Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-01-06, 13:56   #1

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

V75 Mantorp 8/1

Jag förstår inte varför så många tipssidor hela tiden tjatar om Valokaja Hindö. Tycker inte att den visat något som gör den till en vinnare i Gulddivisionen.

Första tanken var att spika Sweetman. Har inte bestämt om det blir så, men kommer han till ledningen igen så blir han ju svår att meja ner.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 15:05   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15184
Standard

Pensionärs träffen i Guld känns ganska ihålig och jag bedömer chanser så här Dan före Dan före Dan.

1 REMARKABLE FEET Örjan Kihlström 12%. Lämpligt emot men ingen guldhäst i mina ögon.
2 VÄSTERBOONTHENEWS Johnny Takter 2%. Gamlingen har sett seg ut. Knappast.
3 NIKY FLAX Johan Untersteiner 2%. Tar nog en plats med lite Flax.
4 SNOWSTORM HANOVER Mats E Djuse 18%. Har svårt att vinna. Kanske.
5 ZENIT BRICK Andreas Lövdal 1%. Skrällduglig men inte tidig.
6 LUCIFER LANE Johan A Nilsson 45%. Bra form men tveksam sista 100. Bör bevakas.
7 DISCO VOLANTE Ulf Ohlsson 16%. Mycket tveksam form. Fel distans och läge.
8 FLASH HÅLERYD Magnus Jakobsson 0% är nog rätt. Ingen guld häst.
9 VALOKAJA HINDÖ Stefan Persson 3%. Min stänkare. Grymt spelvärde. Stallskrik.
10 ATOUT DU HAINAUT Jonathan Carre 0%. Chanslös.
11 RAGAZZO DA SOPRA Jorma Kontio 1%. Se ovan.

Lucifer och Valokaja är mina måstestreck.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 15:12   #3

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mina funderingar inför lördagen:

V75-1
Funderar på att spika 8 Champ Lane. Klart bästa hästen i fältet. Hyggligt startsnabb så mycket talar för att Örjan kan köra framåt och överta tidigt. Streckprocenten tas ner av startspår och det faktum att det är V75-1 så många vill gardera. Det tackar vi för!

V75-2
9 Oskar of Sand blir (för) stor favorit. Möjligt att det är bästa hästen i loppet, men bakspår och första gången på V75 gör att jag garderar. Bakom kan nästan vem som helst vinna så jag målar på och hoppas på skräll.

V75-3
En ihålig Gulddivision. Fyra hästar är streckade: 1, 4, 6, 7. Mycket talar för att någon av dessa vinner och loppet känns heltäckt på dessa fyra.

V75-4
Öppet stolopp så en eller alla är frågan? Lutar åt att jag spikar 15 Florist. Mycket skrik på henne förra veckan, så hon gick i mål med rubbet sparat. Andra förutsättningar nu med 40 m tillägg, men i gengäld möter hon bara ston. Jag tror hon är tuff nog att runda dessa och spelprocenten blir nog inte allt för hög.

V75-5
Startrusning att vänta. Jag streckar 2, 3, 4, 5 samt tar med skrällen 10 Woodbury Wine som känns väldigt bortglömd här. Blir det den körning jag tror från start så är det inte många som står emot Woodbury Wine till slut. Hon hamnar troligen bra till också med startsnabba hästar framför i starten.

V75-6
Ytterligare ett klurigt stolopp. Jag har imponerats av 11 Donna Summer som sett strålande ut på slutet. Kanske man vågar spika henne? Annars ett väldigt öppet lopp.

V75-7
2 Four Guys Dream och 4 Sweetman är de enda streckade i nuläget. Kan mycket väl bli körning mellan dessa två från början vilket öppnar för en tredje? Vem det blir är svårt att bena ut och jag streckar så långt jag har råd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 15:17   #4

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4185
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag förstår inte varför så många tipssidor hela tiden tjatar om Valokaja Hindö. Tycker inte att den visat något som gör den till en vinnare i Gulddivisionen.

