|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-02-14, 19:14 | #1 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3069Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
V75 Berghsåker 19 februari
Jag startar upp V75-snacket trots att det gick åt skogen i lördags. En femma var ju inte mycket att skryta med. Grattis till er som satte 7:an
Åby är min favoritbana och på andra plats kommer Bergsåker. Avd 1: 1 CARHU kryssar jag för direkt. Alltid ettan i voltstart! Har ju varit etta och tvåa i årets starter. Montélopp visserligen men nu med kuskförstärkning kanske? Örjan på en Westholm-häst låter som godis. 5 GRACES CANDY är given på min lapp. 11 CLAUDE P. HILL har jag jagat länge. Hemma hos nu! 12 OZZYS MELODY vill jag ha med då jag fick in en dubbel med den i onsdags. Högst startpoäng och bra resultatrad i år. Avd 2: Inte för att jag är sån, men 4 BOSSE BEE har jag ju svårt att gå förbi. Kanonform i år och Mika Forrs upp måste väl vara positivt även om jag inte har något negativt att säga om Hanna. Toppspår! Spik! Avd 3: Jag tragglar på med min käpphäst 10 EDDY WEST. Borde kunna ta detta gäng med lite turligt lopp. Avd 4: Voltstart, så 1 MAGIC REQUEST kommer med. En 2%-are som någon tydligen tror på. V-odds 1,98. Fast det är ju bara måndag. Sen tar jag med 8 FABULOUS PELLINI eftersom min gamla kompis Pelle kommer hem till Guldheden på lördag för första gången sedan pandemin började. Så kan man oxå spela. Låser med 13 QUARCIA som jag inte vill släppa. Vinner på V75 snart!!! Avd 5: Kallblod och endast en norgetävlande som jag tar med. 10 TROLL SOLEN. Men 2 DON VIKING, 3 BELLFAKS och 6 GRISLE ODIN G.L. vill jag gärna ha på lappen. Avd 6: Det här blir ett anti-TV-system där jag avslutar med två spikar. 1 CHESTNUT BOJJE gillar jag och det här kan bli spets och slut om han inte blir irriterad över att det är pappa själv som kör. Avd 7: Lex Sjödén: Norgetävlande häst som kommer till Sverige och får svensk toppkusk! 8 STOLETHESHOW. En första tankesmedja har öppnat, så får vi se vad jag tar bort eller lägger till. |
2022-02-15, 09:03 | #2 |
Banned
|
|
2022-02-15, 10:27 | #3 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3069Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Jo, det är så jag får med tveksamma hästar. Några sådana vinner ju här och där och är svåra att räkna på. Ettor i volt, femmor i 1640a och norska med toppkusk plockar jag med utan vidare analys för att få med några "otänkbara" som statistiskt sett ändå är möjliga. Men visst är det ofta mycket tveksamt!
|
2022-02-15, 15:56 | #4 | |
Banned
|
Citat:
Den som eventuellt ska kunna ställa till det är Mika Forss (stärkt av två vinnare i lördags) och 10 Delightful Moment - även om den förmodligen hellre hade haft ett framspår. 11 och 12 är de troliga platsbuden. Robert Berghs har jag svårt att se någon storhet i. Vann visserligen näst senast men då efter en typisk Berghare (kör till spets efter 600-700 meter, utan strid, lunkar sedan undan därframme med en lite småtrög häst). Edit: i podden pratar man sig varm om 6 Secondary Stall. Man kanske får fundera en gång till om spetsstriden. Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-16 klockan 07:30. |
|
2022-02-15, 16:22 | #5 | |
Banned
|
Citat:
(nästan) Obesegrade 9 Parveny ser ut att bli storfavorit i klass II-försöket. Betedde sig väldigt märkligt i Margaretaloppet senast. Satt sist utvändigt, väntade med att sätta tills det var 300 kvar, vinglade ut ett helt spår, tog i igen, sen slutade MAD att köra? Inget man vill hålla i handen, direkt, även om det förmodligen är bästa hästen. I kamp med Vispens 7 Kee Keeper. Står den här som enprocentare på lördag, då spikar jag. Har gjort i princip allt rätt, hitintills i karriären. Kanske hade haft ännu bättre chans med bättre kusk, men samtidigt har Lyck kört honom med gott självförtroende. Startsnabb och kanske kan trycka sig till spets här. Klarar förmodligen dödens också. Kihlström fick ordentlig snurr på 11 Izor Boko för några starter sedan, satt i tredje utvändigt och morskade till sig och bara svepte packet 400-500 kvar. Har inte visat samma takter i starterna efteråt men det är klart, han har ju varit ute i rikstoton utom senast när han blev tvåa. Ska nog passas, plats? Spikade 6 Rulle Roc senast, men han vek ju ned sig fullständigt när Gladiator Mearas fick luckan från ledarryggen 300 kvar. Får dock bike och Erik Adielsson i vagnen den här gången. Samt lite bättre bana än på Östersund. Går man utanför dessa så kanske man tar med 1 Adlon Amok (Oskar J lät uppåt i podden) och 5 Bank Blow (bike) också. Men inga jag har feeling för idag. Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-18 klockan 16:37. |
|
2022-02-15, 17:19 | #6 |
Håller med. Håller också 7 Kee Keeper högt. Spikade i senaste, men det gick ju åt skogen iofs.
