|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-03-02, 16:31 | #1 |
GS75 Avslutad Bollnäs 27 feb
Angående GS75 som var i söndags (27 febr. 2022).
I sändningen snackar man ner 7 INDY LANE. Den skulle tydligen inte vara i så bra form. Sedan snackar man upp 6 S.G.CHARPENTIER som såg så himla bra ut i värmningen tydligen. Här finns lite varningstecken. För det första, min erfarenhet är att när man snackar ned en grundkapabel häst så brukar den allt som oftast bara gå ut och vinna. Därför har jag som regel att om dom snackar ned en häst som jag hade tänkt att spika, då blir jag än mer angelägen om att spika den. Sedan, hur ofta vinner egentligen den häst som dom lyfter fram som en lysande värmning? Jag kan bara dra mig till minnes att det skedde i en V86 med Ulf Ohlsson för många år sedan. Minns att det var avd. 2 och möjligen hette hästen VIEN ICI. Den plussade dom på som bara den i värmningen, och det är den enda gången som jag kan minnas att detta även avspeglade sig i loppet. Hästen vann. Så hur gick det på GS75 med 7 INDY LANE och 6 S.G.CHARPENTIER? Jo, 7 INDY LANE gick bara ut och vann och 6 S.G.CHARPENTIER fick inte så mycket uträttat i loppet. Nej nu får "experterna" lägga av att snacka massa strunt före loppen. Kan ingen sätta stopp för dom? |
|
|