|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-01-30, 21:22 | #1 |
V75 final 5 feb
Edit: Tog bort kommentaren lite töntig måhända
Senast redigerad av Nollkollolisten den 2022-02-02 klockan 16:37. |
|
2022-01-30, 21:44 | #2 |
Enda omgången jag avser läsa på i Jan-feb.
Höjdaren blir klass 2 finalen där Jocke Lövgrens nya megastjärna Piemonte äntligen kommer ut igen. Är den i närheten så bra som i försöket så blir loppet inte ens spännande. Trodde inte han skulle ta ut den i finalen utan lät efter försöket som att den skulle ställas av och siktas mot våren. Omgången bör därmed inledas med två Jägersro vinster. Sweetman i avd 1 fick spår 2 och därmed toppchans till spets och slut. Sen är nog även Nurmos häst klar i avd 5 så inte mycket som tyder på att denna V75a kommer ge högre utdelning. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7) |
|
2022-01-31, 10:50 | #3 |
Klassiga lopp som blir kul att se. Får Sweetman styra och ställa så är första loppet över, men Eddy West kan ju lägga iväg bra från start. Det krävs nog att han kommer ner ett spår om han ska kunna utmana.
Piemonte vann överlägset i ett billigt gäng senast. Fin pålle med bra spår och stor vinstchans, men det är trots allt klass II och bättre motstånd. Få se lite hur streckningen kommer att se ut etc. Quarcia spikade jag ju förra gången och kan tänka mig att göra det igen, men det är tio hästar på första fållan och ett finalfält så ... I klass I kommer två Nurmos-hästar ut. Bitcoin är den travsäkrare av dem, men har samtidigt fått det sämre utgångsläget. Skulle ju vara bra om man kan ta ställning här, men det är möjligt att det får bli ett sparlopp. Disco Volante spikade jag förra gången, men det tror jag inte att jag gör på lördag. Det blir nog till att gardera upp gulddivisionen. |
|
2022-02-02, 16:13 | #4 | |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3138Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Avd 1: 2 Sweetman och 6 Eddy West blir ett lås för mig. Avd 2: 4 Piemonte garderar jag med 8 Sjaman som jag tyckte var duktig senast. Jobbigt spår dock men Erik får lösa det. Avd 3: Kryssade för 5 Vinci Nice av pur häpenhet. Örjan på en Unter-häst ser man inte varje dag. Avd 4: 15 Quarcia är förstastrecket. Men 1 Noras Princess får komma med. Alltid 1:an i voltlopp! 6 Vilja TYC kan göra om det senaste loppet och så vill jag inte spela utan 13 Crashed Eggs. Walmanns går bra nu. Kul! Han har haft det motigt. Avd 5: Jag tar alla som börjar på A. Inte för att jag är bokstavstroende utan jag upptäckte just att det hade blivit så. Avd 6: Dags å rycka, norsken! 10 Ble Du Gers, spik. Avd 7: 3,4,5. Ett gediget trehållarlås. Ett första känsla-system. Lär nog ändras tills på lördag |
|
2022-02-03, 14:38 | #6 |
Otäckt hög galopp-procent på Amalencius. Tangerar nästan streckprocenten. Den vinner väl bara, men det känns ändå som ett generalfel att inte gardera en sådan häst.
|
2022-02-03, 17:41 | #7 | |
Citat:
Jag tror du vill få upp oddset/ned strecken Sen kan man fundera över om hästar normalt stabiliseras eller om galopprisken ska anses konstant. Spåret är ett handikapp på ett vis men på den här hästen är det närmast en fördel att slippa hästar omkring som stressar och stör en tidigare lite ängslig häst. En av årets klaraste och då menar jag hela 2022 :mo neybag: |
||
2022-02-03, 18:12 | #8 | |
Citat:
lika klar är finska hästen nr 4 i samma lopp som tvåa. Skål olle! Edit: men själva grejen är att detta är klass I I klass ett startar normalt inte hästar som är i närheten av årgångstoppen och Amalencius är dessutom en femårig sådan. I klass I startar talanglösa hästar och relativa nybörjare. Inget av detta stämmer in på Amalencius som även tränas av Timo på hemmaplan. Skål för fan! Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-02-03 klockan 18:20. |
||
2022-02-03, 18:51 | #9 | |
Citat:
Galopprisk beroende på ålder 2 år 30,31 % 3 år 29,08 % 4 år 26,43 % 5 år 23,68 % 6 år 21,77 % 7 år 20,29 % 8 år 19,04 % 9 år 18,14 % 10 år 18,10 % +10 år ser man att galopprisken börjar öka igen... (även om jag inte klistrat in den här). Men kan även se att kön (sto, hingst, valack) har ungefär samma galopprisk i genomsnitt. Förutom ålder kan en stor skillnad ses om det är voltstart eller autostart. Voltstart högre galopprisk. Kollar man spår auto så är det mindre galopprisk bakspår än framspår. Av framspåren är spår 7 och 8 de med minst galopprisk. Högst galopprisk från spår 2 och 3 auto. Som exempel: Nära 20 % i galopprisk spår 2/3 auto. Nära 18 % i galopprisk spår 7/8 auto. Bakspår auto = omkring 16-17 % Plusfaktorer. Hästen är 5 år. Har skett en del i minskad genomsnittlig risk där. Spår 7 auto minskad risk på auto och spåret. Sen får var och en bedöma själv. Senast redigerad av Tipsb den 2022-02-03 klockan 19:06. |
||
2022-02-04, 08:22 | #10 |
Blir roliga lopp att kolla på, men känns som det är för många stjärnor som behöver fällas för att ge lite pengar. Sweetman, Piemonte, Amalencius B.B. och Champ Lane, om två vinner känns omgången död pengamässigt. Står nog över och njuter av bra sport istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1) |
|
2022-02-04, 14:06 | #11 |
Dagens troligen mest överlägsna vinnare torde vara Sweetman. Four Guys Dram rådde ju inte ens på honom efter ett drömlopp i rygg där Sweetman var pressad hela vägen. Det är bara oddshöjande att det blev hårt i mål där (och att det är första V75-loppet så folk vill inte spika).
Den näst mest överlägsna vinnaren gissar jag är Global Adventure, om han bara kommer ut i andraspår. Disco Volante brukar inte avsluta sina lopp över 2140 meter i 1.06 fart direkt... Det mest gigantiska korsdraget Xerxes Millpond som kan både öppna och avsluta riktigt bra. Slutade trea senast från sist ytter, nu blir det rygg ledaren? 0.7%!
2022-02-04, 14:26 | #12 | |
Citat:
Ville mest genomlysa bosses inlägg om galopprisk på Amalencius. Den finns där och ska man säga något negativt så är det tätare starter nu 14 dagar och han är väl inte jätteförtjust i det. Däremot tror jag han som de flesta stabiliseras med åldern och han har väl inte kommit till den punkt att han galopperar för att han är trasig än får man hoppas, vilket tipsb berörde på de äldre hästarna och den punkten kan förstås komma tidigare på enskilda individer och betyder väl att man bör sluta tävla men där ska inte lördagens startande vara. Rent spelteoreetiskt är det väl bättre att spika andrahandsfavoriter som inte får alla spikar från stora system på sig och i en finalomgång finns även gott om andra spikbud. Jag står i regel över, endast en riktigt smaskig jackpot eller ett antal kul drag kan få mig att ens fundera på att spela V75. Utländsk galopp är det enda jag rör, ibland V4 där. V64 är ett uselt spel om man inte ids gå för de ideliga jackpots som stjäls av pensionärer och andra småspelare som inte spelar "endast V6". För syndikaten och storspelarna är det smaskens, vad är det för fel på V65 !? Så vardagstravet lämnar jag därhän också så får jag mer tid till galoppen. Edit: Och visst hotet mot Amalencius om nu den finska hästen inte är ett hot är väl mer eller mindre enbart galopp hur stor nu den risken är samt propositionskörning, tror inte på det i detta fall, den risken är väl mest i lägsta klassen när de ska klara en finalvinst efter försöket har de oftast inte "råd" att vinna försöket.... Till dessa finaler var det väl bara fem försök så andraplatser räcker. Antar att det var därför Matteus inledde med "surt sa räven" i intervjun efter Mattias Djuses andraplats i klass II med Global-hästen som nu är struken från sitt bakspår - egentligen är det väl inte så mycket att sträva efter att vinna försöket om man har en riktigt bra häst och Solvalla som hemmaplan? Precis som räven om rönnbären... underfundigt av Matteus, men nu kan vi inte dra nytta av tipset om att Global-hästen är riktigt bra då den ströks. Så knasiga är faktiskt Klass II o Klass I gränserna på 250k respektive 500 k. Man kan tycka att en häst bör "klara" att gå obesegrad försök-final med de prissummor som bjuds utan att behöva hoppa över en klass då obesegrade hästar skänker glans till "sporten" men men... Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-02-04 klockan 15:24. |
||
2022-02-04, 15:13 | #13 |
Jag tror att Four Guys Dream tar ner Sweetman den här gången. Hade luckan kommit lite tidigare senast de möttes så hade han vunnit.
Executive (+2) |
|
2022-02-04, 15:26 | #14 |
Daniel Berglund V75 Solvalla på Service Plays
|
|
2022-02-04, 16:47 | #15 |
På Mantorp när de möttes senast fick ju Sweetman en het Racing Ribb på utsidan om sig, och FGD satt i rygg på Sweetman hela loppet. Jag säger inte att du har fel, men jag är väldigt osäker på om det finns någon som kommer att lägga press på Takters häst här...
