|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-02-28, 07:18 | #1 |
Butiksandelar
Någon som vet vad 6% är i kronor på ett ungefär till varje V75/V86 omgång?
https://www.atg.se/om-andelar |
|
2022-02-28, 09:22 | #2 |
Administrator
|
Hur menar du?
6% är 6kr på en hundralapp.
2022-02-28, 12:58 | #3 |
Om du buntar ihop alla butiksandelar. Hur mycket blir det? Borde bli många 6 kr det. Dom som är med och köper andelar har ingen aning om att dom göder trollfabriker och är med och tar död på V75 om man nu skall hård dra det. Och det kan man tycker jag.
|
|
2022-02-28, 13:24 | #4 |
Administrator
|
Trollfabriker? Nu tappade du mig totalt. Hur menar du?
2022-02-28, 14:34 | #5 |
De som tar avgifterna är ju spelläggarna/butikerna. Jag har själv aldrig köpt en andel i någon annans system, men den stora frågan är hur mycket de bidrar till potterna i förhållande till hur stor del av de utbetalda vinsterna som tillfaller dessa system. Urholkar de värdet för mindre spelare eller går de med vinst generellt?
|
|
2022-02-28, 17:55 | #6 | |
Citat:
|
||
2022-02-28, 21:38 | #7 |
Finns hur många som helst som gör spel till olika butiker eller en butik för andelspris allt från en tia upp till flera tusen kr utan att själv behöva köpa andel i systemet. Bara ute efter 6 procenten. Och lura folk. Och förstöra V75.
|
|
2022-02-28, 22:18 | #8 | |
Administrator
|
Citat:
Tydligheten för ombudslag har blivit bättre i och med att det numera framgår hur många varv man max kommer lämna in lappen men visst vore det ännu bättre om exakt antal sålda andelar redovisades löpande (tekniken finns redan och visas ju i nuläget för spelläggaren men inte kunden). Men jag tror inte folk skulle sluta köpa för det. Folk fattar helt enkelt inte bättre än att handla på av dessa multivarvare. Och visst skulle marknadsföringen behöva styras upp ytterligare. Att få skrika om hur bäst i hela världen man är efter att ha satt 4 av 53 system en V64 där utdelningen inte orkat upp i femsiffrigt ens känns tveksamt. Men folk gillart bevisligen och handlar vidare. Att ta betalt för en tjänst ser jag dock inga problem med. Har du räknat på hur mycket det behöver säljas/varvas för att en SL ska kunna livnära sig på sina provisioner? Särskilt om man ska följa gällande lagstiftning med skatter och avgifter. Provisionstaket har ju sänkts vid två tillfällen (från 15% initialt ner till 10% och därefter ner till nuvarande 6%). Det är ett fåtal runt om i landet som har detta som sin enda inkomst. Och butikernas lönsamhet var dålig redan innan deras inhyrda spelläggare skulle ha betalt för sina lir... Diskussionen kring ombudsandelarnas tillskott/uttag ur poolerna brukar väl landa i att de bidrar med ungefär lika mycket som de plockar ut (källa saknas). Att ett fåtal ”butiker” växt sig groteska (att lira 40 system per spelläggare är groteskt - se Widén Wannebrant på maxilinköping) skyller jag enkom på multivarvningen och att det tillåts marknadsföras på rejält tveksamma sätt men det kanske vi kan få till en förändring kring det med framöver. Men trollfabrik är för mig något som Mr Putin och co håller på med för att sprida desinformation. Inte spelbutiker som lirar på hästar. Men det är jag det.
korpo (+5) Senast redigerad av Gotland den 2022-02-28 klockan 22:25. Anledning: påfyllt |
|
2022-02-28, 22:50 | #9 |
Administrator
|
För övrigt anser jag att du är lite inne på det som jag tror är lösningen för just maxvarvningen och de allra största groteska varianterna.
Att kräva att spelläggaren tar minst en egen andel i samtliga sina spel skulle få bort de allra värsta avarterna åtminstone. Men som jag minns det kunde man inte kräva det när allting började då det skulle sätta orimliga krav på butikspersonal som jobbar i spelbutik och får uppdraget att öppna butikens andelar. I dagsläget tror jag inte någon butik skulle ha problem med just detta. Ägaren får väl öppna de andelar som man inte tagit in spelläggare för? Från början krävdes det ju att butik själv tog ut hela första varvet på sina andelar. Lyckades man inte kränga av hela spelet (alltså de första andelarna) så stod man för kvarvarande andelar själv. Att då kräva en endaste idag känns som en rejäl lättnad mot tidigare.
2022-03-28, 12:53 | #10 |
Eftersom jag följer(ej köper) Jens 3 olika statistiksystem på v86, V75 samt GS75 så undrar jag lite hur det är med de stjärnor systemen har. Noterade nu(blixten slog ner kanske många tänker) att han har tre stjärnor tända på sin ”vinstgeneratorn”, jag ställer mig mycket frågande till hur detta ör möjligt. Det systemet har gått med vinst EN gång tror jag det är, då var vinstnettot på typ 1400kr och det är mer än en månad sedan denna vinst - är verkligen resten av samtliga så usla att han tillhör de 10%(tror jag hört den siffran någongång) som ”vunnit” mest senaste tiden, eller som i detta fall - förlorat minst. Jag förstår verkligen inte detta.
Han har även tre stjärnor på sitt V75 system men där tog han in en ”sudd” för ett tag sedan, men ligger ju ändå på minus totalt. Jag är förundrad över detta, något slags säljknep bara eller? |
|
2022-03-28, 16:57 | #11 | |
Citat:
En vinst från senaste veckan väger därför mer än äldre vinster. Om allt är som det ska borde den nyliga micro-vinsten klinga av snabbt.
2022-03-30, 08:55 | #12 |
Hans G och P Skoglund har en stjärna i sina Tillsammans lag som dom lirar för 10.000kr till varje V75 och V86 omgång. Spelar dom medvetet dåligt? Folk skriker när dom inte får någon andel. Obegripligt alltihop det där med butiks och andelsspel hur folk tänker. Hur det är med Big9 har jag ingen aning om. Men säkert likadant där.
|
|
2022-03-30, 09:47 | #13 | |
Citat:
Varför skulle Hans G vara en duktig spelare? |
||
2022-03-30, 12:45 | #14 |
Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 2482Första försöket Stats: 11 - 7 - 0 ROI: 109.81% Vinstprocent: 61.11% |
Jag lägger andelsspel på en sida. Av dom 6% som tjänas på såld andel så går 55% till bolaget och 45% till mig. Sedan så måste jag fakturera bolaget för att få dessa 45% utbetalt.
Vid fakturering så faller ca 50% bort i skatt samt andra avgifter. Så i slutändan så blir det inte många kronor kvar som jag tjänar på att lägga andelsspel. |
2022-04-01, 19:25 | #15 | |
Citat:
Dock är det lite förvånande att så många ändå ställer upp som spelläggare för butiksandelar......med tanke på hur lite alla säger att det ger dem.
|