|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-04-02, 13:40 | #16 | |
Banned
|
Enligt mina informatörer får spelbutikerna ingen vanlig provision på butiksandelarna, utan de får bara de 6 % som kunderna betalar extra. Detta betyder i så fall en ännu sämre vinståterbetalning för spelarna (65%-6%=59% i snitt) eftersom för alla andra ATG-spel är det ATG som betalar butiksprovisionen, medan för butiksandelarna får kunderna stå även för den kostnaden.
Citat:
|
|
2022-04-02, 13:51 | #17 | |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Citat:
Jag lägger mina system för att jag tycker det är roligt. Gillar pressen och ansvaret. Gör alltid mitt yttersta för att få ihop ett system som har bra potential. Pengarna som jag tjänar är inte så viktiga efter som jag gör det för nöjet. Förra månaden med både v75 och v86 så tjäna jag ca 700 efter alla skatter och avgifter. Så det betalar inte ens mina egna andelar. Jag köper andelar själv i varje system. Ha det gött |
|
2022-04-02, 13:58 | #18 | |
Banned
|
Citat:
Det vore väldigt enkelt för ATG att lägga in en betydligt bättre redovisning av det historiska resultatet, både per omgång och totalt sedan start med ROI, antal omgångar, totala insatser och utdelningar, standardavvikelse, etc. Skulle inte du och Bullo kunna gå samman för att driva igenom detta hos ATG? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10) |
|
2022-04-02, 14:02 | #19 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2022-04-02, 14:29 | #20 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2486Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Okej förstår. Jag hoppas att dom som är seriösa tippare verkligen lägger ner den tid som krävs. Jag tror även att majoriteten gör det. Sen finns det väl alltid ett par skitstövlar men dom finns ju tyvärr överallt så det vore inget nytt.
|
2022-04-02, 20:55 | #21 | |
Citat:
65/106 = ca 61% återbetalning.
2022-04-02, 21:00 | #22 | |
Citat:
Med tanke på hur lite pengar det ändå handlar om känns det som ett vassare alternativ. Det är ju liksom inget tvång att ta betalt....allra helst som avgifterna mestadels går till som inte gynnar andelsköparna alls...
2022-04-02, 23:57 | #23 | |
Citat:
Visst, har spelläggaren ett underlag där tex 25 pers lägger 300kr var varje vecka så är det ju såklart en annan femma! Men jag gissar att underlaget på dom stora "bolagssidorna" är betyyydligt större med nya köpare varje gång. Sen att det varvas många gånger, det har nog dom flesta köpare ingen koll på.. |
||
2022-04-03, 13:09 | #24 | |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
2022-04-03, 18:39 | #25 | |
Citat:
Den spelläggare som gör bra och genomtänkta system bör rimligen inte ha några mätbara problem att få ihop andelsköpare även utan stöd av butiken som står som ombud. Jag menar bara att det för en spelläggare som ändå bara får över småpengar från det 6%iga påslaget borde fundera på att istället driva andelsspel utan avgifter på egen hand istället. 6% extra insatser till spelet har nog större chans att generera vettig kompensation än de småkronor som biir över från ombudsavgiften. Valet att sköta det hela själv har väl alla? Och för den delen borde väl den skicklige spelläggaren kunna sätta press på ombudet att få sin rättmätig andel? osv osv osv. Ombudsavgiftsandelarna är helt onödiga för alla utom ombuden ( och de andelsläggare som ändå tycker att det är värt pengarna. )
2022-04-03, 20:01 | #26 |
Administrator
|
Den vettiga lösningen vore väl snarare att sätta provisen som en del av eventuell vinst?
Noll kronor inspelat = noll kronor provision. Var en sådan procentsats skulle ligga vet jag inte. Och troligtvis stoppar det inte monsterbutikerna (IcaMaxiLinköping m fl) och deras bombmattor. Men en omvänd provision i kombination med ett krav på minst en andel i alla spel man lägger skulle göra det väsentligt bättre än hur det ser ut idag! Att ha en egen andel i de spel man lägger känns väl som det minsta man borde kunna kräva av en spelläggare? Eller tror man inte på sin förmåga?? Jag skulle vilja se Widén och Wannebrandt dunka dit sina 45-50 system var per omgång med de förutsättningarna!