Första tanken var att spika Sweetman. Har inte bestämt om det blir så, men kommer han till ledningen igen så blir han ju svår att meja ner.
Är det inte de att V.Hindö gick bra när han kom ner till Frankrike o det sitter på näthinnan. Sen att det ebbade ut efter en 6-7 lopp glöms bort. Har nog gått i fällan själv.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 15:21   #5

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5972

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Pensionärs träffen i Guld känns ganska ihålig och jag bedömer chanser så här Dan före Dan före Dan.

1 REMARKABLE FEET Örjan Kihlström 12%. Lämpligt emot men ingen guldhäst i mina ögon.
2 VÄSTERBOONTHENEWS Johnny Takter 2%. Gamlingen har sett seg ut. Knappast.
3 NIKY FLAX Johan Untersteiner 2%. Tar nog en plats med lite Flax.
4 SNOWSTORM HANOVER Mats E Djuse 18%. Har svårt att vinna. Kanske.
5 ZENIT BRICK Andreas Lövdal 1%. Skrällduglig men inte tidig.
6 LUCIFER LANE Johan A Nilsson 45%. Bra form men tveksam sista 100. Bör bevakas.
7 DISCO VOLANTE Ulf Ohlsson 16%. Mycket tveksam form. Fel distans och läge.
8 FLASH HÅLERYD Magnus Jakobsson 0% är nog rätt. Ingen guld häst.
9 VALOKAJA HINDÖ Stefan Persson 3%. Min stänkare. Grymt spelvärde. Stallskrik.
10 ATOUT DU HAINAUT Jonathan Carre 0%. Chanslös.
11 RAGAZZO DA SOPRA Jorma Kontio 1%. Se ovan.

Lucifer och Valokaja är mina måstestreck.
Hur motiverar du Valokaja? Vann ett vanligt lopp ifjol på 21 starter. Har varit sådär i de två senaste starterna. Har fått regelrätt stryk av Lucifer Lane i två starter i rad. Har svårt att se den vinna, såvida den inte får en riktig smörlöpning på innerspåret.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 15:49   #6

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Är det inte de att V.Hindö gick bra när han kom ner till Frankrike o det sitter på näthinnan. Sen att det ebbade ut efter en 6-7 lopp glöms bort. Har nog gått i fällan själv.
Jag vet som sagt inte varför, mer än att tränaren tror på den och det kanske har påverkat folk.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 19:13   #7

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Hur motiverar du Valokaja? Vann ett vanligt lopp ifjol på 21 starter. Har varit sådär i de två senaste starterna. Har fått regelrätt stryk av Lucifer Lane i två starter i rad. Har svårt att se den vinna, såvida den inte får en riktig smörlöpning på innerspåret.
Jag går mycket på Stall infon från Henriksen : hästen har aldrig varit bättre.
En vinst på 21 försök 2021. Så är det men kolla vilka hästar han mött ?
Om Lucifer och Valokaja bytt startspår senaste två så kanske det sett annorlunda ut med deras inbördes placeringar. Och självklart är Valokaja med spår 9 en storskräll och chansning men det är stor skillnad på 3 och 45%.
Och definitivt inte den tuffaste Gulddivisionen som körts.
Jag sitter redo med dumstruten.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 20:38   #8

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 3135

Standard

Grundidéer till Mantorp:

Avd 1:
Var inne på 7 CHESTNUT BOJJE på nyårsafton. Galopperade då, men jag chansar igen. Det är fränt att spika i avd 1 där många har fetmålat. Gillar lång distans och chefen i sulkyn nu. Tackar inte nej till nån strykning innanför.

Avd 2:
1:an i volt, alltid; 1 OPTIMUM BANKROBBER. Haugstad är ingen av mina favoriter men principer är principer i V75. Dessutom tar jag de två Oskar-hästarna. Jag är uppmärksam på om flera hästar har samma för- eller efternamn i ett lopp. Jag tycker ofta nån av dem vinner i såna fall. Ovetenskapligt - bara en känsla jag fått.

Avd 3:
Här är det fyra hästar som det spelas på och jag väljer att spika en av dem; 4 SNOWSTORM HANOVER. Jag har på känn att vinsten ligger nära nu.

Avd 4:
Här får det bli ett hederligt lås på två kusar. 4 ARIANE SUMMIT och 8 DREAM OF MONEYD.E.

