|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-01-30, 20:49 | #61 | |
Administrator
|
Citat:
Fick svar på Twitter. Det handlar om 3 norska system som inte tagits med i beräkningen av värdet inför sista. Varför det blivit så kan de, i nuläget, inte svara på. Fint ändå att han kollade upp detta snabbt Mr Kudrén!
2022-01-30, 21:13 | #62 | |
Citat:
Hur oseriöst som helst. Är inte alla system via filer från Norge registrerade innan spelstopp ska det f@#n inte läggas till rader efter spelstopp. Helt Horribelt att det har skett. Nu hittades 3 extra vinnande rader. Borde det inte vara betydligt vanligare att de ”hittar” 1 000 torsksystem som ska läggas till och utdelningen HÖJS i efterhand? Kanske inte är någon slump att utländska system vinner storvinster vid Burstfinaler med miljonutdelningar… Läggs de till i efterhand så |
||
2022-01-30, 21:38 | #63 | |
Citat:
Ska man få effekt så gör man som finnarna, bojkott och krav på enbart spel från det egna landet...(sen om det hjälper får vi se)... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5) |
||
2022-01-31, 00:57 | #64 | |
Citat:
Omsättnigen och totalvinsten/utdelningen är ju det samma, före och efter hittandet av vinsterna, så vinnarkupongerna måste ju finnas hos ATG, redan när de räknar ut preliminären. Jag skulle också kunna tänka mig att antalet vinstrader från Norge 3,15 av 8,15, är större än förhållandet omsättning från Norge mot omsättningen från Sverige. Men säkert så att norrmännen är bättre på att spela på Vincennes, än svenskarna. /HP |
||
2022-01-31, 11:01 | #65 | |
Administrator
|
Citat:
Galet känns det i alla fall. Men mycket mer svar lär vi inte få. Se hela konversationen på Twitter @gotl4nd
2022-01-31, 11:41 | #66 | |
Citat:
Tydligen har dessa 3,15 extra system funnits med i ATGs system och kostnaden för systemen är medräknade i omsättningen. ATG konstaterar att den programvara som räknar ut det eventuella utdelningarna har missad dessa 3,15 system från Norge och att det"bara" är en felaktig utdelningsprognos. Men det är skandal att ATG har programvara som inte hittar alla kvarvarande rader. Kan detta hända även efter avd 4? är det möjligt att det finns vinnare som inte "Hittats" även efter V4 omgången är klar? Troligen inte. ATG har säkert noggranna kontroller innan de fastställer utdelningen på streckspelen. Men jag misstänker att dessa kontroller görs EFTER att omgången är avslutad. Missen med utdelningen igår öppnar ju för spekulation att det myglas med steckspelen. Jag tror inte ATG själva myglar med streckspelen utan att det i så fall är någon underleverantör av mjukvara de använder som har personal som upptäckt en möjlighet att ändra kuponger under streckspelens gång , alltså innan den noggranna kollen av vinnarrader efter streckspelet avslutats. Lämpligtvis ändrar de kuponger inför avdelning 4 när det som igår var hög omsättning och ett högt värde efter 3 avdelningar. Ny kommer mina Foliehattsteorier 1. Kupongerna lämnas in av "Myglaren" i tid före spelstopp. 3 system lämnas i. 2. "Myglaren" ser att det är större pengar på gång från Vincennes V4. Han har via sin arbetsplats på ett företag som anlitas av ATG hittat en bakväg in i ATG:s datorer och kan ändra sina 3 kuponger inför avdelning 4. Därför hittar inte ATG.s program för uträkning av värdet efter 3 avdelningar Hens 3 system . De 3 systemen har helt enkelt inte 3 rätt efter 3 avdelningar på de rader som lämnats in. Kupongerna får 3 rätt först efter att "Myglaren" varit inne och ändrat sina 3 kuponger så att de har. alla tre kuponger får med de två mest spelade och en av kupongerna ser man till att det finns många streck. Vinner någon av favoriterna får man in 3 V4.or , blir det skräll får man in ett system alternativt väldigt många treor vid trerättsutdelning. 3. Avdelning 4 körs och ATG kör sina kontroller efter att slutresultatet fastställts. - -Oj, grabbar det finns tydligen 3 Norska system som värdeberäkningsprogrammet missade i avdelning 3. - Nisse , kan du kontrollera dessa 3,15 rader en extra gång? Nisse kommer tillbaka efter 3 minuter. - Jo systemen ser korrekta ut. Lämnades in i god tid före spelstopp från Norge och alla 4 vinnare finns med. Jag har dubbelkollat allt och det ser rätt ut. - Ok då fastställer vi utdelningen på V4 till 171 374kr. Om man har hittat en bakväg in i ATG.s system och har möjlighet att ändra sina spel så är väl en omgång som Gårdagens V4 Vincennes med högre omsättning och en svår inledning ett perfekt tillfälle att slå till. Jag tor säkert det är större säkerhetskontroller på de största streckspelen och det visar sig bli mångmiljonutdelning. Jag tror också att det är det faktum att det är utländska spel som kommer i filer från samarbetspartner