|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-12-03, 11:14 | #1 |
4/12 V75 Halmstad
Har nu tittat igenom avd 6 och samlar mina intryck i några rader nedan. Observera att jag inte tagit del av intervjuer och dylikt varför vissa spekulationer kan slå helt fel. Nåja,nu kör vi!
Min rank: A:9 B:5,1 C:11,10,8,3 D:4,2,12,7,6 Spetstriden: Inget snack om annat än att 1 Avanto spetsar här bara han håller sig i trav. Det intressanta är vad som händer när/om 5 Classic Tile körs till då rusningen lagt sig. Tror Åke får överta av stallkamraten. 5 Classic Tile i spets efter 500 meter alltså. I händelse av galopp för 1 Avanto lär 2 Roc Bourbon spetsa men släpper nog även denne då han blivit uppläxad av 5:an ett par gånger på slutet. Analys: Stor favorit blir 5 Classic Tile som nu får återse pappa Åke i sulkyn. Detta tillsammans med det bättre spåret denna gång ökar chansen lite och att han blir favorit är inget att bråka om. Hur stor han ska vara däremot frågan? Min första röst hamnar faktiskt på 9 Oliver Twist här som i lördags visade prov på rejäl startsnabbhet då han svarade ut Rocky Race men inte kunde svara Monster Drive. Värmde dessutom strålande i 10-fart och gick fint i loppet efter sen lucka. Med sin nyfunna startsnabbhet kan han hålla ryggen på de två riktigt bra ryggar han fått här och lär sitta fint till i främre träffen. Efter att ha vevat Sverigedebuten näst senast ett par gånger tror jag faktiskt att han kan knäcka favoriten från dödens om det skulle gå så illa att han hamnar där. Än bättre vore om 7:an eller 8:an som är starka hästar kunde trycka upp tempot utvändigt favoriten och bjuda mitt spel på 2:a utvändigt, då torde detta vara klart. Talas dessutom om lättning i balansen denna gång och Örjan är helt rätt kusk att lösa en sådan här uppgift. Får jag bara lite starkvinsglögg i mig så kanske jag chansspikar På skrällfronten känns 1 Avanto klart mest intressant då han lär få rygg ledaren här och Åke är inte känd för att stänga in sina stallkamrater,sesam öppna dig kan det bli och hästen har avslutat mycket vasst några gånger på rikstoton låt gå i lägre klass men det vet inte hästen. Bakom nämda trio finns ett koppel av skrällar där främst 11 Karbo Cake känns intressant om han får sitt rygglopp denna gång, formen är på topp och såg jhättebra ut senast för att vara honom. C-häst blir även 10 Balder Exclusive på ren spekulation om att Fleming har trollat igen som bara han kan. Orken verkade inte saknas senast men hästen såg ut att besväras av något. 1% är alltid för lite på Fleming Jensen oavsett om han startar med en julgris. 8 Lewis O.M gick finfint senast för Erik i V75-International. Streckas mest på kusken då läget trots allt handikappar en hel del. 3 Manhattan Sassy kan skrälla om 1 Avant galopperar men är endast intressant om mindre än 5% på strecken, kraftigt barfotaberoende. Avslagen på topphästarna 4 Practical Joke och 12 Frillan Filliokus kan verka vågade men här har vi två pållar som gång på gång hamnar illa till till följd av att tränarna tycker det är så skoj att köra sin häst att de inte vill anlita proffskuskar. Svår fråga för egentligen vill ju även jag ha mångfald inom travet så på ett sätt ska man väl vara glad att de kör själva antar jag. Vet inte varför jag eldar upp mig då detta egentligen bara drabbar hästägaren. På den positiva sidan så sparar man ju faktiskt pengar på att slippa strecka dem, kan ju hoppas att riktigt många andra gör det istället. Chansar även bort 2 Roc Bourbon nu när pappa Olle kör igen. Hästarna: 1 AVANTO Lennart Forsgren haft innerspår två gånger i Åkes regi och spetsat båda enkelt, rullade dock över i galopp ena tillfället in i första kurvan så här får Kusken göra skäl för sitt smeknamn. Klar spetsfavorit och formintryck näst senast. Glöm senaste loppet,skor då. Stallkörning med lucka till slut? 2 ROC BOURBON Olle Goop pappa Olle kör och det avslagen av 5:an näst senast men spetsade då från detta spår. Det var dock inga startraketer med då. Tre starter sedan tog han en längd på Dresscode och detta är alltså en startsnabb Fransman! Vinst via open stretch då. Vet ej något om loppet senast i Norge. Kanske kan duga. 3 MANHATTAN SASSY Thomas Uhrberg haft spår 3 senaste två gångerna och öppnat bra men inte explosivt. Fick spetsen näst senast sedan Luddes galopperat och kördes då högst överraskande i spets som 34-oddsare på rikstoton, kul och höll bra till femteplatsen. Sämre senast men skor då. Kolla balansen så den går barfota, kanske provas i spets då? Inte helt ofarlig. 