Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-08-09, 17:53   #16

ExtremtRiks avatar

Reg.datum: dec 2013
Sharp$: 3158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jag tycker 5 kan vara ett nummer som är ganska intressant på lördag.

5 Adde S.H. Står bra till på alla sätt och vis. Det är väl bakspårs prenumeranten Unico som är värst emot.

5 Finndals Chasseur. Min stänkare. Se upp.

5 Global Belivier. Ok tufft motstånd på 40 volten men hästen har aldrig varit bättre.

5 Ottens Idol. Bra senast men lite osäker och kanske för tufft emot.

5 Charliebrown Effe. Smack.

5 Akilles Face. Grym senast och kan mycket väl vinna i vidöppet lopp och ta revansch på Korfitsen.

5 Admiral As. Har inte vunnit på ett tag men är nog lite på G. Men storlopps Örjan har väl halva inne.
Absolut.

Adde är en gammal favorithäst och OS är positivt, flera om budet där.
Edit: oj, 38% jag såg den som en outsider... schas!

Gillar Charlie o Akilles medan jag inte alls tror på Admiral AS men jag har oftast fel.

I princip vass sett till strecken på de sex första och kass på Admiral.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-08-09 klockan 18:02.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-09, 18:02   #17

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Gooner har haft dålig spårlottning på slutet, avslutade sylvasst senast och har nu ett fint spår. Han kommer flygandes på OS och Golden Guard kommer flygandes ute i spåret och är med på fotot med Adde.

Inspiration avslutade ju sylvasst senast och spurten lär bita bra igen, lite kortare upplopp denna gång så Lövgren måste köra i tid...

Global Boost har gjort det bra på slutet, senaste fick man inte helt fritt ens. Tuffa ston på tillägg, men med ett fint lopp så kanske det kan gå.

Vinner Brother Bill huvudloppet kanske? Avslutade ju väldigt bra på Ärjäng sist.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-09, 21:23   #18

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15185
Standard

Kennedy

Före detta Kolgjini hästen har haft en grym utveckling nere i Frankrike i Bondos träning Lunkat in nära 2 miljoner på 7-8 månader !! Radat upp segrarna. Gör en superintressant start i Åbys Stora.
Ok kanske lite tuffare motstånd och franska kuskar är lite ovana nordiska körkulturen.
Men distansen är väl ett stort plus. Som sagt upp till bevis.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-09, 22:18   #19

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Kennedy

Före detta Kolgjini hästen har haft en grym utveckling nere i Frankrike i Bondos träning Lunkat in nära 2 miljoner på 7-8 månader !! Radat upp segrarna. Gör en superintressant start i Åbys Stora.
Ok kanske lite tuffare motstånd och franska kuskar är lite ovana nordiska körkulturen.
Men distansen är väl ett stort plus. Som sagt upp till bevis.
Det där har man hört till leda.

Körkultur blablabla

Om vi talar svenska kuskar i USA ja där är problem, även omvänt.

De franska kuskarna är imo helt överlägsna sina svenska kollegor med något enstaka undantag.
Så även de amerikanska men de har faktiskt problem med svensk "körkultur" svenskar försvarar ledning o pullar upp, det är totalt bannlyst i USA och likaså är det så att alla ska få chansen och inte stänga in över upploppet.

Så länge de inte glömmer bort sig o tacklar sig ut mot slutet av loppet är där inga problem, snarare är det tryggare att spela en fransk kusk eller helst belgisk-Jos Verbeeck-då de tacklar sig ut vid behov, bara det inte sker för sent i loppet har jag aldrig sett en diskning

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-08-09 klockan 22:19.
Gammal 2022-08-10, 00:12   #20

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 997
Standard

Första tankar:

Avd
1: 1 Gooner (5, 11)
2: 2 Run N'Cola (11, 1)
3: 9 Hidalgo Heldia (4, 3)
4: 6 Faeza Zet (14, 10)
5: 5 Charliebrown Effe (11, 7)
6: 10 Seven Nation Army (11, 2)
7: 1 Hail Mary (4, 8)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 50 x 0,50 kr = 25,00 kr.
Totalt: 25,00 kr.
Rättningskod: XCF BHP JMZ
Lincz89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-10, 09:44   #21

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Det där har man hört till leda.