ExtremtRik (+4) |
|
2022-02-04, 16:49 | #16 | |
Citat:
|
||
2022-02-04, 16:54 | #17 |
Adrian med Upper Face i dödens, andra utvändigt för Four Guys?
Jag spikade Sweetman sist, nu blir det utgång på Four Guys, kanske chansspik. anar ett litet formtapp på Sweetman, kan såklart vinna ändå men testar motbudet. |
|
2022-02-04, 17:12 | #18 | |
Citat:
Nu är Four Guys Dream en väldigt fin häst och ser ju bländande ut varje gång så vem vet han kan utvecklas och bli ännu bättre. Sweetman har det väl inte heller hackat för så svårt att misstro den med givna förutsättningar men sen det där att formen kan skifta... spelmässigt brukar andrahandarna bli bortglömda så Shooter har en poäng åtminstone innan loppet ! Enbart strecken ser jag mot Sweetman, och trav är trots allt trav, han var ju till och med duglig på lång distans för några månader sedan mot Christoffers kanon, den som hon Bergh sköter, minns inte namnet. Någonstans kan förstås favoriterna förlora och jag skulle nog vara mer konservativ och leta skrällen i lägsta klassen, mot olle och Lövgrens "Megastjärna" Lövgren är en mästare på att krångla till det med givna vinnare, vem minns inte när han svarade kanadensaren med Brioni för att han kunde när Brioni blev peppad av en omstart, istället för att följa med i draget på en nordamerikan som alltid kör undan (så tänkte jag när jag spikade Brioni i försöket den gången, kunde inte se att Brioni var snabb nog eeller att det fanns ågon anledning att svara men efter en omstart var han det..) och vinna enkelt. Nej han skulle svara, bli trött och placera sig femma för att sedermera profitera på en diskning, komma till final och vinna från spår åtta i ett Elitlopp där han till slut slog Rapide Lebel med en nos. En genomusel försöksstyrning som blev belönad med Elitloppsvinst, ett av de mest absurda utfallen av en dålig styrning någonsin, fyra till final och placerad femma..., därför kommer jag ihåg det hela. Det är inte lätt ! . Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-02-04 klockan 17:28. |
||
2022-02-04, 17:13 | #19 |
Varför formtapp på Sweetman? Har det antytts någonstans? Jag är själv inne på att ha med fler hästar i det här loppet, men Sweetman är klar förstahäst för mig (även om min personliga favorit i loppet är Eddy West).
|
|
2022-02-04, 17:22 | #20 |
Jag tyckte det sãg lite jobbigare ut till slut sist men läste precis tränarens förklaring på ATG. Blev för ryckigt kört, såklart bra chans, men hoppas ändå på Four Guys denna gång.
|
|
2022-02-04, 17:28 | #21 | |
Citat:
Själv spikar jag nog i sista avdelningen istället. Champ Lane blir nog för svår för de andra där, hoppas jag. Kruxet blir att hitta en spik till, bara Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+2) |
||
2022-02-04, 17:51 | #22 |
Mycket surr ang V75 1. Jag tror så här. På pappret och även realistiskt är detta ett trehästarslopp. ( Särskrivning ? Tja kanske. ) Jag vill dock ha med fyra hästar.
Sweetman tar väl piken och Upper Face kan få dödens. Och om Lillludde kör all in bäddar det för Four Guys och Eddy. Men Upper Face är en grym häst som tål en tuff resa och hoppas Lilludde kör med insidan. Trixton och Lisa Amerika avkomma och Varenne som Morfar. Hur go ä den ? 2-4-5-6 är helgarderat oavsett löpningsförlopp. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-02-04 klockan 19:43. |
|
2022-02-04, 18:00 | #23 |
1: 1 2 5 6
2: 4 3: 4 4: 6 12 13 15 5: 3 4 7 10 6: 1 7: 2 3 4 5 9 12 |
|
2022-02-04, 18:33 | #24 |
Lilla julafton i morgon.
För första gången på 2 år kommer jag vara på plats på en travbana i Sverige. Kommer sitta i kongressen och kolla värmningar från tidigt i morgon förmiddag. Att se hästar live och se hur de rör sig är helt outständigt. Kommer in med rank och analys i morgon men kommer även kunna rapportera värmningar under hela dagen i morgon om någon önskar direkt info, Bara hojta till om det är någon häst som önskas. Trevlig kväll och nu tillbaka tilla arkiven och alla Guiden och intervjuer sedan 2020:-) /Jiwa Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+20), Gotland (+50), Staketkusken (+1), Difsteve (+10), znipstern (+7) |
|
2022-02-04, 18:35 | #25 |
Typiskt! Goop spikar min idé i guld. Den som hade så låga procent på sig.
|
2022-02-04, 19:39 | #26 |
Jut nu, Fre 19,30 regnar det rätt friskt i Sumpan och har regnat ett tag redan.
|
|
2022-02-04, 20:28 | #27 |
Super Moderator
|
Det ska dra bort och bli klart i morgon.
2022-02-04, 21:04 | #28 |
fast det har nog regnat ganska bra . den lilla snö som fanns är helt borta - även de frusna strängar som låg efter man plogat är helt borta o de har legat där ett tag.
svårt avgöra men det är en ganska snabb omsvängning o kraftig avgörs av hur mycket snö o salt som fanns i banan hur långt det gåt ner i banan svaret kommer imorgon - men lite orolig |
|
2022-02-04, 21:22 | #29 |
Ursäkta förseningen.Kollade på På spåret...Jensa publicerades 20.05...
Jens Sjödén V75 Solvalla på Service Plays Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+20), Gotland (+5), bosseguldheden (+10), Henkezan (+5) |
|
2022-02-04, 21:34 | #30 |
Du är ursäktad. Kollade oxå på På spåret. Bästa idag, San Fransisco på 8 poäng. Missa inte att kolla på gamla På spåret på svtplay öppet arkiv. Oldsberg och Hellberg går inte av för hackor. HoaHoa är underhållande och jävligt bra band (the Sleepers) med Thomas Olsson på trummor.
hoola (+11) |
2022-02-04, 21:52 | #31 |
Jag vet inte vad Jens har rökt men Lucifer Lane orkade inte ens hålla ryggen på en avstannande Disco Volante senast. Lucifer Lane spelar jag möjligen på en lunch-V4 från Boden nästa gång.
Jag uppskattar Jens statistik, men som travtippare är han sämre än majoriteten på detta forum. Det är väl alldeles självklart att Global Adventure vinner detta loppet, den enda riktiga guldhästen förutom Ble du Gers som dock verkar ur slag. Vill man chansa att hans form är OK så är det ett kanske ett prisvärt extrastreck.
2022-02-04, 21:54 | #32 |
Men jag är väldigt tacksam till Hoola som lägger upp! Tusen guldstjärnor!
2022-02-04, 22:31 | #33 |
Sitter å fnular på å andelsliret
2 4 1-2-3-4-5-9-10-12 3-4-6-19-12-13-15 1-4-7-9-10 1-10 eller så spik på 1an 2-3-4-5-9-10-11-12 2240:- Hittils |
|
2022-02-04, 23:06 | #34 | |
Citat:
Och så får vi se hur det går för Cecilia Hagens son i semifinalen mot Abadi/Glans. |
||
2022-02-04, 23:36 | #35 | |
Citat:
För att prata hästar, slänger in en rolig skräll i var lopp: 10 Fortune Mearas 0.59% 7 Nydalens Finity 0.40% 7 Hobart 2.17% 2 Nicki Minaj 2.59% 9 Art Brown 1.64% Pass i guld 10 Pere Ubu 1.74% 2 av dem så blir jag glad |
||
2022-02-05, 08:44 | #36 |
Några timmar kvar sedan till Solvalla. Magiskt att få vara på platas. Kommer köra några andelspel på V4 och V5 idag om några vill vara med.
