Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-01-03, 20:33   #1

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 17844
Standard

V86 Jägers/Valla 5 Januari

Avd1
Ganska fint lopp som inleder omgången, Maestro Crowe som nyligen flyttades till skickliga tränaren Petri Puro gör nu sin andra start i dennes regin, senast tröttnade han tidigt efter körning mot Pacific Face, nu är det ett varv kortare vilket inte är en fördel. Staro Leonardo kan verkligen vara en luring om denne kan lifta med i rygg på tidigare nämnda häst och speeda över upploppet, även högkapabla Ubiquarian Face från tillägg ska räknas. På startvolten är Nero Maximus och MT Oscar hetast för mig med den sistnämda som starkaste kortet, Conrad och Nero i volt har inte alltid funkat bra och frågar är om han kommer iväg så pass bra att han håller MT Oscar utanför sig.

Avd2
Your Dreamlove har jag jagat ett tag, men såg lite segare ut senast över upploppet får hon dock lopp i rygg på ledaren har hon en fin speed som kan räcka långt. Spännande med Jorma bakom en Lugauer häst, Kattis J Boko hade mängder av krafter kvar när den satt fast senast, snabb ut och lär få ett bra lopp, dock verkar hon inte ha sin bästa del sista 150m. Heloise Am vann på ett fint sätt på en väldigt tung bana senast och har varit ute i tuffa V75 lopp senaste tiden, Örjan tar väl sig fram till dödens om det går långsamt och måttar in henna....

Avd3
Piemonte blev det väl inte helt lyckat med att få spår 1 då den inte visat sig rapp bakom bilen, Lövgren har bara en uppgift och det är att hitta ut i andra spår sen tror jag hästen löser resten.

Avd4
Ruger vann väldigt enkelt sist, men då den fick bestämma allt i spets och trippade in på 19.8m säger inte vinsten jätte mycket, näst senast var det dock desto mer imponerade med startgalopp och tappade mycket vann dock med flera länger och gick strax under 1.15 sista 1900m efter galoppen. Hästen har dock galopperat tre av fem starter och går sin första start bakom bilen här, så en värmning bakom bilen hade varit intressant. Hobart tog sin första seger i karriären senast i sin andra start hos "demontränaren" David Pesson, Bold Eagle avkomman avslutade fint i tredjespår och gick under 1.13-tempo sista 400m.

Avd5
Beware Kronos som varit lite strulig tidgare i karriären har verkligen funkat bra ihop med orutinerade Ruokonen, ekipaget blev tvåa på uppersittarkvällen framför fina hästar som Beluga West och Divane Godiva bland annat. Hilarious Am har verkligen inte fått det att stämma i karriären, men det finns kapacitet i benen hästen var bland annat trea i stosprinter i somras bakom Fifty Cent Piece och Betting Pacer. Sist på Kalmar med skorna på såg hästen fin ut utan att få helt fritt och kan vara ett miljondrag om Adrian lyckas med styrning från kämpigt läge.

Avd6
Zinco Yet fick ett fint lopp senast och avgörande pliktskyldig över upploppet, starten innan dess blev ett prepare lopp då Uffe valde att köra invändigt och fick aldrig fritt, borde ha toppchans om han slipper grovjobb på vägen. Melkkos Samurai Comery gjorde en fin insats i sin Sverigedebut men var en rejäl besvikelse senast då den trots fin lopp inte hade något att ge över upploppet.

Avd7
Hannibal Face såg verkligen smällfin ut på Valla i sensomras när Dante håll upp spår ett och bara krossade från ledningen på finfin tid 11.6aM, det är nog mitt första streck i ett öppet lopp så här tidigt i veckan.

Avd8
Dags för Vice Versa Diamant att ha ordning på benen nu och krossa motståndet? Bakom den känns det mer öppet och krävs mer pluggandet för att lösa loppet.

Det var lite tidig tankar från mig, ledig hela veckan så blir några timmar till i lopparkivet och tankarna kan ändra sig lite....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+8), KalleKlut (+3), asgaya3141 (+8)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-03, 20:59   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 15185
Standard

Måndagsdragen på Jägers

1) 7 M.T. Oscar. Voltstart känns väl sådär men hästen har knallform.

3) 3 Fauntleroy. Bra läge och Klass 2 är som vanligt öppen. Luring.

5) 11 Princess Kloster. Gått bra länge i tuffa gäng. Kan sitta bra på det direkt.

7) 5 Protector Tile. Hög kapacitet för klassen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-04, 11:13   #3

Standard

Angående avd 3 där jag tror Piemonte vinner bara den hittar ut, i rygg på relativt startsnabba Mafioso Lynx startar Huis Clos körd av Grasso och tränad av Lövgren som tränar och kör 1 Piemonte, Huis Clos har tidigare tagit lugna starter från bakspår, oddsen lär väl inte vara så höga på att Brasso tar det lugnt och "råkar" lämna en lucka till chefen så Lövgren kan ta sig ut i andra spår? Isåfall är väl loppet över, jag funderar på att spika...
Gammal 2022-01-04, 17:23   #4

Standard

Tisdags svammel

V86 1) 1 Nero Maximus står bra inne och formen på topp.
5 Exclusive Matter står hårt inne men lopp i kroppen efter lång paus och har visat sin klass tidigare. 1% är grymt spelvärt. Stallskrik. Hanna från Hstd hej…..
7 M.T. Oscar. Måstestreck.
9 Staro Leonardo. Toppform och klar första häst.
Favoriten Maestro Crowe lär hamna sist från start och rundar väl inte alla på medeldistans ?
Favorit i fara.

