|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-12-09, 19:42 | #1 |
v75 11 dec
några tankar inför helgen lr??
på mitt system lutar det åt spik på Sanity=) inte kollat genom så jätte mkt ännu.. Väntar dessutom in lite lite tips från min umeå kollega.. mvh så länge
2010-12-09, 20:40 | #2 |
Jag tror nog jag spikar Elles W.Phedo. Kanske lite svårt spår men jag har en bra känsla ang den hästen.
Annars är jag lite osäker. Måste kika mer |
|
2010-12-09, 21:53 | #4 |
Wilma Såfin berg(h)vinnare i stoloppet. Charlotte Stone överlägsen om felfri, men spåret är ju ingen dröm.
|
|
2010-12-09, 22:20 | #5 |
Känns nästan som det är pliktskyldigt att hoppas på galopp för Charlotte Stone för att det ska kunna bli utdelning. Eldfaksen gillar jag i kallblodsloppet och salinity bör ha god chans till spets och slut.
|
|
2010-12-09, 22:37 | #6 |
riktigt lurig omgång denna
|
|
2010-12-09, 22:52 | #7 |
Jörgen Westholm kommer bli Lördagens vinnare, Annica, Devann och Hot Pot har alla stor chans.
|
|
2010-12-10, 10:56 | #8 |
Jaded är stenklar! Bortkörd av Örjan senast när de öppnade 16/18, ingen överraskning att de blev nerspeedade då. Vilket jäkla skitlopp förresten, nog för att det är i norrland men nån mer borde väl kunna masa sig upp till Sundsvall för att vinna högsta klassen!
Sanity har jag aldrig sett som en silvervinnare även om nu förutsättningarna är väldigt bra och motståndet mediokert. Får suga lite på det loppet... |
|
2010-12-10, 12:09 | #9 |
Sanity menar jag givetvis och inte salinity
|
|
2010-12-10, 15:01 | #10 |
Roligast i omgången känns just nu 11 Capello Bob i första avdelningen som såg ruskigt fin ut i comebacken senast som Valack. Lär inte vara sämre nu med ett lopp i kroppen och att Örjan kör stallets andra häst gör säkert att någon tror mer på den. Faktum är att det är Stefan som är förstakusk i stallet denna gång och ska normalt ha den bättre chansen och det är bara oddshöjande då han är jämnbördig kusk med Örjan.
Kör i tid bara Stefan så ska jag jubla när du defilerar över Bergsåkers långa upplopp. Min förstahäst absolut efter att ha tittat igenom loppet. Ensam A-häst åtminstone,kanske mer om värmningen är till belåtenhet. Hur i all sin dag Stamping ska kunna förlora kallblodsloppet när den nu får riktiga brodd på sig kan inte jag förstå. Inget fäste senast förklarar den insatsen men den värmde i alla fall mycket bra då minns jag. Kolla loppet dessförinnan så känns förlust inte aktuell här. 20 meter bättre till nu dessutom mot Myllarfaks gör den kampen ojämn. Stamping måste absolut vara bästa spiken i omgången. Hoppas det fortsätter att hojtas om Myllarfaksar och Hibogubbar och andra tomtar och troll i detta lopp. Senast redigerad av criba den 2010-12-10 klockan 15:42. |
|
2010-12-10, 17:30 | #11 |
Ni som är medlemmar hos Travnet har Xpress gratis resten av året som julklapp.