i andra länder som öppnat upp möjligheten till mygel. Någon som byggt programvara för att hantera utlandsspelen har hittat en bakväg in. Vem minns inte alla spekulationer om sena oddsrörelser på Vinnare/tvilling där oddsen på de hästar som vann "Alltid" gick ner när hästarna i stort sett gick i mål eller tom ändrades efter loppet var avgjort. Dessa oddsrörelser skylldes på att det var de sena utländska spelen som registrerades men tog upp till en minut med att ge effekt på oddsen. Vem minns inte alla spekulationer om att om att alla Storvinster på V75 gick till utlandet. Att de vann opropotionerligt stor del av högvinsterna. Jag kanske har helt fel om mina misstankar , men konstigheter som igår på V4 Vincennes stärker ju inte mitt förtroende för ATG direkt. OM det myglas tror jag inte det är ATG . Det är någon annan som utnyttjat brister i deras datasystem. Ett system vi alla vet att det verkligen inte är perfekt... Finns det en öppning för att mygla så gör någon det till slut Kalla mig foliehatt men det ska inte kunna inträffa att ATG som arrangerar streckspel inte hittar alla kvarvarande system efter 3 avdelningar och att de "hittar" 3,15 system extra när V4 är avgjort. Öppnar ju minst sagt upp för spekulation om varför det överhuvud taget kan inträffa. Min teori om de 3,15 systemen är ju inte helt osannolik? Att de INTE hade 3 rätt efter 3 avdelningar men att kupongerna efter avdelning 4 har ÄNDRATS och nu har 4 rätt. Kupongerna tål att kontrolleras hur många gånger som helst EFTER V4:4 , de har alla 4 vinnare markerade. Senast redigerad av Basse den 2022-01-31 klockan 11:42. |
||
2022-01-31, 12:04 | #67 |
Administrator
|
Jag tror/hoppas ju att inte det fuskas. Men för den som vill anmäla görs det nog enklast på följande länk.
https://www.spelinspektionen.se/om-o...kontaktcenter/
2022-01-31, 13:37 | #68 |
4 dagars avstängning och 3oo€ i böter kom svinet undan med. Sjukt lindrigt
|
|
2022-01-31, 13:50 | #69 | |
Citat:
Att spöa skiten ur vinnaren med vidrig drivning är tydligen en bagatell i sammanhanget för Fransmännen. 300 Euro i böter är ju ett skämt. |
||
2022-01-31, 14:44 | #70 | |
Citat:
Tror du har rätt i att man inte får mer svar. Låter märkligt att de skyller på en systemuppdatering. Den uppdateringen måste ju ha testats innan man gör den, o då borde ju just sådana test som att se till att omsättning och utdelning stämmer vara högtvupp på den testlistan. Men det är ju sådant här som får en fundera på ATGs spelsäkerhet. Man vill ju inte det scenariot som Basse beskriver skall vara sant. /HP Edit: Kollade alla V4or i helgen, och alla visar samma preliminära utdelning som det sedan blev ( på 2 av dem var det 1kr avvikelse), förutom gårdagens V4a från Vinvennes. Nu vet jag inte om norrmännen får spela till alla svenska V4or, men troligen till de i Norge + lördagens på Östersund, samt Vincennes på lördagen och då fanns inte detta felet, som de nu hänvisar till på söndagens Vincennes-V4a. Men är ju inte direkt någon vetenskaplig undersökning jag gjort, ytan bara en snabbkoll. ;-) Senast redigerad av HP den 2022-01-31 klockan 15:10. |
||
2022-01-31, 15:55 | #71 |
Lite skumt är det, nr 3 REBELLA MATTERS ev utdelning är 1 330 196 KR känns inte det som en ensam norsk spelare ? Men norska system var ju inte med i det eventuella värdet inför V4-4, Hmm
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+50) |
|
2022-01-31, 17:01 | #72 |
|
|
2022-01-31, 17:29 | #73 |
Kanske buggen från den senaste systemuppdateringen som påverkar mina live-spel också då..
Har alltid lagt mest tid/omsättning på sportspel live(NHL och fotboll) och där har den senaste tiden spel blivit lagda trots odds-sänkningar under tiden spelet bearbetats. Endast oförändrade odds eller höjda odds ska leda till att spelet läggs annars ska jag på nytt godkänna det nya sänkta oddset innan spelet läggs. Oehört irriterande problem som inte funnits tidigare och man känner sig lurad varje gång det sker. Hästspel omsätter jag inte många procent på och än mindre har det blivit efter en "radda" i mina ögon tveksamma(felaktiga) domarbeslut för en tid sen. Ska det nu gå att fuska in system efter spelstopp så får nog spelet på hästar ligga på is tills spelsäkerheten är tillbaka. Fy f@#n om man hade räknat med en vinst på 279k och det istället hoppar in 171k på kontot igår. Trist.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5) |
|
2022-01-31, 21:29 | #74 | |
Administrator
|
Citat:
Buggen har tydligtvis funnits ett tag men inte uppdagats tidigare. Jag gillar verkligen att han tar frågan på allvar och kollar upp det hela. Kudos till Mr Kudrén för det! Hela konversationen finns på @gotl4nd på Twitter för den hugade!
2022-01-31, 21:59 | #75 | |
Citat:
|
||
|