Men nu är jag klar med rank för dagen. Visste kan det bli ändring efter värmningar men jag tycker jag har det klart för mig så är på förhand Nu kör vi V75-1 Många säger spets och slut men vilka kommer ge upp loppet på förhand? 5 Four Guys Dream 21% håller jag väldigt högt då den kan vinna från alla positioner. Hästen är oöm och gör aldrig ett dåligt lopp. Jag tror man laddat hårt för denna final och får mitt första streck då jag tror man inte är rädd för dödens om tempot dämpas. 2 Sweetman 36% är en fantastik spetshäst som älskar denna position. Bara 2 segrar på 6 försök på valla är inte övertygande. Men jag tror alla kommer försöka fälla favoriten då det är final. Hästen är bra för att nog vinna men det är ingen megaspik 6 Eddy West 19% har vi inte sätt botten i ännu. Laddar man kan den bli het och skulle den komma till dödens så kommer den säkert fälla sig själv och favoriten. Men får den rygg lopp så är den farlig 8 Baritone Artist 5% har varit lyssnade i de senaste starterna och den ser ut och växa in i den högsta eliten. Dåligt spår men komihåg att den kommer säkerligen laddas från start och hittar den bara ner så blir den att räkna med 1 Beartime 4% är jämn och säker och går den bara felfri och hittar rygg ledaren så kan den skrälla. Den har speeden att kunna avgöra. Läget gör att den är en tänkbar skräll 4 Upper Face 3% har det mycket kunnande när den är som bäst för dagen. Spår och läget gör att den känns spännande med tanke på att den gillar hårt tempo 11 Nero Maximus 7% låter det spännande från stallet. Man tror på chans och blir det körning och den får draghjälp hela vägen så är det inte omöjligt att den fäller många 9 Dark Roaster 2% tycker jag ser helt magiskt ut för dagen men frågan är hur den står sig i detta motstånd. Tar man många så är den tänkbar men det krävs mycket tur Rank V75-1 A 5 B 2-6-8-1-4-11 C 9-10 D 7-12-3 V75-2 En blivande stjärna men långresa med en hetsig häst är inte det bästa. 6 Fenix Brick 2% tycker jag ser ut som en klassklättare. Tittat i arkivet och ser en utveckling utan botten. Jag tror hästen kan skrälla och tar den som A-häst då jag tror att favoriten kan få svårt att gå felfritt hela vägen 10 Oscar Of Sand 10% har inte gjort många fel så här långt. Aldrig missat plats och jag tror att den gynnas av hemmabana. Jag tror även tempot kommer vara högt här och hästen kommer att komma in i loppet. 4 Piemonte 59% ser ut som en stjärna men väldigt hetsig. Felfri tror jag den vinner men jag bedömer att det är 50% galopp risk. Final och alla kör och långresan lär inte gynna denna häst. 3 Equal To None 14% känns också som den kommer klättra i klasserna. Offensiv kusk som lär köra att han har bästa hästen även om den inte är snabbast ut. Man kör för seger. 1 No Limit Express 7% spelas hårt varje gång och oftast med all rätt. Inte omöjligt att det är spetshästen i detta lopp och då kan den bli svårfångad för det finns kapacitet så det räcker till. 5 Immigrant Am 3% är det många som varnar för i morgon. Men ekipaget får det inte lätt i en V75 final så jag rankar ner den lite pga av det. Rank V75-2 A 6 B 10-4-3-1-5 C 2-8 D 9-7-12 V75-3 Jag tror dom obesegrade hästarna får det mycket svårt här. Vinnaren finns på framspår 1 Ruger 14% har jag fastnat för totalt här. Svårt spår då den inte är snabb ut men gud vad fin ser ut hästen ser ut. Jag tror det här är en blivande stjärna då den ser ut att ha allt. Hittar den ut så tror jag att den bara vinner. 4 Ciak Bi 13% tror jag har laddat för detta lopp. Senast körde man det lugnt och låg bara hänga med bakom favoriten. Nurmos och final och ett lopp i kroppen. Se upp säger jag bara. 3 Mamaeedshismoeny 4% har jag läst de senaste intervjuerna från tränaren och läser man mellan raderna så är det här en riktigt bra häst. Jag tror han kan skrälla även här så se upp! 8 Kalle Taxam 1% får man se upp om man garderar. Den här hästen är kapabel och jag tror man kommer ladda allt som går för att få en bra position. Skräll varning även för denna 2 Kee Keeper 21% är favorit men jag tycker inte att den fått bekänna färg ännu. Visst kan den sticka till spets och bestämma men jag är lite tveksam ändå även om den måste med på gardering 9 Icon Meras 13% har 7 segrar på 9 starter och det här är en mycket bra häst. Men det måste klaffa och jag tycker den är sårbar Obesegrade hästarna 10 Hankypanky Pinkman 11% och 12 Parveny 13% tror jag kommer få mycket svårt om det inte blir tempo. Jag säger inte att det är chanslösa men det krävs mega bra värmningar om de åker med på mina bongar Rank V75-3 A 1 B 4-3-8-2-9 C 12-10-5-7 D 6-11 V75-4 Otroligt svårt lopp men min tipsetta tror jag faktiskt kan skrälla 12 So Superb 3% har jag fastnat för totalt efter kollat arkivet och skådat henne i Norge. Det här är en häst utöver det vanliga och jag tror hon kommer få draghjälp hela vägen. Roligt drag 6 Vilja T.Y.C 29% är svår att inte gilla efter förra starten. Kommer den till spets så tror jag den är mycket svår att slå men det är inte säkert att den kommer ditt. Då lite sårbar 15 Quarcia 21% ser ju helt underbar ut för dagen. Men nu final och runda alla är inte det lättaste och jag är lite rädd för att en blir tempotorsk här 13 Crashed Eggs 12% håller tränaren högt och den blir bara bättre och bättre. Vågar inte ta bort den på gardering då det låter bra och hemmaplan gör inte saken sämre 2 Nikki Minaj 2% får ni se upp med denna gång. Fredrik Wallin har bra form och hästarna i ordning och jag har kollat arkivet och hon ser bländande ut för dagen och hon måste med på bongen 3 It´s A Girl 15% verkar stark och oöm och lär köras offensivt och den kan ställa till för många men frågan vad den hamnar i detta lopp. Rank V75-4 A 12 B 6-15-13-2-3 C 10-4 D 9-8-7-14-11-5 V75-5 Jag tror det är 60% risk för galopp för favoriten här och jag tänker inte spika 4 Astrum 14% läste jag om inför starten på Bollnäs och då sa man att det här var en stjärna. Man var lyriska sedan under tävlingsdagen mm. Jag tror det blir spets och jag tror inte man släpper även om favoriten kommer. Ser det här som bra chans måste jag säga 7 Amalencius B.B 74% var ju magiskt senast. Hästen är en talang av guds nåde men den är virrig och kan fela när som. Jag tror att den inte kommer till spets och då blir det ett annorlunda lopp och i mina ögon är den inte stenklar då jag rankar 4an före faktiskt. 9 Art Brown 1% måste man ha med om man garderar. Det här är en häst som varit en nästagångare nu i flera starter och snart sitter den. Tänk på att hästen kommer gynnas om det körs. 3 Federer 2% är ju löjligt lite streckad med tanke på läge och form. Lär inte göra bort sig här även om det finns hästar som är mycket bättre. Rank V75-5 A 4 B 7-9-3 C 10-11-2 D 5-6-1-8 V75-6 Jag har en rysare som jag tror kommer bli omgångens skräll här och två A hästar blir det 6 Disco Valante 22% blir jag inte klok på. Men bra är den och nu är det stor chans till spets och då blir den nog svår att slå. På Valla kan den springa fort och jag tror att motståndarna har respekt för ekipaget. 2 Niky Flax 1% jag har kollat i arkiven gång på gång. Och varje gång jag tittat på hästen så har jag sagt att hästen ser magiskt ut på slutet. Nu blir det rygg ledaren och kommer luckan så tror jag den vinner. Att spika en 1% är väl tufft men jag tror faktiskt att den här hästen har bra chans 10 Ble Du Gers 16% är ju en häst utöver det vanliga. Ser slagen ut många gånger i loppen men biter i ändå. Jag tror den kommer sändas till dödens efter 600m och visst kan det gå men det blir ett tufft upplägg. 1 Global Adventure 28% hade jag nog kunnat spikat om den haft ett annat spår. Nu tror jag den kommer få det tufft och jag tror faktiskt att det blir ett passivt upplägg från detta spår trots final 5 Lucifer Lane 6% har jag spikat sönder mig på slutet. Gillar hästen skarpt men den har inte tagit de där kliven jag önskar. Tror inte heller den kommer ner rygg ledaren utan det blir dödens första 500m och det tror jag inte hästen trivs med. 7 Milligan´s School 7% med 17 mille på kontot gör alltid sitt bästa. Men om den ska vinna denna gång så krävs draghjälp hela vägen och att den kommer ner bra från början. Lite långsökt. Rank V75-6 A 6-2 B 10-1-5-7-9 C 4-3 D 8-12-11 V75-7 och en riktigt jämn avslutning på en underbar omgång. Men jag tro jag har vinnaren 2 Anchor man 11% tycker jag är på tok understreckad här. Hästen gör heroiska lopp hela tiden utan att få vinna. Nu är det final och jag tror man kommer bara blåsa detta gäng till slut. Tycker det här är ett riktigt bra spikförslag i en öppen omgång. 4 Champ Lane 44% är en riktig tank som bara kör och kör. Visst finns det chans för spets men tror ändå inte att hästen kommer få vara i fred oavsett position och då kan den bli lite sårbar 5 Kimi Di Quattro 15% är väl den hästen som har bäst utveckling för dagen. Nu riktig kusk upp så jag gissar att det är påställt och den kommer vara med där framme när det avgörs 3 Arch Lane 16% är ju hur fin som helst för dagen och jag tror man kommer köra offensivt. Men risken är stor att den får göra grovjobbet denna gång. 10 Pere Ubu 2% går från favorit till en tokskräll. Kapacitetsmässigt så kan den utmana alla i detta gäng. Men den får inte vara allt för het för att det ska gå 11 Ottilia Fri 1% är en spurtare av rank. Skulle det bli tokörning så kan hästen komma in i matchen Rank V75-7 A 2 B 4-5-3-10-11 C 9-12 D 1-8-7-6 Nu kör vi /jiwa Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Countrycalle (+3), Torstens (+100), Staketkusken (+1), ms (+25), Difsteve (+5), asgaya3141 (+3) |
|
2022-02-05, 10:05 | #37 | |
Banned
|
Citat:
Ta gärna en titt i lopparkivet. Det är ju helt klart att Troels siktar på en framtida karriär för hästen på Malta eller i Turkiet eller nåt, när den faller för åldersstrecket. För med de loppen som han får med Troels i sulkyn, tredjepar invändigt och lucka 200 kvar (om han har tur) så lär han vara helt obrukad som 15-åring. |
|
2022-02-05, 10:14 | #38 | |
Banned
|
Citat:
Varför ska han ta det passivt med bästa hästen och mot det här sopgänget där medelåldern i övrigt är 9 år? Jag är helt säker på att Erik kommer att tokladda från innern, och den här kan öppna. Tycker dessutom att Svante verkat positiv i de intervjuer som jag tagit del av. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gasellen (+5) |
|
2022-02-05, 10:17 | #39 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 10:21 | #40 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 10:47 | #41 |
Banned
|
Svårt att hitta något roligt idag.
