Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-08-27, 20:03   #91
 
BreakingBads avatar
 
Reg.datum: jul 2021
Inlägg: 559
Sharp$: 1650
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag pratar för spelarkollektivet mot spelbolaget. Du kanske känner till att det är 35 procents spelavdrag på V75 och att spelbolaget därmed tjänar mer pengar ju mer det omsätts, och omvänt så förlorar spelarkollektivet mer ju mer det omsätts? För varje miljon det spelas för så drar spelbolaget in 350 tkr och spelarkollektivet förlorar exakt lika mycket. Nästa vecka när det är ännu större jackpot spelar kollektivet ännu mer och förlorar därmed ännu mer pengar.

Det är för spelbolaget totalt ointressant hur ditt resultat som enskild spelare är. Men du låter ju positiv till detta så jag utgår från att du drar fördel av det genom att spela mer och dra in mer på dina sjuor när det är jackpott och spela mindre och därmed förlora mindre på dina konfiskerade femrättspengar när det inte är jackpott. Då spelar du precis som de utländska spelsyndikaten och inte som dom som varje vecka och varje V75 omgång spelar i stort sett likadant och för lika mycket pengar. Där finns de stora förlorarna såvida dom inte prickar in sina en gång om året sjuor just en vecka när det är stor jackpott och har ett sanslöst flyt med att gardera rätt lopp med skrällarna just den omgången.
Reglerna kring detta är ju offentligt publicerade för ”spelarkollektivet”. Vet inte varför du blandar in spelavdrag i dessa diskussioner i och med att den del av pengarna som flyttas till en senare omgång flyttas till 100% och ATG tar ingen del av dessa pengar, rätta mig gärna om jag har fel. Fördummar du ATGs svenska spelare? Självklart omsätts det mer när det finns mer pengar i potten kontra en vanlig omgång, även från svenska spelare. Enligt ditt resonemang är det bara utländska storkuponger som spelar mer och vinner vid ”megajackpots”. Du har ju upprepat denna argumentation vid ett flertal tillfällen i flera olika trådar som om det vore en självklarhet att detta är negativt för spelarna. Jag förstår inte poängen, hjälp mig gärna förstå resonemanget. För egen del spelar jag mer när det finns mer att vinna och mindre eller inte alls när det inte finns något spelvärde, och vill tro att majoriteten av spelarna är rationellt tänkande och gör likadant. Det är upp till individen att spela och avgöra sin egen insats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10)

Senast redigerad av BreakingBad den 2022-08-27 klockan 20:04.
BreakingBad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-27, 20:08   #92
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Då spelar du precis som de utländska spelsyndikaten och inte som dom som varje vecka och varje V75 omgång spelar i stort sett likadant och för lika mycket pengar. Där finns de stora förlorarna såvida dom inte prickar in sina en gång om året sjuor just en vecka när det är stor jackpott och har ett sanslöst flyt med att gardera rätt lopp med skrällarna just den omgången.
Lämna in analogt på fredan
Känna känslan invant men lite spännande, imorgon lördag då jäklar kanske
Sitta och tumma lite på lappen, gaddat 7st i första, känns invant och lite tryggt
Pilsner m tbh
Känna känslan kvar efter första där 42-procentare vann
Nu jäklar

Känner ni nån sån? Nyttig sort
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-27, 20:16   #93
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag pratar för spelarkollektivet mot spelbolaget. Du kanske känner till att det är 35 procents spelavdrag på V75 och att spelbolaget därmed tjänar mer pengar ju mer det omsätts, och omvänt så förlorar spelarkollektivet mer ju mer det omsätts? För varje miljon det spelas för så drar spelbolaget in 350 tkr och spelarkollektivet förlorar exakt lika mycket. Nästa vecka när det är ännu större jackpot spelar kollektivet ännu mer och förlorar därmed ännu mer pengar.