4 PRACTICAL JOKE Bo Falsig jättefin häst som ständigt handikappas av sin kusk. Hade varit klar med Erik eller Örjan men nu körs det troligen för sent eller vinglas i spåren. Kapacitet har hästen för att räcka här trots att han gått upp i klass. Däremot endast med annan kusk, schas! 5 CLASSIC TILE Åke Svanstedt bilr stor favorit nu när pappa kör igen och det ska han nog vara från detta läge. Lite bortkörd senast då kusken körde för sent annars hade det varit obesegrat i regi Åke. Ger inget startsnabbt intryck och svarades ut av 2:an tre starter sedan. 6 DRESSCODE Johnny Takter minns en fantastisk insats på Mantorp ifjol där Johnny gick i tredjespår första kurvan, fick dödens och trots det knäckte ledaren och höll till seger spelad till 9 ggr. Efter det har inget gott kommit ut av denna häst som för dagen ser proppmätt och urtråkig ut. Kunde tidigare öppna bra men inte ens det senast. Ta hästen ur loppet Johnny så är du ur vägen för de andra i alla fall... 7 SCARGEL Jorma Kontio två lopp i kroppen nu men hjälper det? Fint framdragen senast av Karbo Cake men kom inte förbi denne. hade aktionsproblem över upploppet och Jorma kunde knappast köra för fullt. Känns inte het över denna distans/kusk och med detta hängläge. 8 LEWIS O.M. Erik Adielsson stark häst som åt upp Trotteur från dödens tre starter sedan, mycket fin insats. Tog inte ett travsteg näst senast som hårt spelad mot Triton Sund. Hängde med senast i stenhårt gäng. Positivt att Erik kör igen men läget avskräcker en aning. Hade gärna sett ett halvvarv ytterligare. 9 OLIVER TWIST Örjan Kihlström var ju fantastiskt bra i Sverigedebuten på Solvalla då han bytte sista plats mot första på upploppet. Värmde fantastiskt bra i lördags i Karidebuten och gick i mål med mycket sparat som tvåa. Måste ses med god chans nu när bakspårkungen Örjan hoppar upp. Skorycket ytterligare en plusfaktor. 10 BALDER EXCLUSIVE Flemming Jensen såg inte rolig ut i Flemingdebuten där han sprang och bröt i kurvorna och gav intryck av att inte trivas i ryggar. Hästen hängde dock med fint i tempot hjärta/lungor/ben var bra och förra loppet blev rena preparen inför detta. Har sedan fått vila. Tränaren är ju oerhört skicklig och vi kan dels få se ett annat mer offensivt upplägg här och dels ny utrustning (murphybländare?). Jätteskräll. 11 KARBO CAKE Stefan Söderkvist åter svarte petter i spårlottningen. Gick klart godkänt senast så han fick dra tåget i tredje spår sista 700 m och ändå hade fin spånst över mållinjen, fint formbesked. Ska ha ryggar och är i så fall skrällduglig. Kari har hyllat formen på denna en tid. 12 FRILLAN FILIOKUS Stefan Persson har ju avslutat sylvasst i de två senaste loppen. Stefan är en klart vassare tränare än kusk vilket reser frågetecken. Gillar inte heller en månads frånvaro inför detta även om det har med matchningen att göra. Handikappas rejält om ej barfota. |
|
2010-12-03, 11:15 | #2 |
V75 Halmstad 4/12
Vad tror ni? Själv har jag bara tittat 5 minuter på startlistorna och har nästan redan bestämt mig för att spika Classic Tile i silver. Soliders Memory ska väl vinna, men blir ju troligen enormt stor favorit. Scully Gully blir väl också en av de största för omgången. Håller hon spets och slut? Global Investment är ju en vinstmaskin på V75 när han inte möter de allra besta, men spår 12 på kort den här gången blir väl lite hårt? Att Olle kör ser jag annars som ett oddshöjande plus, mer underskattat proffs får man leta efter (eller om det är Björn som är överskattad). Klass 2 körs över lång distans och det borde räcka långt att luta sig mot topptränarna Lähdekorpi, Svanstedt och Kolgjini.
|
|
2010-12-03, 11:19 | #3 |
Känns som att man har bra på fötterna med Classic och Oliver, men att det ändå inte är värt att plocka med Oliver. Läget talar emot, även om det inte är jättedåligt, och han är nog ändå bara näst bästa hästen här. Återstår att se vad strecken säger, men jag tror det blir närmare 70/30 på dessa och då känns det inte så lockande att dubbla.