Man lär väl bli idiotförklarad när man tar bort Piemonte och Alamencius från kupongen men går man på båda dem kan man lika gärna stå över idag. 1 Image Rapida får bli mitt speldrag. Körs inte alltid optimalt av ordinarie kusk, men man kanske inte kan begära mer av en ung tjej som är född 2002. Nu sätter man upp Kevin igen och då ökar nog chansen att den ska få chansen...jag fick nästan 6 ggr pengarna på plats på SvS igårkväll, och tycker att allt över 4 ggr är mer än spelbart. Det här är en bra häst och gynnas förmodligen av att det kommer att bli ett tufft tempo hela vägen med många starka hästar i loppet. Kommer han ut så kan han sitta. Mer långsökt kanske det är att försöka få in 9 Dark Roadster på en plats, det hänger kanske på om Ida Reister vågar köra rakt in i bröten och försöka rygga favoriten från start. För inte är väl den här så otroligt mycket sämre än nån annan som kan aspirera på en platschans? Över 5 ggr på plats på atg.se just nu. Undrar om inte Berglund är rätt på det i avdelning 3. Han menar att Kontio inte körde något på 4 Ciak Bi när han fick chansen senast bakom Kee Keeper. Jorma Kontio blåste till ledningen då och det är nog så att det inte liksom fanns nåt incitament att gå ut och försöka spurta ner ledaren/vinnaren. Varenne-sonen hade helt enkelt inte fått starta här om han hade vunnit det loppet. ”Ciak Bi gick i mål med gott om krafter kvar som det såg ut och den här gången blir det troligen en amerikansk vagn och då tror jag att han är riktigt vass med rätt lopp. Kanske är Ciak Bi snabb nog att hinna förbi Kee Keeper från start och håller han sig bara lugn så släpper nog inte Jorma denna gång.” Står sig oddsen - drygt 8 ggr på vinnare och 2,75 på plats - kan det nog bli ett litet spel. Gulddivisionen ska bli intressant. Kommer det att lukta bränt gummi in i första sväng? Klarar Erik A av att hålla spets med hjälp av solfjäder eller hamnar han i tredjepar invändigt? Kommer Ble De Gers att kunna komma fram till dödens eller körs han lika punchigt som senast? Den som känns mest spelbar i loppet är 9 Spickleback Face. Gjorde en riktigt bra insats som trea senast, från dödens utanpå Milligan School, över 2640m, slagen med bara nån tiondel, trots att Wäjersten missade finishkörningen totalt. Slipper han göra allt grovjobb själv denna gång så ska han ses med hygglig chans att kunna komma på plats, atg.se ger nästan 6 ggr på plats. Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-05 klockan 12:20. |
2022-02-05, 11:26 | #42 |
V75
Inlämnat: 2022-02-05, 10:59 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 8 (6, 5) 2: 1, 3, 4, 6, 10 (5, 2) 3: 4, 5, 9, 12 (2, 1) 4: 3, 4, 6, 12, 13, 15 (2, 8) 5: 7 Amalencius B.B. (4, 10) 6: 1 Global Adventure (6, 10) 7: 3, 4, 5 (2, 9) 2x5x4x6x1x1x3 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: CBR GDM NFZ Spikade Amalcenius B.B. senast och trodde väldigt mycket på Global Adventure i sin senaste start, så jag kör på det igen. Vettiga chanser. Skrällar för lite högre utdelning: Avd 1 8 Baritone Artist 6% nu med Örjan Kihlström i sulkyn. Hästen är en nästagångare och sett riktigt bra ut på slutet, men inte fått fritt att spurta. Sweetman leder nog detta loppet länge och blir det lågt tempo kan den nog rinna undan, men får Baritone Artist draghjälp av Four Guys Dream eller Eddy West fram till upploppet borde den bli riktigt farlig. Örjan måttar in. Avd 2 6 Fenix Brick 2% öppnar fint och gått bra på slutet. Den stora favoriten laddades inte alls senast och öppnade rätt svagt. Kan få göra grovjobb nu och få göra mycket själv i spåren under loppet. Hög kapacitet verkar hästen ha och kan säkert vinna med upplägget om den bara skulle vara överlägsen, men till 60% får den vara riktigt bra. Jag garderar loppet. Det är ändå lägsta klassen. Avd 3 Åter en häst med rätt bra kapacitet, som får Kihlström upp. 5 Vinci Nice 6% känns lite bortglömd här. Spelat med men en tanke sett till hela ekipagen i detta loppet och väljer hästarna som tränas av Nurmos, Untersteiner, Båth och Djuse med proffskuskar i sulkyn. Avd 4 12 So Suberb 3% gick bra senast där 15 Quarcia 21% vann, så formen är nog förhoppningsvis bra där. Hittar kusken rätt är den inte så tokig. Kan vara skrällen i stoloppet man gärna vill få in. I avslutningen fick det bli ett 3-hästarslås på 3, 4 och 5 om man skulle vara med så långt. Lycka till med spelen idag allihopa! Senast redigerad av Nobleflash den 2022-02-05 klockan 11:30. |
|
2022-02-05, 12:50 | #43 |
Imponerad av It's a Girls styrka. Med Ready Cash och Love You i blodet är jag inne på att hon kan reglera från dödens igen om det skulle behövas. Ett lopp där det kommer gödslas med streck är jag sugen på att singla.
|
|
2022-02-05, 13:04 | #44 |
|
|
2022-02-05, 13:06 | #45 |
Garderar dagens två jättefavoriter på bolagssystemet. Spikar Örjan i sista till 43 %.
1) 2,5,6 r1-8 (streckar de tre favoritspelade) 2) 3 4 r1-10 (garderar storfavoriten med 3. Björn säger, att Jepson tar ledningen och stannar där så länge lampan lyser) 3) 1,2,4,5,9,10,12 r3-7 (dagens mest svårlösta lopp. Tror 10 vinner till 11 % trots bakspår) 4) 2,3,4,8,13,15 r12-10 (missade favoriten 6 och fick med 13 istället.) 5) 4,7 r10-3 (4 tar ledningen. Har vunnit hälften av sina 38 starter. Få se om Örjan kan vinna från dödens med storfavoriten 7) 6) 1,3,4,5,6,10 7-9 (svårt lopp som ska garderas) 7) 4 r2-3 (favoriten 4 tar ledningen. SoS och bra spik till 43 %) Kostar 1512:-. Lycka till! |
|
2022-02-05, 13:26 | #46 |
Kanske inte det mest fantasifyllda systemet, men känns rätt säkert på förhand
Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 672,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Sweetman (5, 6) 2: 1, 3, 4, 5 (10, 6) 3: 4, 12 (2, 1) 4: 3, 4, 6 (15, 13) 5: 1, 3, 4, 6, 7, 9, 10 (2, 5) 6: 1 Global Adventure (6, 10) 7: 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12 (1, 7) 1x4x2x3x7x1x8 = 1344 rader. 1344 x 1 x 0,50 kr = 672,00 kr. Totalt: 672,00 kr.
2022-02-05, 13:27 | #47 |
Dagens i särklass bästa spik inleder omgången! Jag kan på något vis inte se att Sweetman bränner detta till väldigt tacksam procent också..
En tänkbar skräll är Tale of Jacks i sista! Grisigt spår men det borde bli en hel del tempo i loppet och den här spurtar som en fantom! Högst troligt plats men kan hinna hela vägen fram.. |
|
2022-02-05, 13:37 | #48 |
Provar !