Det är för spelbolaget totalt ointressant hur ditt resultat som enskild spelare är. Men du låter ju positiv till detta så jag utgår från att du drar fördel av det genom att spela mer och dra in mer på dina sjuor när det är jackpott och spela mindre och därmed förlora mindre på dina konfiskerade femrättspengar när det inte är jackpott. Då spelar du precis som de utländska spelsyndikaten och inte som dom som varje vecka och varje V75 omgång spelar i stort sett likadant och för lika mycket pengar. Där finns de stora förlorarna såvida dom inte prickar in sina en gång om året sjuor just en vecka när det är stor jackpott och har ett sanslöst flyt med att gardera rätt lopp med skrällarna just den omgången.
Vad jag reagerar emot är att du felaktigt använder begreppet konfiskering. "Fiscus" betyder förverkande av egendom till staten. Jag tycker det är bra, att småvinsterna förs över till nästa omgång. Idag fick sjurättsvinnarna 21 miljoner från förra veckans småpengar. De 3000 vinnarna fick på det viset 7000 i extra utdelning. De fick det du kallar konfiskering.

Sedan gör du dig själv till talesman för spelarkollektivet. "Jag pratar för spelarkollektivet." Struntprat! Det gör du inte alls. Många håller med dig - men din självpåtagna ledarroll tror jag inte att majoriteten delar.

Till slut skall du inte försöka läxa upp mig med grundregler som skatteavdrag på 35 %. Jag har arbetat inom regeringskansliet och kanske kan betydligt mer om dessa frågor än de flesta andra - inklusive dig. Vad gäller mina system så offentliggör jag mitt bolagssystem, som kostar runt 1500:- varje vecka på Sharps. Oavsett om det är jackpotomgång eller ej. Jag och mina medspelare spelar V75 för att det är roligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10), DIF (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-27, 20:39   #94
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 5 237
Sharp$: 14015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Till dagens V75 tillfördes 21 miljoner från förra veckan. 30 miljoner förs vidare till nästa vecka. Konfiskering????????

Jag känner mig inte grundlurad av att inte fått några enstaka kronor i utdelning. Idag rörde det sig om 140 stycken femmor, som förstärker nästa veckas 7-rättspott.

Krasst sett var det bra, att jag slapp få sex rätt om jättefavoriten vunnit sista avdelningen. Med Moni Viking gav sexorna 106:-, vilket är betydligt mer än om DFZ vunnit.

Tycker man ska vara försiktig med att skrika om "konfiskering" och "grundlurad".
Visst fasen är det konfiskering eller rentav stöld att ta pengar från en spelpott och flytta till en annan pott där nya spelare för ta del av pengarna ? Självklart skall alla pengar i en spelomgång delas ut och nollställas. Detta har jag tjatat om sedan jackpott infördes och ATG svarade till slut efter hård ordväxling i princip: läs spelreglerna och håll käften.
Jag tycker ett spelbolag med statliga intressen skulle hålla sig för god att flytta pengar från en spelomgång till en annan med reklam värdet av Jackpott som täckmantel. Helt omoraliskt i min värld. Om jag som privat person startar ett lotteri och behåller en del av förväntade vinst pengarna och för över detta till ett nytt lotteri åker jag troligtvis i finkan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-27, 22:41   #95
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 136
Sharp$: 6381
Standard

Är helt inne på Mackpeter med fleras linje. Förutsättningarna är klara och väl förklarade. Den som inte gillar dem kan låta bli att spela.

Med det sagt så borde det kanske gå att hitta ett system där spelarna själv fick välja vilka pengar hen spelar om. Själv skulle jag alltid välja bort små femrättsvinster.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-28, 08:14   #96
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vad jag reagerar emot är att du felaktigt använder begreppet konfiskering. "Fiscus" betyder förverkande av egendom till staten. Jag tycker det är bra, att småvinsterna förs över till nästa omgång. Idag fick sjurättsvinnarna 21 miljoner från förra veckans småpengar. De 3000 vinnarna fick på det viset 7000 i extra utdelning. De fick det du kallar konfiskering.

Sedan gör du dig själv till talesman för spelarkollektivet. "Jag pratar för spelarkollektivet." Struntprat! Det gör du inte alls. Många håller med dig - men din självpåtagna ledarroll tror jag inte att majoriteten delar.