Körkultur blablabla

Om vi talar svenska kuskar i USA ja där är problem, även omvänt.

De franska kuskarna är imo helt överlägsna sina svenska kollegor med något enstaka undantag.
Så även de amerikanska men de har faktiskt problem med svensk "körkultur" svenskar försvarar ledning o pullar upp, det är totalt bannlyst i USA och likaså är det så att alla ska få chansen och inte stänga in över upploppet.

Så länge de inte glömmer bort sig o tacklar sig ut mot slutet av loppet är där inga problem, snarare är det tryggare att spela en fransk kusk eller helst belgisk-Jos Verbeeck-då de tacklar sig ut vid behov, bara det inte sker för sent i loppet har jag aldrig sett en diskning
Körkultur är ju ett vitt begrepp och kanske lite felaktig benämning av mig.
Det jag syftar på i första hand är en betydligt hårdare bedömning och bestraffningar på drivnlng och trängning i travloppen här uppe i Svedala.
Dessutom körs det betydligt snävare mellan ekipagen på typ Vincennes. Tar man inte upp sin häst är det lätt att få ett sulky hjul mellan frambenen.
Men de flesta rutinerade franska kuskarna är mycket duktiga yrkesmän och tävlingsmänniskor.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-08-10 klockan 11:44. Anledning: Fel ordval
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-10, 10:36   #22

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3138

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Angående Adde

Såg just en startkommentar från Untersteiner (någon av dem).

5 Adde S.H. har varit jättebra på sistone och vunnit de två senaste loppen. Han är startsnabb och fick ett bra utgångsläge och jag provar från början då han är naturligt startsnabb. Han känns fortsatt stark i jobben. Jag tror att han slåss om segern och han har vunnit lopp över medeldistans.
Getingbetyg: 4
Balans: Barfota.
Vagn: Amerikansk.
Huvudlag: Helstängt.

Jag står nog fast vid min chansspik tills vidare. Den har ju till och med vunnit på medeldistans med tillägg. 35% är helt okej.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-10, 11:31   #23

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Såg just en startkommentar från Untersteiner (någon av dem).

5 Adde S.H. har varit jättebra på sistone och vunnit de två senaste loppen. Han är startsnabb och fick ett bra utgångsläge och jag provar från början då han är naturligt startsnabb. Han känns fortsatt stark i jobben. Jag tror att han slåss om segern och han har vunnit lopp över medeldistans.
Getingbetyg: 4
Balans: Barfota.
Vagn: Amerikansk.
Huvudlag: Helstängt.

Jag står nog fast vid min chansspik tills vidare. Den har ju till och med vunnit på medeldistans med tillägg. 35% är helt okej.
Lite kluven att kommentera.

Vill ju inte förstöra din tro på Adde, för vad vet jag.
Nu finns det förhoppningsvis fler på forumet än du o jag ..

Jag gillar Adde S.H. men att spika honom som favorit nja. Jag tycker 35% är mkt. Fast det är förstås alltid trevligt att öppna med en spik som andra ratat

Noterar att Bugatti Miles startar i brons, där toppen denna gång ter sig vassare än toppen i detta silverlopp. Just Bugatti Miles håller jag högt i dessa klasser. Så Natorp Bo är urskäktad för att ha fått stryk av den senast. Starten innan var han före en spetsande Adde S.H. Han är den jag ser som mer spelvärd.
Sida vid sida med Adde är förstås inte bra men vi är på Åby där det är svårarare att räkna på löpnigsförlopp. Just pga det gillar jag inte spik på Adde, skillnad om man visste att den behåller spets.
Gooner, Rotate och Unico Broline måste väl också ha lite chans och skulle det bli tempo finns fler(Galantis med ny kusk!?).

