|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-01-08, 13:05 | #1 |
Jokersystemet och ATG Tilllsammans
Hej,
Jag har startat ett lag på ATG Tillsammans med lite släkt och vänner och jag använder Jokersystemet. Finns det något sätt för de som inte har Jokersystemet att följa hur det går?
2022-01-08, 13:18 | #2 | |
Citat:
Hur använder jag Jokersystemet till att spela på "ATG Tillsammans"? På ATG Tillsammans måste du först och främst välja "Ladda upp fil" istället för det förvalda "Fyll i kupong" när du aktiverar din omgång. När du sedan ska lämna in ditt system från Joker trycker du på "Spela", följt av "Via ATG Tillsammans". Du länkas nu till ATG Tillsammans där du blir ombedd att välja lag som spelet ska lämnas in för. Därefter följer du instruktionerna från ATG. För att visa dina lagkamrater hur systemet är uppbyggt, samt för att de ska ha möjlighet att följa systemet lopp för lopp, rekommenderar vi dig att kopiera in länken från ”Dela ditt spel” i kommentarsfältet på ATG Tillsammans. Du får fram delningslänken via menyn som finns under ditt systemnamn i Jokersystemet. När dina lagkamrater öppnar länken kan de trycka på ”Översikt” för att se hur systemet är uppbyggt, samt ”Visa resultat” för att följa systemet lopp för lopp. |
||
2022-01-08, 13:22 | #3 |
Toppen, tack!!
2022-01-08, 15:13 | #4 |
Jag köper andel av vargen ibland på V75 och han kör jokersystem. Jag har ingen aktiv prenumeration just nu men inga problem att följa det i den länk jag får. Dock aldrig skapat själv så kan inte detaljerna men det är nog väldigt enkelt.
|
|
2022-01-08, 15:41 | #5 | |
Citat:
Det stämmer bra. Man behöver inte vara prenumerant för att följa färdiga system. Det behövs bara för att kunna lämna in själv.
2022-01-08, 16:01 | #6 |
Brukar köpa det några månader på sommaren , men känns som en onödig hundralapp per månad för att göra ett rätt okomplicerat abc system 1-2 ggr i månaden resten av året. Då får atgs gratisverktyg duga.
|
|
2022-01-08, 16:34 | #7 | |
Citat:
Helt obegripligt att så många håller fast vid "Jokern"....bara för att... Det som en gång var det enda givna alternativet är idag bara dyrast utan att vara bäst.
2022-01-08, 16:46 | #8 | |
Citat:
Själv ser jag användarvänligheten som en fördel jämfört med atgs reduceringsverktyg. På sommaren när jag spelar lite mer så är det väldigt bekvämt att kunna börja bygga ett system samtidigt som det pluggas och sen kunna stänga och öppna det väldigt enkelt under dagen. Dom försöker ju nu t ex erbjuda färdiga system som bygger på bl a spelvärdes rank som ett försök att försvara att det kostar så mycket mer än liknande reduceringsverktyg. |
||
2022-01-08, 17:16 | #9 | |
Citat:
Inte ens Spelvärdes spelförslag kräver mer avancerade program än t ex gratis-varianten speltjanst.se. Vad som gör web-Jokern särskilt mycket mer användarvänligt än gratisvarianterna ser inte jag.
2022-01-10, 20:01 | #10 | |
Citat:
Men angående "Jokern" jag tycker att kortkommentarerna från dom 5 senaste starterna presenteras smidigt där ... bra om man vill leta skräll i en lunch v4 e något ... vet att dom finns hos ATG men gillar smidigheten här. Finns dom i några av dom andra reduceringsvertygen? |
||
2022-01-10, 21:44 | #11 | |
Citat:
Om loppkommentarerna är viktiga är det bara Jokersystemet som gäller. Ensamrätt. När det gäller "erfarenhet av Joker" så är den rätta frågan vilka reduceringsprinciper du använder dig av. Om det bara handlar om ABCD-system och/eller utgångar så räcker gratisalternativen mer än väl. Och för de som håller sig fast vid Jokersystemet vill jag påminna om att det inte rekommenderas utdelningsvillkor alls när det är Jackpott. Inte förrän efter spelstopp räknar Jokern hyggligt rätt. Men det har man ingen nytta av 10-20 minuter före spelstopp. Anledningen är att extrapengarna väger för tungt innan all omsättning verkligen är inne.
2022-01-10, 22:06 | #12 | |
Citat:
... blir väl lätt så att man stannar där man är. Så visst borde man testa mer! |
||
2022-01-10, 22:23 | #13 | |
Citat:
Då är det väl nästan smartare med ett utdelningssystem som räknar utan jackpot och så kan man lite grovt ta potten multiplicerat med 2? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5) |
||
2022-01-10, 22:43 | #14 | |
Citat:
Ditt resonemang stämmer ganska bra men du måste ändå göra en uträkning av kvoten 7-rättspott / 5-rättspott vid tidpunkten för ditt spel. |
||
2022-01-10, 23:29 | #15 | |
Citat:
Jo, att man behöver räkna är ju ett måste. Men det blir ju enklare att räkna (utan jackpot) och sen lägga till en ungefärlig pott vad den kommer sluta på än att tänka, vad är den exakta omsättningen just nu, hur stor procentuell andel av potten utgör jackpotten just nu... det blir ju krångligare att hålla reda på. |
||
2022-01-10, 23:42 | #16 | |
Citat:
Kanske. Men det allra bästa är att ta hjälp av ATGs JP-prognos och mha den uppskatta den slutliga omsättningen. ( De är skrämmande bra på det! ) På det sättet ger man rätt vikt till extrapengarna i förhållande till omsättningen. De program som naivt räknar på "aktuell oms vid inlämning" överskattar alltid utdelningen på alla utfall.
2022-01-11, 00:12 | #17 | |
Citat:
|
||
2022-01-11, 05:38 | #18 |
Vilket. I BaraTrav.se.
Där knappar man in vad den slutgiltiga 7r-potten ungefär kommer att sluta på. Det som blir kvar är Spel%-förändringen. Men det ger ett betydligt mindre fel än Jokerns ständiga överskattning pga extrapengarna.
2022-01-11, 07:41 | #19 | |
Citat:
2022-01-11, 11:28 | #20 | |
Citat:
Själv använder jag egenskapat program för att få just dom funktioner som jag vill ha. Apropå ATGs JP-prognos undrar hur dom räknar ut HK ” HaveriKoefficienten ” Senast redigerad av GGS den 2022-01-11 klockan 11:30. |
||
|