Till slut skall du inte försöka läxa upp mig med grundregler som skatteavdrag på 35 %. Jag har arbetat inom regeringskansliet och kanske kan betydligt mer om dessa frågor än de flesta andra - inklusive dig. Vad gäller mina system så offentliggör jag mitt bolagssystem, som kostar runt 1500:- varje vecka på Sharps. Oavsett om det är jackpotomgång eller ej. Jag och mina medspelare spelar V75 för att det är roligt.
Nä för dig är det då bara att spela på och inte bry sig om det där med var pengarna du spelar för tar vägen.

Igår skulle det vara en fantastiskt spelvärd omgång igen (som alltid i stort sett enligt spelbolaget). Det slutade med att 69,5 miljoner försvann i spelavdrag eller till nästa helg . Det är fakta. Varenda krona av dessa 69,5 miljoner förlorade spelarna som spelade V75 igår.

Och om dessa jackpottregler inte funnits så hade större andel av gårdagens omsättning (65 procent) gått tillbaka till spelarna än vad som nu blev fallet (60 procent) trots massor av extrapengar i sjurättspoolen.

Idag är det V75 igen. Då flyttas alla ev konfiskerade pengar till en lördagsomgång i slutet av september. Det är säkert inget problem för dig heller. Det gäller ju bara att sätta sjuan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-28, 09:46   #97
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 710
Sharp$: 878
Standard

Att man inte delade ut "gruset" på 5r i V75-spelets barndom var trots allt en praktisk och hygglig lösning eftersom en stor del av "vinstutbetalningen" ändå skulle ha gått åt till "vinstavgift" för att få ut pengarna hos ombuden.

Idag är situationen en helt annan.

Man skulle inte behöva avrunda vinsterna till jämn krona och det skulle även gå alldeles utmärkt att leverera dessa sidovinster till respektive atg-konto.

Att ATG håller fast i det så hårt är naturligtvis för att det är en extremt billig marknadsföringslösning. Man lånar pengar av spelarkollektivet för det är den enda fungerande marknadsförings-"ploj" man klarar av.

Med allra största sannolikhet är det dessutom en omfördelning av pengar från en kategori av spelare till en annan. Och det är inte i Robin Hoods anda precis.

Lågutdelnings-JP är scam.

( Och om man inte vill dela ut lågutd. skulle uppflyttning av pengar till högre vinstgrupp fungera utmärkt. Det skulle bli en slags "auto-endast-V7". Och det skulle vara de som mest förtjänar det som skulle tjäna mest på det. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)

Senast redigerad av Strappa71 den 2022-08-28 klockan 10:47.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-28, 10:08   #98
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 742
Sharp$: 1490
Standard

Alla har rätt. Och fel. Det finns bara åsikter i detta.

Förutsättningarna är väl förklarade och visst kan man då låta bli att spela. Och det hade ju varit fint OM det hade funnits några andra alternativ så man kunde spela där istället. Det finns det inte.

(Obs nu följer politik: På samma sätt som förutsättningarna för att bo i Sverige är väl förklarade, du får räkna med att 70% går i skatt, du kan inte räkna med att få speciellt mycket för pengarna och som extra bonus kanske du får några förlupna kulor i magen. Med andra ord, man betalar för en svit på Four Season i New York men får ett enkelrum på en bakgata i Bukarest med toalett i hallen. Men det finns inte så många alternativ om du är undersköterska, bonde eller lärare än att bo kvar. Och sen spelar det i princip ingen roll vilka du röstar på. Det är kört i alla fall. Är du storspelare, mångmiljonär eller miljardär kan du ju alltid rösta med fötterna.)

Och visst är det fint att sjurättsvinnarna får några extra kronor från de småpengar som annars hade gått till femmorna. Men, fakta är att 99% av alla som spelar på V75 är småspelare som spelar för småpengar. Och för dem är det viktigt att få in 24 kronor för sina sex stycken 5:or. Och betydligt viktigare för spelets överlevnad att ett par hundratusen spelare får ut sina sju kronor för 5:orna, än att några hundra spelare får 2000 kr extra för en 7:a. (Det är ju inte speciellt komplicerat att betala ut grus nu för tiden.)

Kontentan är att har man inga alternativ så kanske man spelar i alla fall. Men det känns inte bra. Och jag skulle hellre få ut småpengarna på 5:orna (för de får man hela tiden) än att få 2000 kr extra om man sätter 7:an som man gör två gånger per år. Men man har ju inga val.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."