5.8.9 3.10 3.5 3 4.10 10 9 God tur på er härute ikväll! |
|
2022-02-05, 13:39 | #49 |
V75
Inlämnat: 2022-02-05, 13:37 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Sweetman (8, 5) 2: 4 Piemonte (3, 10) 3: 1, 2, 3, 4, 5 (12, 9) 4: 6 Vilja T.Y.C. (15, 3) 5: 7 Amalencius B.B. (4, 10) 6: 6 Disco Volante (1, 10) 7: 3, 4, 5, 11, 12 (2, 9) 1x1x5x1x1x1x5 = 25 rader. 25 x 4 x 0,50 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: FEM SPI KAR |
|
2022-02-05, 13:56 | #50 |
Absolut ingen stortippare men här kommer mina tankar
V75 1 - Spets och slut på 2 Sweetman till bra procent. 5 Four Guys Dream och 6 Eddy West kanske bättre i grunden men tror inte att någon kommer trycka upp tempot på samma sätt som senast! V75 2 - En till stark favorit i 4 Piemonte som om inte resa och bana ställer till det förmodligen är helt överlägsen. Ändå lite sugen på att gardera och gillar då framförallt 5 Immigrant AM som kan spetsa från mitt favoritspår spelmässigt! V75 3 - Ett kul lopp med ett gäng segermaskiner som sällan mötts. Första häst för mig är 4 Ciak Bi från stall Nurmos som körde prepare senast och vet hur man ställer i ordning. Roligast skräll för mig är 7 Hobart som David Persson låter ruskigt nöjd med. V75 4 - Är 6 Vilja T.Y.C lika bra som senast så är det förmodligen spets och slut här. Svårt för 15 Quarcia att ta 40 meter om starthästarna går neråt 14. 3 It´s a Girl gillar jag också skarpt och hon verkar vara under kraftig utveckling. V75 5 -7 Amalencius B.B var ruggigt fin i comebacken senast men 75% på en häst som ofta galopperar känns väl magstarkt och i nuläget lutar det åt gardering här då jag tycker det finns mer prisvärda spikar. Om favorite gör bort sig tror jag 4 Astrum har en bra chans att leda hela vägen. V75 6 - Gulddivisionen som oftast brukar vara lättlöst har den här vintern varit betydligt knepigare tycker jag. Ungtuppen i de här kretsarna 1 Global Adventure blir min första häst efter sin grymma spurt senast. Annars leder väl 6 Disco Volante från start till mål om han är på rätt humör. Kommer nog även ge 6 Lucifer Lane en chans till även om kusken sällan får till det i dessa sammanhang. 10 Blu Du Gers tror jag inte mycket alls på denna gång! V75 7 -Här kommer min ständiga nästagångare 2 Anchor Man ut från perfekt utgångsläge. Sprang med punktering en stor del av förra loppet men var nära att vinna ändå. Skulle kunna bli min chansspik även om det inte saknas motståndare. Min grund för eftermiddagen som kan förändras efter rapporter och värmningar |
|
2022-02-05, 13:56 | #51 | |
Citat:
RAKET Inlämnat: 2022-02-05, 13:45 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 17:50 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Lopp 9: Plats 1 Xerxes Millpond 11: Plats 12 Tale of Jacks 1 x 200,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: CCX BHB NKZ
2022-02-05, 14:23 | #52 |
|
|
2022-02-05, 14:32 | #53 |
Blir en V4 på plats
V4 Inlämnat: 2022-02-05, 14:31 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 484,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Madelen L.T.C. (5, 6) 2: 7, 10 (6, 8) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (4, 1) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (8, 7) 1x2x11x11 = 242 rader. 242 x 1 x 2,00 kr = 484,00 kr. |
|
2022-02-05, 14:34 | #54 |
V4
Inlämnat: 2022-02-05, 11:50 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Racing Brodda (6, 1) 2: 6, 7, 10 (8, 4) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (8, 10) 4: 7, 8 (9, 10) 1x3x6x2 = 36 rader. 36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: MJS HHC VDV |
|
2022-02-05, 14:42 | #55 |
Endast de ”överspelade”
V4 Inlämnat: 2022-02-05, 14:38 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 20,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Racing Brodda (6, 1) 2: 6 Sommerbrise (10, 7) 3: 1, 4 (2, 3) 4: 8 Coquaholy (5, 7) 1x1x2x1 = 2 rader. 2 x 5 x 2,00 kr = 20,00 kr. Totalt: 20,00 kr. Rättningskod: LHR DHB NCS Och en normal X1 V4 Inlämnat: 2022-02-05, 14:38 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 32,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Racing Brodda (6, 1) 2: 6, 7 (10, 8) 3: 1, 4 (2, 3) 4: 5, 7, 8, 10 (4, 9) 1x2x2x4 = 16 rader. 16 x 1 x 2,00 kr = 32,00 kr. Totalt: 32,00 kr. Rättningskod: JHR DHL XCN Senast redigerad av Basse den 2022-02-05 klockan 14:43. |
|
2022-02-05, 14:42 | #56 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 14:43 | #57 |
Svårt att motivera sig att spela atgs V75 spel idag med så många troliga stenhårt spelade vinnare. Att köra ett reducerat med typ krav på 3 av 5 a hästar känns inte heller klockrent då i stort sett alla loppen ser ut att vinnas av de stora favoriterna eller i något fall dom som är streckade närmast bakom. Väldigt svårt att hitta tänkbara vinnare bland 1-5 procentarna . Är ju några sådana som måste till om 3-4 av de stora favoriterna vinner om man inte vill skänka stor del av sina vinstpengar till kommande jackpotomgångar.
Nä, känns bättre att satsa ev spelpengar idag på andra spelformer eller bara njuta av sporten. Är väl första gången sedan nyår det är en travdag som håller hög sportslig klass. Men bara tre veckor nu tills det är tillåtet med valfria balanser igen och om någon månad kommer det börja dyka upp betydligt fler bra hästar i startlistorna igen så det finns ett ljus i mörkret under dessa bedrövliga travmånader rent sportsligt. |
|
2022-02-05, 14:44 | #58 |
V4
Inlämnat: 2022-02-05, 14:42 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 128,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 6 (1, 9) 2: 6, 7, 8, 10 (4, 11) 3: 1, 2, 4, 5 (6, 3) 4: 2, 5 (8, 7) 2x4x4x2 = 64 rader. 64 x 1 x 2,00 kr = 128,00 kr. Totalt: 128,00 kr. Rättningskod: GKW GHG PCP |
|
2022-02-05, 14:45 | #59 |
V4
Inlämnat: 2022-02-05, 14:43 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Racing Brodda (6, 1) 2: 6 Sommerbrise (10, 7) 3: 2, 4, 5, 6, 8 (1, 3) 4: 4, 5, 7, 8, 10 (9, 6) 1x1x5x5 = 25 rader. 25 x 1 x 2,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: MKV GHJ ZCT |
|
2022-02-05, 14:45 | #60 |
Jag har inte lämnat in ännu, så spikarna är inte spikade, men jag lutar åt Almalencius och Disco.
dado (+5) |
|
2022-02-05, 14:45 | #61 |
Provar att få lite speldeg till V75
V4 Inlämnat: 2022-02-05, 14:44 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 192,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Racing Brodda (6, 1) 2: 6, 7, 8, 10 (4, 11) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 11 (10, 12) 4: 5, 7, 8 (9, 10) 1x4x8x3 = 96 rader. 96 x 1 x 2,00 kr = 192,00 kr. Totalt: 192,00 kr. Rättningskod: DKV JHD VCT |
|
2022-02-05, 14:51 | #62 |
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2022-02-05, 14:50 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 18:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Global Adventure 2: 7 Just Celebration 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: GCQ LHD SCT |
|
2022-02-05, 15:13 | #63 |
Häftig duell mellan Örjan och MAD där!
Bra hästar med |
|
2022-02-05, 15:15 | #64 |
Tack vare en par fina tvillingar igår som räntade in 3 lax så blev det lite v4a
V4 Inlämnat: 2022-02-05, 14:45 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 640,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 5, 6, 8 (9, 3) 2: 7, 10 (6, 8) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 10 (11, 12) 4: 5, 7, 8, 9, 10 (4, 6) 4x2x8x5 = 320 rader. 320 x 1 x 2,00 kr = 640,00 kr. Totalt: 640,00 kr. Rättningskod: HKW BHC V4 Inlämnat: 2022-02-05, 14:44 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 14:45 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Racing Brodda (6, 1) 2: 10 Kayla Westwood (6, 7) 3: 1, 2, 8 (4, 6) 4: 7 Bedazzled Sox (8, 9) 1x1x3x1 = 3 rader. 3 x 10 x 2,00 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr. Rättningskod: CKP DHF VCX Och en LD LUNCH DUBBEL Inlämnat: 2022-02-05, 14:55 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 15:31 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8 Filippa B.J. 2: 7 Bedazzled Sox 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: LMV CHJ PCP Finslipar på andelsliret Guldloppet gör mig lite förbryllad dock |
|
2022-02-05, 15:20 | #65 |
Banned
|
Den där lämnade väl Mattias Djuse klartecken på i V75-mixen....?
|
2022-02-05, 15:23 | #66 |
V75
1,2,5,8 1,3,4,5 4 3,13,15 7 1 4 |
|
2022-02-05, 15:23 | #67 |
Four Guys Dream ser bedrövlig ut. Felade två gånger i värmningen.
|
|
2022-02-05, 15:28 | #68 |
|
|
2022-02-05, 15:30 | #69 |
En liten lapp för att vara med.
V75 Avd 1: 2, 5, 6, 9, 11 (8, 1) 2: 4 Piemonte (3, 10) 3: 2, 12 (1, 9) 4: 3 It's a Girl (6, 15) 5: 3, 4, 7, 9, 10 (6, 1) 6: 1, 3, 5, 6, 10 (4, 7) 7: 4 Champ Lane (3, 5) 5x1x2x1x5x5x1 = 250 rader. 250 x 1 x 0,50 kr = 125,00 kr. Totalt: 125,00 kr. |
|
2022-02-05, 15:30 | #70 |
Filippa B.J. ser kanonfin ut för Jorma nu i tredje loppet...
2022-02-05, 15:30 | #71 | |
Citat:
” 5 Four Guys Dream värmdes i amerikansk vagn av Stefan Persson och såg också riktigt läcker ut. Han skyggade för något och galopperade, men såg pigg och alert ut. ” |
||
2022-02-05, 15:31 | #72 |
Såg att traktorn var var i vägen men i lugna farter ser hästen fin ut men när han begärde lite så såg det ut som vänster bak inte hängde med.. Två galopper och hur han krängde med huvudet efter galopperna tyckte jag inte om
|
|
2022-02-05, 15:32 | #73 | |
Citat:
Gillade inte det jag såg med huvudet när han hoppade.. Även om traktorn var i vägen så såg det ut som det var något som störde. Jag kan ha fel men det var min bedömning i värmningen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+5) |
||
2022-02-05, 15:36 | #74 |
Ojojoj - vilken "nästagångare" i Filippa B.J.!!! Hade vunnit med flera längder med ett bättre lopp, lite längre fram...
