|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-01-11, 16:30 | #1 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3135Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
V75 Gävle 15 januari
LÄTTA TANKAR SOM LÄTTAT ANKAR för 8 kr.
Avd 1: Voltstart, jag tar alltid nr 1 där och den här veckan ser det t o m ut som en tänkbar spik! 1 SOUL TAN med Ohlsson kanske kan leda hela vägen. Avd 2: Oskar Kylin Blom blev både kusk- och tränarchampion på Gävle 2021. Han har nog vässat 7 BÄCKLÖS FARON till detta. Sen är det ju detta med norska kallblod som kommer till Sverige. 9 GOMNES FAKS har ju en strålande resultatrad och får komma med på kupongen. 14 NÅRJE är en annan norsk som vunnit en hel del i Sverige med samma kusk. Tänk på att det är spårtrappa här! Sen funderar jag på 10 SOLDHÖJDENS DRAKE. Förr sa man ju att man alltid skulle passa Torbjörn Jansson på kallblod. Gäller det fortfarande? Avd 3: Långlopp där jag bara har kryssat för 5 MR GOLDEN QUICK som är en följehäst som jag tvångsmässigt tar med. Men det lär väl krävas några fler än denna Jorma-skräll? Avd 4: Tänkbar spik på 13 CARRY CASH men eftersom jag alltid tar nr 1 i volt så måste 1 NIKKI MINAJ med. Avd 5: 1640 auto och Lex Jens säger 5 MR CARIOCA. Tja, varför inte? Avd 6: Klass I-lopp över dryga tre kilometer. Jag får ingen direkt känsla för någon här. Får nog invänta tankar från folket. Avd 7: Min följehäst 10 EDDY WEST åker så klart med. Sen har ju champion Kylin Blom en riktigt bra häst i 6 MOROTAI DEGATO som i dagsläget är streckad på 3%. Den får ett streck. Ja, detta var mina spontana start-tankar för 8 kr. Sen får det fyllas på under veckan. |
2022-01-14, 11:44 | #2 |
Gomneks Faks är struken. Det förändrar ju en del.
|
|
2022-01-14, 15:08 | #3 |
Daniel Berglund och Jens Sjödèn V75 Gävle på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) Senast redigerad av hoola den 2022-01-14 klockan 17:56. |
|
2022-01-14, 23:43 | #4 |
Skall iväg så slängde in rätt rad ikväll
V75 Inlämnat: 2022-01-14, 23:36 Gävle Lördag 2022-01-15 Start: 16:20 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7, 8 (11, 4) 2: 7, 10, 14, 15 (13, 4) 3: 3 Milligan's School (7, 11) 4: 1, 2, 8, 10, 12, 13 (11, 5) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 3) 6: 3 Borups Tornado (4, 5) 7: 10 Eddy West (5, 9) 3x4x1x6x12x1x1 = 864 rader. 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr. Rättningskod: KKL TKS STB
2022-01-15, 10:00 | #5 |
Spelvärde hintar om singelstreck på lågtprocentare i avd 6. Nyfiken på den, någon som vet deras spikar?
|
|
2022-01-15, 10:09 | #6 |
Nårje struken i avd 2. Då blir det att göra om systemet från början igen
/ TT |
|
2022-01-15, 10:23 | #7 |
Banned
|
Vid en första anblick såg Gävle-omgången helt iskall ut men efter att ha plöjt lopparkivet och - framför allt - fått hjälp i tippandet av Tillmann och de andra spelexperterns på ATG.se så tycker jag att det ser jätteintressant ut. Jag tror inte att det blir någon miljonutdelning, det är lite för skiktade fält för det, men tveksamheter hos flera av de topprankade ger hyggliga chanser att få in vettiga vinnare till anständiga odds. Inte helt osannolikt att ett par hundra på rätt trippel (och hoppa streckspelen) kan vara rätt strategi idag.
