|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-08-27, 21:03 | #91 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10) Senast redigerad av BreakingBad den 2022-08-27 klockan 21:04. |
||
2022-08-27, 21:08 | #92 | |
Citat:
Känna känslan invant men lite spännande, imorgon lördag då jäklar kanske Sitta och tumma lite på lappen, gaddat 7st i första, känns invant och lite tryggt Pilsner m tbh Känna känslan kvar efter första där 42-procentare vann Nu jäklar Känner ni nån sån? Nyttig sort |
||
2022-08-27, 21:16 | #93 | |
Citat:
Sedan gör du dig själv till talesman för spelarkollektivet. "Jag pratar för spelarkollektivet." Struntprat! Det gör du inte alls. Många håller med dig - men din självpåtagna ledarroll tror jag inte att majoriteten delar. Till slut skall du inte försöka läxa upp mig med grundregler som skatteavdrag på 35 %. Jag har arbetat inom regeringskansliet och kanske kan betydligt mer om dessa frågor än de flesta andra - inklusive dig. Vad gäller mina system så offentliggör jag mitt bolagssystem, som kostar runt 1500:- varje vecka på Sharps. Oavsett om det är jackpotomgång eller ej. Jag och mina medspelare spelar V75 för att det är roligt. |
||
2022-08-27, 21:39 | #94 | |
Citat:
Jag tycker ett spelbolag med statliga intressen skulle hålla sig för god att flytta pengar från en spelomgång till en annan med reklam värdet av Jackpott som täckmantel. Helt omoraliskt i min värld. Om jag som privat person startar ett lotteri och behåller en del av förväntade vinst pengarna och för över detta till ett nytt lotteri åker jag troligtvis i finkan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8) |
||
2022-08-27, 23:41 | #95 |
Är helt inne på Mackpeter med fleras linje. Förutsättningarna är klara och väl förklarade. Den som inte gillar dem kan låta bli att spela.
Med det sagt så borde det kanske gå att hitta ett system där spelarna själv fick välja vilka pengar hen spelar om. Själv skulle jag alltid välja bort små femrättsvinster. |
|
2022-08-28, 09:14 | #96 | |
Citat:
Igår skulle det vara en fantastiskt spelvärd omgång igen (som alltid i stort sett enligt spelbolaget). Det slutade med att 69,5 miljoner försvann i spelavdrag eller till nästa helg . Det är fakta. Varenda krona av dessa 69,5 miljoner förlorade spelarna som spelade V75 igår. Och om dessa jackpottregler inte funnits så hade större andel av gårdagens omsättning (65 procent) gått tillbaka till spelarna än vad som nu blev fallet (60 procent) trots massor av extrapengar i sjurättspoolen. Idag är det V75 igen. Då flyttas alla ev konfiskerade pengar till en lördagsomgång i slutet av september. Det är säkert inget problem för dig heller. Det gäller ju bara att sätta sjuan. |
||
2022-08-28, 10:46 | #97 |
Att man inte delade ut "gruset" på 5r i V75-spelets barndom var trots allt en praktisk och hygglig lösning eftersom en stor del av "vinstutbetalningen" ändå skulle ha gått åt till "vinstavgift" för att få ut pengarna hos ombuden.
Idag är situationen en helt annan. Man skulle inte behöva avrunda vinsterna till jämn krona och det skulle även gå alldeles utmärkt att leverera dessa sidovinster till respektive atg-konto. Att ATG håller fast i det så hårt är naturligtvis för att det är en extremt billig marknadsföringslösning. Man lånar pengar av spelarkollektivet för det är den enda fungerande marknadsförings-"ploj" man klarar av. Med allra största sannolikhet är det dessutom en omfördelning av pengar från en kategori av spelare till en annan. Och det är inte i Robin Hoods anda precis. Lågutdelnings-JP är scam. ( Och om man inte vill dela ut lågutd. skulle uppflyttning av pengar till högre vinstgrupp fungera utmärkt. Det skulle bli en slags "auto-endast-V7". Och det skulle vara de som mest förtjänar det som skulle tjäna mest på det. )
Efterhandaren (+5) Senast redigerad av Strappa71 den 2022-08-28 klockan 11:47. |
|
2022-08-28, 11:08 | #98 |
Alla har rätt. Och fel. Det finns bara åsikter i detta.
Förutsättningarna är väl förklarade och visst kan man då låta bli att spela. Och det hade ju varit fint OM det hade funnits några andra alternativ så man kunde spela där istället. Det finns det inte. (Obs nu följer politik: På samma sätt som förutsättningarna för att bo i Sverige är väl förklarade, du får räkna med att 70% går i skatt, du kan inte räkna med att få speciellt mycket för pengarna och som extra bonus kanske du får några förlupna kulor i magen. Med andra ord, man betalar för en svit på Four Season i New York men får ett enkelrum på en bakgata i Bukarest med toalett i hallen. Men det finns inte så många alternativ om du är undersköterska, bonde eller lärare än att bo kvar. Och sen spelar det i princip ingen roll vilka du röstar på. Det är kört i alla fall. Är du storspelare, mångmiljonär eller miljardär kan du ju alltid rösta med fötterna.) Och visst är det fint att sjurättsvinnarna får några extra kronor från de småpengar som annars hade gått till femmorna. Men, fakta är att 99% av alla som spelar på V75 är småspelare som spelar för småpengar. Och för dem är det viktigt att få in 24 kronor för sina sex stycken 5:or. Och betydligt viktigare för spelets överlevnad att ett par hundratusen spelare får ut sina sju kronor för 5:orna, än att några hundra spelare får 2000 kr extra för en 7:a. (Det är ju inte speciellt komplicerat att betala ut grus nu för tiden.) Kontentan är att har man inga alternativ så kanske man spelar i alla fall. Men det känns inte bra. Och jag skulle hellre få ut småpengarna på 5:orna (för de får man hela tiden) än att få 2000 kr extra om man sätter 7:an som man gör två gånger per år. Men man har ju inga val.
"Eat your betting money but don’t bet your eating money." Senast redigerad av fri den 2022-08-28 klockan 11:19. |
|
2022-08-28, 12:08 | #99 | |
Citat:
De stora förlorarna är nog dom, de trogna V75 spelarna, som vecka efter vecka spelar V75 och på ungefär samma sätt, oavsett om det konfiskeras eller tillförs pengar i poolerna. Dom spelarna borde man varit mer rädda om för om dom förstått hur lurade dom blir kanske dom slutar spela en dag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
2022-08-28, 12:45 | #100 |
Vill de förstå, eller betalar de så gärna en liten peng för att fortsätta bedöva sig själva med lite lögn? Underlaget är till stor del mjuka svenskar.
|
|
2022-08-28, 18:32 | #101 | |
Citat:
Man brukar säga att allt jämnar ut sig i längden och det gäller säkert även spel på V75, dom trogna V75 spelarna, som vecka efter vecka spelar V75 och på ungefär samma sätt kommer troligtvis till slut uppnå samma ROI som dom fått även om fenomenet jackpot inte funnits. Men visst vi kanske pratar om tidsperioder på många år beroende på hur stort man spelar. |
||
|