2022-02-05, 15:37 | #76 |
Kollade videon nu. Jag ser bara när han efter han skyggadade till och såg inte före. Tar tillbaka lite vad jag sa.
|
|
2022-02-05, 15:38 | #77 |
|
|
2022-02-05, 15:39 | #78 |
Varför inte köra dessa ramlopp som V86 lopp på onsdag istället ? Är ju alldeles för bra lopp för att köras som V4 lopp innan V75. Hade fått en helt annan uppmärksamhet som huvudlopp på onsdag. Är ju verkligen ingen högre klass på V86 loppen på onsdagarna just nu.
|
|
2022-02-05, 15:41 | #79 | |
Citat:
ATG borde ha som de har på Rikstoto i Norge - där kan du fylla/kryssa i en stjärna, så meddelar systemet dig detta när den startar nästa gång via SMS och e-mail....
2022-02-05, 15:42 | #80 |
Jag tog de sex första spåren, surt att åka på mållinjen på femman. Borde ha helgarderat istället.
|
|
2022-02-05, 15:43 | #81 |
Blev inte roligare än såhär…
Inlämnat: 2022-02-05, 15:19 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 108,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Sweetman (8, 5) 2: 4 Piemonte (1, 3) 3: 2, 4, 5 (1, 12) 4: 3, 6, 12 (13, 15) 5: 4, 7 (9, 10) 6: 5, 6, 9 (10, 7) 7: 2, 4, 5, 12 (3, 9) 1x1x3x3x2x3x4 = 216 rader. 216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr. |
|
2022-02-05, 15:51 | #82 |
Tvilling V4 avd 4.
U 3 mot 5,8,10 Custom Chef är klart underskattad och spår 3 nu. Minus på kusken.. |
|
2022-02-05, 15:57 | #83 |
Efter en del "omtänk" och värmningsstudier
blev det så här till slut. V75 Inlämnat: 2022-02-05, 15:55 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 80,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6 (5, 8) 2: 10 Oskar of Sand (4, 3) 3: 5 Vinci Nice (2, 12) 4: 6 Vilja T.Y.C. (15, 3) 5: 4, 7 (10, 3) 6: 1, 3, 4, 10 (6, 7) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12 (8, 6) |
2022-02-05, 16:00 | #84 |
V75
Inlämnat: 2022-02-05, 15:58 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 450,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Sweetman (5, 6) 2: 1, 3, 4, 5, 6 (10, 2) 3: 2, 4, 5, 7, 12 (1, 9) 4: 3, 6, 10 (15, 13) 5: 4, 7, 9 (10, 3) 6: 1 Global Adventure (6, 10) 7: 2, 4, 5, 11 (3, 9) 1x5x5x3x3x1x4 = 900 rader. 900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr. Totalt: 450,00 kr. Rättningskod: KCZ MHC NMV |
|
2022-02-05, 16:01 | #85 |
V75
Inlämnat: 2022-02-05, 15:34 Andelsliret Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 1 280,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Sweetman (5, 6) 2: 4 Piemonte (3, 10) 3: 2, 3, 7, 12 (1, 9) 4: 2, 3, 4, 6, 8, 10, 12, 13, 14, 15 (9, 5) 5: 4, 7 (10, 3) 6: 1, 5, 6, 10 (4, 7) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 12 (11, 7) 1x1x4x10x2x4x8 = 2560 rader. 2560 x 1 x 0,50 kr = 1 280,00 kr. Totalt: 1 280,00 kr. Rättningskod: KDV GHJ TMP |
|
2022-02-05, 16:08 | #86 |
V75
Inlämnat: 2022-02-05, 16:07 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 2 374,40 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Sweetman (5, 6) 2: 1, 3, 4, 5, 6, 10, 12 (2, 9) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12 (6, 8) 4: 6 Vilja T.Y.C. (15, 13) 5: 4, 7 (3, 9) 6: 1, 2, 4, 6 (10, 5) 7: 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 12 (1, 9) 1x7x10x1x2x4x8 = 4480 rader. 4480 x 1 x 0,50 kr = 2 240,00 kr |
|
2022-02-05, 16:10 | #87 |
Ganska fina lopp en dag när sporten går före spelet.
Hade verkligen velat ha alternativet att spela för endast 7 rätt i dag. Gillar inte att man är tvingad till att bidra till nästa veckas Jackpot :-/ Då får man stå över eller spela väldigt litet och jag valde det senare. V75 Inlämnat: 2022-02-05, 16:05 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 32,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6 (5, 8) 2: 4 Piemonte (10, 1) 3: 2, 4, 10, 12 (1, 3) 4: 6 Vilja T.Y.C. (3, 4) 5: 4, 7 (9, 10) 6: 1, 4, 9, 10 (6, 5) 7: 4 Champ Lane (5, 2) 2x1x4x1x2x4x1 = 64 rader. 64 x 1 x 0,50 kr = 32,00 kr. Totalt: 32,00 kr. Rättningskod: JMQ HHF NMQ På V5 går i alla fall hela potten ut till spelarna med 5 rätt . V5 Inlämnat: 2022-02-05, 16:05 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 17:05 Kostnad: 32,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 10, 12 (1, 3) 2: 6 Vilja T.Y.C. (3, 4) 3: 4, 7 (9, 10) 4: 1, 4, 9, 10 (6, 5) 5: 4 Champ Lane (5, 2) 4x1x2x4x1 = 32 rader. 32 x 1 x 1,00 kr = 32,00 kr. Totalt: 32,00 kr. Rättningskod: HMX MHF NMW Länge sedan man klarade sig undan med 64 kr en V75-Finaldag på Solvalla. Spelmässigt är V65 från Skive med Jackpott mer intressant. Men sportsligt sett är Solvallas dag en höjdare för att vara mitt i vintern. Lycka till allihopa Senast redigerad av Basse den 2022-02-05 klockan 16:12. |
|
2022-02-05, 16:12 | #88 |
Super Moderator
|
Dagens Värmlänning:
V75 Inlämnat: 2022-02-05, 16:10 Pressbyrån Karlstad, Värmlänningarnas V75s andelsspel Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 954,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 5, 6, 8, 11 (9, 1) 2: 3, 4, 6, 10 (1, 5) 3: 4 Ciak Bi (3, 2) 4: 6, 10, 15 (2, 3) 5: 7 Amalencius B.B. (3, 4) 6: 1, 2, 6, 7, 10 (4, 5) 7: 1, 2, 3, 4, 5 (11, 9) 6x4x1x3x1x5x5 = 1800 rader. 1800 x 1 x 0,50 kr = 900,00 kr. Avgift 54,00 kr. Totalt: 954,00 kr. Rättningskod: KGQ FHC SMW
2022-02-05, 16:15 | #89 |
V75
Inlämnat: 2022-02-05, 16:14 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 1 152,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 6 (5, 8) 2: 1, 3, 4, 5 (10, 6) 3: 1, 10 (2, 12) 4: 2, 3, 4, 6, 8, 10, 12, 13, 15 (14, 9) 5: 4, 7 (10, 3) 6: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (2, 11) 7: 4 Champ Lane (5, 3) 2x4x2x9x2x8x1 = 2304 rader. 2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr. Totalt: 1 152,00 kr. Rättningskod: BJP GHM TMV |
|
2022-02-05, 16:16 | #90 |
Super Moderator
|
Såg jag precis en kusk med SD's logga på ryggen!!??
2022-02-05, 16:16 | #91 |
V75
Inlämnat: 2022-02-05, 16:16 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 450,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 5, 6 (1, 8) 2: 4 Piemonte (1, 10) 3: 1, 2, 9, 10, 12 (4, 5) 4: 2, 3, 4, 6, 13, 15 (12, 10) 5: 4, 7 (10, 3) 6: 1, 4, 5, 6, 10 (7, 9) 7: 4 Champ Lane (2, 3) 3x1x5x6x2x5x1 = 900 rader. 900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr. Totalt: 450,00 kr. Rättningskod: CJN CHD ZMR |
|
2022-02-05, 16:17 | #92 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 16:20 | #93 |
|
|
2022-02-05, 16:22 | #94 |
Super Moderator
|
Skön kupp av Connie!
2022-02-05, 16:24 | #95 |
Uselt att sova av Takter men hästen såg inte riktigt frisk ut ändå....
|
|
2022-02-05, 16:24 | #97 |
Aj aj aj! Tre streck och hade behövt fyra. Four Guys Dream satt men och väntade lite för länge med.
|
|
2022-02-05, 16:24 | #98 |
Jisses...
Beartime får äntligen vinna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
travbonus (+2) |
|
2022-02-05, 16:24 | #99 |
Takter satt och sov. Sweetman är inte samma häst utan spets. Men kul med en skräll.
|
|
2022-02-05, 16:26 | #100 | |
Banned
|
Citat:
Tack för kaffet! |
|
2022-02-05, 16:26 | #101 |
Takter har nog rätt om trycket i hästen men fy fan vad han ljuger om att han hade koll på Lugauer....