Det tidiga spelarkollektivet har gjort Ulf Ohlsson till favorit i första med 1Soul Tan. Som det verkar på att Ulf leder volten och ska ha en hygglig chans att vända bort springspåren. Men hästen - även om den har bra facit från spets - är väl egentligen ingen bronshäst? Jag tror inte att den skulle klara av att få exempelvis 8 Arch Lane tryckandes utanför sig, säg första 500 på sista varvet. När man som jag dessutom inte ens tror att den kommer till spets - ja, då är stekningen given. Oskar KB är en friskus, totalt obrydd innan loppen kring motstånd, startposition osv. Lika ofta står han efteråt och är lite missmodig över hästens prestation och/eller sin egen kuskinsats. Nu får man dock ge honom cred för championatet på hemmabanan ifjol och han borde väl kunna voltstartförutsättningarna minst lika bra som Puffe? Han tippar sig iallafall etta med 6 Double Trouble, en indikation så god som någon. Kommer han iväg på rätt sätt öppnar det upp för följetongen 7 Anchor Man. Äntligen en kusk. Man blir ju f-n förbannad när man tittar i lopparkivet och blir åsyna vittne till hur ordinarie kusk i lopp efter lopp aktivt söker sig ner i tredje invändigt - med loppets bästa häst - för att få luckan 220 meter kvar och en ”hygglig placering”. Nej, finns det någon rättvisa här i världen så får Ankaret överta in i första sväng och sedan är det spets och slut. Vinner förmodligen även från dödens, utanpå solbrännan. Om man letar skrällar så lyfter jag helst fram 2 Just Celebration. Vad han spurtade sista 150 när luckan kom, senast när han vann. Kommer han bra på det och mina föregående spekulationer kommer på skam - varför inte? OKB låter väl egentligen också rätt optimistisk med sin styrning i avdelning 2, 7 Bäcklös Faron. Ska tydligen vara rejäl och Oskar räknar med att bli släppt till spets. Eftersom det låter lite tveksamt från favoriten 14 Noreg (stryka?) och det egentligen inte finns några kanoner i loppet (10 är väl lika gammal som 7?) tänker jag att det här kan vara en bra utgång. Ger över 4 ggr på svenska spel. Bedövaren - nåja, men ett roligt platsspel, blir 2 Dirty Harry Växus. Spetsar väl initialt här och kan få precis samm lopp som han fick för tre starter sedan, vinnarhålet och lucka precis i rätt tid. Slog iaf kometen och gubben då. 3 Milligan's School har spelarkollektivet gjort till megalampac i guld. Typisk ”bör vinna - trots att den var riktigt dålig i senaste starten”. Nä, det här är ingen bra favorit. Kastar numera in handduken när han känner att det inte går. Jag gör det enkelt för mig och förordar firma Båth - Adielsson och 7 Global Adventure. Kommer att komma ut fräsch, taggad, har slagit favoriten i alla de tre lopp som de mötts, har inget emot fullvuxen distans och får andrapar utvändigt efter att Spickelbacken kört fram i dödens.. Vad ger han till slut? 4 ggr? Riktigt bra spik att luta sig emot. Två av de tre förstarankade i storloppet kommer från Jörgen Westholms stall. Den ena av den, megalampan, gör man allt för att hon ska förlora, får ett femtespår i volten, ”fel” sulky osv. Den andra är vrång och svår, missgynnas av omstarter osv. Känns det då inte som om det behövs ett par ägg för att göra en omelett? Hygglig procent och bra vinstodds på SvS. Om Olofssons 15 Ava inte varit så under isen så hade det varit mitt första bud, men nu vettefan om hon ens kommer med på tvillingen - vilken så klart är alla på sistavolten? Edit: har helt missat att 11 Saga Doc blir rejält kuskförstärkt. Behöver förmodligen ett par lopp i kroppen men letar man efter en stänkare så får man inte vara så knusslig. 