KP plocka ihop våra trådar är du snäll, det blev visst en snygg multistart av V75-trådar... |
|
2010-12-03, 12:26 | #4 |
Gidde TH i sista ser intressant ut, är en häst för guld på längre distans och med ett par strykningar framför samt Åke upp igen så ser jag en riktig svanstedt-svepning framför mig på sista långaidan
|
|
2010-12-03, 13:18 | #5 | |
Citat:
Vad gäller Skully Gully så är det hennes sista start i Stig H:s regi och förmodligen sista i livet då hon nu ska få träffa en hingst. Undrar om man då passar på att tömma henne för hela karriären? Personligen nyfiken på vad Noras Bean kan göra med helstängt huvudlag för första gången, mitt första motbud även om jag oxå stormgillar Global Investment. Dock pappa Olle som kör nu från rävläge vilket känns klart försvårande. Vidare så ser prognosen bra ut inför morgondagen och vi får nog se en "sommarbana" där barfota runt om knappast lär vara något problem. http://www.yr.no/sted/Sverige/Hallan..._for_time.html Så med andra ord ingen ide att spekulera i dålig bana denna gång. |
||
2010-12-03, 13:23 | #6 |
Jag undrar om det faktum att det är Scully Gullys sista start i Sverige kan utgöra en faktor på lördag eller ej (se artikel i AB)...
Oliver Twist står i 9ggr på b365 nu, det är spelvärde! Mitt bästa "drag" i omgången är Horsepower Diamant i sista. Har löpt på bra senaste 5 och var på linje med placering 2-5 senast i V75 bakom Elliot Hall. |
|
2010-12-03, 13:48 | #7 |
Jo Horsepower Diamant har nog väl så god chans som 1 Ready To Rock här. Stamtavla som en jordekorre och sämre favorit kan jag inte finna i hela omgången, denna ska bara bort. Tjänat "alla" sina pengar i tre senaste starterna och möter helt andra kameler här. Dessutom gynnas Gidde TH och H D av att köttberget är tre hästar lägre nu. Blir nog ett par danska (5,6 och 11) oxå, men absolut inte 1:an! Gidde TH första häst för mig.
|
|
2010-12-03, 16:02 | #8 |
I första avdelningen streckar jag 12 Gills Abbe tidigt då den hästen är skyldig mig en massa pengar nu,payback tack!
I fjärde känns 3 Com Valle som klart bästa hästen även om han är trevande från start. Kör i tid bara Stefan så borde detta gå bra. Spetsar gör väl Huge Star och körs nog där oxå. I avd 2 känns det som ett stallmästerskap på Bjertorp då Shepard borde få rygg på Zwack här och Åke kör säkert undan på Luddevis och ger Jorma chansen, sen får vi se vem av dem som avslutar vassast. Törs inte gissa själv men grön vinst känns det som i vart fall och troligt lås på dem. Guld känns som 2,6,7 borde räcka. Tycker inte Marschland är så märklig egentligen. Såg att Spelarservice hade 3:an topprankad så får väl ta med den oxå utöver 5,6,8,11,14. Sammantaget så ser faktiskt omgången inte så svår ut och det kan mycket väl bli jackpot även imorgon då det vimlar av ekipage med försumbar chans. Nästan så man hoppas på ett riktigt snöoväder imorgon kl 11. Inte minst då det skulle gynna mitt drag i omgången, 9 Oliver Twist. |
|
2010-12-03, 17:35 | #9 |
Peter Untersteiner rankar sina hästar Huge Star > Amber Diablo > Ideal Kemp i Aftonbladet. Säger i princip att Ideal Kemp är chanslös medans Spelarservice spelar utgång på den. Återstå att se vem som har rätt
|
|
2010-12-03, 17:40 | #10 |
Avd 1 Hunter Brodde med Jonny kan hamna bra på det, såg fin ut senast, 9%...