I avd 3 tycker jag 3 Tale of Jacks är en intressant spik. Bra spår och toppform under längre tid. Är osäker på hur Phoenix Photo presterar över 1640. Ett annat spikförslag för mig är 12 Anchor Man i avd 6. Försöker just nu slå världsrekord i antal 2or i raden, men fin form såklart. Och spåret tror jag är sak samma. Spikade Chestnut Bojje senast, men är osäker på hur han löser spår 1? Skrällarna då. Bellfaks är såklart storfavorit i avd 5, men 1 Backegubben och 5 Bonaldo kan funka. Sen tror jag 10 Just Celebration i avd 6 kan bli livsfarlig... Presterar väldigt bra nu och går från klarhet till klarhet. Lutar åt spik i den avd dock, men har inte bestämt hur jag bygger systemet ännu. |
|
2022-02-15, 17:51 | #7 |
Banned
|
|
2022-02-15, 17:53 | #8 |
Banned
|
|
2022-02-15, 18:15 | #9 |
|
|
2022-02-15, 18:20 | #10 |
Banned
|
Sorry, förstår inte riktigt hur du menar. Dessa båda har tjänat absolut minst i loppet (de är att betrakta som korpspelare i sammanhanget), de som sprungit in mest (ex. Grisle Odin, Trollgubben) har en prissumma som är 3 eller t o m 4 ggr högre. Ingen av dem är tillräckligt snabba för att kunna vara med från start utan kommer att hamna en bit bak, de behöver sänka rekordet med 2-3 sekunder för att matcha de bästa. Vem eller vilka ska galoppera, menar du?
Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-15 klockan 18:23. |
2022-02-16, 06:28 | #11 | |
Banned
|
Citat:
Håller med om att 10 Eddy West mycket väl kan vinna det här, han har ju visat att han kan städa av ett sånt här gäng om han får sin resa i tredje utvändigt. 3 Tale of Jacks kortspeedade nåt hemskt när han enkelt spurtslog Arch Lane för ett par starter sedan. Är väl snabbast ut bakom bilen här? Och släpper till 4 Even’s Cool Boy? Den skulle vara väldigt häftig att se i spets vid sunda vätskor. Klarar även av att vinna bakifrån, från dödens. En låg 11-tid kan räcka långt här. Har dessutom gått enastående bra tidigare efter (lång) vila. Ska bli intressant att ta del av Robert Dunders tankar och taktiska överväganden inför loppet och om backträningen i Svanstedts gamla backe slagit väl ut. Det finns ett par sprinters som skulle kunna hinna undan om de får ledningen gratis och ingen press, men om vi pratar Stänkare så vill jag hellre lyfta fram Hanna Forslin och 6 Xanthis Coktail (som också ska ut på kort distans för första gången). Kan flytta på sig från start och varför inte prova att få överta spets, Hanna? Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-16 klockan 07:36. |
|
2022-02-16, 10:50 | #12 | |
Banned
|
Citat:
Edit: Nu ströks han också. Nu blev det plötsligt väldigt öppet. Vem laddar då för spets? Henrik Svensson? |
|
2022-02-16, 11:10 | #13 |
Favoriten Chestnut Bojje struken.
|
|
2022-02-16, 11:24 | #14 |
|
|
|