|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-01-09, 16:27 | #1 |
Par times
Hur fort behöver hästen springa för att vinna i Guld?
Hur fort behöver hästen springa för att vinna Klass II? Eller: Vilken kapacitet krävs för att vinna i Guld? Vilken kapacitet krävs för att vinna Klass II? Det är statistik som jag gärna vill ha. Det kallas "Par times" i amerikanska/engelska böcker hur man spelar på hästar. Kan någon tipsa om webbsida eller bok som har sådan information? "When the handicap rank matches the betting rank, the horse probably is not an overlay and should not be bet". |
|
2022-01-09, 18:17 | #2 | |
Citat:
Omöjligt att svara på och finns inga böcker om detta...
YNWA --------------------------------------------------- Sverige är förlorat - välkommen kaos! Senast redigerad av Fulsprit den 2022-01-09 klockan 18:27. |
||
2022-01-09, 20:01 | #3 |
Du har rätt i att alla lopp är olika och att banunderlag, väder, spårlottning, taktikval etc påverkar. Men det borde ju trots allt gå att få fram ungefärliga tider? Var krävs oftast omkring för tider för att vinna en division. Sen finns det ju en viss varians som beror på en mängd olika faktorer. Frågan är som sagt hur mycket man tjänar på att få ut den informationen. Jag tror ganska lite. Men det är ju inte omöjligt att plocka fram? |
|
2022-01-09, 20:37 | #4 | |
Citat:
Har släppt ett antal böcker med tider mm... Kanske är det du söker? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heuer (+50) |
||
2022-01-09, 20:40 | #5 | |
Citat:
Travkonsulten är bra. Har alla hans travböcker. Men tror inte han har fokus på vinnartider i de olika divisionerna. Däremot brukar han fokusera en del på bästa tid sista 500m och liknande. |
||
2022-01-10, 04:37 | #6 | |
Citat:
Det finns två personer som kan ha statistik om vinnartider i de olika klasserna i V75. De är Mikael Sandlin och Jens Sjödén. Jag läser Sjödén varje vecka i Travronden, men han skriver aldrig någonting om tider. Han hoppar över ämnet, vilket jag anser vara felaktigt. Jag har alla Sandlins böcker, men jag kan inte minnas att Mikael har skrivit någonting om vinnartider i V75. Angående tidernas betydelse i spel på hästar så kan jag roa med ett citat från en av mina böcker: "Time is important only when you are in jail". Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
2022-01-10, 05:44 | #7 |
Kort sammanfattat beror sluttiden extremt mycket på hur loppet utspelade sig.
Taktik-lopp = ingen märkvärdig slut krävdes och den sämre tiden säger inte att prestationen var särskilt mycket sämre. Över-pace = om det var någon som fick bra lopp och blev framdragna kan tiden se väldigt mycket bättre ut än den är. Det här med tider är mycket rörigt numera. På 80-90-talet kunde man säga att om den eller den hästen kunde den eller den tiden kommer den att vinna i den eller den klassen. Fel sak att lägga väldigt stor vikt vid. Ungefär samma som värmningar som numera sällan görs med tävlings-balans/-utrustning. ( Det är numera oftast först i provstarterna man får hygglig bild som t ex kan leda till avslag. )
|