Avd 5:
3,4,5 får räcka. Nån av dem borde ta detta kortlopp,

Avd 6:
Ännu ett lås: 7 KIRSI BOKO och 11 DONNA SUMMER.

Avd 7:
4 SWEETMAN är väl bäst och tänkbar spik. Men det här kan bli tjuv- och rackarkört så jag tar med 2 FOUR GUYS DREAM som kanske inte vill släppa. Blir det tufft kört där så kan Bergh profitera med 1 INNOVATION LOVE.

Jag har några ettor i volt som ska med men jag avvaktar en del info. Sen vill jag kolla upp Travsnack med Sharps och Jens Sjödén innan jag börjar fila på detaljerna.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2022-01-06 klockan 20:47.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 20:49   #9

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

Jag tror Sweetman är stenklar för spets, han laddas inte alltid men när han gör det har han öppnat 1.08, 500 m (har inte kollat alla lopp). Four Guys Dream verkar inte alls ha samma fart i benen. Och väl i spets vinner ju Sweetman mot "allt". Eller iaf både Emoji och Rackham.

Ser ut som årets bästa spik om det inte inkommer annan info.
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 21:20   #10

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

Guld är lite intressant.. Remarkable Feet öppnade 1.06 för ett par starter sen och jag vet inte om det är stenklart att Disco Volante tar spets. I så fall blir han släppt till spets av Remarkable Feet. I vilket fall som helst så tror jag inte att någon av dessa två är ett dugg intresserade av att släppa till Lucifer Lane (som inte är lika sylvass från start).

Så vem vinner då? Ett scenario är att Disco vinner från spets som han gjorde i Guldfinalen i mars 2021. Grundbudet är nog ändå att han skrynklar ihop sej och drar med sej Remarkable Feet till sista plats. Den som har ryggen på Lucifer Lane (som högst troligen sitter i dödens) har en bra chans. Snowstorm Hanover?
Gammal 2022-01-06, 21:41   #11

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Vem av Chestnut och Champ är snabbast ut? Känns ju som den som är först fram får överta av den som tar den initialt (Stepping Moneyboy?). Är nog värt betala för Amorcer Levallo också om plånboken tillåter.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 21:51   #12

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Vem av Chestnut och Champ är snabbast ut? Känns ju som den som är först fram får överta av den som tar den initialt (Stepping Moneyboy?). Är nog värt betala för Amorcer Levallo också om plånboken tillåter.
Champ är väl snäppet rappare, men inte så mycket att den tar sig förbi Chestnut med Bergh i vagnen...va? Bojje visade både den 11/11 och 9/11-20 (även om det är ett tag sen...) att den inte är nån traktor ut....Fast fan Champ Lane var ju sylvass i derbyuttagningen fast från kanonspår.

Senast redigerad av viking90 den 2022-01-06 klockan 21:53.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 23:54   #13

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 6590
Standard

Min analys med. Lurigt, känns som det kan vara loppavgörande.

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Champ är väl snäppet rappare, men inte så mycket att den tar sig förbi Chestnut med Bergh i vagnen...va? Bojje visade både den 11/11 och 9/11-20 (även om det är ett tag sen...) att den inte är nån traktor ut....Fast fan Champ Lane var ju sylvass i derbyuttagningen fast från kanonspår.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 15:22   #14

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Daniel Berglund V75 Mantorp på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 18:57   #15

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 781
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BroderH Visa inlägg
Jo, det stämmer att den vann ett vanligt lopp förra året. Fast då plockade han ner Heavy Sound från dödens. Därav blev den upphaussad efter just den starten. Det kan väl nämnas att hästen är den som har mest insprunget i loppet med sina dryga 8 miljoner. Han har även sprungit en 10,8 tid på 2100a nere på stubben förra året. Så nog finns en del som talar för.

Men personligen är jag inne på samma linje som du. En smörlöpning på innerspår med perfekt lucka på upploppet. Då är 3% rätt hyfsat.

Tror dock att Disco Volante blåser till spets och sen kanske banunderlaget på tävlingsdagen kan vara mer till fördel för Lucifer Lane. Om det blir lite kladdigt.
Svara

td