Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-01-07, 17:29   #1

Reg.datum: apr 2020
Sharp$: 1256
Standard

Startlistor

Sen "urminnestider" har man hos ATG-ombud kunnat hämta startlistor till V75 m.m.
Nu har den utfattige Skarplöth inhiberat dem av kostnadsskäl, fick jag idag veta hos min tobakist.
1. Det finns äldre som inte har nån dator.
2. Det finns äldre som har en dator men kanske inte skrivare.

Det kan också finnas såna som tills nu gärna suttit hos sitt ATG-ombud och kladdat sina tips i startlistorna medan de passade på och köpa nåt där (fika?).
En kedjereaktion som kan gå ut över ombudens övriga omsättning.
Vad tycker du om det?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), yxbackarteddy (+20)
Supervisor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 17:43   #2

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 7517
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Supervisor Visa inlägg
Sen "urminnestider" har man hos ATG-ombud kunnat hämta startlistor till V75 m.m.
Nu har den utfattige Skarplöth inhiberat dem av kostnadsskäl, fick jag idag veta hos min tobakist.

Det kan också finnas såna som tills nu gärna suttit hos sitt ATG-ombud och kladdat sina tips i startlistorna medan de passade på och köpa nåt där (fika?).
Vad tycker du om det?
Det är uselt. Hoppas att omsättningen sjunker för att de gör den ena besparingen efter den andra. Programmen var bra att kludda i. Och precis som du säger folk skrev i dem o tog en fika hos ombuden.
Efterhandaren (+5)
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 17:52   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 58366
Standard

Citat:

Vad tycker du om det?
Miljöskäl enligt Bengt Adielssons krönika i expressen idag har atg angett som skäl. Han är också kritisk till det.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 18:37   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Miljöskäl enligt Bengt Adielssons krönika i expressen idag har atg angett som skäl. Han är också kritisk till det.
OK. Kostnadsskäl sa tobakisten... men självklart skall jag läsa om det i Expressen.
Gammal 2022-01-07, 18:42   #5

Standard

Citat:
OK. Kostnadsskäl sa tobakisten... men självklart skall jag läsa om det i Expressen.
"ATG fortsätter att trampa på de stamkunder som varit med att bygga verksamheten.

Nu drar man in gratisprogrammen.

Det sämsta i det sammanhanget?

Man hänvisar till miljöskäl.

Vilket sanslöst hyckleri..."

Det var inte mer än så.Tror inte Skarplöth bryr sig.
Kocken14 (+5)
Gammal 2022-01-07, 18:49   #6

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15185
Standard

Citat:
Kostnads skäl ? Tja om ATG vill spara pengar kan dom ju börja med Kanal 75 och ATG live. Kanal 75 är ju ett skräckexempel på skyddad verkstad.
Staketkusken (+75)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 18:51   #7

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5437
Standard

ATG vill väl utarma allt som är socialt kring spelet. En fika hos ombudet eller en upplevelse på banan är något som är historia..
De är nog nöjda när alla sitter framför sin egen dator hemma .
Man kan ju fan knappt spela längre på banan. Även att det är helt avfolkat nu för tiden så ska man spela på mobilen på plats.
Enda gången Skarplöth ses är ju när inlämningen kraschar när många ska spela.
Lät ju nästan som att det är vi spelares ansvar att inte spela för nära inpå spelstopp.
Det var bättre förr..
Alltid fulla restauranger på Åby med härlig stämning och spelbongar över hela bordet.

Jag är inte bitter ,bara ledsen på att helt tappat intresse av att gå på trav
Gotland (+5), Ace (+5)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 20:25   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
ATG vill väl utarma allt som är socialt kring spelet. En fika hos ombudet eller en upplevelse på banan är något som är historia..
De är nog nöjda när alla sitter framför sin egen dator hemma .
Man kan ju fan knappt spela längre på banan. Även att det är helt avfolkat nu för tiden så ska man spela på mobilen på plats.
Enda gången Skarplöth ses är ju när inlämningen kraschar när många ska spela.
Lät ju nästan som att det är vi spelares ansvar att inte spela för nära inpå spelstopp.
Det var bättre förr..
Alltid fulla restauranger på Åby med härlig stämning och spelbongar över hela bordet.

