.
De vill kunna ha koll på antal etc och vill helst att insamling görs på annat sätt. Hur vet jag inte i nuläget. Men ber som sagt att få återkomma om detta. Vi ska tillse att Amanda får våra donationer på vettigt sätt. Och vi kommer delta på minnesstunden. Men upplägget för detta får vänta lite.
2022-12-10, 20:46 | #72 | |
Citat:
Så säg till när du vet hur vi på bästa respektfulla sätt får visa vår sorg och saknad. Basse var en av många som jag aldrig träffat irl. Men med nån månads distans till söndagskvällens sorgliga besked kan jag med all säkerhet säga att jag aldrig saknat nån så mycket som jag aldrig träffat som han. All styrka till dig Amanda! |
||
2022-12-20, 13:05 | #73 |
Administrator
|
Basses minnesstund är imorgon onsdag.
Jag kommer närvara och lämna en mindre blomma från oss i samband med detta. Jag vet att vi är många som vill stötta hans dotter i denna stund MEN jag vill inte lägga ut hennes kontaktuppgifter offentligt på nätet då det finns många konstiga människor därute. Jag har ingen bra lösning på hur vi gör detta i nuläget men avser ta upp en dialog med brorsan igen kring detta under morgondagen och hitta en väg framåt som funkar. Bäst vore om man kan starta ett konto på något sätt som går direkt till henne via banken eller så. Har någon en vettig lösning som inte innefattar att man Swishar till en privatperson så tar jag tacksamt emot förslag. Återkommer!