Avd 2 Bryr mig inte om strecken Zwack bara vinner Avd 3 Tror Skully e klar (får bli U-häst) men vägrar släppa Access Tooma som ramlat in rätt några ggr, plockar då också med 6,7 å kanske åker 10,11,12 med av bara farten Avd 4 Öppet, tar så många jag har råd med men minst 2,3,5,6 Avd 5 Borde kanske spika 6:an (får bli U-häst)? Men med två andra i mitt tycke bra spikar så åker det med ett par till minst 7,10,15 Avd 6 Scargel gynnas av "sommarbana" om skorna kan kastas runt om, Nurmos hävdar toppform men "bäsar" på läget (6% e mumsfilibabbsen) Avd 7 Efter strykningarna så slutar jag leta motbud och spikar Gidde (tidig kontroll i dödens eller klassiska svepning spelar mindre roll, vinner gör han ändå) Avvaktar värmnigar å banunderlag men ett första utkast på 2 kuponger ger: allla 11 startande spik 1 (4) 1,2,6,7,10,11,12 2,3,5,6 spik 6 (7) 1,5,7,9,12 spik 14 (6) 1540 rader 2,5,6,9 spik 1 (4) spik 2 (6) alla 12 startande 1,6,7,9,10,15 1,5,7,9,12 spik 14 (4) 1440 rader |
|
2010-12-03, 18:53 | #11 |
Efter att ha kollat igenom listorna som hastigast så känns följande hästar väldigt streckvärda:
Avd1.Delvin Gold, Gills Abbe, Global Limousine Avd2.Nagajka, Samarco, Shepard Avd3.Marshland, Neo Holmsminde Avd4.Huge Star Avd5.Good As Princess, Ester Zonett, Amber Diablo Avd6.Oliver Twist Avd7.Horsepower Diamant |
|
2010-12-04, 11:33 | #12 |
Stoloppet har mot alla odds blivit riktigt jämnspelat, är det bara jackpot-effekten eller finns det någon fet minus-info på favoriten som jag missat? Klart spikläge med den här streckningen annars!
|
|
2010-12-04, 12:19 | #13 |
Tror tyvärr den snarare är streckad på ca 85% enligt gamla streckfördelningen men visst är det märkligt att unge Svanstedt är mer streckad än favoriten i första avdelningen med denna häst. Kopierar in något jag skrev på en annan plats ang streckräkningen:
"Jo jag har också retat mig på detta och har dessutom kontaktat ATG i frågan ett antal gånger. De hävdar att de nu löst problemet men personligen tycker jag att det fungerade sämre än någonsin t lördags då värdet var 97 kr efter tre avdelningar i en jackpotomgång! Detta efter att de inledande vinnarna streckats på 55,37 resp 62 %!! Information blir inte mer missvisande än den streckfördelningsdynga ATG matar oss med. Varför man envisas med att redovisa även V7-kupongerna som en rad och inte som de 2,5 de verkligen är begriper inte jag. Merparten av oss som lämnar in kryssar ju faktiskt inte i V7-alternativet och är då mest intresserade av vad en rad ger. Är själv inget mattegeni men kan man landa folk på månen kan inte denna ekvation vara olösbar. Ärligast vore att redovisa den verkliga streckfördelningen till oss som spelar inom parentes sedan kan ATG:s eminenta IT-avdelning få behålla sin totala flumsiffra som inte säger någonting om man så önskar. Ärligt talat verkar julfesten på IT-avdelningen kommit för tidigt i år och dessutom innehållit både mycket starka drycker och konstiga svampar. Alternativt har man bara anställt de första toppjonen som ramlat av bussen med resonemanget "- IT, det klarar väl en apa att sköta". Nåja, kvaliten på deras tjänst tyder i vart fall på att man rekryterat hjälp i Skansens aphus." Ger upp denna fråga nu och koncentrerar mig på dagens hästar istället. Alltmer sugen på att spika Gidde TH i sista men har viss respekt för ditt drag 8:an. |
|
2010-12-04, 12:25 | #14 |
De korrigerade faktiskt streckfördelningen från och med 22/11 och gjorde ett V7-streck till 2,5 streck i listorna, eller så hävdar de iallafall. Väldigt förvånande att det inte ser ojämnare ut i och med det.
|
|
2010-12-04, 12:46 | #15 | |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2105Luke Travar Stats: 90 - 126 - 1 ROI: 125.81% Vinstprocent: 41.67% |
Citat:
|
|
|