Jösses... |
|
2022-02-05, 16:28 | #102 |
|
|
2022-02-05, 16:28 | #103 | |
Citat:
Även om han skulle hitta till sin önskeposition ledning så är ju alltid risken att han blir het och pullar bort sina krafter. Kan såklart vinna från ledning men jag tror det är större chans att han floppar (igen). |
||
2022-02-05, 16:30 | #104 | |
Citat:
Hade exkat samma kusar i första som dig och det gick ju åt helvete - trodde Lugauers skulle vinna halvvarvet kvar, men icke!
2022-02-05, 16:31 | #105 |
Om nu Takter tyckte att det inte var något drag i Sweetman, vad skulle han då ut i andraspår och göra när Conrad tagit spets?
Fulsprit (+10) |
|
2022-02-05, 16:32 | #106 |
|
|
2022-02-05, 16:33 | #107 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 16:35 | #108 |
|
|
2022-02-05, 16:39 | #109 |
|
|
2022-02-05, 16:42 | #110 |
V5
Inlämnat: 2022-02-05, 16:41 SistaStallskriket andelsspel Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 17:05 Kostnad: 720,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12 (6, 8) 2: 6, 10, 13, 15 (2, 3) 3: 4, 7 (3, 9) 4: 1, 4, 6 (2, 5) 5: 4, 5, 12 (3, 2) 10x4x2x3x3 = 720 rader. 720 x 1 x 1,00 kr = 720,00 kr. Totalt: 720,00 kr. |
|
2022-02-05, 16:42 | #111 |
Eller så tappade han helt enkelt sugen när han inte fick springa i täten för att Takter satt och sov.
2022-02-05, 16:48 | #112 |
Banned
|
Inte för att han skulle ha vunnit, Lövgrens var ju överlägsen, men har inte Westholm nåt upplopp på den där inomhusbanan han har hemma på gården? För sämre jävla finishkörning var det längesen jag såg.
znipstern (+1) |
2022-02-05, 16:49 | #113 |
Alla experter skulle fälla Lövgrens häst men den var lika överlägsen som man misstänkte. Vinner helt okörd med alla växlar sparade. Vilken jäkla häst. Vågar man gissa att den kommer starta i en helt annan klass redan under elitloppshelgen? Detta kan vara en framtida superstjärna.
|
|
2022-02-05, 16:49 | #114 |
Administrator
|
Varför varför varför GER Westholm bort segern sådär???
2022-02-05, 16:50 | #115 | |
Citat:
Vad skulle han gjort annorlunda, menar du?
2022-02-05, 16:50 | #116 |
Misslyckat försök att fälla Pimonte. Sex rätt är nog inte mycket att se fram emot idag, men jag hade vinnare på Pimonte på en femling i alla fall.
T3 5 Four Guys Dream Top 3 - 2140m Auto T3 4 Ciak Bi Top 3 - 2140m Auto 4 Piemonte Vinnare - 2140m Auto T3 13 Crashed Eggs Top 3 - 2140m Volt T3 3 Arch Lane Top 3 - 2140m Auto Odds: 57,14 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
|
2022-02-05, 16:51 | #117 |
Vad skulle han gjort annorlunda, menar du - kör perfekt, får lucka och tvåa, tack vare detta...
2022-02-05, 16:53 | #118 |
Oavsett körning hade inte Westholms häst kunna vinna idag.
2022-02-05, 16:53 | #119 | |
Administrator
|
Citat:
Förvisso så var det ju inte direkt slut i tanken på favven heller. Men man kan väl åtminstone försöka?
2022-02-05, 16:56 | #120 | |
Citat:
Han kör ju i rygg så länge som han gör för att han känner att han aldrig kan slå Piemonte om han går ut för tidigt. Sedan slappnar Piemonte av och tappar stilen, därför tar Westholms kuse in en tredjedels längd på slutet - hade aldrig, oavsett försök, tagit sig förbi om inte Piemonte galopperat...
2022-02-05, 16:56 | #121 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 16:58 | #122 | |
Banned
|
Citat:
Om man inte ser det behöver man gå till optikern. Pronto! |
|
2022-02-05, 16:59 | #123 |
V5
Inlämnat: 2022-02-05, 16:58 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 17:05 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 9, 10, 12 (4, 5) 2: 2, 3, 4, 6, 13, 15 (10, 12) 3: 4, 7 (9, 10) 4: 1, 4, 5, 6, 10 (7, 9) 5: 4 Champ Lane (5, 2) 5x6x2x5x1 = 300 rader. 300 x 1 x 1,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: CKQ MHC NGZ |
|
2022-02-05, 17:00 | #124 |
Banned
|
Blir 12 Parveny favorit till slut? Det är nog bland det högsta favoritoddset som jag sett i ett V75-lopp, 4,45 i skrivande stund.
|
2022-02-05, 17:01 | #125 |
Nu känns det som de vill ha upp oddset på storfavoriten i femte. Ingen vidare värmning säger de. Tycker han såg jätte fin ut men kanske är jag som inte begriper?
|
|
2022-02-05, 17:04 | #126 |
Jag vet inte hur hästen brukar se ut, men tycker det var okej i alla fall. Det är sällan värmningar är så avgörande. Se bara på Sweetman idag.
Difsteve (+5) |
|
2022-02-05, 17:04 | #127 | |
Citat:
2022-02-05, 17:06 | #128 | |
Klev av direkt på V75 så gör ett försök på V5. Inleder med en chansspik och därefter ett stabilt lås. Tror och hoppas sedan på galopp för Alamencius. Sen krossar Adielsson med Global Adventure för att sedan sitta med alla i sista och se när favoriten vinner enkelt som alltid när jag helgarderar
Avd 1: 1 Ruger (2, 12) 2: 6, 10 (15, 3) 3: 1, 3, 4, 7, 9 (10, 6) 4: 1 Global Adventure (10, 6) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 5) 1x2x5x1x12 = 120 rader. 120 x 1 x 1,00 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: CKV BHF PGN EDIT: Galopp direkt på Ruger så då lägger vi ner för idag
Senast redigerad av linfre den 2022-02-05 klockan 17:08. |
||
2022-02-05, 17:08 | #129 |
Super Moderator
|
Men varför, varför släpper Jorma när han väl får spets med Ciak???!!
2022-02-05, 17:10 | #130 |
Skrällen hade jag i alla fall på V75, men tyvärr så rök femlingen då Ciak bara blev fyra.
|
|
2022-02-05, 17:12 | #131 |
Går bra för Nurmos så här långt.
2022-02-05, 17:13 | #132 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 17:17 | #133 | |
Banned
|
Citat:
Det tråkiga är ju att Erik Adielsson är en mästare på att aldrig släppa ut den i rygg - även om det resulterar i att han torskar loppen. |
|
2022-02-05, 17:18 | #134 |
Eskil Hellberg dagens gladaste hästägare, trodde mina dali högtalare skulle sprängas när han skrek ut sin glädje i atg live efter V75-3.
|
|
2022-02-05, 17:20 | #135 |
|
|
2022-02-05, 17:28 | #136 |
Dame Lane - PLATS!
2022-02-05, 17:28 | #137 |
Banned
|
|
2022-02-05, 17:33 | #138 |
Super Moderator
|
Mina Klipsch var helt tysta...
2022-02-05, 17:35 | #139 |
Tekniskt fel, tack för den när man överlevde första V5 på tre hästar......
|
|
2022-02-05, 17:39 | #140 |
Jägersrotränad häst vinner diamantstoets final och klass 2 finalen men den framgångsrika skånebanan miste sin V75 lördag i januari till Norrland . Mycket märklig travpolitik i Sverige.
|
|
2022-02-05, 17:43 | #141 | |
Citat:
*Alla tycker synd om banan som tappar sin Januari omgång. |
||
2022-02-05, 17:49 | #142 |
Fyra ordinarie V75 lördagar i Norrland sedan jul varav 3 till detta finalmeeting. Ingen söder om Mantorp. Tre av V75 vinnarna från Jägersro och Halmstad. Imponerande att den del av landet som inte får några försöksomgångar vinner finalerna men den del av landet, Norrland, där de flesta försöken körts inget.
Staketkusken (+1) |
|
2022-02-05, 17:58 | #143 |
Körde som han hade bästa hästen och hästen helt överlägsen detta gäng.
Trots tuff inledning nästintill okörd tillslut. Släppt till ledningen, då vart det över. |
|
2022-02-05, 17:59 | #144 |
Det där ägargänget skulle jag gärna vilja vara med i. De verkar ha jäkligt roligt tillsammans
|
|
2022-02-05, 18:01 | #145 |
Vilken fantastisk häst Nurmos har i megastärnan Amalencius B.B. Kan gå hur långt som helst och tänk på att det är en barfotahäst. Skoryck snart tillåtet igen.
|
|
2022-02-05, 18:05 | #146 |
Stabil kuskseger med oslipade diamanten. Örjan är grym. Men Nurmos har lite jobb med slutpoleringen av ädelstenen.
|
|
2022-02-05, 18:05 | #147 |
Kan säga att två stycken hade svårt att går rakt från vinnarcirklen då de var bra runda om fötterna
Difsteve (+10) |
|
2022-02-05, 18:07 | #148 |
Nu Spik På Niky Flax på Alla DD bongar
|
|
2022-02-05, 18:08 | #149 |
|
|
2022-02-05, 18:13 | #150 |
Är det fullt på Kongressen eller har travet fortfarande restriktioner vad gäller antal besökare?