Ni kanske inte får någon annan |
|
2010-12-10, 20:04 | #12 |
Hej!,
Med risk att få spydiga kommentarer så håller jag med Stekel angående Jaded. Långsam öppning, lågt tempo öppnar för speediga hästar, överpace öppnar för starka hästar, så tror jag det är i min skola i alla fall. Skål! Tror mest på I'm Alone Face som spik, alla spekulerar i öppet lopp och streck-krävande, men vill man bli ensam på V75 så spikar man där strecken ligger jämt fördelade och garderar överspelade favoritlopp. Världen är ändå upp- och nervänd. 4 favoritparader, ska det bli en 5:e, och jag som trodde det var vinter nu Intressant kallblodslopp, finns det nån ny Ulvsås Elvis i listan? Lycka till! |
|
2010-12-10, 20:09 | #13 | |
Citat:
|
||
2010-12-10, 20:20 | #14 | |
Citat:
Hatar kallblodslopp, men den här gången känns det iaf helstängt på 6-8 hästar. Borde väl räcka med de två favoriterna, eller bara Stamping som du säger... |
||
2010-12-10, 20:23 | #15 | |
Citat:
|
||
2010-12-10, 23:41 | #16 | |
Banned
|
Herregud...!Citat:
Den dagen Stefan Söderkvist blir lika bra/ens i närheten av lika bra kusk som Örjan Khilström, då slutar jag med trav...! Att han ofta är oddshöjande är av en orsak - och det är inte av att han är underskattad...! /Badass |
|
2010-12-11, 01:05 | #17 | |
Capello Bob verkar som du säger bara stiga på strecken och det som kändes som ett kul drag närmar sig nu favoriten på strecken. Iofs inte fel på kapacitet men spelvärdet känns ju snart helt väck. 21% motsvarar väl ca 45% enligt en nykter streckräkning. Trist verkligen..
Tror det blir rejäl körning från start här och undrar vad det ska kosta för Uffe att ta sig förbi spetstörstande Ove och Anna-Lena. Inte billigt iaf vilket borde bädda för 10 och 11. Men visst är tränaren,hästen(6:an) och kusken bra nog här, mest befarad startrusning emot som jag ser det och tror det blir tufft att stå emot då. Quest For Life tycker jag är en ganska trög häst. Bra läge och fint inne dock. Undrar dock om 10 % (20 % egentligen?) inte är väl i överkant för den. Står nog över men det är jag det... Citat:
Senast redigerad av criba den 2010-12-11 klockan 01:28. |
||
2010-12-11, 11:04 | #18 |
Varför skulle streckprocenten inte vara korrekta? Capello Bob är faktiskt bara streckad på 21% av systemen sen att vi fuckar det med reducerade system är ju inte atgs fel
|
|
2010-12-11, 22:27 | #19 |
Undrar vem du syftar på? Tycker Stekel tillsammans med Criba är de bästa på travforumet här. Kommer alltid med vettiga synpunkter och kan argumentera för dem på ett vettigt vis till skillnad från dig som idiotförklarar alla som inte tror på samma märr som du. Så fort någon ifrågasätter dig så sågar du dem med fotknölarna och säger de inte har något på en travbana att göra.
Vad jag kommer ihåg så är den enda vinnaren du satt här Neo Smed för ett par veckor sedan på V75. Favorit på 75%, otroligt vågat! *s* |
|
2010-12-11, 23:14 | #20 |
Travets Romeo i rosa tanga
tar sig fram som sina kusiner på Åby Spetsa, Spetsa Spetsa, Spetsa Redan lusläst i Guiden och Ronden gör han uttalanden han lärt sig från Bosse Knopp Spetsa, Spetsa Han hävdar han är påläst, smart och rik fast han kan inte tugga bubbelgum och sätta en spik IQ kan räkna upp till 15 IQ kan A B C D IQ en kille att beundra han tror han är en travexpert, en travkomet Travets knuttar ska åka sulky bära hästsvans och jobba som vakt i något stall Spetsa, Spetsa Spetsa, Spetsa Behärska både Kallblod och Varmblod så dom fixar spöa en häst som är trött Spetsa, Spetsa Utan minsta diskussion tar han till strid för där hjärnan tar slut där tar angreppen vid IQ tuff a la Micke Nybrink IQ ett kunskapspaket IQ smart som Albert Einstein han tror han är en travexpert, en travkomet IQ kan räkna upp till 15 IQ kan A B C D IQ en kille att beundra han tror han är en travexpert, en travkomet ett kraftpaket i arselet Förlåt M. Uggla kunde inte låta bli att göra om din fina text lite. |
|
|