Jag är inte bitter ,bara ledsen på att helt tappat intresse av att gå på trav
Därför man verkligen kan ifrågasätta om alla miljoner som läggs på att hålla de i många fall undermåliga travanläggningarna i landet , tror det är 23 st, i tävlingsbart skick När inga längre besöker dom. 99 procent av spelarna är inte på plats och bryr sig knappast om var loppen körs. Tänk vilka pengar som kunde sparats genom att dra när antalet tävlingsbanor med 1/3 utan att det skulle få några som helst negativa konsekvenser för omsättningen.
Staketkusken (+1)
Gammal 2022-01-07, 20:35   #9

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Därför man verkligen kan ifrågasätta om alla miljoner som läggs på att hålla de i många fall undermåliga travanläggningarna i landet , tror det är 23 st, i tävlingsbart skick När inga längre besöker dom. 99 procent av spelarna är inte på plats och bryr sig knappast om var loppen körs. Tänk vilka pengar som kunde sparats genom att dra när antalet tävlingsbanor med 1/3 utan att det skulle få några som helst negativa konsekvenser för omsättningen.
Skulle inte förvåna ett spår om ATG resonerar så...vilket på sikt kommer att snarare forcera undergången...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 20:46   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Skulle inte förvåna ett spår om ATG resonerar så...vilket på sikt kommer att snarare forcera undergången...vi får si...
Det är dock inte spelbolaget som bestämmer det.
Gammal 2022-01-07, 20:50   #11

Standard

Citat:
Det är dock inte spelbolaget som bestämmer det.
Både ja och nej...
Gammal 2022-01-07, 21:11   #12

Standard

Citat:
Både ja och nej...
Nu i januari och februari kunde man kört alla lopp på några få banor och lagt resurserna på att hålla dom i tävlingsbart skick. Istället körs det på massor av banor och banpersonalen får kämpa dag och natt för att kunna köra lopp där en eller ett par gånger per månad. Läktarna gapar tomma. Varför ?
Gammal 2022-01-07, 21:49   #13

Standard

Jovisst, förstår hur du tänker, men jag tror att denna "optimering" skulle utarma travsporten på sikt...
Gammal 2022-01-07, 21:59   #14

Standard

Min (ibland) kloke son, sa för ca 10 år sedan-Farsan, travsporten kommer att vara död om ca 20 år...jaha och varför, svarade jag-Den attraherar inte ungdomar, svarade han...längre än så kom vi inte i den diskussionen...
Gammal 2022-01-07, 22:38   #15

Standard

Citat:
Jovisst, förstår hur du tänker, men jag tror att denna "optimering" skulle utarma travsporten på sikt...
Det hade kanske varit korrekt för 25-30 år sedan när dom som ville se travlopp fick besöka sin lokala bana. Men så är det inte längre och kommer aldrig att bli. Är det något som utarmar travsporten på sikt så är det detta konservativa och nostalgiska tänkande som inte är anpassat till dagens moderna och högst digitaliserade samhälle. Då behövs inte 8 tävlingsbanor i ett litet bälte från Årjäng i väster till Solvalla i öster eller 15 tävlingsbanor norr om Stockholm. Skulle inte utarma travsporten att minska ner lite och spara massor av miljoner på det. Funkar ju utmärkt i södra Sverige att ha glest mellan banorna om man tittar på sportens utveckling.

Hade fotbollen tänkt likadant så hade alla matcher i varje omgång spelats söndagar 13.30 på Råsunda, Malmö Stadion och alla andra gamla arenor som fanns då och matchbilder hade endast visats i Sportspegeln på kvällen.
Svara

td