V86 2) 7 Heloise Am. Wallman har stallform och här snackar vi bättre än raden.

V86 3) 1 Piemonte. Morgon dagens stallskrik. Tja kanske.
3 Fauntleroy är mitt drag.
6 Le Piment. Lopp i kroppen och räds inte distansen. Se upp !
Klass 2 är Klass 2.

V86 4) 1 Hard Landing. Dags för första vinsten i lågklassig tillställning ? Vi tar väl klyschan ”bättre än raden”
10 Hobart är en välstammad herre men läget är sådär Vann ganska enkelt senast.

V86 5) 11 Princess Kloster. Prickar Lillunter springen kan det bli spets och slut.

V86 6) 3 Samuray Comeray. Lite halvseg senast på stayerdistans. Ett halvvarv kortare är nog perfekt. Bra Jorma läge.
12 Balotelli Crown var lite seg senast men jag gillar den av flera tipsters nerklassade ”lallaren” Forslin. Gamle slitaren Balotelli är normalt en tuff långdistansare.

V86 7) 5 Protector Tile. Smack. Chansspik i öppen tillställning ?
9 Hilltop Hawk kan dock vara farlig att glömma. Bra form och dessutom Muscle Hillare.

V86 8) 13 Vice Versa Diamant är väl lite onödigt hårt spelad men jag tror Jorma sitter på leken. Har dock många G med skor på båda fossingarna ?
Men bakom känns det nästan omöjligt. Blunda och peka kanske.
asgaya3141 (+8)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-01-05 klockan 17:43.
Gammal 2022-01-04, 21:41   #5

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 10883
Standard

Avd 1. Helt fel favorit i 10 Maestro Crowe! Frågan är om man ska spika 9 Staro Leonardo eller låsa med 1 Nero Maximus.. Skrällen är 4 Galantis!
Min rank: 9, 1, 7, 4, 10
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-05, 12:16   #6

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Daniel Berglund: "Ingen V86-krönika"
Med tanke på röda dagarna denna vecka har jag valt att lägga krutet på lördagens V75-omgång i Mantorp. Det blir med andra ord ingen krönika till kvällens V86-omgång utan istället fullt fokus på V75-krönikan.
asgaya3141 (+3)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-05, 12:17   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 38055
Standard

En Candy Till är struken!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-05, 12:18   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
En Candy Till är struken!
Hmm, nu lär väl Cassius Ima stiga nåt enormt i procent.
Gammal 2022-01-05, 12:19   #9

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Hmm, nu lär väl Cassius Ima stiga nåt enormt i procent.
Ja, det var ju många som spikade den emot storfavoriten. Kör Jorma felfritt så finns inget motstånd kvar, men hoppar den så kan det skrälla utav bara hel...
Gammal 2022-01-05, 12:25   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ja, det var ju många som spikade den emot storfavoriten. Kör Jorma felfritt så finns inget motstånd kvar, men hoppar den så kan det skrälla utav bara hel...
Jag tycker nog Hefner AM och Cole Moss tillsammans med Cassius Ima höjer sig lite över övriga bakom storfavoriten.
Gammal 2022-01-05, 12:42   #11

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag tycker nog Hefner AM och Cole Moss tillsammans med Cassius Ima höjer sig lite över övriga bakom storfavoriten.
Det är bara 3-4 % på dem än så länge. Örjan drar en del streck. Få se hur det utvecklas under dagen.
Gammal 2022-01-05, 15:06   #12

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 50510
Standard

Jens Sjödén V86 Jägersro/Solvalla på Service Plays
Hansin (+1)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-05, 17:46   #13
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 1. Helt fel favorit i 10 Maestro Crowe! Frågan är om man ska spika 9 Staro Leonardo eller låsa med 1 Nero Maximus.. Skrällen är 4 Galantis!
Min rank: 9, 1, 7, 4, 10
Blev inte Nero Maximus nertuggad i spets, senast, av ett treårigt sto?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-05, 17:52   #14

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 5142
Standard

Snabbt hopslängt:

V86
Inlämnat: 2022-01-05, 17:34
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2022-01-05
Start: 20:30
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Exclusive Matter (10, 9)
2: 1, 7 (5, 2)
3: 1, 3, 8 (2, 6)
4: 1, 7, 11 (4, 10)
5: 6, 11, 12 (10, 9)
6: 10, 11 (3, 7)
7: 1, 2 (9, 5)
8: 7 Cassius Ima (13, 9)

1x2x3x3x3x2x2x1 = 216 rader.
216 x 1 x 0,25 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: BBG THF TGS

Och några raketer som vanligt. Roligaste spelet!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-01-05, 17:59   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Blev inte Nero Maximus nertuggad i spets, senast, av ett treårigt sto?
Nja Florist var väl 4 snudd på 5år när hon satte nosen först i en stenhård slutstrid. Maximus föll med flaggan i topp och bör nog bevakas. Men Staro Leonardo har toppform och klar första häst. Men jag gaddar nog med 1-5-7.
Snöstorm på Solvalla ! Har vi några hårdingar som gynnas av tuffa förhållanden typ Skogsbotösen som alltid var gångbar med tuffa banunderlag ?
Psst visst märks det att jag är gammal
Svara

td