3% och 15ggr. I avdelning 5 är jag inte alls överens med spelarkollektivet. Det är ju för f-n inte första heatet i elitloppet vi pratar om! Ingen av favoriterna är några sprintrar, ingen av dem har någonsin sprungit en 12-tid - och nu ska de plötsligt vara helt överlägsna Richtertränade 4 Billy Idol med Jorma Kontio i sulkyn från fjärdespår bakom bilen över Gävles korta upplopp? Det skrivs om att han vikit ner sig i ett par lopp på slutet och det ju vara sant. Men innan dess har han ju tre vinster på distansen. Från ledningen. Eventuellt, säger eventuellt, kan Torbjörn Jansson ställa till det med 5 Mr Carioca men jag hoppas att Tobbe besinnar sig och inser att Jorma inte kommer att ta några fångar, kryper ner i rygg och ger bra utdelning på tvillingliret. Platsspelet i loppet är 7 Rocket Boy. Helt borttappad av spelarkollektivet. Det här är en bra häst! Vågar inte tro på att den vinner men kan absolut vara på plats - även från dödens. Ger hyfsat odds på SvS. Var inne på Berghs 1 Jano di Quattro efter att ha sett monsterliopet senast (dödens 2640 meter), inte minst för att det finns tveksamheter hos flera av de andra startande (distansförmåga). Men jag får nog vika ner mig till slut. Nurmos verkar så oförskämt optimistisk kring favoriten. Öppnar bra från sitt spår och jag tror hellre på den i spets. Och sen är det förmodligen spets och slut. 35% är ok, även om den kommer att trenda uppåt under dagen. Sista avdelningen och Sveriges bästa Ida ställer hela det samlade, garvade travkusk-kollektivet schackmatt! Läste att Berglund tycker att 5 Dark Roadster är missgynnad av distansen - det tror inte jag. Jag tycker att det här är en hårding och har gjort bra prestationer, från dödens och mot bra motstånd. Nån skrev också att Ida inte skulle köra i spets idag eftersom hästen redan är klar för final - det tror inte jag på. En kusk som körde in knappt ett par hundra tusen ifjol, som fick sin första V75-seger i hästens förra start, där hon enligt hennes egen utsago ”tar spets om hon vill”, kan väl inte vika ner sig, det första hon gör, särskilt inte när värsta hotet i praktiken startar med 20-30 meters tillägg? Kör Ida, Kör! 17% på spelet och jag fick 7ggr på SvS igår. 10 Eddy West är ju en jäkligt bra häst, men börjar ju med ett tråkigt utgångsläge och kusken är ju inte top10 i Sverige när det gäller att köra bakifrån. Undrar dessutom om inte de senaste loppen, får ju i princip alltid köras hårt bakifrån, kan ta ur sin rätt. Väljer Sjöström ett snällare upplägg här än senast, eller fastnar bakom nån annan pellejöns som ska ut i spåren 700 kvar, så blir det inte helt enkelt att hinna fram på det korta upploppet. Då tror jag mer på 3 Dats so Cool, som nu kanske får ”sin” rygglöpning, Erik A i sulkyn borgar för att alla chanser till vinst tas tillvara. Bra odds (15ggr) på tvillingen 3-5 blir det iaf. Senast redigerad av Stankarn den 2022-01-15 klockan 12:16. |
2022-01-15, 10:25 | #8 | |
Citat:
Vad jag läst så handlar det om klassiska kombon Kontio/Nurmos som är deras spik där. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+25) |
||
2022-01-15, 10:41 | #9 |
Är du säker på det? Trodde det var Borups Tornado.
Märklig omgång f.ö, nog aldrig varit med om att tre av mina förstarankade blivit strukna.. Borups och norrmännen i kallblodsloppet. |
|
2022-01-15, 10:50 | #10 | |
Citat:
"Vi fick kasta alla första tankar i papperskorgen, för VAD ÄR DET FÖR PROCENT? Givet att spika!" Ok, isf tolkade jag rubriceringen fel. Tack. 3140m och franskstammat, förmodligen bästa hästen. Varit ifrån men Nurmos slarvar ju inte med träning. Dock flera genetiska stayers i loppet. Var är tex botten i Ilos Sansibar (e. Love You)? |
||
2022-01-15, 11:04 | #11 | |
Banned
|
Citat:
|
|
2022-01-15, 11:10 | #12 |
Jaha, Borups Tornado struken.