Senast redigerad av fri den 2022-08-28 klockan 10:19.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-28, 11:08   #99
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 287
Sharp$: 58005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Alla har rätt. Och fel. Det finns bara åsikter i detta.

Förutsättningarna är väl förklarade och visst kan man då låta bli att spela. Och det hade ju varit fint OM det hade funnits några andra alternativ så man kunde spela där istället. Det finns det inte.

(Obs nu följer politik: På samma sätt som förutsättningarna för att bo i Sverige är väl förklarade, du får räkna med att 70% går i skatt, du kan inte räkna med att få speciellt mycket för pengarna och som extra bonus kanske du får några förlupna kulor i magen. Med andra ord, man betalar för en svit på Four Season i New York men får ett enkelrum på en bakgata i Bukarest med toalett i hallen. Men det finns inte så många alternativ om du är undersköterska, bonde eller lärare än att bo kvar. Och sen spelar det i princip ingen roll vilka du röstar på. Det är kört i alla fall. Är du storspelare, mångmiljonär eller miljardär kan du ju alltid rösta med fötterna.)

Och visst är det fint att sjurättsvinnarna får några extra kronor från de småpengar som annars hade gått till femmorna. Men, fakta är att 99% av alla som spelar på V75 är småspelare som spelar för småpengar. Och för dem är det viktigt att få in 24 kronor för sina sex stycken 5:or. Och betydligt viktigare för spelets överlevnad att ett par hundratusen spelare får ut sina sju kronor för 5:orna, än att några hundra spelare får 2000 kr extra för en 7:a. (Det är ju inte speciellt komplicerat att betala ut grus nu för tiden.)

Kontentan är att har man inga alternativ så kanske man spelar i alla fall. Men det känns inte bra. Och jag skulle hellre få ut småpengarna på 5:orna (för de får man hela tiden) än att få 2000 kr extra om man sätter 7:an som man gör två gånger per år. Men man har ju inga val.
Personligen hade jag önskat att alla pengar delades ut aktuell omgång och att det var startlistorna som avgjorde om jag skulle spela och för hur mycket. Nu har det ju blivit så att det mer är när spelbolaget bestämmer att konfiskerade pengar ska delas ut som avgör om en omgång är spelvärd eller inte. Inte vilka hästar som startar och hur loppen ser ut.
De stora förlorarna är nog dom, de trogna V75 spelarna, som vecka efter vecka spelar V75 och på ungefär samma sätt, oavsett om det konfiskeras eller tillförs pengar i poolerna. Dom spelarna borde man varit mer rädda om för om dom förstått hur lurade dom blir kanske dom slutar spela en dag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-28, 11:45   #100
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dom spelarna borde man varit mer rädda om för om dom förstått hur lurade dom blir kanske dom slutar spela en dag.
Vill de förstå, eller betalar de så gärna en liten peng för att fortsätta bedöva sig själva med lite lögn? Underlaget är till stor del mjuka svenskar.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-28, 17:32   #101
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 606
Sharp$: 3350
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Personligen hade jag önskat att alla pengar delades ut aktuell omgång och att det var startlistorna som avgjorde om jag skulle spela och för hur mycket. Nu har det ju blivit så att det mer är när spelbolaget bestämmer att konfiskerade pengar ska delas ut som avgör om en omgång är spelvärd eller inte. Inte vilka hästar som startar och hur loppen ser ut.
De stora förlorarna är nog dom, de trogna V75 spelarna, som vecka efter vecka spelar V75 och på ungefär samma sätt, oavsett om det konfiskeras eller tillförs pengar i poolerna. Dom spelarna borde man varit mer rädda om för om dom förstått hur lurade dom blir kanske dom slutar spela en dag.

Man brukar säga att allt jämnar ut sig i längden och det gäller säkert även spel på V75, dom trogna V75 spelarna, som vecka efter vecka spelar V75 och på ungefär samma sätt kommer troligtvis till slut uppnå samma ROI som dom fått även om fenomenet jackpot inte funnits. Men visst vi kanske pratar om tidsperioder på många år beroende på hur stort man spelar.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td