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-08-10 klockan 11:43.
Gammal 2022-08-10, 11:56   #24

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Körkultur är ju ett vitt begrepp och kanske lite felaktig benämning av mig.
Det jag syftar på i första är betydligt hårdare bedömning och bestraffningar på drivnlng och trängning i travloppen här uppe i Svedala.
Dessutom körs det betydligt snävare mellan ekipagen på typ Vincennes. Tar man inte upp sin häst är det lätt att få ett sulky hjul mellan frambenen.
Men de flesta internationella franska kuskarna är mycket duktiga yrkesmän och tävlingsmänniskor.
När du säger bestraffning kan jag inte låta bli att tänka på Eric Raffins bestraffning när han höll spöet över axelhöjd när han vann Olympiatravet med Délia du Pommereux häromåret.
Han knappt rörde hästen(då han serverades perfekt lopp av de svenska fantomerna), en enda maning där han höjde handen över axeln (i dessa tider av jänkarvagnar är regeln minst sagt märklig).
Sällan har jag tvärtom sett en sådan respekt för djuret som just den gången (sen förstår jag också var respekten för spöet kommer ifrån).

Nåväl har lite svårt att se hur dessa konstiga böteslappar påverkar vinstchansen!?
Annat vore om domarna faktiskt hade mandat att plocka bort hästar som drivs alltför hårt ur resultatlistan.

Jag slås varje gång av hur chauvinistiska svenska kommentatorer och andra är, visst är det fint med nordsvenska hästar och snö men att tränare som Guarato mfl och kuskar som Nivard o Raffin (båda är dessutom virtuoser i monté) skulle ha någon slags problem med att köra häst är bara löjeväckande (ja snacket gick den gången Délia du Pommereux vann att Raffin, körkultur blablabla med resultat att hon gav ofattbara 4 ggr pengarna).

Gelormini som kör på lördag... vad jag minns har han kört klanderfritt hittills i Sverige och sättet han litade på sin häst i Harpers var formidabelt även om det förstås är enkelt att hylla en färdig vinnare.

Det problem som skulle kunna vara är att de inte har koll på graden av envishet på "konkurrenterna" men det går isåfall åt båda håll och så länge kusken kör sin egen häst är jag nöjd.
.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-08-10 klockan 12:19.
Gammal 2022-08-10, 12:10   #25

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

Charliebrown Effe & Faeza Zet bör vara två stabila spikar.
Dubblar Seven Nation med Edibear.

Får höra lite mer om Hail Mary. Men det är sällan kul för nerverna att sitta med spik i sista.
Annars streckas Kennedy, Admiral As, Brother Bill (andrarank) & Moni viking.

Byter i så fall Faeza Zet mot Hail mary. Men spelprocenten & spelglädje lockar åt alternativ 1.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-10, 15:07   #26

ExtremtRiks avatar

Standard

Är det så att avdelning 7 avgjordes i lottningen?

Spår 1 på Hail Mary, sedan 8 på Brother Bill, 11 Moni Viking, 12 Milligan School, 10 Rackham, 6 Always Ek !?

Eller har 4 Kennedy chans från sitt fina läge?

Jo visst jag vet att det är 3140 men det har ju visat sig även på den distansen att en respekterad häst i ledningen är svårslagen.
Gammal 2022-08-10, 15:11   #27

ExtremtRiks avatar

Standard

Jag har ändrat mig, tror inte längre på hundra miljoner i utdelning.
Gammal 2022-08-10, 15:11   #28

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38056
Standard

19 ggr fläsket på Brother Bill på SvS, var ju tvungen att sätta en femtiolapp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-10, 15:15   #29

ExtremtRiks avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
19 ggr fläsket på Brother Bill på SvS, var ju tvungen att sätta en femtiolapp.
Ja förutom spåret talar mkt för.
Edit: å andra sidan av de jag räknade upp har bara två framspår...

Elitloppet skall vi dra ett streck över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-08-10 klockan 15:18.
Gammal 2022-08-10, 15:37   #30

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

Unico vann komfortabelt senast men man får inte glömma bort att alla betrodda galopperade bort sej i det loppet. Den turen har han knappast igen.

Jag tror Gooner har en bra chans. Kan välja på att hålla upp spets eller att släppa och köra Open strech

Senast redigerad av Galten den 2022-08-10 klockan 15:40.
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td