|
|
2022-01-15, 11:11 | #13 |
|
|
2022-01-15, 11:20 | #14 |
V75
Inlämnat: 2022-01-15, 11:00 Gävle Lördag 2022-01-15 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7, 8, 11, 12 (4, 5) 2: 7, 10, 13, 15 (4, 8) 3: 3, 7, 11 (12, 8) 4: 13 Carry Cash (12, 10) 5: 1, 2, 3, 4 (12, 7) 6: 5 Art Brown (4, 1) 7: 9, 10, 11 (5, 3) 5x4x3x1x4x1x3 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: GFL RDX QRP Avd 1 Frågan är om Soul Tan verkligen leder runtom... känns för osäkert för min del. Garderar och hoppas Erik kan ge 12 Axl Brown en bra resa. 5%. Avd 2 Några sticker ut kapacitetsmässigt, men lite tappad är väl ändå 15 Lome Storm just nu till 8%. Avd 3 Milligan School jättefavorit, men den blandar och ger. Kanske får fuska bort detta loppet nu, då den troligen får bestämma i ledningen. Hästen brukar inte vika ner sig i första taget då. Streckar ändå Global Adventure, som dock återkommer efter lite vila men tycker inte det ska skilja så mycket som det gör nu mellan den och favoriten. Remarkable Feet åker med på formen. Avd 4 Spik på Carry Cash 49%. Borde vara en vettig chans. Avd 5 Klurigt sprinterlopp. Tre mest betrodda står bra till. 1 Stojweiler One 5% trodde jag på en del senast som skräll och den gick bra när luckan väl kom. Kan få en bra resa nu. Avd 6 Spik Art Brown 21%. Står på tur. Avd 7 Tror det blir hårt tempo. Jaques Noir får smyga med bakom Eddy West och Indy Lane. Vinner med en nos. Hade varit en rolig skräll i avslutningen. Lycka till idag allihopa! Senast redigerad av Nobleflash den 2022-01-15 klockan 12:07. |
|
2022-01-15, 12:20 | #15 |
De tre senaste V75-omgångarna har bolagssystemet haft sex rätt och delat ut drygt 5'. Idag är det dags att slå en sjua.
1) 1 r7-8 (1 har vunnit 12 av 13 starter från ledningen. Erfarne proffskusken Ulf O vänder bort startfållan och tar ledningen Han har valt att köra 1 och inte tredjefavoriten 8. SoS och vi inleder med en spik till 27 %) 2) 3,7,10,13,15 r8-5 (jag är rudis på kallblod och streckar favoriterna plus min favoritkusk Erik) 3) 3 r7-12 (min gamle tränare och vän KG Holgersson sa alltid. När din häst kommer ut på tävlingsbanan vet han vilka kamrater han kan slå och inte och bestämmer sig för att kämpa eller ge upp. Milligan's School är en intelligent häst och ser, att detta gäng slår han alla dar i veckan. SoS och spik) 4) 1,8,9,10,12,13 r11-15 (Westholm hissar varningsflagg för den stora favoriten trots springspår, bra distans och kommer från fyra raka segrar. Jag varnar för ostreckade 9, som sett fin ut med byngliga lopp ett tag. Gardera rejält) 5) 2,3,4,7,9 r12-6 (3 satt inlåst i vinnarhålet senast i V75-finalen. Han blir min vinnare här och spik på top 7. Favoriten 2 trivdes inte riktigt med isbana senast men gjorde ändå bra ifrån sig från dåligt spår. 4 är ständigt hårt betrodd och trivs på den korta distansen. Känns blöt sista biten mot mål. Hemmahästen 9 kan få en vilsam resa och få lucka till slut. 7 är ett lyxstreck) 6) 1,4,5,8,11 r9-2 (stayerloppet är en svår nöt. 5 är alltid hårt uppskruten och betrodd. Får bli min förstahäst med Erik. Favoriten 4 återkommer efter ett halvårs uppehåll. Form? Finske 11 kommer med fyra raka vinster i mediokra sällskap. Berghtränade 1 är urstark men starttrög som en fullastad oljetanker. Bortglömde 8 ser stark ut) 7) 3,5,9,10 r8-6 (klasskillnad mellan de tävlande. Streckar de fyra favoriterna) Kostar 1500 kronor. Ingen jackpot idag. Lycka till!! |
|
|