2022-02-05, 18:17 | #151 |
Banned
|
|
2022-02-05, 18:18 | #152 |
Ja. Dom försvinner på onsdag. Men lär gynna hockeyn mer än travet. Blir nog ingen större trängsel på travbanorna . Hoppas dock verkligen att publiken kommer tillbaka till de större eventen i vår och sommar.
Fulsprit (+10) |
|
2022-02-05, 18:20 | #154 |
Det är ingen risk att travbanorna blir fullproppade. Satt själv och kollade på att vara fysiskt på Åby nästa lördag – 200 kronor ska de jäklarna ha bara i inträde. Svenskt trav gräver sin egen grav på så många sätt just nu så det är inte klokt.
|
|
2022-02-05, 18:25 | #155 |
Kretsen bakom Ble de Gers ljög arslena av sig inför loppet i alla fall. "Idag ska vi smyga. Går inte att köra offensivt varje gång" Och sen kör man i tredjespår sista 1200 och gör ett grymt lopp!
|
|
2022-02-05, 18:25 | #156 | |
Super Moderator
|
Citat:
Det du sa....
2022-02-05, 18:27 | #157 | |
Banned
|
Citat:
5,21 ggr degen får man vara nöjd med! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+5) Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-05 klockan 18:28. |
|
2022-02-05, 18:29 | #158 |
Jag köpte årskort till Malmö FFs allsvenska hemmamatcher 2022 i tisdags. 4895 kr för 15 matcher. Dock riktigt bra plats. Men skulle inte betala en krona för att besöka Jägersro numera . Köpte 10 kort till vardagstravet på 90 talet och har för mig att dom då kostade runt 200 kr. Då fanns inget atg live .
Staketkusken (+1) |
|
2022-02-05, 18:30 | #159 |
Matjord i fickorna? Eller en blind höna?
Såg inte att jag redan hade tippat denna tvilling och lämnade in den en gång till! Ni förstår resten... TVILLING Inlämnat: 2022-02-05, 17:01 Solvalla Lopp 10 Lördag 2022-02-05 Start: 18:20 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 1, 10 Utgångshästar 4 Hazard Boko 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: HCT KHJ WGN -------------------------------- TVILLING Inlämnat: 2022-02-05, 18:08 Solvalla Lopp 10 Lördag 2022-02-05 Start: 18:20 Kostnad: 40,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 1, 10 Utgångshästar 4 Hazard Boko 2 x 20,00 kr = 40,00 kr. Totalt: 40,00 kr. Rättningskod: HCS BHB WJX ---------------------------- Det blev 278:- x 2 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+4) |
|
2022-02-05, 18:33 | #160 |
Hoppas 4 vinner sista för tre sexor och en massa femmor på bolagssystemet och en bunt femmor på det privata och 16 gånger på DD
hoola (+6) |
|
2022-02-05, 18:35 | #161 |
Banned
|
Lite drygt 30 papp om Kevin nu gör sitt i sista avdelningen....
RAKET Lopp 5: Plats 9 Dark Roadster 10: Plats 9 Spickleback Face 11: Plats 1 Image Rapida Lycka till nu allihopa! |
2022-02-05, 18:37 | #162 |
Japp. Helt absurt https://secure.tickster.com/sv/8g6vv...fygg3/products
|
|
2022-02-05, 18:38 | #163 |
När dom sitter och försöker göra seriösa analyser gällande spel till melodifestivalen mitt i V75 sändningen i atg live blir man deprimerad.
Allt annat än vinst för Dan Stråhed en skandal. Han har ju gjort en av Sveriges mest klassiska låtar någonsin i sin ”När en flicka talar skånska”. |
|
2022-02-05, 18:39 | #164 |
Sprack på DD och streckspelet, då tar man igen det på VP maybe.
55 gånger nu och 10 ggr på plats, nöjd med platsspelet V&P Inlämnat: 2022-02-05, 14:49 Solvalla Lopp 11 Lördag 2022-02-05 Start: 18:43 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer 7 Just Celebration 1 x 2 x 100,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: KCX DHB ZCS |
|
2022-02-05, 18:39 | #165 |
Tok fullt och alla bord bokade. Behöver Visa leg och vaccinpass för komma in.
Fulsprit (+5) |
|
2022-02-05, 18:40 | #166 | |
Citat:
ExtremtRik (+17) |
||
2022-02-05, 18:43 | #167 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 18:46 | #168 |
|
|
2022-02-05, 18:49 | #169 |
Anchor Man får fortsätta vara nästagångare och vinner väl när jag ger upp som jag gjorde med Beartime
|
|
2022-02-05, 18:49 | #170 |
|
|
2022-02-05, 18:51 | #171 |
Härlig travsport idag. Det behövs någon sådan här dag även på vintern. 15 tkr på 7 rätt. Blir väl på gränsen att femmorna klarar sig från jackpott.
Solvalla i morgon igen. Men då är det sedvanliga skräplopp och lär bli massor av strykningar . Nu lägger jag ner de egna analyserna igen fram till första mars och letar efter andelsköp när det är jackpottar. Lycka till med spelandet i februari. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+2) |
|
2022-02-05, 18:51 | #172 | ||
Banned
|
Citat:
Citat:
RAKET Inlämnat: 2022-02-05, 15:59 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 200,00 kr Vadet gäller startnummer Lopp 5: Plats 9 Dark Roadster 10: Plats 9 Spickleback Face 11: Plats 1 Image Rapida 1 x 200,00 kr = 200,00 kr. Totalt: 200,00 kr. Rättningskod: GCR GHM RMW RAKET Inlämnat: 2022-02-05, 16:00 Solvalla Lördag 2022-02-05 Start: 16:20 Kostnad: 400,00 kr Vadet gäller startnummer Lopp 5: Plats 9 Dark Roadster 7: Vinnare 4 Ciak Bi 10: Plats 9 Spickleback Face 11: Plats 1 Image Rapida 4 x 100,00 kr = 400,00 kr. Totalt: 400,00 kr. Rättningskod: DMS GHJ QMW PLATS Inlämnat: 2022-02-05, 04:04 Solvalla Lopp 11 Lördag 2022-02-05 Start: 18:43 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer 1 Image Rapida 1 x 300,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: JJT LDH VCX Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Liisa (+21), Jiwa (+50), hoola (+50), Basse (+50), Gotland (+50), Staketkusken (+1), Dahle (+50), travanalys (+50), Nollkollolisten (+50) |
||
2022-02-05, 18:58 | #173 | |
Administrator
|
Citat:
2022-02-05, 19:01 | #174 |
Banned
|
Det är din tur på lördag.....
Nä, men nu ska vi se vad förhandsspelen på SvS gav.....de är ju betydligt svårare att redovisa (här har SvS nåt att lära från Atg.se). Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-05 klockan 19:21. |
2022-02-05, 19:05 | #175 |
Andreas Lövdal visar gång efter annan att han kanske inte borde köra utan mer ägna sig åt att träna... Jösses vilken dålig känsla!
|
|
2022-02-05, 19:06 | #176 |
En sådan dag Stankarn! Skönt med utdelning just den dagen... Hatten av! Snyggt!
|
|
2022-02-05, 19:30 | #177 | |
Citat:
2022-02-05, 19:37 | #178 | |
Citat:
|
||
2022-02-05, 21:27 | #179 | |
Citat:
|
||
2022-02-06, 00:13 | #180 | |
Citat:
Just i det här fallet var det inget fel överhuvudtaget på Westholms bedömning favoriten var totalt okörd. Går inte ens att diskutera IMHO I Australien får tvåan 25% av förstapriset och då behöver man iaf ta ut en häst som är förberedd för vinst. I engelsk eller amerikansk galopp är andrapriset lite mer än en tredjedel av det första, lite olika i olika lopp. I svenskt trav är den klart bästa långsiktiga strategin att alltid släppa och vara tvåa. Då slipper du bruka din häst och den räcker länge. |
||
2022-02-06, 00:19 | #181 |
Allt det där förstår Stänkarn när han spelar PLATS, men inte när han lirar vinnare skojar någon gång tar Stänkarn potten.
Grattis Stänkarn, sjukt snyggt ! Edit: De som lirar V75 förstår ingenting Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-02-06 klockan 00:21. |
|
2022-02-06, 00:28 | #182 |
Vad hände med Kimi di quattro i sista? Fick ett hyfsat lopp med rygg hela vägen till sista sväng sen bara sjönk han som en sten och avslutade näst sist????
|
|
2022-02-06, 00:29 | #183 | |
Citat:
Jösses. |
||
2022-02-06, 00:54 | #184 |
|
|
2022-02-06, 01:04 | #185 | |
Citat:
|
||
2022-02-06, 01:51 | #186 | |
Banned
|
Citat:
Som spelare har man alltid tillgång till hela verktygslådan och beroende på hur utmaningen ser ut kan det naturligtvis falla sig så att skallen på skruven (eller spiken) skulle behövt en stjärnmejsel istället för en torx-bit för att bli ordentligt åtdragen. Men ur ett svårighetsgradsperspektiv, att få in V7 till 12 papp på 100 rader jämfört med att få in en platstrippel? Tror att några av de som maniskt spelar V75 varje lördag borde fundera på om rörtången verkligen är det bästa verktygsvalet varje gång man ska hamra in en spik. IMHO. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+8) Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-06 klockan 02:14. |
|
2022-02-06, 12:05 | #187 |
Grymt lirat igår stänkarn! Stort grattis!
|
|
2022-02-06, 14:45 | #188 |
|
|
|