|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2022-01-10, 15:44 | #31 | |
Citat:
Men jag vet inte om dessa skriv fel ställer till några större bekymmer för de som ev läser mina inlägg. Men om magister Scandalplay ( snygg hopskrivning) har problem med mina inlägg så är det bara att ignorera mitt nick. Stalltips ! Travtips är väl förresten din specialitet ? Eller är du en sån där gnällig efterhands filur ? Vad tycker du själv ? Ok kanske lite offtopic men särskrivning är väl oxå ganska offtopic på en travtipssida. Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-01-10 klockan 15:45. |
||
2022-01-10, 21:02 | #32 | |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3135Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Efter handaren borde skriva i hop det som bör skrivas i hop. Men hen kanske bara är medvetet skämtsam, va vet jag. |
|
2022-01-10, 21:38 | #33 | |
Citat:
|
||
2022-01-10, 22:42 | #34 | |
Citat:
Särskrivningar ÄR tecken på okunskap och bristande bildning. Mitt inlägg började med "Jag räknar inte med att du ger mig rätt". Så rätt jag hade! Att tillstå att hen hade fel skull innebära att hen sjävmant hade trillat från sin självbyggda piedestal.En attityd som Travpunktens numera fåtaliga medlemmar så väl känner igen hos loke 1. Och så riktigt off topic: när jag för ett antal år sen flyttade inom Göteborg skedde det med Guldhedens Flyttexpress!Som trots namnet har sitt kontor i Askim... |
||
2022-01-11, 08:58 | #35 |
Otroligt att följa debatten om vilka banor V75 och andra spel körs på - travet är numera så etablerat såsom dagligt- och kvällsnöje! Inte mången bryr sig om varthän hästarna kutar! Det kan vara i söder, eller i norr, till och med i våra grannländer - travspelare är vanemänniskor å det grövsta och det kvittar i vilken kommun eller land tävlingarna företas... Det är enkom ett fåtal som förfasas över att detta sker...
"Åhh, djävulens påfund - tävlingarna går på Åmål"... "Ohh, no! Tävlingarna går på Vaggeryd...". Ändå så spelas det utan att man kan se någon större spelnedsättning vad gäller omsättning! Kamma er! Travspelare är torskar, de flesta av oss!
2022-01-11, 10:33 | #36 |
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3135Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Det var inte så jag menade Efterhandaren, jag citerade bara Wikipedias beskrivning av särskrivning. Jag tycker du ska fortsätta att skriva inlägg i V75-tråden. Jag läser alltid dina inlägg trots särskrivningarna. Jag ber om ursäkt för min språkpolisaktighet Ska skärpa mig!
|
2022-01-11, 12:11 | #37 | |
Citat:
Är det nån som skall skärpa sig så är det den som gör fel och det vet alla tre involverade i detta ämne vem det gäller. |
||
2022-01-11, 12:48 | #38 | |
Citat:
Minns när jag (som är svårt-ordblind) var på en föreläsning med Martin Ingvar, läkare, professor och fd vice-rektor på Karolinska sjukhuset. Brevid mig satt en kompis syrra som jobbat som gymnasielärare i svenska språket i hela sitt liv. Hon noterade flera stavfel och särskrivningar när professor Martin Ingvars antecknade på en white board. Vill bara nämna att Martin Ingvar är en av Sveriges mest framstående och välkända hjärnforskare. Det är kanske läge att du Scandal Play kontaktar honom och ger honom en språklig uppsträckning? |
||
2022-01-11, 13:21 | #39 | |
Citat:
Kvintessensen m.a.o. är att stav fel och sär skrivningar snarare är en till gång. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+10) |
||
2022-01-11, 14:03 | #40 |
Administrator
|
Hörni!
Sluta tjafsa nu. Jag, och de flesta med mig, har inget som helst intresse för vad ni gör/gjort på en annan sida på nätet. Gällande språket så tror jag de flesta klarar av att läsa och förstå vad som menas i de texter som skrivs här och att då hugga och racka ner på varandra är endast otrevligt och inte särskilt vänligt. Så släpp nu detta och ägna er åt att diskutera travet och sånt som hör till det. OK??
2022-01-11, 17:28 | #41 | |
Citat:
En sk “ halmgubbe “ dvs det påstådda sambandet är hittepå och kan väl inte annat tolkas än lågbegåvade? Einstein kämpade också med sin stavning. Over and out! |
||
|