|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-05-20, 06:01 | #1 |
Elitloppet Parkeringskaos Spårvagn t Brommaflygplats
Kommer bli parkeringskaos till Elitloppeshelgen. Man bygger för spårvagnen vid valla, båda parkeringarna längs motorvägen ner mot banan är byggarbetsplats, de anställda i hästsportens hus får parkera uppe vid Restaurang entren. Den enda parkering som finns vid Solvalla är den uppe på backen – vid restaurangentren.
MEN Man kan åka Spårvagn till Bromma flygplats, stannar 100 meter fr terminalen. från Alvik till Brommaflygplats (Ja fr Essingen globen gröndal osv med byte i Alvik) Men man kan inte gå längs flygplatsstängslet till Valla, spårvagnsbygge, Man måste gå på Östra sidan av Motorvägen / Ulvsundaleden, Enda stället att komma över motorvägen är vid infarten t köpcentret vid Julabutiken I Onsdags stängdes totomaten i servicecentret utanför Bistron så nu finns ingen spelkassa på Solvalla ( om de inte elitloppsöppnar något) PS Det kommer bli hållplats för spårvagnen precis vid Solvalla, i skuggan av Solvalle , trähästen, 100 meter fr entren |
|
2022-05-20, 10:34 | #2 |
Tack för info.
Måste väl upp när man troligen har häst till start en Elitloppshelg, once in a lifetime kanhända.(Lady Beluga , diamantsto-final lördag). Resan upp känns dock jobbig sitter helst vid datorn nuförtiden Flyga gillar jag inte o tågen verkar ha problem, banarbete. Så återstår bilen. Parkera vid Bromma flygplats går det? Sen ta spårvagnen, kan man betala cash på SL eller via någon app? Tacksam för info. |
|
2022-05-20, 11:11 | #3 | |
Administrator
|
Citat:
Enklaste sättet att skaffa biljett är att använda sitt vanliga betalkort. Men för att hitta resvägar etc rekommenderar jag att ladda ner SL-appen bums! Välkommen!
2022-05-20, 11:53 | #4 |
Ahh tack!
Nu blir det nog så att jag kör till min bror i norra Småland o övernattar natten till lördag sen kör till Stockholm på lördag fm, därefter ner till Småland när V75 är över. OM min bror med sambo tycker det är ok. |
|
2022-05-20, 12:06 | #5 | |
Citat:
Njae spårvagnen går till brommaflygplats, terminalen, mer för dom som bor vid globen Essingen eller Alvik , eller dom som inte vill trängas på buss kanske 15 -20 min på gå till valla fr bromma flygplatsen Har faktiskt ingen aning var man skall parkera , känns ganska trixit. Bromma flygplats möjligen, vet inte vad det kostar, bromma köpcenter men där kan det ju vara max 3 timmar max, men inte kollat är väl typ 15 000 kvm grusparkering precis utanför valla som är byggarbetsplats, o byggvaruhus numera på ängen man använt en del år Kan betala med Betalkort, visa mastercard, på SL, både buss o tunnelbana (Eller app eller SL reskassekort ) |
||
2022-05-20, 12:25 | #6 |
"ALLA VÄGAR BÄR TILL SOLVALLA
Ta Rosa Linjebussar (Skyttelbussar) från Cityterminalen och Sundbyberg TILL Solvalla (går ej FRÅN Solvalla). Bussarna trafikerar var 15:e minut lördag och söndag 9.00-14.00 och är gratis. - Pendeltåg eller T-banan till Sundbyberg C. Därefter Buss 113 till Solvalla. - Buss 113 från Blackebergs Gård via Islandstorget (T-bana) till hållplats Solvalla. - Buss 112 från Alvik till hållplats Solvalla. Den passerar också hållplats Ankarstocksvägen som ligger närmst Spånga Entrén. - Tunnebana till Rissne, ca 1 km gångavstånd till Solvalla. - Tvärbana till Bromma Flygplats, ca 1,5 km gångavstånd till Solvalla." Lär nog bli ont om Voiar.
2022-05-20, 12:39 | #7 |
OK tack alla för tipsen, uppskattat
"Lär nog bli ont om Voiar" He' man kan kanske sno med en från Malmö ligger ju slängda lite överallt Skoja bara |
|
2022-05-20, 16:20 | #8 |
Parkera i duvbo villaområde, gratis och typ 15 minuters promenad till valla
|
|
2022-05-20, 18:05 | #9 |
Har inte Solvallas hemsida några förslag på ovanstående spörsmål?
Märkligt i.s.f. Tack ändå för all nyttig konsumentupplysning. /znip - som tar cykeln om det till äventyrs blir nåt deltagande under Elitloppshelgen, det känns som man vill maxa intäkterna på banan just denna helg. |
|
2022-05-20, 18:44 | #10 |
Banned
|
Det blir rosa linjebuss från centralen på morgonen ut till Valla och Limo in till stan efter tävlingarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+10) |
2022-05-20, 19:54 | #11 |
När man har publikplats, tar men med en egen stol att sitta på om man vill sitta utomhus? Kan man ta med solar på bussen ifrån Stockholm central "Rosa Linjebussar".
|
|
2022-05-20, 23:05 | #12 |
Malmroth hade ett litet uppsnack igår på liven, klapp-/campingstolar finns att låna till ett picnicområde vid banan. Antal osv har jag ingen aning om.
|
|
2022-05-24, 12:59 | #13 |
|
|
|